Perunajauhelihalaatikosta kysymys
Kommentit (35)
Itse paistan vain jauhelihaa ja sipulia. Teen perunamuusia puikulaperunoista ja käytän runsaasti voita siihen. Sitten vain yhdistän ne ja valmista.
Siihen ei tule munamaitoa. Pelkkä perunamuussi johon maitoa kuten muussissa, voi olla hieman vetelä. Ei kananmunia.
Siihen voi tulla vaikka pimppimehua jos niin haluaa!
Ei oo oikeesti noin vaikeeta!
Siemennesteliemi on maukkain, ainakin jos naisilta kysytään.
En puhu perunamuussilaatikosta vaan sellaisesta, jossa on perunaviipaleita. En tiedä mikä sen nimi on. -Ap
Unohda tommonen räpellys ja tee kerralla riittoisa lihapata, kas tähän malliin:
Vierailija kirjoitti:
En puhu perunamuussilaatikosta vaan sellaisesta, jossa on perunaviipaleita. En tiedä mikä sen nimi on. -Ap
Itse laitan kermaa.
Perunalaatikkoon tulee lihaliemi ja sitten veteen sekoitettuna ruokalusikallinen vehnäjauhoa.
Itse laitan jäähtyneeseen muusiin kananmunan pari ja sekoitan reippaasti, jotta saadaan kuohkea rakenne. Puolet muusista vuoan pohjalle, jauheliha-sipuliseos (saa olla hieman kastikemainen tekstuuri) väliin ja loppu muusi päälimmäiseksi. Tämän minulle opetti työkaverini ja näin olen tehnyt jo vuosikymmeniä.
T: kokki evp
Sen nimi on LIHAPERUNASOSELAATIKKO ja siihen tulee perunamuusia ja jauhelihaa. Jauhelihanpaistossa voi käyttää lihaliemikuution mausteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse paistan vain jauhelihaa ja sipulia. Teen perunamuusia puikulaperunoista ja käytän runsaasti voita siihen. Sitten vain yhdistän ne ja valmista.
Tämä on perunasose laatikko.
Ei peruna jauhelihalaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Perinteisen ohjeen mukaan munamaito, mutta ihan makuasia miten tykkää. Itse en laita munaa, vaan käytän maitoa tai kermaa suolan ja valkopippurin kera, joskus liha- tai kasvislientä.
En oo ikinä laittanut pottulooraan munaa, mutta tapansa toki kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikkoon tulee lihaliemi ja sitten veteen sekoitettuna ruokalusikallinen vehnäjauhoa.
Näinkin tehtiin perunajauheliha laatikkoa ennen.
Ja täällä sotketaan nyt viipale perunoista tehty jauhelihalaatikko ja
perunasoseesta, tai perunamuusista tehty laatikko.
Jauhelihaperunalaatikkoon tulee viipaloituja perunoita,tomaattimurskaa, sipulia, jauhelihaa ja ruokakermaa.
Perunalaatikkoon ei tule munamaitoa!
Tokihan siihen saa vaikka pieraista jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikkoon ei tule munamaitoa!
Tokihan siihen saa vaikka pieraista jos haluaa.
Jotkut kuulemma tunkee sitä munamaitoaan jopa kaalilootaan. Yök.
Yleensä munamaitoa. Voi siihen lihaliemenkin laittaa.