Miten kauan sinulla kesti tottua maidottomaan kahviin?
Aloitin projektin maidoton kahvi, mutta koville ottaa. Tottuuko tähän?
Kommentit (35)
Yhdessä työpaikassa ei ollut jääkaappia joten ei maitoakaan, en tottunut. Nieleskelin sitä menemään, mutta pahaa oli. Sokerittomuuteen totuin nopeasti, mutta musta kahvi ei vaan maistu. Kerran tarjoiltiin kauramaitoa, se toimi yllättävän hyvin. Voisin käyttää sitä, jos tulisin allergiseksi maidolle tms.
Se kahvi juodaan mustana vikisemättä, saatana
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä työpaikassa ei ollut jääkaappia joten ei maitoakaan, en tottunut. Nieleskelin sitä menemään, mutta pahaa oli. Sokerittomuuteen totuin nopeasti, mutta musta kahvi ei vaan maistu. Kerran tarjoiltiin kauramaitoa, se toimi yllättävän hyvin. Voisin käyttää sitä, jos tulisin allergiseksi maidolle tms.
KAURA EI EDELLEENKÄÄN OLE NISÄKÄS!!!! Ja kauraJUOMA menee kaffissa kerran, jos ei ole maitua tai kermaa, mutta ei se mitään HYVÄÄ ole.
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas ihan viimeinen vaihtoehto, kamala sivumaku. En tykkää myöskään nyhtökaurasta, mutta kaurapuuroa syön.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän maitua kaffissa sen parempi. Enkä tarkoita, että kaffin maku pitäisi peittää, rakastan sitä makua. Mutta maitu kuuluu kaffiin, nykyään myös kerma menee. Aiemmin oksetti kermakaffi.
Ohis mutta on niin raivostuttavaa että puhutaan kahvista sanalla kaffi, ja vielm hermoja raastavampaa on ”kaffitella”-verbi (tekoverbi). Siis esim Riitan kanssa aiotaan kaffitella yhdessä iltapäivällä!
Aargh!
Ei tarvinnut opetella, kun eräänä kauniina päivänä vaan tuntui että se maito maistuu aivan helkkarin pahalta. Ei ollut pilaantunutta, ihan yhtäkkiä vaan rupesi ällöttämään. En ole sen jälkeen maitoa kahviin laittanut, vaikka aiemmin tykkäsin ihan juodakin maitoa. Hyi olkoon. No, yleensä aikuisilla on erilaiset makumieltymykset kuin lapsilla.
Juon sekä kauramaidolla että mustana. Musta kahvi menettelee, jos on tummapaahtoista. Mutta ei se silleen nautinto ole kuin kauramaidon kanssa, juon vain siksi että saan kofeiinia :D
Muutama päivä, jokatapauksessa alle viikko. Olin juonut kahvia maidon kanssa noin 15v kunnes oli pakko lopettaa maidon käyttö. Nyt jos joku on vahingossa laittanut kahviini maitoa, niin se maistuu aivan kammottavalle. Nopsaa tottuu.
Lopetin 17-vuotiaana maidon käytön kahvissa mahavaivojen vuoksi. Lopulta kävi ilmi, että ei maidolla ollut mitään tekemistä niiden kanssa, mutta olin jo tottunut juomaan mustaa kahvia. Itseasiassa kahvi on parempaa, kun ei sotke siihen mitään joukkoon.
3 päivää. Sittemmin olen jättänyt myös sokerin pois.
Varmaan päivä-kaksi. Tajusin melkein heti, että jos on keitetty hyvää kahvia, maito on aivan turhaa.
Nykyään en voi juoda maitokahvia, maistuu kamalalta.
Normaali maito maistuu pilaantuneelta, sitä en voi laittaa kahviin enää ollenkaan kasvissyöjäksi ryhdyttyäni. Ikaffea ilman sen sijaan en kahvia juo.
Miksi? Mustana ei juo susikaan vinkumatta. Olen ilman jos ei maitua ole tarjolla, kerma vielä parempaa.
Maito alkoi pari vuotta sitten maistumaan suussani epämiellyttävältä. Kerma samoin. Kokeilin kaikki paremmat kasviversiot mutta jokaisen maku alkoi jossain kohtaa tökkiä. Mustana en pysty juomaan ollenkaan joten oli pakko jättää kahvi pois. Ei siis maistu suodatinkahvi eikä kotona mutteripannulla tai vakuumilla keitetty, se on vaan liian mustaa ja sokeri vielä pahentaa asiaa.
Yllättäen pärjäänkin teellä ihan hyvin mutta on tämä iso identiteettikriisi ollut.
Mitä enemmän maitua kaffissa sen parempi. Enkä tarkoita, että kaffin maku pitäisi peittää, rakastan sitä makua. Mutta maitu kuuluu kaffiin, nykyään myös kerma menee. Aiemmin oksetti kermakaffi.