Perunajauhelihalaatikosta kysymys
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
En puhu perunamuussilaatikosta vaan sellaisesta, jossa on perunaviipaleita. En tiedä mikä sen nimi on. -Ap
Siihen tulee pelkkä lihaliemi (itse laitan kasvisliemikuution). Ei mitään munia, maitoja tai jauhoja.
Paras tulee kun annat muhia uunissa pitkään, ainakin 1,5 tuntia. Njam, nyt tuli nälkä. Taidan tehdä samaa ruokaa tänään, kiitos vinkistä :)
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuon nimi merimiespata?
Merimiespataan ei tuu jauhelihaa, vaan lihanpaloja.
Mä tein just perunaviipale-jauhelihalaatikkoa ja laitoin siihen munamaitoa. 2 munaa ja 4 dl kermaa. Ja kyllä tuli hyvää!! Kaverini tekee laatikon lihaliemeen, mutta ei siihen silloin mitään munia tule.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuon nimi merimiespata?
Olen kuullut käytettävän merimiespihvi nimeä.
Jauheliha-perunaviipalelaatikko
Kerros perunaviipaleita/kerros hyvin maustettua jauhelihaa/kerros perunaviipaleita.
Nesteeksi munamaito/lihaliemiseos, päälle korppujauhoja.
200°/~reilu 1h
Munamaitoa ja munamaitoa kun tärkein kysymys ois miten pesette jauhinlihanne!
Merimiespihvi jauhelihasta se on... https://yhteishyva.fi/reseptit/merimiespihvi-jauhelihasta/recipe-4559
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikkoon ei tule munamaitoa!
Tokihan siihen saa vaikka pieraista jos haluaa.
Jotkut kuulemma tunkee sitä munamaitoaan jopa kaalilootaan. Yök.
Varhaiskaalista tehtyyn laatikkoon munamaito käy, mutta talvikaaliseen se ei kuulu.
T: kokki evp
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskaalista tehtyyn laatikkoon munamaito käy, mutta talvikaaliseen se ei kuulu.
Ruokasi ovat sellaisia rivellyksiä, että ei ole ihme että olet evp! MOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ole mikään sanomaan, että joku ainesosa ei kuulu johonkin ruokaan.
Jos minä ja joku muu pitää munamaidosta talvikaalilaatikossa niin sitten se kuuluu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan kamalaa, yök. Ei ihme etten tykännyt lapsena kaalilaatikosta, kun siitä tehtiin tuollaista. 🤢
Mutta lihalientä, ja ehkä hieman kermaa sekä peruna(viipale), että kaalilaatikkoon niin hyvä tulee. 😋😀
Lihaperunalaatikko on se, jossa perunat ovat viipaleina. Merimiespihvissä myös liha viipaleina, "pihveinä" eikä jauhettuna. Näihin tulee lihalientä, ilman munaa.
Jauhelihaperunasoselaatikkoon kananmunaa, kun perunasose kuuluu olla (liian) vetelää.
Ei kumpaakaan. Perunamuussia, lihaa, sipulia, toppa ketsuppia, mausteet, valmis.
Lihaliemikuutiot unohtuivat.