Mitä hengellisiä kirjoja teillä on Raamatun lisäksi?
Kommentit (68)
Lukion Uusi Arkki kirjasarja löytyy.
Noidan käsikirja ja Musta Raamattu
Apogryfikirjat, kuolleen meren kääröt, koraani, Tiibetin ja hindulaisuudet pyhät tekstit.
Paljon. Mutta lemppareita ovat David Wilkersonin, Watchman Neen ja Leonard Ravenhillin kirjat. Löytyy toki myös Juha Ahvion teokset, Jukka Rokkaa, Riku Rinteen kirjoja
En minä muuta lue kuin Raamattua ja hengellistä kirjallisuutta. Kirjoja ostan usein antikvariaateista ja kirppiksiltä.
Monia, mm Henry Cloudin kirjoja. Viime aikoina olen lukenut kristillisiä elämäkertoja.
Kaksi virsikirjaa ja Kodin rukouskirja. Olen saanut virsikirjat lahjaksi ja rukouskirjan sai joskus ysärillä seurakunnalta. Joskus mulla on ollut Mormonin kirja. Sen sai kirppikseltä ilmaiseksi ja otin, koska halusin tutustua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi virsikirjaa ja Kodin rukouskirja. Olen saanut virsikirjat lahjaksi ja rukouskirjan sai joskus ysärillä seurakunnalta. Joskus mulla on ollut Mormonin kirja. Sen sai kirppikseltä ilmaiseksi ja otin, koska halusin tutustua siihen.
Ja lisäksi kirja Qumranin löydöistä, koulusta säästyneet uskonnonkirjat ja jotain perusteoksia maailman uskonnoista.
Katekismus, uusi testamentti, virsikirja. Saatu ripillepääsyn yhteydessä tai koulusta eli ilmaisia. Islamiin liittyviä pari kirjaa, tosin eivät ole hengellisiä, vaan kriittisiä. Toinen niistä perustuu lähdekriittiseen tutkimukseen, jossa on selvinnyt sekin, että alkuperäinen sana muhammad on liittynyt Jeesukseen, ei erisnimiseen henkilöön. Muhammed syntyi sitten osittain väärinkäsityksestä ja poliittisesta taktikoinnista.
Eipä ole sitä Raamattuakaan. Ja rahaa en ole tuhlannut senttiäkään uskonnolliseen roskaan.
Ei ole Raamattua. Zen-kirjallisuutta löytyy.
Thomas Keatingia, Henri Nouwenia, Cynthia Bourgeaultia. Ristin Johanneksen Sielun pimeä yö. Tietämättömyyden pilvi. Anni Pesosen Credo.
Ja paljon muuta.
Augustinus: Jumalan valtio
https://kauppa.gaudeamus.fi/sivu/tuote/jumalan-valtio-i/5346408
Vierailija kirjoitti:
Ei ole raamattuakaan.
Suosittelen.
Augustinusta, Akvinolaista, Gurnalia, Wilcoxia, Wilkersonia, Pawsonia, Saarnivaaraa, Rinnettä ja muita. Rahulia on mennyt kun Raamattujakin on yli parikymmentä, eri käännöksiä kolmella eri kielellä.
Ei ole raamattuakaan.