Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kaveripariskuntani ovat eronneet korona-aikana

Vierailija
17.02.2021 |

Pari vuotta sitten meillä oli miehen kanssa 5 kaveripariskuntaa tässä kaupungissa. Vietettiin ennen koronaa kaikki yhdessä aikaa useamman kerran viikossa, ja kaikki vaikuttivat ihan tyytyväisiltä. Noihin viiteen mahtui 10 vuoden avioliittoja, muutaman vuoden seurustelleita ja koko ikänsä tunteneita pareja.

Vuonna 2020 kaikki viisi erosivat yksi toisensa jälkeen, kun aloimme tehdä töitä kotitoimistossa. Aika monella on lopullisesti mennyt hermo kumppaniinsa kun täytyy elää saman katon alla 24/7.

Onko kotitoimisto vaikuttanut teidän tuttavapiirissänne? Meillä menee miehen kanssa ihan hyvin, mutta odotan kyllä innolla että hänen toimistonsa aukeaa taas ja saan olla hetken taas yksin. Minä teen pysyvästi kotoa töitä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan ystävä, tuttava tai tutuntuttu eronnut koronan takia. Uskonpa, että koronan takia eronneet olisivat joka tapauksessa jossain vaiheessa eronneet kuitenkin, tiivis yhteiselo vain vauhdittanut asiaa.

Vierailija
22/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamassa ollaan, mutta pohjalla on muitakin ongelmia, kuten uskottomuutta. Tämä koronan tuoma kurjuus lisää vauhtia eroon, joka todennäköisesti olisi kuitenkin varma juttu pidemmällä tähtäimellä.

Yksin on helpompaa, eikä tarvitsi murehtia toisen temppuiluja. Myös koti pysyy aina siistinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 35-vuoiaat ovat omassa tuttavapiirissä eronneet paljon, mutta yksikään pitkään avioliitossa elänyt yli 35-vuotias ei ole eronnut.

Vierailija
24/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden parin joka eronnut. Tosin olisivat eronneet ilman koronaakin puolison päihdeongelman ja siitä seuranneiden lieveilmiöiden vuoksi.

Meillä menee miehen kanssa kuten ennen koronaakin. Tosin mies käy töissä kodin ulkopuolella kuten on tehnyt koko korona-ajan. Enkä usko että oltaisi erottu vaikka olisi ollut kotonakin koska ollaan muuten aina kotona ja miehellä pitkät kesä- ja joululomat mm. Nytkin hiihtolimalla kolme päivää lomaa ja kaksi lyhyttä työpäivää.

Vierailija
25/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän tuttavapiirissä korona-aikana neljä eroa. Kaikki olivat naimisissa, yli nelikymppisiä. Vähän nuorempi kaveri kertoi omassa tuttavapiirissään olevan erobuumin. Taitaa erotilastot olla hurjaa luettavaa.

Nelikymppisenä eroaa moni, etenkin nuoruuden liitoissa olevat. Korona on ehkä tätä vähän vauhdittaa, mutta ei ole syy eroon.

Näin on. Me erottiin jo ennen koronaa. 

Vierailija
26/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon tuossa vaikuttaa ns. dominoefekti? Kun yksi tuttavapariskunta eroaa, muut eroavat esimerkistä. Tai yleensä nainen päättää erota, kun kaverikin erosi.

Ihan tosissasiko meinaat, että joku eroaa siksi kun muutkin? Siis jos puhutaan aikuisista ihmisistä eikä esim 16 vuotiaista.

Asiaa on tutkittu:

"Käytännössä: jos paras ystäväsi tai työkaverisi eroaa, oman eron mahdollisuus kasvaa jopa 75 %."

https://www.terve.fi/artikkelit/41226-tiesitko-etta-avioero-tarttuu

Vierailija
27/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olemaan todella mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon korona vaikuttaa avioerotilastoihin. Veikkaan että aika paljon etenkin lyhyissä liitoissa.

Vierailija
28/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se yhdessäolo aiheuttaa eron, niin en usko, että on kovin onnellinen suhde ollut ennen koronaakaan.

Ei niin. Se on vaan ollut se lopullinen niitti, että tuon kanssa en kyllä niitä eläkepäiviä vietä, jos nyt on jo tällaista. 

Vierailija
29/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne etätöissä olevia, niin en tiedä. Mutta varmaan ne ristiriidat nousevat enemmän pintaan jos ollaan paljon yhdessä.

Vierailija
30/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuttavapiirissä korona-aikana eronneita. En tiedä miten meillä miehen kanssa menisi jos oltaisiin molemmat kotona töissä... Onneksi minun työtä ei voi tehdä etänä ja mieskin menee toimistolle useana päivänä viikossa kun etätyöpakkoa ei ole.

Vierailija
31/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on omassa ystäväpiirissäni yhdeksän naisen porukka ja kaikki olemme naimisissa. Näistä yksi on pistänyt eron nyt korona-aikaan vireille mutta korona lähinnä hidastutti asiaa kun olisivat eronneet jo viime vuoden alkuvuodesta mutta viime kevään koronatilanne pysäytti vajaaksi vuodeksi suunnitelmat.

Meitä on kaikenlaisissa elämäntilanteissa: osassa kumpikin tekee etätöitä, osassa vain toinen, osassa kummatkin ovat jatkaneet lähitöissä. Kaikilla menee parisuhteessa oikein hyvin. Paitsi tällä yhdellä pariskunnalla joka oli eroamassa muutenkin. Iältämme olemme 35-47 vuotiaita, naimisissa 5-21v, lapset iältään 4-18v välillä.

Meillä ei ole siis ainakaan näkynyt että korona olisi vaikuttanut negatiivisesti parisuhteeseen. Lähinnä kaikki etätyöläiset kertovat kuinka on ihanaa kun on enemmän aikaa puolisolle ja perheelle.

Vierailija
32/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aviomieheni kanssa eri osoitteissa. Nyt korona-aikana tämä vaikuttaa entistäkin järkevämmältä. Tarvitsemme molemmat paljon omaa rauhaa. Toimii meillä.

Vierailija
33/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne eronneita.

Mikäli ei toista kestä katsella kotoma, on jo lähtökohtaisesti "väärän" ihmisen kanssa.

Vierailija
34/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette, 18v?

Minun ystäväpiirini koostuu pääosin ikäisistäni, 30-40 vuotiaista perheellisistä, joita yksikään ei ole eronnut korona-aikana.

Me olemme olleet aviossa pisimpään, eli 15v. Tämä pakkopysähtyminen on päinvastoin tuonut tietynlaisen hengähdystauon hektiseen arkeen.

Vierailija
35/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni ei kukaan ole eronnut. Sitä en tosin tiedä, onko ongelmat lisääntyneet.

N52

Vierailija
36/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermapersesukupolvi. Mitään ei kestetä, mihinkään ei kyetä.

No enpä tiedä. Eroaminen vaan on niin helppoa. Kellään näistä kavereista ei ole lapsia, ja kaikki asuvat melko pienissä kerrostaloasunnoissa. Kyllä se minusta jonkin verran suhteelta vaatii, että toisen kanssa voi olla koko ajan samassa huoneessa.

Ikähaarukka tässä meidän porukassa on 25-40.

Ap

Me asumme kaksiossa kumppanini kanssa, teemme töitä kotoa käsin ja suhteessa menee erinomaisesti. Ihanaa kun voi syödä lounaan yhdessä, käydä kävelyllä ja kaupassa, jos töissä hankalia juttuja niin kysyä siitä kumppanilta apuja. Meillä on siis sama koulutus, hieman eri työtehtävät ja eri firmoissa töissä. 

Miten teillä huomioidaan eri yritysten salassapitosopimukset ja yritysten sisäinen luottamuksellinen tieto?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta en minä ainakaan laittaisi yrityksen intressejä kumppanin kanssa puhumisen edelle. Eli jos olisi tarve avautua työasioista, niin tekisin sen yrityksen salassapitosopimuksesta ja yrityksen sisäisistä luottamuksellisista tiedoista välittämättä.

Vierailija
37/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväpiirini koostuu pääosin ikäisistäni, 30-40 vuotiaista perheellisistä, joita yksikään ei ole eronnut korona-aikana.

Me olemme olleet aviossa pisimpään, eli 15v. Tämä pakkopysähtyminen on päinvastoin tuonut tietynlaisen hengähdystauon hektiseen arkeen.

Olemme 25-40 -vuotiaita, kenellekään ei ole lapsia. Samaa ikäluokkaa siis sinun kanssasi. Olen itse 30-vuotias.

Ap

Vierailija
38/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lähtee viikonlopuiks mökille metsätöihin.

Minä saan omaa aikaa.

Tää toimii ja auttaa jaksamaan nyt kun etätöissä pitää olla, mielelläni menisin jo työpaikalle jos sais.

Ei tää etäily enää innosta.

Vierailija
39/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme 25-40 -vuotiaita, kenellekään ei ole lapsia. Samaa ikäluokkaa siis sinun kanssasi. Olen itse 30-vuotias.

Ap

Ensimmäinen eronnut oli tuo alle 30-vuotias pari, loput ovat minua vanhempia.

Ap

Vierailija
40/69 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että suomalaisparit eroavat. Aiemmin jo lähtökohtaisesti surkeat parisuhteet ovat nipinnapin pysyneet koossa, kun naisilla on ollut esim. tämä mammafoorumi, missä saavat suoltaa pahantuulisuuttaan toisille samanlaisille röhnäkkeille. Koronan takia kun ollaan miehen kanssa saman katon alla, miespoloiset saavat saman paskan päällensä, mitä ennen röhnäkkeet purkivat tänne.

Meidän perheessä tilanne on toinen. Kauniin ja nuoren vaimon kanssa on mahtavaa tehdä työt etänä, koska voi rakastella vaikka useamman kerran työpäivän aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän