Millaiseen vaivaan olet saanut apua homeopatiasta?
Mietin uskallanko edes kysyä, mustavalkoinen palstakulttuuri saattaa tehdä tästä taisteluketjun ja sitä en toivo. Käsitykseni mukaan monesta pehmeästä hoitomuodosta saa apua joihinkin ongelmiin vaikkei niistä vakavissa sairauksissa olekaan parannuskeinoksi.
Millaiseen vaivaan voisin saada homeopatiasta apua?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vastustatte homeopatiaa henkeen ja vereen?! Mitä ajattelette siitä että Ranskassa, Saksassa homeopatia on hoitomuoto siinä missä muutkin?!! Ovatko he muka niin paljon tyhmempiä kuin suomalaiset ?!
Saisiko tähän vastauksen? Miksi meidän lääketiede on niin ylivertaista? Ja kuitenkin olemme yksi sairaimmista ellei sairain länsimaa....
Sen takia, että se on lääkeTIEDETTÄ. Tutkimukset ovat toistettavissa, falsifioitavissa, julkaistuja ja prosessiin kuuluu vertaisarviointi.
Lumevaikutus on tosi. Se ei tee "veden muistista" totta.
Apua vain myyjän rahapulaan. Mistä näitä rahastettavia aina vaan sikiää.
Lapsi saanut aikoinaan apua mm. korvatulehduskierteeseen n. vuoden vanhana. Syötyään 8 antibioottikuuria, päätin kokeilla homeopatiaa, vaikka olinkin skeptinen. Yhdistelmä asiantuntevaa homeopatiaa ja ruokavaliota auttoivat, muttei heti vaan ajan kanssa. Nyt lapsi on päälle parikymppinen ja syönyt tuon jälkeen yhteensä noin kolme lääkärin määräämää antibioottikuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ja asiallinen kirjoitus Heikkilältä siitä miten erilaisissa todellisuuksissa länsimaalaiset eurooppalaiset elävät
https://www.anttiheikkila.com/blogi/terveydeonhoito-saksassa-ja-suomess…
Antti Heikkilä on ortopedin koulutuksellaan puhumassa milloinkin minkäkin pseudohoidon puolesta.
Mutta kaipa se on tärkeää, että saa päteä.
Luitko edes tuota juttua? Siinä vertailtiin Suomen ja Saksan terveydenhoitoa ja tuosta voisi kirjoittaa joku muukin kuin Heikkilä, koska niin paljon systeemit eroavat toisistaan enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että Suomen tie olisi oikea.
En lukenut, koska Heikkilän uskottavuus on samaa luokkaa Juhan af Grannin tai Mikki Hiiren kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ja asiallinen kirjoitus Heikkilältä siitä miten erilaisissa todellisuuksissa länsimaalaiset eurooppalaiset elävät
https://www.anttiheikkila.com/blogi/terveydeonhoito-saksassa-ja-suomess…
Antti Heikkilä on ortopedin koulutuksellaan puhumassa milloinkin minkäkin pseudohoidon puolesta.
Mutta kaipa se on tärkeää, että saa päteä.
Luitko edes tuota juttua? Siinä vertailtiin Suomen ja Saksan terveydenhoitoa ja tuosta voisi kirjoittaa joku muukin kuin Heikkilä, koska niin paljon systeemit eroavat toisistaan enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että Suomen tie olisi oikea.
En lukenut, koska Heikkilän uskottavuus on samaa luokkaa Juhan af Grannin tai Mikki Hiiren kanssa.
Minun mielestäni sinun mielipiteesi on huuhaata, koska kommentoit asiasta, josta luit 0,00 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vastustatte homeopatiaa henkeen ja vereen?! Mitä ajattelette siitä että Ranskassa, Saksassa homeopatia on hoitomuoto siinä missä muutkin?!! Ovatko he muka niin paljon tyhmempiä kuin suomalaiset ?!
Saisiko tähän vastauksen? Miksi meidän lääketiede on niin ylivertaista? Ja kuitenkin olemme yksi sairaimmista ellei sairain länsimaa....
Sen takia, että se on lääkeTIEDETTÄ. Tutkimukset ovat toistettavissa, falsifioitavissa, julkaistuja ja prosessiin kuuluu vertaisarviointi.
Tiedettä, jota tekevät ihmiset, toki koulutetut sellaiset, mutta oman koulutuksensa luoman maailmankuvan mukaisesti. Ei meille läheskään aina myöskään esitellä tutkimusasetelmaa, kun kerrotaan tutkimustuloksista. Ei kerrota otannasta, menetelmistä, testattavien terveystaustasta, verrokkiryhmästä jne. Mutta sana tiede monesti luo ihmiselle turvallisuudentunteen, että tähän on nyt hyvä uskoa. Ei mitään väliä, vaikka sama tiede vuotta myöhemmin kumoaisi itse tuon tutkimustuloksen uudenlaisilla tuloksilla.
Arvostan tiedettä, mutten arvosta sokeasti siihen uskovia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedettä, jota tekevät ihmiset, toki koulutetut sellaiset, mutta oman koulutuksensa luoman maailmankuvan mukaisesti. Ei meille läheskään aina myöskään esitellä tutkimusasetelmaa, kun kerrotaan tutkimustuloksista. Ei kerrota otannasta, menetelmistä, testattavien terveystaustasta, verrokkiryhmästä jne. Mutta sana tiede monesti luo ihmiselle turvallisuudentunteen, että tähän on nyt hyvä uskoa. Ei mitään väliä, vaikka sama tiede vuotta myöhemmin kumoaisi itse tuon tutkimustuloksen uudenlaisilla tuloksilla.
Minun on maallikkona pakko valita, mihin luotan. Lääketiede vaikuttaa luotettavammalta vaihtoehdolta tieteellisen menetelmän takia.
Homeopatian puolustajat puolestaan valitsevat mieluummin vaihtoehtohoitojen myyjien väitteet. En tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on maallikkona pakko valita, mihin luotan. Lääketiede vaikuttaa luotettavammalta vaihtoehdolta tieteellisen menetelmän takia.
Homeopatian puolustajat puolestaan valitsevat mieluummin vaihtoehtohoitojen myyjien väitteet. En tiedä miksi.
Miksi asioiden pitää sulkea toisiaan pois? Käytän 95% ajasta homeopaatiaa allergiaani, mutta tarpeen mukaan myös antihistamiineja. Käytän ihottumaan homeopatiaa, mutta jos se ei riitä johonkin, käytän reseptillä saatua kortisonivoidetta. Kilpirauhaseni on poistettu eikä ole edes tullut mieleen alkaa sitä hoidattaa homeopaattisesti. Vatsapöpöt sen sijaan hoidan nykyään ensisijaisesti homeopaattisesti enkä immodiumilla tms. valmisteilla. Yskään ensisijaisesti luontaiset hoitomenetelmät, mutta vaikkapa keuhkokuumeeseen ei tulisi mieleenkään.
Isoäitini sai syöpäklinikalta ennusteen kahden kuukauden elinajasta ja syövän levinneen niin pitkälle, ettei sitä edes yritetä hoitaa. Syöpä parani ilman hoitoja ja elinaikaa oli noin kuusi vuotta. Kukaan ei pysty varmuudella sanomaan, oliko hänen nauttimallaan koivuntuhkalla asiaan vaikutusta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asioiden pitää sulkea toisiaan pois? Käytän 95% ajasta homeopaatiaa allergiaani, mutta tarpeen mukaan myös antihistamiineja. Käytän ihottumaan homeopatiaa, mutta jos se ei riitä johonkin, käytän reseptillä saatua kortisonivoidetta. Kilpirauhaseni on poistettu eikä ole edes tullut mieleen alkaa sitä hoidattaa homeopaattisesti. Vatsapöpöt sen sijaan hoidan nykyään ensisijaisesti homeopaattisesti enkä immodiumilla tms. valmisteilla. Yskään ensisijaisesti luontaiset hoitomenetelmät, mutta vaikkapa keuhkokuumeeseen ei tulisi mieleenkään.
Kukin tyylillään.
Itse en lähtökohtaisesti käytä hoitoja, joiden toimintamekanismia ei pystytä todistamaan tai edes uskottavasti perustelemaan. En myöskään halua tukea rahoillani puoskareita.
Vierailija kirjoitti:
Isoäitini sai syöpäklinikalta ennusteen kahden kuukauden elinajasta ja syövän levinneen niin pitkälle, ettei sitä edes yritetä hoitaa. Syöpä parani ilman hoitoja ja elinaikaa oli noin kuusi vuotta. Kukaan ei pysty varmuudella sanomaan, oliko hänen nauttimallaan koivuntuhkalla asiaan vaikutusta vai ei.
Kaverini menetti oikean jalkansa metsästysonnettomuudessa.
Hän söi sen jälkeen säännöllisesti riisimuroja aamiaseksi, ja kahden kuukauden päästä jalka oli kasvanut takaisin.
Minulla on myös muutama silta myytävänä.
Saksalainen lääkäri Samuel Hahnemann keksi homeopatian. Oliko hän tyhmä keksiessään. Tuskin keksi bisnesmielessä plasebolla rahastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään.
Itse en lähtökohtaisesti käytä hoitoja, joiden toimintamekanismia ei pystytä todistamaan tai edes uskottavasti perustelemaan. En myöskään halua tukea rahoillani puoskareita.
Minulle riittää empiirinen todiste omassa itsessäni. Minulle on ihan sama, jos sinä mielummin käytät vaikkapa särkylääkkeitä kuin lisäravinteita. Minä käytän mielummin lisäravinteita. Voin paremmin, näytän paremmalta jne. Molemmat tavat testattu.
Suomen lääkärikunta on jämähtänyt ihmeelliselle tasolle ja se syö heidän uskottavuuttaan. Juuri otsikoitiin, miten valtaosa odottavista äideistä syö liian suuria annoksia d-vitamiinia. No, onneksi syö, koska se vertailutaso on 10 mg, minkä lääkärimme ovat meille asettaneet. Sitten pöyristellään otsikoissa, miten lisäravinteita käytetään liian suurina annoksina.
En ymmärrä miten ravinne- ja hyvinvointivastainen meidän lääkärikuntamme on. Kun juoksin monella eri lääkärillä, eivät keksineet mitään lääkettä mitä voisivat minulle määrätä niin olin sitten heidän mielestään vaan "masentunut". Oikeasti oli raudanpuute ja puutetta monesta muustakin ravinteesta, mutta yhtäkään lääkäriä ei kiinnostanut kysyä, kuinka monipuolisesti syön, käytänkö vitamiineja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronasta tuli mieleeni, että jännä, että osa ihmisistä pitää ihan normaalina sitä, että virusmäärä, joka mahtuu yhteen juomalasiin on tällä hetkellä koko maailmassa oleva koronaviruksen määrä ja silti se pitää koko maailman varpaillaan, mutta hitunen tabletissa tai liuoksessa ei sitten taas vaikuttaisi mihinkään mitenkään.
Kai ymmärrätte, ettei lääketablettikaan ole sataprosenttisesti sitä itseään lääkettä vaan siinä tabletissa on vain pienenpieni määrä lääkeainetta ja muu on vaan täyte/lisäainetta. Tyroksiinitablettini painaa 0,25 grammaa. Siinä on lääkeainetta 0,0001 grammaa eli noin 0,4 promillea tabletin painosta. Päiväannokseni on 0,000125 grammaa. Onko tämä uskomushoito?
Niin. Homeopatiassa sitä ainetta ei ole hitusta, vaan ei yhtään. On todella vaikeaa uskoa että 0,0 mikrogrammaa yhtään mitään auttaisi yhtään mihinkään.
Perustele käsityksesi siitä, että esim. solumineraalivalmistajat hujaisivat eivätkä laita tabletteihin mukaan ilmoittamiaan aineita.
Homeopatiasta on nyt puhe.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muualla Euroopassa käytetään homeopatiaa länsimaisen lääketieteen tukihoitona?
Ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut vuosia Saksassa. Siellä kaikkien lääkäreiden piti opiskella hieman homoeopatiaa. Siis lääkeTIETEELLISESSÄ opetettiin sitä.
Ja ei, minä en ole homeopatiauskovainen, enkä puolustele ketään. Ihmettelen vain suomalaisten asenteita.
Ei opeteta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti. Tai sitten siellä homeopatia tarkoittaa jotain muuta kuin pelkällä vedellä lääkitseminen.
Itse olen saanut apua sitkeään ihottumaan. Alussa hetkeksi paheni ja sen jälkeen loppui kokonaan, eikä ole ihottuma palannut. Äitini kertoi saaneensa helpotusta vaihdevuosiin. Kannattaa kysyä ja jutella homeopaatin kanssa. Ja jos ei nappaa, niin sitten vaan skippaa.
Fingerporissa oli muinoin homeopaattinen vitsi, se ainakin toimi:
https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000002454315.html