Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 2 official 2021

AfricaTraveller
18.02.2021 |

MTV3-kanavalla arvuutellaan jälleen tulevana keväänä kuka on myyrä, kun seikkailuohjelman toinen tuotantokausi alkaa 2. maaliskuuta. Tällä kaudella ohjelmassa kisaavat julkisuudesta tutut kasvot! Mukaan elämänsä seikkailuun lähtevät Pippa Laukka, Mikko Penttilä , Mira Luoti, Wallu Valpio, Noora Karma, Joona Puhakka, Teemu Packalén, Pyhimys, Ilari Johansson ja Aino Sirje.

Ja taas mennään

Kommentit (1055)

Vierailija
521/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrä on selkeästi Teemu. Tosin ei ole näkyvästi myyräillyt, mutta eipähän ekalla kaudella Tuijakaan juuri mitään tehnyt. Teemu on yhdessä tehtävässä tullut myöhässä maalilinjalle (autotehtävä) ja eilen selkeästi torpedoi tehtävän Pyhimyksen tarinan kohdalla. Minä ammattilaisena kiinnitin huomiota hammassuojiin. No varmaanhan tollasen feikkiottelun takia hammassuojat varta vasten muotoiltaisu yksilöllisesti. Mutta ärsyttävää jos tälläkin kaudella myyräksi on valittu flekmaattisin ja ponnettomin tyyppi. Hajuton, mauton ja puhumaton.

Vierailija
522/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää joku mulle tää ohjelma? En oo kattonut paitsi eilen vilaukselta hetken.

Joo siis ilmeisesti joku on valittu myyräksi? Mutta millä lailla putoamiset hoidetaan, jos se myyrä ei voi vahingossakaan pudota, eikö siitä jotenkin ajan mittaan voi tajuta kuka on myyrä? En jotenkin ihan tajua

Kuinka monta sitten loppuun jää?

Se, joka vastaa myyrän henkilöllisyyteen liittyviin kysymyksiin huonoiten, putoaa jakson päätteeksi. Myyrä ei luonnollisesti voi pudota, kun tietää itseään koskeviin kysymyksiin vastaukset. Jos myyrän henkilöllisyys selviäisi jollekin, hän voisi alkaa tarkkailla myyrän käytöstä ja yrittää vaikuttaa myyrän sabotointeihin niin, etteivät ne onnistuisi. Viime kaudella finaalissa oli kolme kilpailijaa: myyrä ja kaksi muuta ja heistä voittopotin sai se, joka vastasi viimeisiin kysymyksiin parhaiten ja/tai nopeiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mä en sitä katso.

Vierailija
524/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa pois kirjoitti:

Myyrä on selkeästi Teemu. Tosin ei ole näkyvästi myyräillyt, mutta eipähän ekalla kaudella Tuijakaan juuri mitään tehnyt. Teemu on yhdessä tehtävässä tullut myöhässä maalilinjalle (autotehtävä) ja eilen selkeästi torpedoi tehtävän Pyhimyksen tarinan kohdalla. Minä ammattilaisena kiinnitin huomiota hammassuojiin. No varmaanhan tollasen feikkiottelun takia hammassuojat varta vasten muotoiltaisu yksilöllisesti. Mutta ärsyttävää jos tälläkin kaudella myyräksi on valittu flekmaattisin ja ponnettomin tyyppi. Hajuton, mauton ja puhumaton.

Mä muuten kiinnitin tähän samaan huomiota, että Pyhin tehtäväksi oli laitettu nyrkkeilyottelu, johon liittyen Teemulla oli eniten asiantuntemusta. Kun Teemu sanoi sanottavansa Pyhin osalta ja antoi perustelut, miksi tarina ei olisi tosi, muut uskoivat heti ja epäilyt kohdistuivat Pyhiin.

525/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippa tai Pyhimys on Myyrä.

Vierailija
526/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi Teemu. Saman laittanut merkille kun yllä kirjottaneetkin. Lisäksi monta kertaa juuri hän on sanonut, että valitsee ryhmän sen perusteella, että saa tarkkailla. Eli oikeesti siksi, että saa käännettyä huomion itsestään pois näihin eniten häslääviin, eli Ainoon ja Joonaan. Olis virkistävää jos tuotanto valitaisi joskus vielä myyrän hommaan sellasen ihmisen, joka osaisi oikeasti pelata ja taktikoida.

Vierailija
527/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Mikko Kuoppalan ja Mikko Penttilän kutsumanimet ohjelmassa ei voisi olla Pyhimys ja Mikko? Tai Pyhi ja Mikko? Tai Mikko K. ja Mikko P.?

Jotenkin hassut nuo PyhiMikko ja Penttilä. Penttilä särähtää korvaan, koska on ainoa, jota kutsutaan sukunimellä.

Vierailija
528/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen edelleen, miten Aino on selvinnyt kisassa tähän saakka. Hänellä ei ole ollut jokereita apunaan, eikä ole vaihtanut tietoja (ainakaan sitä ei ole näytetty) kenenkään kilpailijan kanssa. Kaiken lisäksi hän vaikuttaa jotenkin tosi välinpitämättömältä ja suhtautuu kilpailutilanteisiinkin jotenkin boheemilla rentoudella. Toisaalta voi näyttelijänä pystyä tulkitsemaan toisten kehon kieltä ja käyttäytymistä keskivertoa paremmin. Vai olisiko kuitenkin myyrä?

Vierailija
529/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

just ne jotka putos ekana... hyvä minä!

Vierailija
530/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainosta ei kyllä tiedä, onko lintu vai kala. Vaikuttaa ohjelmassa ihmiseltä, joka ei aamuisin löydä makkarista keittiöön, mutta todennäköisesti tämä on näyteltyä.

Vierailija
531/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyrän on oltava Aino. Silloin kun Noora tippui, Aino alkoi ällistyneenä haukkomaan henkeä. Tällainen reaktio viittaa siihen, että jos Aino ei olisi myyrä, hän uskoisi vahvasti Nooran olevan myyrä. Mutta, jos hän kerran uskoisi Nooran olevan myyrä näinkin voimakkaasti, arvaisi hän myös testissä Nooraa vahvasti myyräksi, ja näinollen olisi tippunut. Aino ei kuitenkaan tippunut, sillä hän onkin myyrä, ja hengen haukkominen oli esittämistä.

Lisäksi, en ole saanut Ainosta niin kovin fiksun ihmisen kuvaa, enkä usko että hän osaisi testeissä hajauttaa vastauksia oikealla tavalla.

Et ole saanut Ainosta fiksua kuvaa ja että osaisi hajauttaa, mutta kuitenkin ajattelet, että fiksuus riittäisi myyräksi?

Vierailija
532/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyrän on oltava Aino. Silloin kun Noora tippui, Aino alkoi ällistyneenä haukkomaan henkeä. Tällainen reaktio viittaa siihen, että jos Aino ei olisi myyrä, hän uskoisi vahvasti Nooran olevan myyrä. Mutta, jos hän kerran uskoisi Nooran olevan myyrä näinkin voimakkaasti, arvaisi hän myös testissä Nooraa vahvasti myyräksi, ja näinollen olisi tippunut. Aino ei kuitenkaan tippunut, sillä hän onkin myyrä, ja hengen haukkominen oli esittämistä.

Lisäksi, en ole saanut Ainosta niin kovin fiksun ihmisen kuvaa, enkä usko että hän osaisi testeissä hajauttaa vastauksia oikealla tavalla.

Et ole saanut Ainosta fiksua kuvaa ja että osaisi hajauttaa, mutta kuitenkin ajattelet, että fiksuus riittäisi myyräksi?

Tämä kirjoittaja oli niin oman loogisen päättelykykynsä lumoissa, että unohti keskittyä itse asiaan.

Mitä tulee Ainoon, niin hän on mun mielestä koko kisan kiinnostavin pelaaja, sillä hänestä on vaikeinta päästä perille, mitä hän ajattelee ja tekee kulloisessakin tehtävässä.

Vierailija
533/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin valmis laittmaan rahani likoon sen puolesta, että myyrä on tällä kaudella mies. Olin jo alkuun sitä mieltä, ja olen edelleen. Oma tutka ei vain osoita Pippaan tai Ainoon.

Miehistä onkin sitten vaikeampi sanoa. Jos tuotanto on ollut samalla linjalla kuin viimeksi ja ottanut sen kaikista taustalle sulautuvimman henkilön, niin sitten se on Teemu. En kuitenkaan sulje Pyhiä ja Ilaria täysin pois laskuista. Joona taas vetää ehkä liikaakin epäilyksiä itseensä, tekisikö oikea myyrä noin? Itse en usko.

Vierailija
534/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen edelleen, miten Aino on selvinnyt kisassa tähän saakka. Hänellä ei ole ollut jokereita apunaan, eikä ole vaihtanut tietoja (ainakaan sitä ei ole näytetty) kenenkään kilpailijan kanssa. Kaiken lisäksi hän vaikuttaa jotenkin tosi välinpitämättömältä ja suhtautuu kilpailutilanteisiinkin jotenkin boheemilla rentoudella. Toisaalta voi näyttelijänä pystyä tulkitsemaan toisten kehon kieltä ja käyttäytymistä keskivertoa paremmin. Vai olisiko kuitenkin myyrä?

Voihan sillä boheemilla rentoudellakin arvata vaikka ihan vahingossa oikein. Ja boheemilla rentoudella voi myös olla todella nopea vastaamaan, vrt. vastausten pähkäilijät.

Vierailija
535/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajattelen, että ns. matemaattisesti oikein osaavat hajauttaa Pyhi ja Pippa. Muut menevät vastauksissaan enemmän fiiliksellä ja laskelmoivat vähemmän.

Jo pudonneista Wallu ja Mira vaikuttivat erityisesti siltä, että eivät aivan ymmärtäneet pelin henkeä ja laittoivat kaikki munat samaan koriin vastauksissaan. Samalla tavalla kävi ensimmäisen kauden ekassa pudotuksessa, kun kilpailija oli mielessään valinnut väärän myyrän ja vastasi sitten kaikkiin kysymyksiin tätä väärää myyrää. Putosi sen vuoksi.

Noorakin varmaan luotti siihen kuuluisaan ”intuitioonsa” laskelmoidun hajauttamisen sijaan.

Mitä pidemmälle Aino, Joona, Teemu ja Ilari pääsevät, sitä varmemmin joku heistä on myyrä. Aino tosin on vähän musta hevonen, sillä en yhtään ihmettelisi jos hänen myyrätestivastauksensa olisivat samanlaista tajunnanvirtaa kuin hänen muukin olemisensa ja tällainen taktiikka olisi sitten vahingossa menestyksekkäämpi kuin kanssakilpailijoiden 😁

Vierailija
536/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas te matemaatikot ja tilastotieteilijät, missä kohtaa peliä tuo hajauttamistaktiikka lakkaa olemasta se vahvin keino ja missä kohtaa pitäisi alkaa tekemään myös valistuneita arvauksia?

Jos ihan puhtaasti mietitään todennäköisyyksiä, eikö nyt kannattaisi suosia vaikkapa miehiä vastauksissa, kun heitä on pelissä mukana enemmän? Tai jos jossain tehtävässä on yhdessä joukkueessa enemmän pelaajia kuin muissa, eikö todennäköisintä ole, että myyrä on juuri siinä joukkueessa?

Vierailija
537/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös miettinyt tuota hajauttamisen merkitystä. Vastauksia kannattaa hajauttaa lähes loppuun saakka, ellei ole täysin varma siitä, kuka on myyrä. Jos nuo alun kysymykset nainen/mies, alle/yli 40 v. pysyvät aina samoina ja loput kysymyksistä liittyvät itse tehtäviin, niin onnistuneen hajauttamisen lisäksi menestyminen noissa kysymyksissä voi johtua esim. ihan siitä, missä tiimissä myyrä on tehtäviä suoritettaessa ja valitseeko kilpailija ns. oikean tiimin, vaikka arvaisikin myyrän väärin. Siksi noissa kysymyksissä voi menestyä vähän heikommallakin vainulla.

Vierailija
538/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin valmis laittmaan rahani likoon sen puolesta, että myyrä on tällä kaudella mies. Olin jo alkuun sitä mieltä, ja olen edelleen. Oma tutka ei vain osoita Pippaan tai Ainoon.

Miehistä onkin sitten vaikeampi sanoa. Jos tuotanto on ollut samalla linjalla kuin viimeksi ja ottanut sen kaikista taustalle sulautuvimman henkilön, niin sitten se on Teemu. En kuitenkaan sulje Pyhiä ja Ilaria täysin pois laskuista. Joona taas vetää ehkä liikaakin epäilyksiä itseensä, tekisikö oikea myyrä noin? Itse en usko.

Viime kauden myyrä Tuija oli ehkä persoonana sellainen rauhallinen ja tehtävissä taustalla pysyttelevä, mutta mielestäni häneltä kyllä näytettiin paljon niitä haastattelupätkiä, joissa spekuloi myyrää ja kävi muutenkin läpi tapahtumia.

Teemua taas näytetään ja puhutetaan tosi vähän, melkein unohtaa että ai niin hänkin on siellä. On siis tylsä valinta myyräksi, jos siksi osoittautuu. Kyllä myyrältä mielellään kuulisi myös suullista myyräilyä tv-katsojien suuntaan eli että pyrkisi harhauttamaan puheillaan myös meitä. Siksi toivon, että se on joku muu.

Vierailija
539/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin koko ajan sitä, onko putoaja OIKEASTI se kilpailija, joka vastasi eniten väärin. Kun kysymyksiä ja vastauksia ei koskaan kukaan näe, tuotanto voi pudottaa kenet tahansa haluaa ohjelman kannalta.

Vierailija
540/1055 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas te matemaatikot ja tilastotieteilijät, missä kohtaa peliä tuo hajauttamistaktiikka lakkaa olemasta se vahvin keino ja missä kohtaa pitäisi alkaa tekemään myös valistuneita arvauksia?

Jos ihan puhtaasti mietitään todennäköisyyksiä, eikö nyt kannattaisi suosia vaikkapa miehiä vastauksissa, kun heitä on pelissä mukana enemmän? Tai jos jossain tehtävässä on yhdessä joukkueessa enemmän pelaajia kuin muissa, eikö todennäköisintä ole, että myyrä on juuri siinä joukkueessa?

En ole kumpaakaan, enkä siis anna matemaattista tai tilastollista vastausta, mutta mielestäni siinä kohdin, kun jotkut muut alkavat päästä selville myyrän oikeasta henkilöllisyydestä ja osaavat siksi vastata oikein. Ei voi loppuun asti ajatella, että eivät ne muutkaan tiedä ja itse arvailla sitä sun tätä. Jotkut kun oikeasti varmaan osaavat jo tässäkin vaiheessa ynnätä monet pikkuseikat yhteen myyrän käytöksessä, vaikka alkuvaiheessa olisivatkin erehtyneet jostain mukamyyräilystä väärille jäljille.

Ketju on lukittu.