Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan sairasta, että Suomessa rokotetaan pohjoinen ensin, eikä koronakeskuksia

Vierailija
17.02.2021 |

Kuka on vastuussa tästä rokotestrategiasta? Oisko syytä vaihtaa?

Maailmalla ihmetellään aidosti Suomen meininkiä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maailmalla" ei ole kukaan kiinnostunut Suomen meiningistä. 

Vierailija
2/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin osalta syy on tässä: "Lapin kuntien osalta vastaus on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n rokotelogistiikasta vastaavan johtavan asiantuntijan Mia Kontion mukaan selvä: Modernan ensimmäinen erä (4 800 rokoteannosta) meni kokonaisuudessaan Lapin sairaanhoitopiiriin jaettavaksi eteenpäin Lapin kunnille.

Ensimmäinen Modernan erä ohjattiin Lappiin Pfizerin rokotteen haasteellisen logistiikkaketjun takia. Pfizeria täytyy säilyttää –70 asteen lämpötilassa, ja pitkien etäisyyksien Lapissa kylmäketjun kanssa ei haluttu ottaa riskiä. Modernalla rokotukset Lapin kunnissa saatiin hyvälle alulle."

Esim. sitten Pohjois-Pohjanmaa laahaa ihan rokotustilastojen häntäpäässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajatelkaa, jos näin kävisi jossain Britanniassa tai Hollannissa! Ihmiset olisivat kadulla protestoimassa ja vaatimassa virkamiesten eroa. Onni onnettomuudessa olemme Suomessa, jossa ihmisiä ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Vierailija
4/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie luulen, että se johtuu vain siitä, että Lapissa on kirjoilla paljon vanhuksia. Toiseksi olen filosofoinut, että lappilaiset yritetään suojata rokotteella ennen kuin etelän jupit tuovat runsaasti viruksia hiihtikeskuksiin lomillaan.

Vierailija
5/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo karttaa, on länsirannikko kivasti muuta maata jäljessä. Täällä on kuitenkin paljon teollisuutta ja väkeä, joka yrittää pitää tätä maata taloudellisesti pystyssä. En nyt tarkoita että pitäisi olla muita alueita edellä mutta oltaisiin nyt edes samalla tasolla...

Vierailija
6/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rokotetaan dementikot ennen riskiryhmäläisiä yksinhuoltajia. Aivan järjetöntä, kun lapsi on riippuvainen vanhemmastaan.

Vierailija
7/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että muailmalla tunnetaan Suomen erityisolosuhteita? Esim. ilmasto, etäisyydet, asukastiheys, taudin levinneisyys, ikärakenne jne.

Vierailija
8/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie luulen, että se johtuu vain siitä, että Lapissa on kirjoilla paljon vanhuksia. Toiseksi olen filosofoinut, että lappilaiset yritetään suojata rokotteella ennen kuin etelän jupit tuovat runsaasti viruksia hiihtikeskuksiin lomillaan.

Varmaan näin, mutta miksi lappilaisen terveys menee kaupungissa asuvan edelle? Kaupungeissa altistumisriski on edelleen korkein, vaikka turisteja menisi pohjoiseen tuon tuosta. Ei mitään järkeä tässä.

Vierailija
9/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että muailmalla tunnetaan Suomen erityisolosuhteita? Esim. ilmasto, etäisyydet, asukastiheys, taudin levinneisyys, ikärakenne jne.

En luule, mistä päättelit että luulisin?

Vierailija
10/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näin, mutta miksi lappilaisen terveys menee kaupungissa asuvan edelle? Kaupungeissa altistumisriski on edelleen korkein, vaikka turisteja menisi pohjoiseen tuon tuosta. Ei mitään järkeä tässä.

Miksi kaupunkilaisen terveys menee lappilaisen terveyden edelle?

Vierailija
11/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo karttaa, on länsirannikko kivasti muuta maata jäljessä. Täällä on kuitenkin paljon teollisuutta ja väkeä, joka yrittää pitää tätä maata taloudellisesti pystyssä. En nyt tarkoita että pitäisi olla muita alueita edellä mutta oltaisiin nyt edes samalla tasolla...

Näinpä. Lisäksi Suomi on nettomaksaja ja rokottaa markkinoiden halvinta ja tehottominta rokotetta. Myös yli 75v. Tulee huijattu olo, ei voi muuta Santa.

Vierailija
12/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
13/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Lisäksi Suomi on nettomaksaja ja rokottaa markkinoiden halvinta ja tehottominta rokotetta. Myös yli 75v. Tulee huijattu olo, ei voi muuta Santa.

sanoa* siis

Vierailija
14/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levin lomamökissä odotti haiseva yllätys – siivooja paljastaa kuinka Suomi-turistit sikailevat Lapissa

Parikymmentä vuotta mökkihuolintatöitä Levillä tehnyt nainen kertoo, että suomalaisten turistien siivottomuus ja välinpitämättömyys ovat lisääntyneet huomattavasti viime aikoina.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007728346.html

Vierailija
15/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan loogista rokottaa ensin ne paikat joihin ei ole vielä pesäkkeitä ehtinyt muodostua.

Mikä järki olisi ensin alkaa setviä usoa pesäkettä, ja antaa samalla pesäkkeiden levitä koko Suomea kattavaksi.

Vierailija
16/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levin lomamökissä odotti haiseva yllätys – siivooja paljastaa kuinka Suomi-turistit sikailevat Lapissa

Parikymmentä vuotta mökkihuolintatöitä Levillä tehnyt nainen kertoo, että suomalaisten turistien siivottomuus ja välinpitämättömyys ovat lisääntyneet huomattavasti viime aikoina.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007728346.html

Bingo!

Vierailija
17/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin ajattelen. Etelän pahimmissa koronapesäkkeissä just ne piittaamattomimmat ja itsekkäimmät, jotka tartuttaa muita, koska "mullahan on lupa tehdä, mitä mä haluun". Vino pino taas lähtenyt instastoryjen mukaan lomailemaan ulkomaille tyyliin "koska mä voin". Ehdottomasti koko Pohjois-Suomi rokotettava ensin.

Vierailija
18/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat korona-alueet rokotetaan viimeiseksi. Meillä on asiat nähtävästi liian hyvin Suomessa. EU miinustaa tukipaketin saantiosuutta oikein kovasti.

Samalla VTM vertailee Suomen vientiä Portugaliin ja Kreikkaan, koska Ruotsi jtn 30% edellä.

Mutta jatkakaa vain kuplassa elämistä.

Vierailija
19/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lapin vanhukset siellä hiihtokeskuksissa remua. 

Vierailija
20/43 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ajatelkaa, jos näin kävisi jossain Britanniassa tai Hollannissa! Ihmiset olisivat kadulla protestoimassa ja vaatimassa virkamiesten eroa. Onni onnettomuudessa olemme Suomessa, jossa ihmisiä ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Minä en ymmärrä näitä rokotuksesta valittajia, teille ei yksinkertaisesti olisi hyvä mikään vaihtoehto.

Järkevintähän rokotukset on aloittaa juuri sieltä, missä ei vielä ole suuria pesäkkeitä, että nämä alueet saadaan neutralisoitua koronakartalta, sitten edetään siitä pesäkkeitä kohti.

Normaali ihminen tämän ymmärtää ilman kiukuttelua. Mutta kun vinkuiitojen pitää joka asiasta valittaa valittamisen ilosta, ja yleensä vinkuiitat ovat vinkuiiroja.