Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiasiaa, nyt sitten kerrankin neuvoja kehiin!

Vierailija
07.08.2006 |

Kun aina se kotihoidon mahdollisuus muka on olemassa, niin neuvokaa nyt sitten kerrankin jeesustelun sijaan.

Lähtötilanne siis tämä: lapset 11 kk ja 4 v, äiti hoitovapaalla, isä työtön. Äidillä ok työ, jossa kohtuullinen palkka niin että laskut tulee maksettua. Isällä alkamassa työllistysmiskoulutus (kesto 1 vuosi), johon pakko osallistua, mutta tietänette että kunnon rahallista korvausta ei tiedossa. Asuntolainaa on, mutta kuukausierät niin pieniä, että vuokra-asuminen tulisi kalliimmaksi.

Tarkoittaa siis sitä, että äidin on mentävä töihin, kun nuorimmainen täyttää vuoden ja lapset läheiseen päiväkotiin. Jos äiti olisi jäänyt hoitovapaalle, emme olisi saaneet edes asumista maksettua.

Tässä oli siis tilanne vuosi sitten, ja tyhmyyttäni olen täällä nyt vuoden verran käynyt syyllistymässä ratkaisustani. Eli nyt sitten kaikki mustavalkoiset ajattelijat, antaakaa ratkaisu tähän ongelmaan!!!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita saada osapäivätyö jotta ei tule kamalan pitkä päivä pienelle. mutta jos ei onnistu niin ei se lapsi kuole kokopv-hoitoonkaan.

ja mies sitten hakemaan töitä KOKO ajan. miehellä on oikeus lopettaa tuo työkkärin bull juttu heti jos saa oikeita töitä!

olisko se mahdollista että mies jäisi hoitovapaalle kun sinä saat töitä?

Vierailija
2/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä päätös. Järkevä. Eikä varmasti lapset ole kärsineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärin kurssi ei ole pakollinen jos luopuu päivärahasta.

Jaa niin mutta kun sen hoitajan pitää olla ÄITI!

EIkö teidän mummoilla ole sen verran vastuuntuntoa että tulisiavt hoitamaan lapsia? Ai että asuvat kaukana ja ovat vielä itse työelämässä? Miten te olette voineet olla noin vastuuttomia että tuommoiseen elämäntilanteeseen tehdään lapsia!

Kun olet syyllistynyt tarpeeksi heräät varmaan todellisuuteen jossa elät ihan tavallista elämää kuten kaikki muutkin...,

Vierailija
4/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korpeaa niin julmetusti nämä taas esillä olevat kysymykset (ja tiedän, täysin omaa tyhmyyttä lukea niitä...). Kun aina ja joka kerta saa kuulla, että " aina on olemassa vaihtoehto, että kotiin voi jäädä" tai " se on täysin arvoista kiinni, haluaako jäädä kotiin" . Eli laittakaa nyt te näiden kommenttien kirjoittajat kerrankin ehdotuksia, miten tilanne tulisi ratkaista niiden ainaisten tuomioiden sijaan!

Ja kiitos 2 ja 3 rohkaisusta, tosiaan tuo miehen kotiinjääminen ei ollut mahdollista, toivotaan että töitä pian löytyy =)

Vierailija
5/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten saanut sosiaalitukina asumisenne maksettua. Miten on mahdollista, että aina on muka pakko mennä töihin. Kyllä lasten hoito on se päätehtävä, jos on niitä hankkinut.

Vierailija
6/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen päivärahalla ja omalla palkalla nyt pystymme maksamaan laskut. Kyllä hoitoraha on sen verran pieni, että silloin oltaisiin menty miinuksen puolelle ja kun säästöjä ei juurikaan ole, niin ei ollut mahdollisuus. Ja mummotkaan eivät suostuneet irtisanoutumaan =)

No niin, nyt niitä ehdotuksia kehiin!!!

Ap

Vierailija
7/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tajuavat, että miehen tulevaisuuden kannalta saattaa olla välttämätöntä mennä kurssille ja hakea töitä - voi olla ettei miehen alalta näytä CV:ssä hyvltä jakso työttömänä hoitovapaalla. AP ja mies ovat vastuullisia ihmisiä, jotka haluavat elättää itsenä ja lapsens omalla toimeentulollaan nyt ja tulevaisuudessa - ja sellaisten ihmisten harteilla tämä maa makaa.

Vierailija
8/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten tuo yksi joka ehdotti sossun rahoilla elämistä. No joo, onhan se tietysti valinta sekin. Joidenkin toisten mielestä taas sosiaalituki on tarkoitettu niihin tilanteisiin, jolloin ei itse enää pysty itseään muuten elättämään.

Vierailija
9/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös sapettaa ainaiset päivähoidon arvostelijat. Asiallinen keskustelu on eri asia, mutta sitähän tällä palstalla ei käydä.

Itse olen ollut 2kk ikäisestä hoidossa, 2-vuotiaasta päiväkodisssa ja kas, moniongelmaisen sosiaalitapauksen sijaan minusta tuli luokan priimus ja hyvin olen pärjännyt sen jälkeenkin. Myös vanhempien kanssa on hyvät välit ja koen saaneeni lapsena paljon rakkautta.

Vierailija
10/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaihtoehto olisi siis ollut sossun tuet. No, suoraan sanoen meidän arvomaailmaan ei tuo ratkaisu olisi sopinut, enkä halua moista mallia lapsillenikaan antaa.

Ap

Vierailija
11/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen tajuaa, että perheeseen kuuluu muitakin kuin se pienin lapsi, ja niitä muitakin täytyy ajatella. PErheenne kannalta on onllut järkevää että olet mennyt töihin.

Ja jos vielä olette olleet tosi fiksuja, niin lapsia ei ole hoidatettu yhtään turhaa, ja päivät pidetty mahdollisimman lyhyinä.

SItämä vaan jaksan ihmetellä, että missä on ihmisten itsetunto ja vastuuntunto? Eikö aikuinen ihminen osaa itse tehdä päätöksiään ja seistä niiden takana? Miksi pitää koko ajan märistä, että kun toi sano nyt niin rumasti...Mitä väliä mitä mieltä muut on, jos itse tietää tekevänsä parhaansa?

Vierailija
12/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikohan malli on lapsille parempi vanhemmat, jokta ovat vastuulllisia ja hankkivat elannon perheelle rehellisessä työttä la huolehtivat hyvin lapsista.

Kuin perhe jossa elellään sossun rahoilla ja asenteella, ettei edes viitsitä mennä töihin kun rahaan tippuu laikotteluatakin- sellanen tuppaa periytymään mahtava tulevaisuus lapsille.

Vierailija
13/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yks juttu, mitä mua AINA VITUTTAA Lukea täältä. Että jos lapsi viedään virikehoitoon, niin lapsi kärsii. Mutta jos on hyvä syy viedä hoitoon niin ei kärsi...ei se nyt ihan niin mene. Mulla oli varsin hyvä syy viedä esikoinen hoitoon 9kk:n iässä, ja kyllä se raukka vaan aika paljon kärsi, oli itkuinen, sairasteli, oli ihan sekaisin siitä kehen pitäisi luottaa jne. Muutenkin lapsella oli paljon menetyksiä ihmissuhteissa tuolloin, mikä vain pahensi tilannetta.

Vierailija
14/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonaoloaikana etsiä töitä. Noi työllistymiskurssit on usein yhtä tyhjän kanssa hyödyltään.

Vierailija
15/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus varmaan oli tehty tieten tahtoen provosoivasti, mutta halusin oikeasti kuulla ehdotuksia, miten tilanteen olisi voinut ratkaista. Lähinnä sapettaa tämä täysillä huutaminen ja muiden ratkaisujen arvostelu, sitten ei kuitenkaan ole mitään rakentavaa ehdotusta tilanteeseen antaa (sossu ei ole mielestäni rakentava ehdotus).

No joka tapauksessa kustannuspuoleen en enää osaa vastata, mutta älkää huoliko, kyllä ne laskelmat silloin vuosi sitten tuli tehtyä niin, että miinukselle olisi menty.

Ap

Vierailija
16/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen CV:ssä näyttäisi aika helevetin hyvältä se, että mieskin rakastaa lapsiaan niin paljon, että heidän hyvinvointinsa vuoksi on valmis olemaan lasten kanssa kotona.

Ja varmaan aika moni työnantaja on tänä päivänä täysin samaa mieltä kanssani tästä asiasta.

Vierailija
17/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit unohtaa, että miehen piti mennä työllisyyskurssille. Sellaisesta voi kai kieltäytyä - tukia menettämättä - vain siinä tapauksessa että on menossa töihin.

Vierailija
18/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ei arvosta pätkääkään kotona vietettyjä vuosia! Se on täysin kotiäitien omaa höpinää, että " kotona oleminen kehittää organisointitaitoja" . Työnantajat arvioivat sinua sen perusteella, kuinka tehokas, asiantunteva ja aikaansaava olet, eikä hoitovapaalla vietetty aika ole mikään meriitti cv:ssä.

Vierailija
19/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se miehesi edelleen vuosi tämän kaiken jälkeen työttömänä vai töissä????

Tämähän lienee se oleellinen kysymys. Jos miehesi kävi sen kurssin aivan turhaan, saamatta edes työtä, niin silloin lasten hoitoon laittaminen oli turhaa.

Meillä on 3 lasta, jotka on aina hoidettu kotona. Isoin menee nyt kouluun, keskimmäinen on 3-vuotias ja pienin alle vuoden. Mies tekee 2-vuorotyötä ja minä olen tällä hetkellä kotona, mutta käyn töissä aina kun tarvetta on, esim. tässä kuussa 2 viikkoa olen töissä ja 2 kotona. Lapsia ei kuitenkaan tarvitse viedä hoitoon, koska sain sovittua työnantajani kanssa, että tulen aikalailla miehen työvuorojen mukaan. Joskus jos on tiukka tilanne, auttaa miehen vanhemmat jotka asuvat samalla paikkakunnalla (ovat vanhoja ja toinen vakavasti sairas joten paljon emme heitä voi pyytää) ja välillä on minun vanhempani 100 km päästä tulleet auttamaan.

Meillä on ollut aikoja, jolloin mies on ollut työttömänä, tai minä. Olenhan ollut aika paljon tässä äitiyslomallakin joten näin olemme saaneet lapset hyvin hoidettua kotona.

Ja siihen pyrimme nyt jatkossakin, kun aloitan säännöllisen osa-aikaisen työn tässä syksyllä, silloinkin saan työni tehdä miehen työvuorojen mukaan. Hyvää työntekijää arvostetaan ainakin meidän työpaikalla ja annettaan vähän joustoa aikoihin, koska teen kuitenkin työni hyvin.

Vierailija
20/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati sitten isällä varsinkin jos ei ole pysyvästä työsuhteesta hoitovapalla vaan tosiaan työttömänä. Kylmä tosi asiassa tässä kylmässä maailmassa. AH jos kaikki olisikin niin auvoista kuin AV äitien pilvilinnat :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi