Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naudan minuuttisuikaleet, mitä teen niistä?

Vierailija
15.02.2021 |

Sain halvalla kaksi pakettia, en osaa oikein tehdä naudanlihasta mitään, millainen kastike noihin sopisi?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili con carnen tekisin.

Vierailija
22/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista lihat kovalla lämmöllä pannulla. Siihen suolaa ja mustapippuria

Keitä 2 pkt nuudeleita ja sekaan ne mausteet mitä.paketissa on

Paista wokvihanneksia pannulla. Yhdistä nämä kaikki. Mausta makealla chili kastikkeella. Maistele pitääkö vielä maustaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha rouva kirjoitti:

Paista wokvihanneksia pannulla. Yhdistä nämä kaikki. Mausta makealla chili kastikkeella. Maistele pitääkö vielä maustaa..

Kiitos. Onko antaa jotain chilikastikkeen nimeä minkä ostaisin?

Vierailija
24/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wokki kuulostaa hyvältä, minua vähän hävettää myöntää mutta olen tosi surkea kokki.

Jos jollakin on aikaa niin voisiko kertoa lyhyesti miten tuo wokki tehdään, millaisia nuudeleita esim. Ostan ja miten maustan?

Kiitos paljon avusta.

Ap

Ei tarvi hävetä.

Helpoin wokki varmasti syntyy jos ostat jonkun valmiin wokkivihannessekoituksen. Löytyy pusseissa tuorehyllystä tai pakastimesta. Sitten ihan mitä vaan nuudeleita ja soijaa.

Paistat lihat öljyssä kuumalla pannulla (on tosiaan vähän sitkeitä nuo suikaleet kyllä) ja kun ruskeita joka puolelta, mausta suolalla ja mustapippurilla ja voit laittaa chiliä ja valkosipulia. Sitten sekaan soijaa joka kanssa maustaa lihaa. Lisää kasvikset ja paistelet hetken. Ei tarvitse kauaa paistaa. Keitä nuudelit pakkauksen mukaan ja valuta vedet pois ja kippaa pannuun. Soijaa voi lisätä maun mukaan. Kokeilemaan vaan!

Vierailija
25/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokki kuulostaa hyvältä, minua vähän hävettää myöntää mutta olen tosi surkea kokki.

Jos jollakin on aikaa niin voisiko kertoa lyhyesti miten tuo wokki tehdään, millaisia nuudeleita esim. Ostan ja miten maustan?

Kiitos paljon avusta.

Ap

Ei tarvi hävetä.

Helpoin wokki varmasti syntyy jos ostat jonkun valmiin wokkivihannessekoituksen. Löytyy pusseissa tuorehyllystä tai pakastimesta. Sitten ihan mitä vaan nuudeleita ja soijaa.

Paistat lihat öljyssä kuumalla pannulla (on tosiaan vähän sitkeitä nuo suikaleet kyllä) ja kun ruskeita joka puolelta, mausta suolalla ja mustapippurilla ja voit laittaa chiliä ja valkosipulia. Sitten sekaan soijaa joka kanssa maustaa lihaa. Lisää kasvikset ja paistelet hetken. Ei tarvitse kauaa paistaa. Keitä nuudelit pakkauksen mukaan ja valuta vedet pois ja kippaa pannuun. Soijaa voi lisätä maun mukaan. Kokeilemaan vaan!

Eli laitankin soijaa enemmin kuin tuota chilikastiketta?

Vierailija
26/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon avusta.

Ap

Ei tarvi hävetä.

No kyllä soijaa ainakin laittasin wokkiin. Vaikka perus Kikkoman soija tai Pirkka japanilainen soija. Voit laittaa myös makeaa chilikastiketta, sitäkin on esim Pirkka. Mä en sellasta omista. Tykkäätkö chilistä? Soija tuo suolasuutta ja tuo makea chilikastike makeutta ja vähän potkua.

Vierailija
27/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttäisin wokkiin pikanuudeleiden sijaan maustamattomia munanuudeleita, pikanuudelit menevät helposti "mössöksi".

Oman maun mukaan voit käyttää edellisten vinkkaamia kastikkeita, soijaa tai sweet chiliä, kumpikin on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
28/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wokkivihanneksien ja nuudelien sekaan laittaisin.

Pakasteesta löytyy nyt kotimaisia wokkivihanneksia.

Vierailija
29/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon avusta.

Ap

Ei tarvi hävetä.

No kyllä soijaa ainakin laittasin wokkiin. Vaikka perus Kikkoman soija tai Pirkka japanilainen soija. Voit laittaa myös makeaa chilikastiketta, sitäkin on esim Pirkka. Mä en sellasta omista. Tykkäätkö chilistä? Soija tuo suolasuutta ja tuo makea chilikastike makeutta ja vähän potkua.

Jatkan vielä esim. Tuorekset on kotimaisia kasviksia suikaleina juuri wokkiin tuorehyllystä.

Tai voit katsoa niistä vinkkiä ja pilkot itse.

Vierailija
31/42 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paistan paistinpannulla (pienissä erissä), lisään suolaa ja pippurikermaa. Annan hautua jonkin aikaa ja saostan Maizena ruskean kastikkeen suurusteella. Lisäksi perunaa, muusia, riisiä tai mitä vaan.

Vierailija
32/42 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista runsaassa voissa sipulin kanssa, lisää hiukan kermaa ja anna hautua puolisen tuntia miedolla lämmöllä. Tarjoa vaikka riisin kanssa.

Vierailija
33/42 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanimeläkastike, paprikaa ja sipulia sekä höysteeksi riisiä.

Vierailija
34/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkutekstissä luki että oli saanut kaksi pakettia... ei ostanut. 

Vierailija
35/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskista pannulla sipulisilpun kanssa, laita pataan, pilko perunoita ja porkkanoita pataan, lisäksi pilko maustekurkku tai suolakurkku mukaan, lisää vettä niin että kaikki peittyy, sekaan lihaliemikuutio, tai parikin määrän ja maun mukaan, muita mausteita jos haluat ja purkki smetanaa. Laita pata kannen kanssa uuniin hautumaan vaikka pariksi tunniksikin. Hyvää tulee, seuraavana päivänä on vielä parempaa.

Vierailija
36/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista pinnat kiinni pannulla, lisää vettä ja puolikas lihaliemikuutio, hauduta kannen alla pehmeä. Tämän jälkeen lisäisin tuorejuuston paahdettu paprika, paprikakuutioita ja 5-10min haudutus. Nam perunoiden kanssa.

Vierailija
37/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranruuaksi antaisin.

Vierailija
38/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostit halvalla mutta et osaa valmistaa! Kuinka tyhmä olet?

Olet joko kotikokki joka on valmistanut kaikkea mahdollista tai sitten jätät typerästä syystä kokeilematta kaikkea uutta. Veikkaisin jälkimmäistä. Reseptejä on kirjat ja netti pullollaan joten on vain fiksua ostaa etukäteenkin, kun kerran "halvalla" sai.

Vierailija
39/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo edellä sanoi, sitkeiksi jäävät paistamalla. Haudutan paistamisen jälkeen joko liedellä tai uunissa. Lisään tomaattipyreetä ja kermaa. Syömme perunoiden tai riisin kanssa.

Vierailija
40/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi tehdä mitä vaan.

Sopivat myös keittoihin: erittäin hyvin Bors-keittoon, paprikakeittoon ja mihin tahansa keittoon mihin lihaa käytetään.

Ja noihin keittoihin naudan minuuttisuikaleet lisätään valmiikis paistettuina, aivan keiton loppukypsennyksen aikana.

Tietäänkään kuitenkaan noihin keittoihin ei tule sitä keitossa ja padassa olevaa kypysvän lihan maukkaita aromeja.

Minuutti suikaleita voi käyttää myös salaatteihin, aivan samon kuin kanan minuuttisuikkujakin.

Samoin pizzaan,  munakkeeseen yms.,  eli käytönnössä niitä voi käyttää mihin tahansa ruokaan paitsi veganiseen ruokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän