Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei taida vaatia kummoisia taitoja ylioppilaaksi pääsy

Vierailija
18.02.2021 |

Mitä olen huomannut

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän arvosanoista, pelkkä läpipääsy ei kummia vaadi mutta Laudatur-rivistö voi jotain pientä osaamista edellyttää.

Lähinnä hyvää pänttäämiskykyä. Kaipa sekin osaamista on.

Itse muistan korkeakoulusta erään henkilön joka aina nappaili parhaita arvosanoja kokeista, mutta käytännön osaaminen oli sitten parhaimmillaankin välttävän luokkaa. 

Vierailija
22/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi aloituksessaan, ettei itse päässyt edes lukioon. Hänelle se olisi tekemätön paikka.

Ei kertonut, missä lukutaitosi luuraa, ei se että joku menee esimerkiksi amikseen tarkoita etteikö hän voisi päästä sinne ja myös pärjätä siellä. Maailmaa voi havainnoida ihan yleisesti muuten vaan.

"Ei taida vaatia kummoisia taitoja" kertoo sinua älykkäämmälle, ettei omakohtaista kokemusta aiheesta ole.

Kertoi minullekin mutta hänellä voi esimerkiksi olla sisaruksia lukiossa ja sitä kautta saada siihen vähän tuntumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatipas, kun YTL on täysi natsilaitos.

Vierailija
24/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on vain sun mielipide. Kannattaa käydä kokeilemassa vaikka muutama matematiikan kurssi, ja palata sitten asiaan.

Vierailija
25/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän arvosanoista, pelkkä läpipääsy ei kummia vaadi mutta Laudatur-rivistö voi jotain pientä osaamista edellyttää.

Lähinnä hyvää pänttäämiskykyä. Kaipa sekin osaamista on.

Itse muistan korkeakoulusta erään henkilön joka aina nappaili parhaita arvosanoja kokeista, mutta käytännön osaaminen oli sitten parhaimmillaankin välttävän luokkaa. 

Herttaisia nämä "kaipa sekin osaamista on" -heitot. Minä sain ällärivistön, mutta olen myös kekseliäs ongelmanratkaisija ja monella tavalla käytännöllisen kätevä käsistäni. Niin kätevä, että olen jopa kätevämpi kuin ne, jotka ovat niin perin juurin käteviä, etteivät pystyneet saamaan kiitettäviä koulunumeroita. :)

Vierailija
26/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet näistä lauttureista ei tiedä maailmasta yhtikäs mitään ja mitä tapahtuu kulisseissa. Ihan elävät siinä omassa erinomaisuuden kuplassa eli matrixissa. Onneksi olkoon, osaat opetella asioita ulkoa kirjoista.

Antakaa aplodit tälle lautakasalle!

Yo-kirjoituksista ei pääse läpi ulkoa opettelemalla, jos ei ymmärrä kokonaisuuksia. Ne tuttuni, jotka pärjäsivät hyvin lukiossa ja kirjoittivat hyvät paperit, ovat lääkäreitä, diplomi-insinöörejä ja muutama on väitellyt tohtoriksi asti. Yksi väitelleistä on syöpätutkijana. Ihan hyvin heillä menee.

Vierailija
27/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatipas, kun YTL on täysi natsilaitos.

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Vierailija
28/28 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kovin paljon voi vaatia mikään sellainen, johon suurin osa ikäluokasta kykenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi