Millaiseen vaivaan olet saanut apua homeopatiasta?
Mietin uskallanko edes kysyä, mustavalkoinen palstakulttuuri saattaa tehdä tästä taisteluketjun ja sitä en toivo. Käsitykseni mukaan monesta pehmeästä hoitomuodosta saa apua joihinkin ongelmiin vaikkei niistä vakavissa sairauksissa olekaan parannuskeinoksi.
Millaiseen vaivaan voisin saada homeopatiasta apua?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin joskus allergiaan. Ostin ulkomailla apteekista homeopaattisia pillereitä (apteekkari, tai pitäisi varmaan sanoa myyjä, suositteli). Eivät auttaneet.
En silloin edes tiennyt, ettei homeopaattisissa tuotteissa ole mitään vaikuttavia aineita. Vasta myöhemmin minulle selvisi se asia, ja kieltämättä koin tulleeni huijatuksi.
No en kyllä ostelisi mitään epämääräisiä nappeja mistään:)
Kannattaa mennä tarvittaessa ihan oikealle lääkärille joka on erikoistunut homeopatiaan.
Olet siis sitä mieltä, että briteissä ihan tavallisissa Boots-apteekeissa myytävät homeopaattiset rohdot ovat epämääräisiä nappeja?
Siitä olen samaa mieltä, ettei huuhaata pitäisi ollenkaan myydä apteekeissa.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vastustatte homeopatiaa henkeen ja vereen?! Mitä ajattelette siitä että Ranskassa, Saksassa homeopatia on hoitomuoto siinä missä muutkin?!! Ovatko he muka niin paljon tyhmempiä kuin suomalaiset ?!
Jostain syystä siellä tämä perinne on ollut enemmän voimissaan, en tiedä miksi.
Ranskassa homeopatiatuotteista ei kuitenkaan enää saa korvauksia, Saksassa on sama suunta, ja useimmat lääkäriliitot eivät enää tunnusta homeopatiaa. Itävallassa myös käynnissä samanlainen uudistus.
On kai sielläkin vihdoin ymmärretty, ettei julkisia rahoja voi hyvällä omallatunnolla käyttää huuhaa-hoitojen rahoittamiseen, kun oikeisiin hoitoihinkaan ei aina ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
B-hepatiittini parani homeopatialla niin nopeasti että lääkäri oli ihmeissään.
Skeptikko isäni parani pahasta pujoallergiasta myös homeopatialla.
Kun lapset ja eläimet saavat tällä hoitomuodolla avun, miten tämä voidaan selittää plasebovaikutuksella?
On olemassa myös muita, paljon normaalimpia selityksiä paranemiselle kuin homeopatia.*
Vaiva voi parantua itsestään. Homeopatiaa käytetään usein oireisiin, joilla on taipumus parantua itsestään tai tulla ja mennä. Ihmisen aivot on luoto vetämään yhteyksiä ajallisesti läheisten tapahtumien välille, vaikka oikeasti niillä ei olisi yhteyttä toisiinsa. Me vain olemme sellaisia.
Lasten ja eläinten tapauksessa huoltajan käytöksellä on lisäksi voimakas vaikutus. Eläimen hoitaja uskoo, koska haluaa uskoa, että rohto auttaa ja eläin voi paremmin. Rauhoittava käytös voi saada lapsenkin rauhoittumaan.
Ja niin edespäin.
* Kannattaa aina miettiä, mikä on todennäköisin selitys. Olisiko se luonnollinen selitys - vai onko vedellä sittenkin "muisti", joka muistaa siinä ravistellut molekyylit joita ei enää ole jäljellä? Ja jos vedellä on muisti, mitä kaikkea muuta se vesi muistaa... ja miksi ne muut muistot eivät vaikuta potilaaseen?
Eikö se ole ihan sama mistä se apu tulee. Jos joku saa apua homeopatiasta, niin mitä sitten? Ei se tarkoita että se sulkee pois virallisen lääketieteen palvelut. Itse sain apua pitkittyneeseen flunssaan, aiheutti kaikenlaisia oireita, hengitys salpaantui. ym. Lääkäri sanoi ettei voi auttaa. Olisin ottanut lääkärin avun vastaan jos sitä olisi ollut. Otin yhteyttä homeopaattiin , joka sanoi että virus on jäänyt hengitysteihin. Sain homeopaattiset lääkkeet ja parannuin nopeasti. Tässä maailmassa on muutakin kuin yksi totuus.
Mietin ketjua lukiessani, moniko oikeasti tietää mitä homeopatia on ja mihin se perustuu.
Homeopatiahan ei ole lainkaan sama kuin yrttirohdot tai lisäravinteet.
Homeopaatit mielellään väittävät, että lääketiede hoitaa vain oireita, ei niiden syitä. Miksi siis periaate "samanlainen parantaa samanlaisen", joka keskittyy nimenomaan oireisin? Miksi sipuli auttaisi allergisiin silmäoireisiin?
Miksi laimentaminen voimistaisi vaikutusta? Tämä on aivan järjenvastaista, varsinkin kun laimennukset ovat sitä luokkaa, ettei alkuperäistä ainetta ole lainkaan jäljellä. Yleinen "vahvuus" 30C tarkoittaa laimennusta 10 potenssiin −60. Siinä on jo niin paljon nollia, ettei minun matematiikallani tule laskettua. Vahvuudessa 12C saattaa vielä olla yksi molekyyli... Jos siis haluat kokeilla esim. arnikkaa, miksi ihmeessä ostaisit homeopaattista tuotetta, jossa ei luultavasti ole lainkaan arnikkaa. Eikö ole parempi ostaa jotain tuotetta jossa on oikeasti sitä arnikkaa?
Tietty jos on kyse myrkystä, kuten strykniinistä (nux vomica), elohopeasta tai arsenikista, on toki parempi ettei rohdossa ole yhtäkään molekyyliä kyseistä ainetta...
Tietääkö homeopatian käyttäjät, mihin Kiinan muuri auttaa?
https://www.helios.co.uk/shop/great-wall-of-china
Onko parempaa ainetta kuin Berliinin muuri?
https://homeopathicremediesonline.com/product/berlin-wall/
Minulla auttoi pitkään vaivanneeseen alaselkäkipuun, ilmeisesti lievä ryhtivirhe hävisi kun lompakko keveni niin paljon.
Aikoinaan tallilla oli hevonen, jolla juuri silmän alapuolella noin nyrkin kokoisella alueella oli suuria märkiviä paiseita. Kaikenlaisia rasvoja siihen kokeiltiin, eikä mikään auttanut. Jatkui kuukausia. Viimeisenä kokeiltiin niitä pieniä homeopaattisia sokerimurusia. Eipä kestänyt kauan, kuin alue alkoi kuivua ja parantua. Mielenkiintoista sinällänsä, ettei se heppa tiennyt mitä sille syötettiin.
Pikkasen kyllä maallikkoa hämmentää tää syvä jyrkkyys keskustelussa homeopatian ympärillä.
En oikein millään pysty ymmärtämään miksi pitäisi valita puolensa, eli olla joko asian puolesta tai vastaan.
Syötkö Buranaa vai Panadolia?
Itse käytän molempia riippuen kivun luonteesta ja aiheesta.
Syöpääni saan sytostaattia.
Outo ketju. Mitä se teitä haittaa, jos joku saa apua vaihtoehtohoidoista? Oli se sitten homeopatiaa, kiinalaista lääketiedettä, energiahoitoa tai yksisarvishoitoa. Eihän näitä mitään olisi olemassa, ellei joku saisi apua.
Joillekin ne ovat vaihtoehtohoitoja ja joillekin täydentäviä hoitoja eli homeopatian, lisäravinteiden, kasviuutteiden, solusuolojen jne käyttö ei poissulje sitä, että tarpeen mukaan käyttää myös lääketieteen tuotteita. Se tarve lääketieteen tuotteille on vaan silloin vähäisempi.
Vuosikymmeniä kestänyt allergiani hoidettiin ja on pysynyt pois nyt jo ainakin kymmenen vuotta. Pms oireet lähtivät. Olen tyytyväinen. En olisi uskonut aikoinaan itsekään. Paljon muutakin apua olen saanut, mutta tuossa tärkeimmät. En ryhdy tästä kenenkään kanssa riitelemään. Hyväksyn, että on olemassa ihmisiä, jotka ajattelevat eri lailla. Varsinkin he, joilla ei ole omakohtaista kokemusta.
Juurikin näin. Itse olen todella iloinen, että aikoinaan sattuman kautta tutustuin homeopatiaan ja sen mukanaan tuomiin hyviin asioihin. Eikä se oo poissulkenut lainkaan pakollisia lääkärikäyntejä. Vähentänyt vaan pienempien vaivojen takia käyntejä ja nopeuttanut toipumisia. Enkä myöskään tuputa asiaa kelleen.
Mulle on kyl oikeestaan ihan sama ja käy myös kaikki selitykset sekä toimintaperiaatteet homeopatiasta, niin plasebot kuin ”aika parantaa lopulta kaikki vaivat ja kuolema loput” kun kerta omalla kohdallani on noi ”olemattomat sokeripillerit” toimineet. Iloitsen myös, kun voin ostaa helposti ihan itse lähipuodista arnicani ruokakauppareissullani.
On ihan sama mitä skptikoille sanoo, he eivät usko, koska ovat sen asenteen ottaneet. Ja jos joku kokee saaneensa apua homeopatiasta, niin se on heidän mielestään vain sattumaa tai kuvitelmaa. Homeopatialla parannettu on heidän mielestään väärin parannettu.
Jos itse tietää jonkin asian toimivaksi ja tietää siitä saaneensa apua, niin siihen ei kenenkään hyväksymystä tarvitsekaan hakea.
Saa olla iloinen, että on löytänyt hyvän hoitokeinon moniin vaivoihin.
En voi käyttää hormonihoitoa vaihdevuosi-oireisiin terveydentilani takia.
Tuttava suositteli homeopatiaa. Kävin homeopaatilla ja sain sieltä avun vaivoihini. Oireet ovat pysyneet poissa.
En olisi ensin mennytkään, mutta oireet olivat niin haittaavat, että pakko oli jotain yrittää.
Kannatti mennä, kyllä ainakin minua auttoi selkeästi.
Sinusta siis apteekeissa ei saisi myydä mitään homeopatiatuotteita, koska niitä ei ole valittu "asiakkaalle yksilöllisesti"? Mitä luulet tuotteiden myyjien ja valmistajien tästä ajattelevan?
Itse asiassa homeopatia on todella isoa, miljardiluokan bisnestä.
https://www.vox.com/the-highlight/2019/10/16/20910346/homeopathic-homeo…;