AstraZeneca-rokotteen saaneita?
Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.
Kommentit (409)
Millaisia ne allergiset reaktiot on olleet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa keskeytetty rokotukset astra- zenecalla, syynä pahat haittavaikutukset. Juuri luin mtv3 nettisivuilta. Että ei kiitos, en ole ottamassa.
Järkyttävää, mutta totta. Kävin katsomassa uutisen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsissa-keskeytetaan-rokotukset-a…
mtv:n uutiset teki "uutisen" pähkinämiikasata joten ei kovin luotettava uutislähde.
Vierailija kirjoitti:
Nyt aloin empimään tuon astrazenecan ottamista, tässä viikon kuluessa tullut niin paljon negatiivistä tietoa(?) ympäri maailman. Kuulun riskiryhmään 1, joten mietityttää uskaltaako jäädä odottamaan, että saisi vaikka sen Pfizerin rokotteen ja miten pitkään siinä menee. -ap-
Pfizerin rokotteeseen on kuollut ihmisiä, Astran ei. En itse empisi. Pfizer on RNA-rokote, jollaista ei aiemmin ole saatu ihmisillä käyttää, Astra taas on se "tavallinen" viruksesta tehty rokote, jollaisia influenssarokotteetkin ovat. Ihmettelen ihmisiä, jotka hamuavat tuota Pfizeria kun ei sen pitkäaikaisvaikutuksista tiedetä yhtään mitään.
Kuulun riskiryhmään1 ja sain rokotteen eilen. 12 tunnin kuluttua nousi lievä kuume, vilunväristyksiä, päänsärkyä ja pahoinvointia. Nyt olo aika ok, päätä särkee vielä. Ilmeisesti rokote toimii, kun kroppa reagoi. Tosi tyytyväinen olen, että rokotteen sain, suojaa tehokkaasti vakavalta tautimuodolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa olisi Astrazenecan rokotteita annettavaksi mutta kansalaisia ei kiinnosta ottaa. Koskee kaikkia, vasta uutisoitiin.
No niin nyt Mariini soittamaan Merkelille että laittaa ylijäämät meille, täällä tekee kauppansa. Vain yksi annos per henkilö eli kaikki heti jakoon.
Ei ehdi kun pitää vakava ilme ja maski päällä poseerata iltapaskan huomista artikkelia varten.
enkä luota AstraZenecan yhtäkkisiin vakuutteluihin rokotteen turvallisuudesta
yli 55 vuotiaille.Odotan vaikka vuoden jos tarvii saadakseni huolellisemmin tutkitun valmisteen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt aloin empimään tuon astrazenecan ottamista, tässä viikon kuluessa tullut niin paljon negatiivistä tietoa(?) ympäri maailman. Kuulun riskiryhmään 1, joten mietityttää uskaltaako jäädä odottamaan, että saisi vaikka sen Pfizerin rokotteen ja miten pitkään siinä menee. -ap-
Maailmalla on valtava pula rokotteista. Siihen, et voisi valita eri merkeistä, menee aikaa, ehkä vuosia.
Nyt on rokotusaika ensi viikolle -ap-
Eilen sain rokotteen aamupäivällä. Illalla n 12 tuntia rokotuksesta oli lievää päänsärkyä ja etova olo. Otin yhden Panacodin ja menin nukkumaan. Aamulla herätessä oli normaali olo ja lenkilläkin olen jo käynyt. Käsivarressa juuri ja juuri huomattava tunne kun rokotuskohtaa sivelee. Olen hyvin allerginen, yleensä saan influenssarokotuksestakin laaja-alaisen ihottuman, mutta tästä siis ei iho-oireita. Toivottavasti tämä rohkaisee rokotukseen menijöitä, itseäkin asia kovasti huolestutti.
103 korjaa, otin Panadolin, en Panacodin
itse sain Astra Zenecan ekan pistoksen viikko sitten perjantaina. Lauantaina en päässyt ylös sängystä kuumeen takia, ja käsi oli kipeä muutaman päivän. Mutta siinä kaikki. Yksi päivä, jonka jälkeen normaali olo. Sama reaktio kuin kaikista muistakin rokotteista saan. Meillä töissä ehkä n. 2/10 rokotteen saaneesta sai oireita, joko pelkkää päänsärkyä, taikka sitten kuumetta/vilunväristyksiä. Kaikilla meni ohi päivässä. Muilla ei sitten mitään oireita. Eli juuri samanlaiset oireet aiheuttaa kuin mikä muu rokote tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen sain rokotteen aamupäivällä. Illalla n 12 tuntia rokotuksesta oli lievää päänsärkyä ja etova olo. Otin yhden Panacodin ja menin nukkumaan. Aamulla herätessä oli normaali olo ja lenkilläkin olen jo käynyt. Käsivarressa juuri ja juuri huomattava tunne kun rokotuskohtaa sivelee. Olen hyvin allerginen, yleensä saan influenssarokotuksestakin laaja-alaisen ihottuman, mutta tästä siis ei iho-oireita. Toivottavasti tämä rohkaisee rokotukseen menijöitä, itseäkin asia kovasti huolestutti.
Minulla on vakavia allergioita ja pelkään rokotusta siksi. Tämä oli helpottavaa kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin huvittavaa kun jotkut alkaa pätemään hetken googleteltuaan. Kannattaa ihan perehtyä myös kaikkiin muihin rokotteisiin joita teihin on pistetty ja miten ne on valmistettu ja miten niitä on tutkittu.
Harvemmin peruspirkko täällä av:lla on fiksumpi a kun rokotteen kehittäneet virologit, vai?
Onneksi rokotetta ei kenenkään ole pakko ottaa. Jää hörhöjen rokotteet sitten muille annettavaksi.
Ei noissa rokotteissa ole yhtään turhaa ainetta. Kaikki mitä niissä on on harkiten valittu. Jos joku on eri mieltä niin voi sitten tehdä itselleen oikeanlaisen rokotteen.
Ottakaa nyt niitä myrkkyjä ,kun niin kovasti haluatte . Jos on varovainen kaikin puolin ,niin ei se corona tuu . Olkaa hygienisiä . Onneksi raflat kii
Monissa EU-maissa ihmiset ovat haluttomia ottamaan Astra Zenecan rokotetta.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9641a150-3072-474d-842b-e49c8842ee4e
Angela Merkelin mukaan ongelma liittyy rokotteen saamaan huonoon julkisuuteen ja ihmisten haluttomuuteen ottaa sitä.
Minulla on vakavia allergioita ja pelkään rokotusta siksi. "
Rokotteet eivät sisällä eläin tai kasviperäisiä proteiineja joten siinä mielessä tavalliset ruoka-aine allergiat ovat merkityksettömiä eivätkä lisää riskiä rokotuksen reaktioihin.
Se tulee jolle se tulee, mutta näillä perusteilla ei kannata pelätä.