Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappajahai, voiko 12v katsoa

Vierailija
15.02.2021 |

kun on flunssassa ja ei nuku ja ei mene huomenna kouluun?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on just se paljon puhuttu kohta, jossa voi valita suojella lasta.

Juuri näin.

Lapsi ei tarvitse väkivalta- tai kauhuelokuvia.

Ikärajat on siksi, että kaikki eivät tuota muuten ymmärrä. Peleissä myös.

Vierailija
22/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin saman ikäisenä k18-leffoja, ja ihan kunnon kansalainen minustakin tuli. Mitä nyt kauhuleffoista ja kauhusta tykkään edelleen 💀👻Minä antaisin katsoa, aika lepsuhan tuo loppujen lopuksi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri katsoi liian nuorena eikä ui avovedessä. Ikää sillä on nyt 43

Aina nynny sekä tietämätön.

Traumatisoitui. Tekee raksalla hommia eli korkeat paikat jne ei mitään ongelmia. harrastaa uintiakin, mutta ei avovedessä.

Tosin sun kaltasen pellen on hyvä huudella.

Minulle kävi sama, vaikka pystyn kyllä voittamaan pelkoni - se on silti takaraivossa.

Siis traumatisoiduin siitä elokuvasta.

Olen kanssa hyvä uimaan, ja uin, mutta pelkään.

Siis pelkäät, että hai tulee ja puraisee Suomessakin? On oikeasti äärimmäisen harvinaista, että hai hyökkää ihmisen kimppuun ja on paljon asioita, joita ihminen voi tehdä välttääkseen hain hyökkäyksen.

Esimerkiksi uimista kannattaa välttää aikaisin aamulla, myöhään illalla sekä pimeällä. Sameassa vedessä ei tule uida eikä alueilla, joilla on hylkeitä, aktiivista kalastusta tai/ja jätteenpuhdistamoita. Joskus hait tulevat kalanperkeiden, tai teurasjätteiden perässä. Verta vuotavien haavojen kanssa ei veteen ja veteen virtsaamista tulisi myös välttää. Ei uimaan kiiltävien korujen, tai kiiltävien asusteiden kanssa, ne voivat näyttää kalansuomuilta haille. Yksin uimista alueilla, joilla on havaittu haita tulisi myös välttää. Hyökkäys on epätodennäköinen, jos vedessä muitakin uimareita.

Pelot harvoin ovat rationaalisia.

Pelkää naisetkin että ne rais.kataan vastaantulijan toimesta lenkkipolulla

Vierailija
24/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on uinut haiden kanssa vaikka kuinka monta kertaa ilman häkkiä. Ei ne yleensä syö ihmisiä.

https://www.instagram.com/oceanramsey/

Vierailija
25/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traumatisoitui. Tekee raksalla hommia eli korkeat paikat jne ei mitään ongelmia. harrastaa uintiakin, mutta ei avovedessä.

Minulle kävi sama, vaikka pystyn kyllä voittamaan pelkoni - se on silti takaraivossa.

Siis pelkäät, että hai tulee ja puraisee Suomessakin? On oikeasti äärimmäisen harvinaista, että hai hyökkää ihmisen kimppuun ja on paljon asioita, joita ihminen voi tehdä välttääkseen hain hyökkäyksen.

Esimerkiksi uimista kannattaa välttää aikaisin aamulla, myöhään illalla sekä pimeällä. Sameassa vedessä ei tule uida eikä alueilla, joilla on hylkeitä, aktiivista kalastusta tai/ja jätteenpuhdistamoita. Joskus hait tulevat kalanperkeiden, tai teurasjätteiden perässä. Verta vuotavien haavojen kanssa ei veteen ja veteen virtsaamista tulisi myös välttää. Ei uimaan kiiltävien korujen, tai kiiltävien asusteiden kanssa, ne voivat näyttää kalansuomuilta haille. Yksin uimista alueilla, joilla on havaittu haita tulisi myös välttää. Hyökkäys on epätodennäköinen, jos vedessä muitakin uimareita.

Näinhän se menee, mutta toisaalta jos Suomessa ei oltaisi koskaan havaittu yhtään ainoaa puskaraiskaria, niin en kyllä niitä osaisi pelätä.

Vierailija
26/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, mutta toisaalta jos Suomessa ei oltaisi koskaan havaittu yhtään ainoaa puskaraiskaria, niin en kyllä niitä osaisi pelätä.

Varmasti osaisit. Vaimoni pelkää hämähäkkejä, siis ihan niitä lukkejakin. Miksi? Ei mitään tietoa.

Vierailija
27/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin evil deadin joskua 5-vuotiaana, eiköhän 12v voi katsoa mitä tahansa.

Vierailija
28/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin, että ilman muuta voi näyttää vaikka mitä lapsille, mutta vaimo on onneksi toiminut jarruna.

Ajattelin että totta kai pojat voi katsoa, koska minäkin sain katsoa lapsena vaikka mitä. Muistan makaneeni 7-8-vuotiaana sohvalla isäni kanssa katsomassa Rampage -nimistä elokuvaa, joka perustuu löyhästi sarjamurhaaja Richard Chasiin. Elokuvassa oli kohtaus, jossa päähenkilö kävelee pistoolin kanssa ulkoa sisään keittiöön, jossa on äiti pikkupojan kanssa. Pikkupoika osoittaa miestä sormilla ja sanoo "bang bang pistol". Myöhemmin perheen isä ja isoveli palaavat ja löytävät äidin olohuoneen lattialta. Pikkupojan ruumis löytyy myöhemmin elokuvassa roskiksesta. Tän kaiken muistan vielä 30 vuoden jälkeen.

Kaikkea p*skaa sitä on tullut katsottua. Ne ikärajat taitaa olla ihan syystä. Jaws ei sinänsä ole pahimmasta päästä, mutta katsokaa mieluummin vaikka Truman show tai Dumb dumber

Vierailija
29/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katsoin evil deadin joskua 5-vuotiaana, eiköhän 12v voi katsoa mitä tahansa.

Moi serkku

et ehkä muista mutta sä huusit pelosta vielä vuosia sen jälkeen kun me kiusattiin sua mökillä

Vierailija
30/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lapsesta. Itse katsoin tuon ikäisenä vaikka mitä ja ihan normaali minusta tuli, yksi kaveri ei edes nyt kolmekymppisenä kestä katsoa mitään kasper-kummitusta pelottavampaa ilman että tulee uniin. Kai sinä lapsesi tunnet paremmin kuin jotkut vauvapalstan mammat.

Vierailija
31/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi serkku

et ehkä muista mutta sä huusit pelosta vielä vuosia sen jälkeen kun me kiusattiin sua mökillä

Ai, en tiennyt että minulla edes on serkku/serkkuja.

Vierailija
32/42 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelon lähettiläät (intruders) aiheutti joskus lapsena vähän painajaisia.

Vierailija
33/42 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffan ikäraja K16 ja Finnkinon teattereissa K16-leffan pääsee aikuisen seurassa 13-vuotias katsomaan. 

Vierailija
34/42 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi serkku

Ai, en tiennyt että minulla edes on serkku/serkkuja.

paha sanoa, samanlainen uhoaja se on ja itki kuin pikkutyttö moneen kertaan kun lattia narahti sopivasti

Vierailija
35/42 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuuko hän siis ulkomailla? Täällä Suomessa hait ei viihdy, kai tiesitte sen?

Vierailija
36/42 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika rankka elokuva, koska pahis ei ole mikään mielikuvitusolento.

Vierailija
37/42 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille lapselle että katsoo jotain muuta. Onko tuo siis ainoa leffa, mikä kotoa löytyy, eikä ole Netflix tai muuta?

Vähän outo kysymys ihan käytännön kannalta.

Jos se lapsi jää yksin kotiin, sehän katsoo mitä huvittaa.

Vierailija
38/42 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea yhä se kohtaus jossa hai syö veneilijän poukamassa keskellä päivää. Hai nähdään ensi kertaa...

Vierailija
39/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Megalodon on paljon parempi. Suurempi hai kyseessä ja kaikkea.

Niin mutta se on paljon epäuskottavampi. Ja muutenkin 70-luvulla sen ikäraja oli PG eli sen olisi voinut katsoa kahdeksanvuotias.

Vierailija
40/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M37 kirjoitti:

Ennen ajattelin, että ilman muuta voi näyttää vaikka mitä lapsille, mutta vaimo on onneksi toiminut jarruna.

Ajattelin että totta kai pojat voi katsoa, koska minäkin sain katsoa lapsena vaikka mitä. Muistan makaneeni 7-8-vuotiaana sohvalla isäni kanssa katsomassa Rampage -nimistä elokuvaa, joka perustuu löyhästi sarjamurhaaja Richard Chasiin. Elokuvassa oli kohtaus, jossa päähenkilö kävelee pistoolin kanssa ulkoa sisään keittiöön, jossa on äiti pikkupojan kanssa. Pikkupoika osoittaa miestä sormilla ja sanoo "bang bang pistol". Myöhemmin perheen isä ja isoveli palaavat ja löytävät äidin olohuoneen lattialta. Pikkupojan ruumis löytyy myöhemmin elokuvassa roskiksesta. Tän kaiken muistan vielä 30 vuoden jälkeen.

Kaikkea p*skaa sitä on tullut katsottua. Ne ikärajat taitaa olla ihan syystä. Jaws ei sinänsä ole pahimmasta päästä, mutta katsokaa mieluummin vaikka Truman show tai Dumb dumber

Tämä.

Saa olla aika täysi vässykkä jos ei pysty myöntämään että liian nuorena nähty kauhu oikeasti jättää jäljet. Itsellä vielä 30 vuoden jälkeenkin muistissa Nightmare on Elm Street ja Evil Dead. Kyllä muuten pelotti oikeasti  pitkään sen jälkeen kun nuo näki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi