Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan sairasta, että Suomessa rokotetaan pohjoinen ensin, eikä koronakeskuksia

Vierailija
17.02.2021 |

Kuka on vastuussa tästä rokotestrategiasta? Oisko syytä vaihtaa?

Maailmalla ihmetellään aidosti Suomen meininkiä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ajatelkaa, jos näin kävisi jossain Britanniassa tai Hollannissa! Ihmiset olisivat kadulla protestoimassa ja vaatimassa virkamiesten eroa. Onni onnettomuudessa olemme Suomessa, jossa ihmisiä ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Minä en ymmärrä näitä rokotuksesta valittajia, teille ei yksinkertaisesti olisi hyvä mikään vaihtoehto.

Järkevintähän rokotukset on aloittaa juuri sieltä, missä ei vielä ole suuria pesäkkeitä, että nämä alueet saadaan neutralisoitua koronakartalta, sitten edetään siitä pesäkkeitä kohti.

Normaali ihminen tämän ymmärtää ilman kiukuttelua. Mutta kun vinkuiitojen pitää joka asiasta valittaa valittamisen ilosta, ja yleensä vinkuiitat ovat vinkuiiroja.

Ihmishenkiä menee mitä kauemmin keskukset ovat rokottamatta. Ei kukaan loogisesti ajatteleva tue moista strategiaa. Ne paikat, joissa riski tartunnalle on pienin, tulee rokottaa viimeiseksi. Piste.

Vierailija
22/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ajatelkaa, jos näin kävisi jossain Britanniassa tai Hollannissa! Ihmiset olisivat kadulla protestoimassa ja vaatimassa virkamiesten eroa. Onni onnettomuudessa olemme Suomessa, jossa ihmisiä ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Minä en ymmärrä näitä rokotuksesta valittajia, teille ei yksinkertaisesti olisi hyvä mikään vaihtoehto.

Järkevintähän rokotukset on aloittaa juuri sieltä, missä ei vielä ole suuria pesäkkeitä, että nämä alueet saadaan neutralisoitua koronakartalta, sitten edetään siitä pesäkkeitä kohti.

Normaali ihminen tämän ymmärtää ilman kiukuttelua. Mutta kun vinkuiitojen pitää joka asiasta valittaa valittamisen ilosta, ja yleensä vinkuiitat ovat vinkuiiroja.

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmishenkiä menee mitä kauemmin keskukset ovat rokottamatta. Ei kukaan loogisesti ajatteleva tue moista strategiaa. Ne paikat, joissa riski tartunnalle on pienin, tulee rokottaa viimeiseksi. Piste.

höpö höpö, päinvastoin tällä säästetään enemmän henkiä.

Vierailija
24/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie luulen, että se johtuu vain siitä, että Lapissa on kirjoilla paljon vanhuksia. Toiseksi olen filosofoinut, että lappilaiset yritetään suojata rokotteella ennen kuin etelän jupit tuovat runsaasti viruksia hiihtikeskuksiin lomillaan.

Varmaan näin, mutta miksi lappilaisen terveys menee kaupungissa asuvan edelle? Kaupungeissa altistumisriski on edelleen korkein, vaikka turisteja menisi pohjoiseen tuon tuosta. Ei mitään järkeä tässä.

Veikkaan vahvasti Lintilän politiikkaa tässä taustalla. Hänhän haluaa turvata Lapin turismin. Mutta en ymmärrä, että rokotetaan vanhoja, jotka haluavat jo kuolla eli vanhainkodeissa asuvia. Miksi Suomessa ei saa eutanasiaa?

Vierailija
25/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levin lomamökissä odotti haiseva yllätys – siivooja paljastaa kuinka Suomi-turistit sikailevat Lapissa

Parikymmentä vuotta mökkihuolintatöitä Levillä tehnyt nainen kertoo, että suomalaisten turistien siivottomuus ja välinpitämättömyys ovat lisääntyneet huomattavasti viime aikoina.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007728346.html

Bingo!

Ei tuossa sanottu mistä nää turistit oli tulleita. Lisäksi koska suuri osa helsingissä asuvista on muualta muuttaneita niin todennäköisesti tuo sotkija oli joku lappalainen joka on muuttanut helsinkiin ja nyt oli lomalla pohjoisessa. 

Vierailija
26/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Esim itse maalaisena en koe rokotetta itselle välttämättömäksi JOS kaupunki, jossa joudun asioimaan, olisi hyvin rokotettu. Kaupungeissa tuo nyt tuntuu leviävän, joten sinne piikkejä. Me maalaiset käydään kerran kaksi ihmisten ilmoilla, joten piikeille ei sellaista kiirettä ole

Vierailija
27/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaampaa on se että samat rajoitukset koskevat kaikkia vaikka koronakeskuksissa ne pahemmat tartuntavaarat ovat.

Vierailija
28/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille rokotteen ensirintamassa ottaville. Aika näyttää miten käy...

Vierailija
29/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusta taitaa olla taistalla tässä rokotusjärjestyksen päättämisessä. Järjellä tätä ei voi perustella. Inhottavaa, että politiikka ajaa kaiken edelle.

Vierailija
30/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Öh, siis tuo edellinen väitti ilman järjellisiä perusteita että valittu linja on järkevin ja sinä toteat myös perustelematta että juuri näin.

Tottakai kulkutaudin hoito aloitetaan sieltä missä sitä on eniten eikä sieltä missä sitä ei ole. Hyvällä tuurilla se ei ikinä leviäkään sinne missä sitä ei ole ollutkaan mutta mitä pidempään nopeasti leviävien alueiden hoidossa viivytellään, sitä enemmän ihmisiä kerkiää sairastua ja samalla kuolla.

Kyse on jokseenkin kyyninen ja kylmä vaalitaktikointi koska sanna tajuaa että hänen ainoa mahdollisuutensa leikkiä pääministeriä on roikkua nykyhallituksen kanssa. Ja siksi kepua pitää tukea ennen kunnallisvaaleja kaikin tavoin vaikka sitten eteläsuomen korona-alueiden ihmisten henkien kustannuksella. 

Vierailija
31/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä sosialidemokratiaa. Aate menee käytännön järjen edelle. Maalaisjärki sanoisi, että rokotettaisiin pahimmat pesäkkeet ensin, jotta se ei leviäisi ja saataisiin homma rauhoittumaan ja kuolemantapauksia alenemaan. Mutta eihän se mene näin, kun idealistinen aate on tärkeämpi.

Vierailija
32/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea kaikille rokotteen ensirintamassa ottaville. Aika näyttää miten käy...

No tulihan se päivän salaliittoteoriakin taas tänne. Muistitko ottaa lääkkeet ja panna foliohatun päähäsi? Kai tiesit, että se foliohattu suojaa myös 5G säteilyltä?

Suomessakin on rokotettu lapsia ja koululaisia kattavasti ainakin jo 50 vuoden ajan. Jos rokotteista olisi ollut suurta haittaa, niin varmasti se olisi jo näkynyt väestössä. Se mikä näkyy väestössä, on esimerkiksi kurkkumätään kuolleiden lapsien määrä. Aikoinaan siihen menehtyi paljonkin lapsia, mutta viime vuosikymmenien aikana ei yhtäkään.

Vierailija
33/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie luulen, että se johtuu vain siitä, että Lapissa on kirjoilla paljon vanhuksia. Toiseksi olen filosofoinut, että lappilaiset yritetään suojata rokotteella ennen kuin etelän jupit tuovat runsaasti viruksia hiihtikeskuksiin lomillaan.

Kyllä, sinne on menossa jäätävä määrä sakkia lähipäivinä. Ja Ruotsistakin tulee tautia.

Vierailija
34/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on krtitisoitu myös terveydenhuollon puolelta. Epidemian tukahduttamisen kannalta olisi parempi rokottaa ensin ne alueet, joilla koronaa on.

Minusta rokotukset ja rajoitukset tulisi kytkeä. Siis rokotuksia niille alueille, joilla on myös rajoituksia.

Vierailija
35/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sinne on menossa jäätävä määrä sakkia lähipäivinä. Ja Ruotsistakin tulee tautia.

VR on tuonut viime päivinä todella kiitettävästi matkustajia Rovaniemelle.

Vierailija
36/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni suomalaiset ovat olleet todella kärsivällisiä. Ensin lockdown, uudenmaan eristys, sekoilu maskien toimivuudesta ja sitten niiden ostaminen ryöstöhintaan ja isompien erien odottelua. Käsidesien haistelua (onneksi ne hirveimmät on vähentyneet), etätyöt, ystävien ja sukulaisten tapaamisten vähentäminen, matkustelun lopettaminen. Rokotteita odoteltiin kiltisti ja sulatettiin se että EU töppäsin massatilaukset, hidasteli markkinointilupien kanssa (vertaa usa, britit). Rokotusjärjestystä ei kukaan arvostellut tai ehdottanut muuta, sekin meni kerrasta läpi. Mutta tuo, että alueita kohdellaan epätasa-arvoisesti, ei mahdu mun päähän. Jos ne oikeasti haluaisi tämän joskus loppuvan, ekana rokotettaisiin Helsingin seutu ja siitä eteenpäin suurimmista kaupungeista pienimpiin ja niissä kunnissa, joissa tilanne on paha. Mutta vaalit tulossa ja pitää yrittää miellyttää kaikkia terveydenkin uhalla. Rajat falskaa edelleen ja pakkotestausta SUUNNITELLAAN, siis vuosi kulunut ja nyt sitten alettiin miettiä...

Vierailija
37/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näin, mutta miksi lappilaisen terveys menee kaupungissa asuvan edelle? Kaupungeissa altistumisriski on edelleen korkein, vaikka turisteja menisi pohjoiseen tuon tuosta. Ei mitään järkeä tässä.

Miksi kaupunkilaisen terveys menee lappilaisen terveyden edelle?

Nähdäkseni kysymyksessä on taudin leviämisen estäminen rokotteella. 

Vierailija
38/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jo sairastuneita ei voi rokottaa.

Vierailija
39/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kyllä suuresti näitä rokotusmääriä.. Utsjoella rokotettu kohta 20% ja Jyväskylässä 3,5%. Jyväskylä oli vasta leviämisvaiheessa ja Utsjoella ollut yhteensä 11 tartuntaa 8.2.2021 mennessä..

Vierailija
40/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi pitänyt aloittaa työikäisistä riskiryhmäläisistä vanhemmasta nuorempaan ja ensin siellä missä koronaa on.

Mun vanhat sukulaiset on jo kaikki rokotettu kertaalleen landella, jossa koko kunnassa on viimeksi ollut koronatapaus marraskuussa. Koko aikana koronaa on ollut niin vähän, että tapausmäärää ei ilmoiteta. Koko kunnassa ei ole edes kuollut kukaan tähän.

Sen sijaan työikäinen 1-riskiryhmään kuuluva mieheni odottelee täällä pk-seudulla edelleen rokotetta. Ehkä maaliskuussa, ehkä ei. Lähdettäisiin heti mökille, jos lapsella ei olisi koulua.