Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoit sillon kun kuulit Estonian uponneen, muistatko vielä missä olit?

Vierailija
18.02.2021 |

Itse luulin aluksi että joku pieni paatti kaatunut jossain. Sitten selvisi että se ei ollutkaan mikään ihan pieni paatti ja järkytyin. Mitä enemmän tietoa tuli, järkytyin lisää.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uimahallissa. Muutama ihminen puhui jostain uppoamisesta ja luulin että joku rahtilaiva merihädässä. Kun menin kotiin, ajattelin vilkaista aamu-uutisista, josko asiasta mainittaisiin jotain. Sitten katsoinkin uutisia loppupäivän.

Vierailija
42/46 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kai lähdössä kouluun. En oikein tarkkaan muista mutta se pelotti eniten kun isoveli oli juuri silloin vastaavalla laivalla töissä ja meidän perhe pelkäsi että hän on juuri siellä Estonialla. Onneksi ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaisin kuulleeni koulun pihalla viidesluokkalaisena.

Vierailija
44/46 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se erilaista aikaa tiedonsaannin suhteen. Nyt uutiset päivittyvät koko ajan kännykkään. Silloin istuttiin tuijottamasta tv:stä jokainen uutislähetys ja ostettiin päivän paperilehdet.

Itse heräsin aamulla 6-luokkalaisena isän ääneen, oli laittanut aamu tv:n auki ja sanoi että laiva kaatunut.

Vierailija
45/46 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuolloin (töissä) siinä ihan lähellä Itämerellä, m/s Viking Mariellalla. Olin aivan rättiväsynyt keskiyön maissa nukkumaan mennessäni ja nukuin aamuun asti, vaikka meinasin välillä heilumisen takia tippua yläpunkasta. Aamulla soitettiin, tulisinko vähän etuajassa korjaamaan cafeterian rikkimenneitä astioita lattioilta ja työpaikalle päästyäni kuulin Estonian uppoamisesta ja katsottiin televisiosta uutisia.

Itse pysyin tosin siis kaukana, mutta Mariellaan pelastettiin muistaakseni 24 henkeä merestä...

Kerrassaan kammottava onnettomuus meidän pienelle "sisämerellemme"!

Huh,  tuon lähemmäs ei oikein pääsekään! :o Mutta eikö teidän laivalla komennettu kaikkia valmiuteen pelastushommia varten, kun olitte kuitenkin ekana uppoamispaikallakin?

Vierailija
46/46 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuolloin (töissä) siinä ihan lähellä Itämerellä, m/s Viking Mariellalla. Olin aivan rättiväsynyt keskiyön maissa nukkumaan mennessäni ja nukuin aamuun asti, vaikka meinasin välillä heilumisen takia tippua yläpunkasta. Aamulla soitettiin, tulisinko vähän etuajassa korjaamaan cafeterian rikkimenneitä astioita lattioilta ja työpaikalle päästyäni kuulin Estonian uppoamisesta ja katsottiin televisiosta uutisia.

Itse pysyin tosin siis kaukana, mutta Mariellaan pelastettiin muistaakseni 24 henkeä merestä...

Kerrassaan kammottava onnettomuus meidän pienelle "sisämerellemme"!

En kyllä usko että tollasen katastrofin keskellä työntekijät vetelevät sikeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän