Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen suhtautuminen "sairasteluun", auttakaa!

Vierailija
18.02.2021 |

Mistä johtuu miehen vähättelevä asenne kaikkeen mikä liittyy minun terveyteeni. Olen vaihdevuosi-iässä kohta ja nyt ollut vähän vaivaa (ylimääräistä verenvuotoa) niin miehen suhtautuminen on niin nuivaa kun puhun että pitäisi mennä ehkä lääkäriin ja että on monia mahdollisuuksia tuolle häiriölle mutta voi pahimmillaan ollaan syöpä että pitää tutkituttaa jos jatkuu jne.
Miehen suhtautuminen on vähättelevää, ja katsoo epäuskoisesti ja luulee että liioittelen vaivojani tai niitä ei edes tyyliin ole. Mistä tämä asenne kumpuaa?

Hänellä itsellään oli mahavaivaa joskus taannoin niin oli aivan paniikissa ja heti juoksemassa lääkäriin johon varaili aikaa välittömästi. Eli hänen vaivansa ovat merkityksellisiä ja vaativat hoitoa ja minun vaivani ovat vähäpätöisiä ja liioittelen niitä tms.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä on hyvin epätodennäköistä, hormonit heittelee ja aiheuttaa vuotohäiriöitä. Kuuntele enemmän miestäsi, äläkä hommaa Google diagnooseja itsellesi.

Vierailija
2/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku esim. ystäväni tai tuttavani (mies tai nainen) kertoisi että hänellä on jotakin epämääräistä vaivaa niin tottakai tsemppaisin ja kannustaisin menemään lääkäriin ja auttaisin häntä kaikin tavoin miten vain voi. En liioittelisi, mutta en vähättelisikään oireita ja vaivoja ja olisin tukena jne. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä on hyvin epätodennäköistä, hormonit heittelee ja aiheuttaa vuotohäiriöitä. Kuuntele enemmän miestäsi, äläkä hommaa Google diagnooseja itsellesi.

Osaatko lukea?! Kirjoitin että syitä voi olla lukuisia, PAHIMMILLAAN syöpää. Lukemisen ymmärtäminen heikkoa sinulla! -ap

Vierailija
4/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on siinä että miksi mies juoksee lääkäriin pienestäkin vaivasta ja on aivan paniikissa mutta jos minulla on vaivaa niin vähättelee sitä ja siitä ei kuuluisi mennä lääkäriin. Mikä aiheuttaa tämän asenteen? -ap

Vierailija
5/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos hän pelkää? Vähättelee siksi, että oikeasti sun sairastuminen on pelottavaa ja haluaa itselleen vakuuttaa, että ei ole hätää, ei oireet ole vakavia, kaikki on ok?

Vierailija
6/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa nyt hyvä ihminen äkkiä aika gynelle. Voi olla ettei ole mitään mutta parempi olla varma. 

Ja en minäkään jaksa kuunnella kenenkään valitusta ties mistä vaivasta jollei henkilö vaivaudu menemään lääkäriin.

Vierailija
7/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne kerrat kun mies on käynyt lääkärissä ollut aiheellisia?

Vierailija
8/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä että miksi mies juoksee lääkäriin pienestäkin vaivasta ja on aivan paniikissa mutta jos minulla on vaivaa niin vähättelee sitä ja siitä ei kuuluisi mennä lääkäriin. Mikä aiheuttaa tämän asenteen? -ap

Kysyykö mies sinulta lupaa mennä lääkäriin?

Mene älä kysele mieheltä mitään.

Vierailija
9/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUHU sille ukollesi. Avaa suusi ja kerro, että ei ole  mukavaa kun toinen vähättelee. Täällä ei voi yksikään sinua auttaa. Opetelkaa avaamaan se suu ja kertomaan sille puolisolle mikä mättää. Voisi erojakin olla vähemmän, kun avattaisiin ajoissa se suuvärkki.

Vierailija
10/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehen äiti valitti kovaan ääneen kaikesta tai mies olettaa että naiset yleisesti valittaa turhasta.

Eli opittu asenne?

Vierailija
11/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat yleisesti ottaen todella empatiakyvyttömiä ja kylmiä eivätkä siedä sitä, jos oma kumppani on heikko tai sairastelee.

Palstahan on täynnä näitä juttuja: sairas nainen kaipaisi mieheltään henkistä tukea ja läsnäoloa tai jopa fyysistä apua, mutta mies kiukuttelee, nälvii ja kohtelee nuivasti. Siinä se rakkaus mitataan, kun toinen on heikoimmillaan.

Vierailija
12/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sinne lääkäriin, äläkä vingu miehellesi. Voi jeesus. 

Vierailija
13/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kerrat kun mies on käynyt lääkärissä ollut aiheellisia?

Kävi vatsavaivasta lääkärillä päivystyksessä ja tokihan tuo olisi voinut olla vaikka umpisuolentulehdus, en vähättele sitä, mutta ei ollut onneksi mitään pahempaa ja illalla vatsa oli jo normaali. Pointti ei ole nämä sairaudet tässä vaan se asenne miten suhtautuu minuun ja vaivoihini. Eli minun vaivoillani ei ole merkitystä. Vain hänen vaivoillaan on merkitystä.

Vierailija
14/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se puolison asenne sinun tekemisiisi vaikuttaa? Jos siltä tuntuu, mene lääkäriin. EI siihen kenenkään lupaa tarvita.

Vierailija
15/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehen äiti valitti kovaan ääneen kaikesta tai mies olettaa että naiset yleisesti valittaa turhasta.

Eli opittu asenne?

Äitinsä on "drama queen", mutta minä en ole hänen äitinsä! -ap

Vierailija
16/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat yleisesti ottaen todella empatiakyvyttömiä ja kylmiä eivätkä siedä sitä, jos oma kumppani on heikko tai sairastelee.

Palstahan on täynnä näitä juttuja: sairas nainen kaipaisi mieheltään henkistä tukea ja läsnäoloa tai jopa fyysistä apua, mutta mies kiukuttelee, nälvii ja kohtelee nuivasti. Siinä se rakkaus mitataan, kun toinen on heikoimmillaan.

No eihän ole. Ainoastaan näitä turhasta itkijöitä 

Vierailija
17/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on vuosien mittaan oppinut, että sinulla vaivoja riittää ja menevät ohi aikanaan kunnes uudet huolenaiheet nousevat päivän puheenaiheeksi?

Kannattaisikohan sinunkin ottaa yhteyttä lekuriin samalla tavalla kuin miehesikin tekee, ottamatta huomioon muiden mielipiteitä asioista.

Vierailija
18/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä autan. Kun näet miehesi niin kysyt vaikka näin: mistä johtuu sinun ikävä asenteesi minua kohtaan, jos kerron omista huolistani / vaivoistani ? tadaa, saa käyttää.

Vierailija
19/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet itse puhunut miesflunssasta ja muutenkin vähätellyt miestä, niin nyt saat samalla mitalla takaisin.

Vierailija
20/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö täällä tylysti kirjoittajat jaa puolisoidenne kanssa hyviä ja huonoja asioita. Jos teillä jollakin on pää kipeä niin ette mainitse siitä kumppanillenne, niinkö? Ette mainitse mistään terveyteenne liittyvistä tai muistakaan asioista. Puhutte vaan vallitsevista säätiloista tai olette hiljaa keskenänne? En ole kertaakaan vinkunut miehelleni, olen maininnut hänelle että minulla vaivaa ja että ymmärtää jos olen hieman mietteliäällä tuulella koska asia vaivaa mieltäni. Ja tottakai menen lääkäriin jos vaiva jatkuu mutta ajattelin että seuraan toisen kuukauden tilannetta jos menisi ohitse asia.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi