Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte tilanteessa, jossa osa työntekijöistä leveilee sillä, kuinka vähän tekevät töitä, eikä esimies puutu asiaan?

Vierailija
15.02.2021 |

Tiimissä pari henkilöä rehentelee, kuinka helppoa on, kun ei tarvitse tehdä paljon mitään palkan eteen, eikä edes arviointikeskustelussa pisteet putoa, vaikka ei ole oikein mitään näyttöä omasta työpanoksesta.
Muut tekevät näiden loikoilijoidenkin työt ja esimies vaan keksii lisää tehtäviä ja vastuita annettavaksi, eikä jaa niitä tasapuolisesti kaikkien työntekijöiden kesken.

Minä ja moni muu on ottanut tämän puheeksi esimiehen kanssa ja hän on kyllä tietoinen siitä, että porukassa on työtehtäviä vältteleviä, mutta ei tee asialle yhtikäs mitään! Sanoo vain aina ”joo, täytyy ottaa tämä puheeksi” ja saattaa jossain yhteisessä kokouksessa muistuttaa, että kaikkien tulee tehdä asiaa x. Silti mikään ei koskaan muutu.

Olen ihan helvetin kyllästynyt tähän touhuun. Tiedän, että näillä laiskottelijoilla on vielä paljon parempi palkkakin, kuin esimerkiksi minulla ja parilla muulla tunnollisella työntekijällä.
Miten on mahdollista, ettei arviointipisteitä lasketa, jos käyttäytyy noin? Esimies on aivan saamaton tässä tilanteessa. Ollaan valtiolla töissä ja tää on yksi suojatyöpaikka kyllä monelle. Missään yksityisellä sektorilla ei varmaan maksettaisi palkkaa tyhjänpanttina istuville. Ja mikäs siinä istuessa kotona, kun saa tehdä 100 % etää, niin ei ole kukaan edes näkemässä mitä touhuaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla