Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kaveripariskuntani ovat eronneet korona-aikana

Vierailija
17.02.2021 |

Pari vuotta sitten meillä oli miehen kanssa 5 kaveripariskuntaa tässä kaupungissa. Vietettiin ennen koronaa kaikki yhdessä aikaa useamman kerran viikossa, ja kaikki vaikuttivat ihan tyytyväisiltä. Noihin viiteen mahtui 10 vuoden avioliittoja, muutaman vuoden seurustelleita ja koko ikänsä tunteneita pareja.

Vuonna 2020 kaikki viisi erosivat yksi toisensa jälkeen, kun aloimme tehdä töitä kotitoimistossa. Aika monella on lopullisesti mennyt hermo kumppaniinsa kun täytyy elää saman katon alla 24/7.

Onko kotitoimisto vaikuttanut teidän tuttavapiirissänne? Meillä menee miehen kanssa ihan hyvin, mutta odotan kyllä innolla että hänen toimistonsa aukeaa taas ja saan olla hetken taas yksin. Minä teen pysyvästi kotoa töitä.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ihan hermot. Puoliso tekee kotona etätöitä, on lopettanut kaikki menot ja harrastukset, tai jos jossain käy niin lähtee aina samaan aikaan kuin minä, että varmasti on taas kotona samaan aikaan kun minäkin. Hetken rauhaa ei ole. Sitten se istuu sohvalla ja töllää telkkaria, syö jatkuvasti ja lihoo. Mihinkään ei kuulemma uskalla mennä koronan takia. Oon aivan pinna kireällä etätöiden takia, kohta alan kiljua.

Meillä sama tilanne, paitsi sohvan ja telkkarin sijaan pelaa tietsikkaa huoneessaan tai näprää kännykkää. Ja ei yhtään haittaa, jos näin tekee välillä, mutta nyt ei ole vuoteen töiden ohella tehnyt oikeastaan mitään muuta. Ollaan siis molemmat etänä kotona ja 40+ v.

Vierailija
62/69 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri erosi, olivat seurustelleet useamman vuoden. Meillä on kyllä mennyt tosi huonosti nyt korona-aikana, muun muuassa miehen painostava ja epäasiallinen käytös mua kohtaan on pahentunut merkittävästi ja mulla on ollut omaa aikaa kotona viimeksi tammikuun alussa.

Yllättävän moni sinkkututtu ja -kaveri on toisaalta päätynyt parisuhteeseen nyt koronavuonna! Porukka on pariutunut ennätystahtiin ja jopa pahimmat ikisinkut ovat löytäneet jonkun rinnalleen. Kai viime kevät oli niin rankkaa aikaa yksineläville, että etsivät sitten kumppanin kesällä ettei tarvisi olla yksin enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksikään tuttavapariskunta eronnut nyt koronavuonna. Mulla ja miehellä on etätöissä mennyt hyvin. Tosin vaan mies tekee koko ajan etää, mulla on vain puolet työstä mahdollista tehdä etänä.

Vierailija
64/69 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on iso talo niinkuin meillä, ja kummallakin omat työhuoneet, niin tuskin on etätyöt ongelma. Kumpikin vetäytyy omaan "konttoriinsa/kirjastoonsa" kun toisen naama rupeaa ketuttaa ja saa omaa aikaa.

Iso taloisilla etätyöt näyttää sujuvan mainiosti, kun taas pienissä kerrostaloasunnoissa asuvat hajoilee. Toki tähänkin on varmasti olemassa poikkeuksia. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään, ja olisi todellista luksusta, jos molemmilla olisi omat työhuoneet.

Vierailija
65/69 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermapersesukupolvi. Mitään ei kestetä, mihinkään ei kyetä.

No enpä tiedä. Eroaminen vaan on niin helppoa. Kellään näistä kavereista ei ole lapsia, ja kaikki asuvat melko pienissä kerrostaloasunnoissa. Kyllä se minusta jonkin verran suhteelta vaatii, että toisen kanssa voi olla koko ajan samassa huoneessa.

Ikähaarukka tässä meidän porukassa on 25-40.

Ap

Me asumme kaksiossa kumppanini kanssa, teemme töitä kotoa käsin ja suhteessa menee erinomaisesti. Ihanaa kun voi syödä lounaan yhdessä, käydä kävelyllä ja kaupassa, jos töissä hankalia juttuja niin kysyä siitä kumppanilta apuja. Meillä on siis sama koulutus, hieman eri työtehtävät ja eri firmoissa töissä. 

Miten teillä huomioidaan eri yritysten salassapitosopimukset ja yritysten sisäinen luottamuksellinen tieto?

Anteeksi, en huomannut tätä. Hyvin huomioidaan, kyseiset keskustelut liittyvät yritysjuridiikan asioihin, niissä ei mainita lukuja eikä yrityksiä yms. Eli salassapitosopimuksia ei rikota koska teoriassa voisin soittaa myös kyseisistä asioista muuallekin. 

Vierailija
66/69 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuttavapiirissä ketään eronnut, mutta meidän asuinalueella (uudehko OKT-alue) on viime koronakevään jäljiltä nyt 3:ssa talossa tullut avioero ja talot menneet myyntiin.

Vierailija
67/69 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikea sulle hän, anna koronan se selvittää, kuka vierelles jää..

Vierailija
68/69 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat lukeneet vauva-palstaa. Täällä kannustetaan voimakkaasti eroon.

Vierailija
69/69 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina vietetty lähes kaikki aika yhdessä kun molemmat oli työttömiä, yksiössä se ei ollut kivaa kun ei ollut minkäänlaista omaa tilaa ja oli vaikeaa nukkuakin kun toinen nukkui 5-6h ja minä 9-10h. Kaksiossa ei haittaa kun voi kuitenkin olla eri huoneissakin ja nukkua rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan