AstraZeneca-rokotteen saaneita?
Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.
Kommentit (409)
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan mistä voisi hommata vasta-ainetestin, jolla mitataan koronan vasta-aineita rokotteen jälkeen? Sain siis AstraZenecan 2,5 viikkoa sitten ja huvittaisi mitata vasta-aineet, et kuinka tehokas tää suoja nyt sit on.
Minua kiinnostais myös kovasti tuo vastainetesti koska elän täällä Korona alueella ja liikun paljon jo työnikin tähden. Epäilen että varmasti jossain vaiheessa olen jonkun tartunnan saanut. Jokunen kerta on ollut jotain aivan lievää oiretta muttei mitään sellaista jonka takia olisi mennyt testiin.
Vuosi sitten helmikuussa myös sairastin jonkun taudin joka olisi aivan voinut olla Korona.
Vierailija kirjoitti:
Tää on huvittavaa että kun tulee kovat oireet niin se on hyvä kun rokote toimii. Jos ei tule mitään oireita nin se on hyvä koska on hyvä rokote, ei haittoja
🥴
Näköjään voisi varata jo ajan täällä Päijät-Hämeessä kun kuulun ensimmäiseen riskiryhmään. Mielummin sitä ottaa päivän oireet kun pelaa venäläistä rulettia koronalla.
Opel Astra, kansanauto viimeisen päälle.
sain sen viime viikolla
toistaiseksi ei mitään oireita
ostin ihan turhaan paketin panadollia
Olen yrittänyt goolailla sekä suomeksi että englanniksi mistä kuume+lihaskivut ekan rokotteen jälkeen johtuu, mutta mistään ei löydy muuta kuin arvailua ja erilaisia mielipiteitä.
Tiedetään, että jo koronan sairastaneet kun saavat rokotteet, niin saavat rajummat oireet rokotteesta.- onko siis mahdollista että olen jo sairastanut koronan oireettomana?
Toiset taas väittävät, että ne jotka saavat kuumeoireen, nimenomaan tarvitsisivat rokotetta kipeimmin, koska sairastaisivat koronankin rajummin.
Toiset taas väittävät, että jos on hoikka nuori ja hyvän immuunipuolustuksen omaava, niin tulee tämä voimakkaampi reaktio. (itse olen hoikka ja nuori, samoin työkaverini joka sai saman reaktion)
Olisi nin kiiva tietää mistä reaktio johtuu, mutta ei kai sitä kukaan tiedä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain rokotuksen reilut 5 h sitten. Kuulun riskiryhmään 1 ja 2. Toistaiseksi ei oireita. Pistäminenkään ei tuntunut lainkaan.
Nyt on kulunut 23 h rokotteesta. Ei mitään sivuoireita. Jos tunnustelee pistoskohtaa, siinä ja sen ympärillä on pieni kohouma ihossa.
Harmi. Se ei vaan sitten tehoa sulla. Ei synny vasta-aineita.
Mies sai lauantaina aamupäivällä. Sunnuntai-iltana oli viluinen ja sanoi että tuntuu kuin olisi flunssa tulossa.
Aamuun mennessä nekin oireet poissa.
Nyt on rokotettu. Ei mitään jälkioireita. Nuoremmille ilmeisesti tulee niitä herkemmin. -ap-
Mies sai eilen, illalla kuumeinen olo (ei kuumetta) ja yöllä reislihakset ja polvinivelet niin kipeät ettei voinut kunnolla kävellä. Nyt ei mitään
Vierailija kirjoitti:
Nyt on rokotettu. Ei mitään jälkioireita. Nuoremmille ilmeisesti tulee niitä herkemmin. -ap-
Olet oikeassa: nuoremmille ihmisille tulee voimakkaampia oireita koronarokotuksesta, koska immuunipuolustus kehossa vahvempi: https://www.itv.com/news/2021-02-25/younger-people-more-likely-to-get-s…
Kuume tuli kesti pari päivää ja vähän maha sekaisin siis löysällä.
Eilen päivällä sain rokotteen, illalla tuli vähän vilu ja yöllä oli kovia nivelkipuja. Minulla on nivelpsori, luulin ensin niiksi, mutta kivut vaihtoivat paikkaa, lonkka, polvi, nilkka. Yön sitten nukuin pätkissä ja nyt aamulla olo ihan hyvä. Kuumetta ei ollut. Pistospaikka ei edes erotu, ei kutita tms. Olen pahasti allerginen, eikä siis tullut mitään allergisia reaktioita. Kannustan ottamaan, mieluummin nivelkipua vähän aikaa kuin vakava korona.
En jäänyt rokotuksen jälkeen aulaan odottamaan, vaan sanoin meneväni autoon, jossa minulla on astmalääkkeet ja saattaja, niin ei tarvinnut altistua ihmisten joukossa kauaa. Rokotus kesti minuutin ja autossa odottelu vartin. Nopeaa on!
Dalai Lama, 85, sai myös Astraenecan! https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/85-vuotias-dalai-lama-sai-astrazene…
Miehelle nousi korkeahko kuume, oli kovin väsynyt ja päätä särki. Tätä kesti vuorokauden ja sitten ei ole ollut enää mitään haittavaikutuksia. Miehen työkavereilla taas on ollut kovaa väsymystä jo yli viikon.
Mun mies sai viimeviikolla. Illalla kuumeinen olo ja yöllä reisilihakset kramppasi niin ettei voinut kävellä. Aamulla ok.
82v anoppi saa nyt tulevalla viikolla.
Itse saan toivottavasti huhtikuussa
Noin viikko rokotuksesta, nyt vasta pistoskohta lievästi kipeä/arka. Jos johtuu rokotteesta, minkähän takia vasta nyt?
Sain astran ja hyvin meni, muuta huomannut kyn että rokotuskohtaa pikkasen yöllä jomotti.
Sain ekan annoksen Astrazenecan rokotetta eilen iltapäivällä. Yöllä nousi lämpöä ja tuli lihassärkyä. Lihassärkyä edelleen ja makuuasennossa olen ollut tämän päivän.