Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koiranulkoiluttajat eivät väistä?

Vierailija
16.02.2021 |

Kävelytiet on aurattu niin etteivät ne ole koko leveydeltään kävelykunnossa. Koiranuokoiluttajat vain jatkavat omalla tyylillään, eli eivät väistä vaikka näkevät minun tulevan lastenrattailla ja lapsen kanssa vastaan. Joudumme väistämään kinokseen usein. Sama toistuu kyllä kesälläkin mutta korostuu talvella. Koiraako ei voi pysäyttää ja pitää vierellä sen aikaa että ihmiset pääsevät ohi? Miksi ihmisten täytyy väistää koiraa?

Eilen kiinnitin asiaan huomiota kun kadulla tuli 4 ulkoiluttajaa joista yksikään ei väistänyt. Mietin että näinhän se Suomessa on aina, koiranulkoiluttajat eivät tosiaan väistä koskaan. Se kertoo yllättävän paljon yhteiskunnastamme.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🐶

Syökö koirasi toisten koirien paskaa? On kyllä typerä eläin

Vierailija
42/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksette muuten anna silittää koiraa? Siis jos on kiltti koira jne. Itse olen eläinrakas ilman lemmikkiä ja mukavaa silittää koiraa joskus mutta usea omistaja on kuin tuonelan joutsen ja vaikka koira haluaisi käydä "juttusilla" niin kiskotaan se yrmeästi kauemmaksi. Lähipiirissä on pari koiraa jotka selvästi haluaisivat rapsutettavaksi jne mutta omistaja vetää ne yrmeästi kauemmaksi. Oletteko mustasukkaisia koiristanne vai mikä siinä on niin vaikeaa?! Oikein huvittaa välillä! Kyllä koirat muistaa mukavat ihmiset jne.

Älkää alapeukuttako vaan vastatkaa! Miksi ette anna kiltin koiran tulla esim. naapurin rapsutettavaksi kun koira selvästi haluaisi rapsutuksia ja haikailee tuon naapurin luo? Vastatkaa suomenkielellä.

Koiran omistajat odottavat palvontaa, koiraltaan. Esim. kissan omistajat palvovat, kissaansa. Eli koiran omistajat ovat usein itsekkäitä. Olishan se kauheaa kun ei juuri rapsuttele koiraansa kotonaan niin sitten joku paijaakin hänen lemmikkiään ja koira tykkääkin enemmän paijaajasta kuin omistajasta yrmeästä. Ottaa omistajan egon päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksette muuten anna silittää koiraa? Siis jos on kiltti koira jne. Itse olen eläinrakas ilman lemmikkiä ja mukavaa silittää koiraa joskus mutta usea omistaja on kuin tuonelan joutsen ja vaikka koira haluaisi käydä "juttusilla" niin kiskotaan se yrmeästi kauemmaksi. Lähipiirissä on pari koiraa jotka selvästi haluaisivat rapsutettavaksi jne mutta omistaja vetää ne yrmeästi kauemmaksi. Oletteko mustasukkaisia koiristanne vai mikä siinä on niin vaikeaa?! Oikein huvittaa välillä! Kyllä koirat muistaa mukavat ihmiset jne.

Hanki oma koira. Minulla on oikeus jatkaa matkaani rauhassa, voin olla kipeä tai minun on ehdittävä jonnekin. En alaviihdyttämään tuntemattomia koirani kanssa. Piste.

t. Söpön koiran omistaja

Vierailija
44/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma että haluat pittbullini lapsesi viereen ilman että olen välissä?

Ja mikähän takia sinulla on pitbull? Ja miksei se voi väistää sinne lumihangen puolelle, koska sen on helpoin se tehdä? Ja arvoasteikossa se ei ole ihmisen yläpuolella, ei edes lapsen.

Minun arvoasteikossani koirani on todellakin ylempänä kuin jonkun randomin kakara

Sen kyllä huomaa nykyaikana. Se ei mielestäni ihan ole tervettä. Ehkä se on jostain menneisyydestä kumpuavaa sairaanloista ylimielisyyttä? Ihmisvihaa? Näin minä tulkitsen asian.

Vierailija
45/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koiraa voi opettaa pysähtymään aina kun joku tulee vastaan. Se oppii että silloin se vastaantulija on uhka.

Itse väistän lapsia ja lasten rattaita, mutta joskus voisi miettiä että miten nopeasti ja helposti se käy kahden koiran kanssa. Ja todellakin haluan olla siinä koirien ja vieraiden välissä, kaikkien edun vuoksi.

"Väistä väistä, kierrä ja pysy muutenkin poissa, kun mä en pysty pysähtymään, kun mun koira luulee muuten sua uhkaksi"!!!! Koiran pitää käskystä tai omistajan merkistä (kukin tekee omalla tavallaan) pysähtyä vaikka metrin välein. Koira ei uhittele vastaantulijoille, jos se on hallinnassa, ja sille ei kukaan käyttäydy uhkaavasti.

Ei kukaan väittänyt koiran uhittelevan. Vaan siinä todellakin on järkevää että esim lasta ohittaessa se omistaja on välissä. Koska lapset on arvaamattomia.

En myöskään luota kaikkiin aikuisiinkaan. Esim sinä vaikutat mielenvikaiselta, jota en halua koirani viereen.

Otin kantaa siihen, että koirasi ei voi pysähtyä, koska luulee uhan tulevan vastaan. Ja sun viimeinen lause kertoo sen mitä jo epäilinkin. 

Vierailija
46/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä meillä ainakaan koske vain koiranulkoiluttajia vaan kukaan ei väistä...Kuljetaan miten sattuu (ei vahingossakaan esim oikealla) ja yleensä pariskunnat käsikynkkää tai juoruilevat rouvat vierekkäin eikä voi edes ohituksen ajaksi siirtyä jonoon...Ja pyörät ohittaa just kun olet itse ohittamassa vastaantulijaa... ei voi sekunttia odottaa...

Vierailija
47/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki oma koira. Minulla on oikeus jatkaa matkaani rauhassa, voin olla kipeä tai minun on ehdittävä jonnekin. En alaviihdyttämään tuntemattomia koirani kanssa. Piste.

t. Söpön koiran omistaja

Koiraa pitäisi kuitenkin kehua söpöksi sinulle muttet annan kenenkään siihen koskea. Selvä peli.

Vierailija
48/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma että haluat pittbullini lapsesi viereen ilman että olen välissä?

Juuri tämä... Suomessa,saa jopa uhkailla ihmisiä omalla koirallaan? Aivan sairasta. Kyllä te koiranomistajat olette päästänne vialla ei voi muuta sanoa. Koko koiraan liittyvä kulttuuri on vinksahtanut.

Vierailija
49/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää alapeukuttako vaan vastatkaa! Miksi ette anna kiltin koiran tulla esim. naapurin rapsutettavaksi kun koira selvästi haluaisi rapsutuksia ja haikailee tuon naapurin luo? Vastatkaa suomenkielellä.

Minulla on söpö pieni koira, ja jos pysähtyisin joka kerta kun joku haluaa silittää sitä, lenkkeilystä ei tulisi mitään. Miten voi olla niin vaikea tajuta, että et todennäköisesti ole ainoa ihminen, joka väen väkisin pyrkii koiranulkoiluttajan juttusille? Tuota tapahtuu jatkuvasti ja aika äkkiä se alkaa väsyttää, kun useamman lenkin tekee päivässä. Todella monet silittäjät alkavat vielä jaaritella jotain loputonta juttua, niin ettei pääse ollenkaan jatkamaan matkaa ja koirakin alkaa palella. Haluan vain lenkkeillä rauhassa, minulla on isot kuulokkeet korvilla ikään kuin viestinä, että älkää tulko häiritsemään. Silti pahimmat tapaukset tulevat naaman eteen huitomaan, kun esitän, etten kuule heitä.

Vierailija
50/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Söpön koiran omistaja

Koiraa pitäisi kuitenkin kehua söpöksi sinulle muttet annan kenenkään siihen koskea. Selvä peli.

Oletpa fiksu. Olisinkohan laittanut tuon siksi, kun koiraani aina kehutaan söpöksi?

Vierailija
51/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koiraa voi opettaa pysähtymään aina kun joku tulee vastaan. Se oppii että silloin se vastaantulija on uhka.

Itse väistän lapsia ja lasten rattaita, mutta joskus voisi miettiä että miten nopeasti ja helposti se käy kahden koiran kanssa. Ja todellakin haluan olla siinä koirien ja vieraiden välissä, kaikkien edun vuoksi.

"Väistä väistä, kierrä ja pysy muutenkin poissa, kun mä en pysty pysähtymään, kun mun koira luulee muuten sua uhkaksi"!!!! Koiran pitää käskystä tai omistajan merkistä (kukin tekee omalla tavallaan) pysähtyä vaikka metrin välein. Koira ei uhittele vastaantulijoille, jos se on hallinnassa, ja sille ei kukaan käyttäydy uhkaavasti.

Ei kukaan väittänyt koiran uhittelevan. Vaan siinä todellakin on järkevää että esim lasta ohittaessa se omistaja on välissä. Koska lapset on arvaamattomia.

En myöskään luota kaikkiin aikuisiinkaan. Esim sinä vaikutat mielenvikaiselta, jota en halua koirani viereen.

Otin kantaa siihen, että koirasi ei voi pysähtyä, koska luulee uhan tulevan vastaan. Ja sun viimeinen lause kertoo sen mitä jo epäilinkin. 

Niin. Sinä olet uhka. Minunkin mielestäni.

Mutta se ei liity siihen mitenkään että koiran kanssa ei ylipäätään pysähdellä vaan idea on kävellä keskittyneesti ohi.

Niin että sinä ja muut kuspäät ei kulje koiran vierestä.

Vierailija
52/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on söpö pieni koira, ja jos pysähtyisin joka kerta kun joku haluaa silittää sitä, lenkkeilystä ei tulisi mitään. Miten voi olla niin vaikea tajuta, että et todennäköisesti ole ainoa ihminen, joka väen väkisin pyrkii koiranulkoiluttajan juttusille? Tuota tapahtuu jatkuvasti ja aika äkkiä se alkaa väsyttää, kun useamman lenkin tekee päivässä. Todella monet silittäjät alkavat vielä jaaritella jotain loputonta juttua, niin ettei pääse ollenkaan jatkamaan matkaa ja koirakin alkaa palella. Haluan vain lenkkeillä rauhassa, minulla on isot kuulokkeet korvilla ikään kuin viestinä, että älkää tulko häiritsemään. Silti pahimmat tapaukset tulevat naaman eteen huitomaan, kun esitän, etten kuule heitä.

Mua ei kiinnosta ne ihmiset pätkääkään enkä jaarittele mitään mutta eläimet on ihania!

Vierailija
53/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku ajaa negatiivisesti koiranomistajien asiaa. Saan todella tehdä itseni kanssa töitä, etten yleistä sitä koskemaan joka koiran omistajaa.

Vierailija
54/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän takia sinulla on pitbull? Ja miksei se voi väistää sinne lumihangen puolelle, koska sen on helpoin se tehdä? Ja arvoasteikossa se ei ole ihmisen yläpuolella, ei edes lapsen.

Kummasti sinäkin väistät silti, olethan alempana arvoasteikossa. 

Vierailija
55/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa vaan siirtyisit kävelemään samaan reunaan, kuin suurin osa muista samaan suuntaan kulkevista. Ei tarvi sitten olla pahalla mielellä koko ajan.  Vaikka se kamalalta kuulostaakin, niin sielä kävelytiellä sinä olet ihan siinä samassa asemassa rattaidesi kanssa, kuin kaikki muutkin. Sielä yleisellä paikalla liikkuessa kun ei vaan voi mennä sillä asenteella, että toiset aina väistää. Se, että äiti maanisesti hilaa samaa reunaa ja olettaa, että muut väistää, ei anna kauhan hyvää esimerkkiä lapselle siitä, kuinka liikenteessä täytyy ottaa myös muut tiellä liikkujat huomioon.

Hei, kuten kirjoitin, koiralliset tulevat vastaan molemmissa reunoissa joten on ikävä poukkoilla reunasta reunaan. Lisäksi olen huomannut että jun tie on aurattu niin ettei jalkakäytävän ja ajoradan eroa näe niin mielellään laitetaan koira kävelemään toiseen reunaan sinne kadun puolelle riippumatta omasta kulkusuunnasta. Lapset sitten joutuvat kompuroimaan ja väistämään ajoradankin puolelle, pääasia että se koira on turvassa.

Jotenkin tämä on lisääntynyt tänä talvena. Olen varma että koiraterroriin on puututtava tulevaisuudessa jotenkin.

Vierailija
56/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa vaan siirtyisit kävelemään samaan reunaan, kuin suurin osa muista samaan suuntaan kulkevista. Ei tarvi sitten olla pahalla mielellä koko ajan.  Vaikka se kamalalta kuulostaakin, niin sielä kävelytiellä sinä olet ihan siinä samassa asemassa rattaidesi kanssa, kuin kaikki muutkin. Sielä yleisellä paikalla liikkuessa kun ei vaan voi mennä sillä asenteella, että toiset aina väistää. Se, että äiti maanisesti hilaa samaa reunaa ja olettaa, että muut väistää, ei anna kauhan hyvää esimerkkiä lapselle siitä, kuinka liikenteessä täytyy ottaa myös muut tiellä liikkujat huomioon.

Käytännössä rattaat vaunut ovat aina hankalammat kuljettaa kuin pelkkä kävely tai koira. Raittaita ei saa nopeatia koukattua sivuun, jos on kökkäreitä yms niin niiden asettelu niiden sekaan vaatii aikaa. Siksi on järkevää, että muut huomioivat tuon ja väittävät, koska se on helpompaa. En siis ole sellainen joka kulkee rattaiden kanssa, mutta osaan ajatella järkevästi. Mutta itsekkyys on nykyään hyve.

Joo se on jännä, että ihminen on itsekäs, jos olettaa, että se rattaita kuljettava, "valtavirtaa" päin kulkeva välillä väistää itsekin, jos on pakko sillä reunalla kulkea. Itsekästä on se, että olettaa liikenteessä olevansa jotenkin vapautettu muiden huomioon ottamisesta ja omaavansa pelkästään etuoikeuksia. Jos tulee paha mieli siitä, että muut ei väistä, voi miettiä että pitäiskö sitä itse toimia toisin.

Vierailija
57/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä... Suomessa,saa jopa uhkailla ihmisiä omalla koirallaan? Aivan sairasta. Kyllä te koiranomistajat olette päästänne vialla ei voi muuta sanoa. Koko koiraan liittyvä kulttuuri on vinksahtanut.

Olet tyhmä jos tuo on uhkaus sinusta. Tuskn haluat lastasi myöskään autoni taakse kun peruutan. Käytä järkeäsi jos sitä on edes hiven. 

Vierailija
58/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua tutustua naapureihin. Ja todennäköisesti jos annan jonkun koiraani ihastuneen naapurin ryhtyä silittelemään sitä, se pitäisi sitten saada tehdä joka kerta kun tullaan vastakkain, enkä saisi enää ollenkaan kulkea kotiin ja sieltä pois rauhassa. Mieluummin annan jonkun satunnaisen kadulla vastaantulijan silittää, koska häneen ei ole niin todennäköistä törmätä jatkuvasti, mutta ei sitäkään aina jaksa. Viitsisitkö itse lenkkeillessäsi pysähtyä jauhamaan p*skaa joka kolmannen tuntemattoman vastaantulijan kanssa?

Vierailija
59/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 10v. dobermanni uros. Ohitustilanteissa koirani kävelee ihan vierelläni, kiinnittää huomion yksistään minuun. Aina olemme mahtuneet kaikki pyöräilijät, kävelijät, lastenrattaiden työntäjät ja toiset koirakot etemään pyörätiellä. Kenenkään en anna silittää koiraani koska koirani ei noteeraa muita ihmisiä.

Vierailija
60/101 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en väistä, jotta olisin koiran ja ohikulkijan välissä, tämä ihan teidän omaksi parhaaksenne.

Tuollaista koiraa ei tarvitse ulkoiluttaa ihmisten ilmoilla. Ja kumman on helpompi väistää lumikasaan? Koiran vai rattaiden tai taaperon? Ai niin nyky koirat ovat uniikkeja lumihiutaleita.

Pershedelmäsi joutaakin kinokseen. 

Sinä sinne joudat, olet turha ihminen jos laitat toisen rodun edustajan omasi edelle. Tuollaisella asenteella et olisi selvinnyt aikaisemmin. Katsotaan jos joudumme vastakkain kumpi väistää. Jos käyttäydyt uhkaavasti se on sitten poliisiasia samantien niin opit olemaan.

Koulukiusattu näköjään ilmoittauttui :D Eikö ope enää auta niin nyt itket poliisia? :D Sinä menet ojaan kun minä tulen vastaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän