Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puututko sinä asiaan, jos näet lasten tai nuorten tönivän toisiaan?

Vierailija
19.02.2021 |

Vaikka se näyttäisi "leikiltä"?

Vai käveletkö ohi ja katsot muualle?

Jos et puutu, ei sulla ole varaa ihmetellä eikä päivitellä että miten kamaluuksia tapahtuu.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puutun.

Vierailija
2/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
4/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin puutun.

Vierailija
5/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nuoret ovat nykyään niin aggressiivisia, että oman turvallisuuden vuoksi kannattaa pysyä loitolla.

Esimerkki. Kaupan oviaukossa minä menin ulos ja 2 teinipoikaa tuli sisään. Pojat kulkivat keskellä väylää väistämättä. Käsivartemme kolahtivat yhteen kun sivuutimme toisemme. Sen sijaan että olisi sanonut "anteeksi" poika kääntyi katsomaan mua ja ärjäisi: "Mitä v..ttua?!".

Vierailija
6/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Jos näyttää pahalta, niin voi soittaa poliisille tai paikasta riippuen koettaa tavoittaa vartijan.

Nykyisessä kansainvälistyneessä Suomessa ei voi tietää mitä aineita nuorisolla on verenkierrossa, tai että onko taskussa veitsi.

M36

Vierailija
7/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutun aina.

aHöpöhöpö. Nuorison mölinään ja keskinäiseen tuuppimiseen ym. ei kukaan koskaan reagoi muuten kuin siirtymällä

itse kauemmas.

Ennen joku saattoi kehottaa käyttäytymään kunnolla. Nykyään ei uskalla. Voi tulla turpaan.

Vierailija
8/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun aina. Kerran pysäytin auton keskelle katua ja menin väliin. Alakoulun kingi mankeloi pienempäänsä. Siinä kävi kuitenkin onnellisesti että kiusatun paljon vanhempi isoveli oli tulossa vastaan ja idioottikakara sai nopeat lähdöt.

Vierailija
9/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
10/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu. Huolehdin omasta turvallisuudestani.

Vierailija
11/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Päiväkodissa siis. Eikä vain kieltämällä. Vaan keskustelemalla, anteeksi pyynnöt, sopiminen ja sitten vielä päiväpiirissä yhteisesti keskustellen asiasta

Jos kadulla ohikulkiessa, kyllä. Yleensä mun ei tarvitse kuin katsoa, se loppuu. Auktoriteetti. Mulle ei ryttyillä.

Vierailija
12/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ensinnäki, tommosta ei oo tullu vastaan, ku en liiku ulkona. Harvemmi kukaa tappelee kaupassa. :D Toiseks, oon laiha luikku, ei miul oo tarpeeks voimaa pitää kahta ihmistä erillään toisistaa. Kolmanneks, en haluu tulla puukotetuks. Neljänneks, en haluu syytettä pahoinpitelystä. Niitä ku jaellaa miehille pienimmästäki hipasusta… Viidenneks, en haluu päätyy internettiin. Yleensä tommosissa on aina joku, joka videoi tapahtuman, usein livenä bittiavaruuteen. Et silleen. :)

Vierailija
13/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun. Ja jos olen autolla liikenteessä esim. liikennevaloissa, enkä voi pysähtyä, asia jää todella pitkäksi aikaa harmittamaan, ja saatan miettiä vuosienkin päästä, että mitä sille pojalle kävi tms. Nämä on nykyään todella ikäviä juttuja, isossa porukassa, muka vaan leikitään.. minä sanoisin että siitä se lähtee, seuraavalla kerralla tehdään jo jotakin muuta, kuin tönäistään kadulle, tai kaadetaan limsat maahan. Inhoan tällaisia lapsia/nuoria enkä voi sietää tällaista käytöstä. En muista omasta nuoruudestani tällaista olleen, ja jos oli, niin puutuin niihinkin, vaikka itseäni kiusattiin erittäin usein.

Vierailija
14/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puuttunut. Vitutti katsoa, kun alakouluikäiset pojat kiroili hulluna ja yhtä töni ja heitteli hänen lippistä yms. Kyllä siinä vaiheessa, kun hermostuin, niin näytti vähän pelästyvän jokainen heistä ja tämä kiusattukin meni hieman hämilleen. Ihme mumina alkoi näiltä kiusaajilta, mutta loppu siltä erää lyhyeen, kun ei kiinnostanut kuunnella mitään länkytystä.

Vierailija
15/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos ne ovat tosiaan lapsia.

Nuorten ja teinien tappeluihin ja tönimiseen en puutu, saattaisi melko varmasti tulla turpiin itsellenikin.

Vierailija
16/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli vastaan tilanne missä pari alakouluikäistä homotteli ja töni kolmatta, mutta tämä kolmaskin nauroi joten en tiennyt oliko kyseessä kuitenkin tasavertainen "leikki". Olin jo puuttumassa tilanteeseen kunnes tämä kolmas heitti repun selkäänsä ja kaikki jatkoivat yhtenä ryhmänä matkaansa.

-lapseton

Vierailija
17/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmin puoliseen tuuppimiseen en, mutta jos esim. kaksi tönii yhtä niin kysyn ainakin onko kaikki kunnossa...Ihan rehellisesti en pienikokoisen naisena uskalla aina  tehdä juuri muuta....

Vierailija
18/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja on pelkuri eli helppo pelotella. Esimerkiksi juuri isoveli tmv. Kiusaajan klaaniin liitytään usein siksi ettei itseä kiusattaisi.

Vierailija
19/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä puutu. Jos joku oikeasti silmiini näyttäisiolevan siinä tahtomattaan, puuttuisin, mutta en haloo, ap 16-vuotiaiden kohdalla Helsingissä illalla, jos nämä ovat ottaneet huumeita tai alkoa.

Vierailija
20/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

En. Ensinnäki, tommosta ei oo tullu vastaan, ku en liiku ulkona. Harvemmi kukaa tappelee kaupassa. :D Toiseks, oon laiha luikku, ei miul oo tarpeeks voimaa pitää kahta ihmistä erillään toisistaa. Kolmanneks, en haluu tulla puukotetuks. Neljänneks, en haluu syytettä pahoinpitelystä. Niitä ku jaellaa miehille pienimmästäki hipasusta… Viidenneks, en haluu päätyy internettiin. Yleensä tommosissa on aina joku, joka videoi tapahtuman, usein livenä bittiavaruuteen. Et silleen. :)

Näin just, että ei kuulu mulle. Että silleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi