”Tänä kesänä ei sitten voi meidän mökille tulla” sanoi kummilapsemme äiti kun kysyin koska voisimme nähdä heitä.
Pitkän välimatkan takia näemme kerran vuodessa ja se ajoittuu juuri kesään koska ovat silloin mökillään johon on lyhyempi matka.
Viemme lapselle silloin tuliaisiksi syntymäpäivä sekä joululahjan, sukulaissuhteen vuoksi tämä on ollut arvoltaan n. 200€
Nyt kun tosiaan sanoin että olisi kiva nähdä taas kesällä (yksi yö) niin heille ei sovi. Ymmärrän sen koska eivät välttämättä haluaa koronaa tuliaisiksi.
Lapsen lahjatoive kuitenkin tuli esiin, joka oli samaa hintaluokkaa kuin aikaisemminkin. Sanoin että tuon lahjan sitten kun nähdään seuraavana kerran, mutta nyt voin lähettää kirjeessä 20€
Olenko mielestänne tökerö kun en suostunut siirtämään koko lahjarahaa äidin tilille että hän olisi voinut ostaa lahjan.
Kommentit (49)
Et ollut tökerö. Lahja on ihan ok antaa sitten kun tapaatte.
Lahjan voi myös lähettää.
Ja hyvähän se oli, että sanoivat suoraan, ettei voi vierailulle tulla.
En minä tuollaisesta loukkaantuisi näin tautisena aikana.
En olisi minäkään lapsen äidin tilille rahoja laittanut. Eikö tuolla ole hotellia lähellä, jos olisitte vain nähneet esim. mökin pihalla heitä ja yöpyneet muualla. Kesälomareissuun yhdistetty juttu tms.
Tosi törkeä hän oli, jos puhui lapsen lahjatoiveesta. Jos ei nähdä, ei myöskään anneta lahjaa. Ja tuon kaksikymppisen voit jättää lähettämättä, se on muutenkin yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lahjan voi myös lähettää.
Ja hyvähän se oli, että sanoivat suoraan, ettei voi vierailulle tulla.
En minä tuollaisesta loukkaantuisi näin tautisena aikana.
En loukkaantunut, sanoinkin että ymmärrän sen, mutta loukkaanuin hirman että minulta kehdattiin pyytää pari sataa tilille, ja ehdottaja oli vielä kummilapsen äiti.
Ap
Just hyvä, parikymppiä riittää hyvin lahjaksi jos ei edes voi mennä kylään. Olen muutenkin sitä mieltä että vanhemmat voivat itse ostaa nämä kalliit lahjat, ei niitä tarvitse kummeilta tai sukulaisilta pyydellä.
Miksi raha olisi pitänyt antaa äidin tilille? Jos lapsella ei ole tiliä, ei tarvi siirtää rahaa. Lähettäisin kortin ja 20e setelin ja sillä hyvä. Kuten ilmeisesti teitkin.
Miksi suostut kynittäväksi ja sitten itket selän takana koko maailmalle.
Ihmettelen miksei siellä mökillä voi tavata jos terveitä ollaan ja se olisi VASTA kesällä.
Uskomattoman noloja nykyajan ihmiset ahneuksissaan. En ikinä kehtaisi.
200 euroa vuodessa kummilapselle ainakin 15-vuotiaaksi, jolloin lapsi pääsee ripille. Sehän tekee 3000 e. Sillä rahallahan voisit perustaa lapselle osakesalkun.
Vähän erikoinen tilanne teillä ollut aiemminkin. Miksi ihmeessä, että ole lähettänyt postipakettina joulu/syntymäpäivälahjaanne? Ja sitten kesällä tavatessa vienyt jotain muuta kivaa kummilapselle. Siis silloin, kun ei vielä koronaa ollut liikkeellä.
Ei ollut asiallista pyytää rahaa, mutta en ymmärrä sitäkään, että tapaaminen on ikään kuin maksu lahjasta, kuten ap näyttää ajattelevan. Ei korona-aikana kannata ottaa nokkiinsa moisesta. Lähetät lahjan, tai annat kun joskus sitten tapaatte, tai jäyä antamatta, miten haluat, mutta älä antamattomuudella kosta lapselle sitä, että on pandemia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostut kynittäväksi ja sitten itket selän takana koko maailmalle.
En ole suostunut.
Aikaisemmin olen lapsen kanssa itse käynyt ostamassa hänen haluamansa lahjat, ollaan vietetty päivä kahdestaan kaupungilla ja juteltu kuulumiset. Minulle on tärkeää tutustua kummilapseeni ja raha ei ole silloin ollut este kun siihen ollut perustelut ja se on yhdessä hankittu ja viettetty aikaa yhdessä.
Ap
Oletteko vieneet mökille mennessänne muuta kuin lapsen lahjan? Oletteko odottaneet sillä yhden yön yöpymisellä täyttä palvelua, oletteko osallistuneet esim. ruoan laittoon, tiskaukseen, saunan lämmitykseen, tms? Oletteko vieneet omat lakanat?
Vierailija kirjoitti:
Tosi törkeä hän oli, jos puhui lapsen lahjatoiveesta. Jos ei nähdä, ei myöskään anneta lahjaa. Ja tuon kaksikymppisen voit jättää lähettämättä, se on muutenkin yhtä tyhjän kanssa.
Normaalisti kaksikymppinen ei ole yhtä tyhjän kanssa. Miksi ap on käyttänyt aiemmin noin 200 € syntymäpäivä- ja joululahjoihin? Oletteko miljonäärejä kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksei siellä mökillä voi tavata jos terveitä ollaan ja se olisi VASTA kesällä.
Suomeksi sanottuna, nyt eikä tulevina kesinä ole aika lähteä mökeille!
Loukkaannuit kummilapsesi äidille, joten rankaiset lasta ja jätät ilman lahjaa? Lähetä vaikka lahjakortti lapselle.
Toimit aivan oikein.