Mitä söit tänään ja painoindeksisi?
Kommentit (90)
Kaksi juustopaahtista, joiden päällä Keiju3-öljyä, kahvia mustana
Tofua ja vihanneksia, jasmiiniriisiä
8 sushia
3 dl puolukoita ja paljon vettä (virtsarakon tulehduksen oireisiin)
Hieman ylipainoinen olen, BMI:tä ja tämänhetkistä painoa en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
-Neljän valkuaisen munakas, jossa herkkusieniä, raejuustoa ja tuorejuustoa. Iso kasa uunijuureksia ja tuorejuustoa.
- läjä marjoja ja jugurttia
-kolme mandariinia
- puolikas päärynä
-proteiinipatukka
-hapankaalia
-kurkkua
-piimää n. puol litraa
Hedelmätoffeeta neljä palaaTäällä ihmiset näyttä syövän kauheen vähän. Mä syön joka ikinen päivä PALJON!
Bmi 17. Ei nouse millään. Tai varmaan nousis jos söisin kaikkea lihottavaa paljon. Mutta kun en halua. Eihän siitä voi tulla hyvä olo!
Määrällisesti paljon voi olla kalorimäärältään vähän ja päinvastoin. Sekä osa ei kerro mitään annoskoosta. Yhdessä annoksessa italianpataa voi olla päivän kaloritarpeesta suurin osa, jos annos on iso.
3 levyä suklaata ja pienen sacherkakun,siis aamiaiseksi.
-Aamulla kaksi isohkoa palaa patonkia, joiden päällä silmusalaattia, juustoa ja margariinia, iso muki kahvia
-Lounaalla Kanasalaatti (yksi broilerinkoipi, salaattia, tomaattia, paprikaa, kurkkua, muutama cashew-pähkinä, muutama tähteeksi jäänyt krutonki). N. 100g pala lohta ja liru kermaviilikastiketta (edellisten päivien tähteitä, jotka piti syödä pois)
-päivälliseksi maksalaatikko, pari rkl puolukkahilloa ja yksi pannulla paistettu kesäkurpitsa
-iltapalaa en yleensä syö, mutta eilen närpin ohimennessäni oltermannin jämät (arvioin että n. 30g) sekä kaksi pientä kuivaa patonginpalaa
BMI 31. Ongelmani ei ole ruoan sisältö, vaan annoskoot ja liikkumaton elämäntapa. Vaikka tässä ketjussa on paljon ilmeisen syömishäiriöisiä ihmisiä ja/tai trolleja, niin huomaan tästäkin, että syön liikaa suhteessa siihen, mitä normaalipainoinen syö.
Vierailija kirjoitti:
Oispa kiva nähdä jonkun BMI 30+ rehellinen listaus syömisistä
Ei tarvii uskoa, mutta olen rehellinen. Lisäksi harrastan 3-4 h päivässä useimmiten liikuntaa, olen aina harrastanut. Paino nousi syöpähoitojen jälkeen eräällä tietyllä lääkityksellä. Nyt vaan paino nousee samalla ruokavaliolla ja liikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
mikä tuo raikas kastike on ?
onko raikkaat voilevät tuttuja
Jos se on kirjoittajan omasta mielestä raikas? ”Raikkaus” on subjektiivista, mutta minulle tulee raikkaasta kastikkeesta mieleen tuoreet ainekset, kasvikset, kasviöljyt ja itse tekeminen. Epä-raikas kastike olisi sitten voi, kerma, runsas suola, vehnäjauho, kaupan valmispussi, eines...
Ja itse ajattelen raikkaaksi voileiväksi esim. sellaisen, jossa on tuore, rapea leipä, levitteenä esim. hummus / avokado, päällä värikkäitä kasviksia ja vaikka kalaa tai kananmunaa. Epä-raikas leipä olisi minulle kaupan muovipussileipä, margariinilla tai voilla päällystetty, kinkkua ja juustoa paksusti, kasvista korkeintaan nimeksi.
Tähän mennessä olen syönyt mysliä, banaania, luonnonjogurttia, suklaapatukan, Mouhijärven Vilho-juustoa ja viikunahilloa.
BMI 24
06:30 kuppi kahvia (mustana ja ilman sokeria)
12:30 mantelijauhosämpylä, voita, maksamakkaraa, juustoa ja kurkkua sekä kookosjogurttia tuoreilla vadelmilla, mustikoilla ja mansikoilla
19:00 kana-kukkakaaligratiinia
BMI 23
Minä myös entinen anorektikko. Olin pitkän aikaa reilusti alipainoinen. Nyt lievästi ylipainoinen. - 79