Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä normaalia äitiysneuvolan terkan käytöstä? Miks mulle tulee epämiellyttävä olo? En

Vierailija
17.02.2021 |

siis tietenkään tiedä ko naisen seksuaalista suuntautumista, mutta kaikki mitä ja miten se on mulle puhunut, pistää epäilemään että on naisiin päin. Oon yh:na lasta odottava nuori nainen, jonka ulkonäköä terkka on kehunut monesti, jutellut liiankin intiimejä asioita itsestään, silitellyt mua "rohkaisun" varjolla ja halunnut liki aina kuunteluttaa sydänääniä "että jaksan paremmin" ja samalla silitellyt mua. Raskaus on jo loppusuoralla mutta miten voisin vaihtaa terkkaa`? En esim haluaisi että tämä nainen tekisi mitään jälkitarkastusta mulle.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan ihmisten ja muiden toisten kanssa läheiseen fyysiseen kosketukseen joutuvien pitäisi kyllä tuntea se "kosketuskartta" siitä, mihin koskettaminen yleensä sallitaan. Vieraan ihmisen kosketusta ei yleensä suvaita kuin käsiin, ja ehkä harteisiin. Jo tutun halaaminen kädet vartalon ympärillä on siinä rajoilla, ja paritanssissa on toisinaan partnerin väärässä kohdassa oleva käsi kiusallinen.

Käsien ja   sormien sively koetaan yleensä rauhoittavaksi, samoin selän. Eri asia reisien, vatsan ja rintojen silittely.

Vierailija
22/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi paska, mitä oikein kirjoittelet ap.

Terkkari on sinulle yli ystävällinen, koska olet nuori ja yksinhuoltaja.

Ei siinä mitään sen kummempaa ole.

Haluaa tsempata sinua jaksamaan koko ruljansin väliin.

Ja nykyisin joka puolella toitotetaan kosketuksen tärkeydestä ihmsiin, se antaa heille tuntee välittämisestä.

Ihmisellä on jo perustuslain tuoma oikeus koskemattomuuteen. Tuo terveydenhoitaja ylittää ap:n rajat. Ei ihmiset tarvitse mitään silittelyä terveydenhoidon henkilöstöltä, elleivät itse pyydä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa vain erittäin empaatiselta terveydenhoitajalta.

Aina kun minulle on tehty jotain toimenpiteitä, aivan lääkärin läsnäollessa, on  joku hoitaja pidellyt käsivarresta tai silittänyt sitä.

Sellainen rauhoittaa potilasta ja saa aikaan niitä hyvänolon hormooneja, kivuliaisissa tai missä tahansa tutkimuksissa, joissa potilaat saattavat jännitää tai pelätä tutkimusta.

Melko hävytöntä alkaa heti epäillä tuollaista kuin ap tekee.

Kuka uskaltaa enää edes olla ystävällinen  ja empaattinen hoitaja, jos jo saman sukupuolten kesken aletaan epäillä lähentelyä.

Ap vaikuttaa itseasiassa hiukan vainoharhaiselta.

Empaattinen hoitaja osaa myös kysyä onko ylimääräinen koskettelu ja silittely sopivaa. Kaikki eivät vieraan koskettelusta pidä. Empatiaa voi osoittaa myös sanoilla ja äänensävyllä.