Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AstraZeneca-rokotteen saaneita?

Vierailija
18.02.2021 |

Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.

Kommentit (409)

Vierailija
101/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja kirjoitti:

Sain kyseisen rokotteen. Tuli 1,5 vrk mittainen kova kuume, ylimmillään 39,5 ja keskimäärin yli 38 astetta. Kovat lihassäryt ja päänsärky. Pahoinvointia myös. Ovat kyseisen rokotteen normaaleja haittavaikutuksia, mutta kannattaa varautua petipotilaaksi vuorokaudeksi. Oma yksikkö rokotettiin kaikki kerralla ja 50-60% sai nämä samat reaktiot ja kukaan näitä kovia reaktioita saaneista ei ollut työkykyisiä rokotusta seuraavana päivänä. Mutta, se menee ohi ja kertoo puolustusjärjestelmän toiminnasta.

Täsmälleen sama reaktio. 2 päivää pois työelämästä kovan kuumeen takia. Siis rokote toimii.

Vierailija
102/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh ja sain rokotteen maanaantaina 10.00 aamulla. Klo 19.00 maissa illalla alkoi olemaan kylmä ja 21.00 kuumetta 39 astetta. Tätä kesti reilui kaksi päivää, aleni tosin hyvin buranalla ja panadolilla. Lisäksi srmoton päänsärky, väsymys ja pistetyn lihaksen kipu. Toisena päivänä huomasin myös samassa käsivarressa ihottumaa, tämä oaheni seuraavana päivänä koko käsivarsi punaiseksi.

Nyt. 5 pv kuluttua käsivarsi hieman kipeä ja ihottuma vähän rauhoittunut mutta kutisee edelleen.

Ikinä en ole moista reaktiota saanut mistään rolotteesta tai lääkkeestä, oli raju. Mutta jos kusytään ottaisinko az uudelleen, niin ottaisin. Miten pahana itse korona tulisi, jos tämäkin tuli näin hurjana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt aloin empimään tuon astrazenecan ottamista, tässä viikon kuluessa tullut niin paljon negatiivistä tietoa(?) ympäri maailman. Kuulun riskiryhmään 1, joten mietityttää uskaltaako jäädä odottamaan, että saisi vaikka sen Pfizerin rokotteen ja miten pitkään siinä menee.  -ap-

Pfizerin rokotteeseen on kuollut ihmisiä, Astran ei. En itse empisi. Pfizer on RNA-rokote, jollaista ei aiemmin ole saatu ihmisillä käyttää, Astra taas on se "tavallinen" viruksesta tehty rokote, jollaisia influenssarokotteetkin ovat. Ihmettelen ihmisiä, jotka hamuavat tuota Pfizeria kun ei sen pitkäaikaisvaikutuksista tiedetä yhtään mitään.

Jos rokotteeseen on kuollut joku, kun elävää virusta pistetty ihmiseen, miten rajusta taudista oikeastaan on kyse.

Mulla nousi 40 asteen kuume, pääkipu, lihassärky, pahoivointi. Kesti 2vrk. Sitten kaikki oireet katos.

Vierailija
104/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain rokotuksen reilut 5 h sitten. Kuulun riskiryhmään 1 ja 2. Toistaiseksi ei oireita. Pistäminenkään ei tuntunut lainkaan.

105/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin rokotteen yli 50 vuotiaana ja riskiammatissa olevana! Lapset on tehty ja perimä on mennyt jo eteenpäin. Huuhaata riittää rokotteista vaikka se on ainoa keino edes jotenkin palauttaa normaali elämä!!

Vierailija
106/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tullut mitään sivuoireita tai en ainakaan ole huomannut mitään

Harvalle tästä varmaankaan mitään vaikutuksia tulee, suurin osahan sairastaa koronankin tietämättään, oireetta. Onneksi itselläni jo oli korona, en uskaltaisi ottaa tuota rokotetta.

Vierailija
107/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on Covid -19 rokotteesta jo raportoitu haittavaikutuksia Suomessa  Fimean mukaan. Vakaviakin jo 232 kappaletta. Kaikki yhteensä 710. Itse en uskalla ottaa rokotetta. Eikä käsittääkseni tarvitsekaan, koska sairastin jo todetusti koronan.

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/ajankohtaista/koronavirus-covid-19… "Haittavaikutus arvioidaan vakavaksi, jos se on: johtanut kuolemaan, hengenvaaraan, sairaalahoitoon tai sen pidentymiseen, aiheuttanut pysyvän vamman tai alentanut toimintakykyä tai on synnynnäinen epämuodostuma. Arvio perustuu ilmoittajan arvioon, tai jos sitä ei ole ilmoitettu, Fimean arvioon."

Vierailija
108/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin, että rokotteen on saanut Suomessa 319 559, haittavaikutuksia 710, joista vakavia 232. Ensimmäinen rokote annettiin 27.12.2020.

Korona alkoi Suomessa vuoden 2020 tammikuun lopulla, jolloin kiinalaisella matkailijalla todettiin Lapissa käydessään SARS-CoV-2-infektio. Tähän päivään mennessä koronan on sairastanut Suomessa 56 407 ihmistä, yhteensä 3 290 600 testatusta näytteestä. Sairastuneista kuolleita on 764, "Kuolleiden mediaani-ikä on 83 vuotta. Kuolleista 50 % on miehiä ja 50 % naisia. Kuolleista, joista tällä hetkellä on saatavilla tarkempia terveystietoja tartuntatautirekisteristä, valtaosalla (yli 95 %) oli yksi tai useita pitkäaikaissairauksia. (thl.fi)"

Näiden thl.fi ja fimea.fi sivujen tietojen mukaan en uskalla enkä näytä edes tarvitsevan koronarokotetta.

Vierailija
109/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivän mittainen päänsärky ja hartiasärky ja lievästi etova olo. Seuraavana aamuna ok olo. Noi oireet oli samanlaiset kuin sairastamieni kovan influenssan ja myyräkuumeen alkuoireet eka päivänä. Saa nähdä mitä toinen rokote aikanaan aiheuttaa.

Vierailija
110/409 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapäivän mittainen päänsärky ja hartiasärky ja lievästi etova olo. Seuraavana aamuna ok olo. Noi oireet oli samanlaiset kuin sairastamieni kovan influenssan ja myyräkuumeen alkuoireet eka päivänä. Saa nähdä mitä toinen rokote aikanaan aiheuttaa.

Jatkan. Mielestäni lievät oireet ja merkki siitä, että rokote toimii tai ainakin aiheutti jonkun reaktion.

Olen riskiryhmää ja en todellakaan halua koronaa.

Vierailija
111/409 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteita on annettu jo yli 712 miljoonaa yhteensä. Ei se kannata revitellä tapauksilla jossa joku saa haittoja, se on hyvin vähän siihen nähden paljonko niitä pistetään ja kuinka paljon ne auttaa.

Vierailija
112/409 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on huvittavaa että kun tulee kovat oireet niin se on hyvä kun rokote toimii. Jos ei tule mitään oireita nin se on hyvä koska on hyvä rokote, ei haittoja

🥴

Vierailija
113/409 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteita on annettu jo yli 712 miljoonaa yhteensä. Ei se kannata revitellä tapauksilla jossa joku saa haittoja, se on hyvin vähän siihen nähden paljonko niitä pistetään ja kuinka paljon ne auttaa.

Onkos ne paljon auttaneet tähän mennessä.

Vierailija
114/409 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kärsivällinen, vielä on rokotukset alussa. Kokoajan tulee uutta tutkimustietoa. Nyt oli ihan vasta lehdissä juttua kuinka rokote estää leviämistä ja tartuntoja. Rokotekriittiset on niin itsevarmasti puhuneet jo aikoja sitten että ei auta mihinkään eikä estä mitään. Kyllä se oikeasti auttaa.

Vierailija
115/409 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sain rokotuksen reilut 5 h sitten. Kuulun riskiryhmään 1 ja 2. Toistaiseksi ei oireita. Pistäminenkään ei tuntunut lainkaan.

Nyt on kulunut 23 h rokotteesta. Ei mitään sivuoireita. Jos tunnustelee pistoskohtaa, siinä ja sen ympärillä on pieni kohouma ihossa.

Vierailija
116/409 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain rokotteen aamupäivällä. Illalla n 12 tuntia rokotuksesta oli lievää päänsärkyä ja etova olo. Otin yhden Panacodin ja menin nukkumaan. Aamulla herätessä oli normaali olo ja lenkilläkin olen jo käynyt. Käsivarressa juuri ja juuri huomattava tunne kun rokotuskohtaa sivelee. Olen hyvin allerginen, yleensä saan influenssarokotuksestakin laaja-alaisen ihottuman, mutta tästä siis ei iho-oireita. Toivottavasti tämä rohkaisee rokotukseen menijöitä, itseäkin asia kovasti huolestutti.

Minulla on vakavia allergioita ja pelkään rokotusta siksi. Tämä oli helpottavaa kuulla.

Mulla myös vakavia allergioita jonka vuoksi pelkäsin rokotetta. Tästä ei tullut mitään. Aiemmin olen joutunut teholle... no kuume, lihaskivut sun muut tuli päiväksi. Allergiaa ei tullut :)

Vierailija
117/409 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä sain rokotteen. Oireet alkoivat yöllä, heräsin hirveään horkkaan, (kuume ei kuitenkaan noussut kuin 37,5 koko aikana).

Kovaa lihaskipua jaloissa ja rokote kohdassa.

Verenpaine ja pulssi olivat korkealla.

Päänsärkyä.

Vatsakipua, ripulia ja oksetti.

Pienikin liikkuminen hengästytti.

Kaksi päivää meni sängyn pohjalla. Tänään kolmantena aamuna rokotuksesta, herään kovaan oikean käden hauiksen kipuun (rokotteen sain vasempaan käteen).

Toivottavasti huomenna ei uusia oireita enää..

Vierailija
118/409 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
119/409 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mistä voisi hommata vasta-ainetestin, jolla mitataan koronan vasta-aineita rokotteen jälkeen? Sain siis AstraZenecan 2,5 viikkoa sitten ja huvittaisi mitata vasta-aineet, et kuinka tehokas tää suoja nyt sit on.

Vierailija
120/409 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västra Götaland pausar omgång av Astra-vaccin

https://www.expressen.se/gt/vastra-gotaland-pausar-omgang-av-astra-vacc…

Västra Götalandsregionen pausar vaccineringen av en specifik omgång av Astra Zeneca-vaccin.

Anledningen är att fem personer fått akuta allergiska reaktioner i direkt anslutning till att de blivit vaccinerade.

– Det har varit allt mellan lindrig och mer allvarlig reaktion, säger Kristine Rygge, vaccinsamordnare i regionen.