Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erittäin älykäs nainen ja pariutuminen

Vierailija
15.02.2021 |

Joka ikinen suhteeni kaatuu siihen (näin ainakin kuvittelen), että mies on tottunut aiemmissa suhteissaan olemaan se fiksumpi osapuoli. Yleensä suhteen alku sujuu mukavasti, minua pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja minulle tarjotaan ravintolassa. Kun palkkatasoni selviää, se on yleensä järkytys miehille, jotka ovat tottuneet kustantamaan reilut pari tonnia nettona tienaaville naisilleen silloin tällöin jotakin kivaa. Kun selviää sekin, että olen harvinaisen perillä mm. verotuksesta, fysikaalisista ilmiöistä, historiasta, mekaniikasta, taiteesta sekä kulttuurista, osa miehistä muuttuu jopa pilkallisiksi. Alkuun ovat siis ainoastaan olleet iloisia ”kävelevästä Googlestaan” mutta vähitellen heitä rupeaa risomaan se, että useimmiten tiedän asioista merkittävästi keskimääräistä ihmistä laajemmin. Ja humalapäissään sitten miehet kysyvät, ovatko he minulle riittäviä ja aionko jättää heidät. Tässä vaiheessa yleensä jo etsivät perusteluja sille, että petän heitä.

Mistä löytää terveellä ja hyvällä itseluottamuksella varustettuja miehiä, jotka lisäksi pärjäävät omillaan?

Kommentit (197)

Vierailija
41/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ihmiset ovat usein ihmisinä vaikeita tapauksia. Jäykkiä ja turhan jäykistelijöitä

mies53v

Aivan täysin eri mieltä. Hyvin joustavia päätöksenteossa, ajattelu ei ole mustavalkoista jne. Erittäin miellyttäviä ihmisiä.

Ehkä jännittyvät seurassasi koska ymmärtävät, ettette koskaan tule ymmärtämään toisiamme? Älykkään ja tyhmän ihmisen huumori on jo sekin erilaista.

Älykkäällä ei useinmiten ole huumorintajua tai testosteronia...erästä akateemista naista lainaten "tyhmät nussii paremmin"🙂

mies53v

mies53v

Älykkäissä on jakaumaa moneen suuntaan muissa ominaisuuksissa.

En tiedä onko lukihäiriöni seuraus vai syy ´, että ajattelen nopeasti ja eritavalla kuin muut. Näkyy kuitenkin älykkyytenä.

Kuitenkin pidän fyysistä urheiluista. Tae Kwon Do ollut mun laji vuodesta -85 asti. Elämä tuonut toukoa kyllä. Lätkästä voisin pitää mutta kun perheellämme ei ollut varaa edes luistimiin niin en osaa luistella.

Seksin perään omalta alatani olivat mm Einstein ja Schrödinger. Testoa löytyi.

Eli itse ainakin olen poikkeus tylsästä nörtistä :) Nörtti kyllä olen mutta olen joutunut mm leijonan puremaksi. Luulisin etten ole tylsää seuraa  jo leikkisyyteni takia. Harva nainen vaan tajuaa viljelemiäni populaari kulttuuri vitsejä. Ymmärrän asian ja alan loukkaantua vasta 10:n kohdalla.

M46

Heitän nämä jutut hieman kieli ulkona yleistäen. Naiset, jotka hokevat tuota älykkyyttään ovat kokemukseni mukaan vaikeita ihmisiä ja taatusti heille tuottaa ongelmia pariutua. Poikkeuksia tietysti aina löytyy.

mies53v

Vierailija
42/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ihmiset ovat usein ihmisinä vaikeita tapauksia. Jäykkiä ja turhan jäykistelijöitä

mies53v

Aivan täysin eri mieltä. Hyvin joustavia päätöksenteossa, ajattelu ei ole mustavalkoista jne. Erittäin miellyttäviä ihmisiä.

Ehkä jännittyvät seurassasi koska ymmärtävät, ettette koskaan tule ymmärtämään toisiamme? Älykkään ja tyhmän ihmisen huumori on jo sekin erilaista.

Älykkäällä ei useinmiten ole huumorintajua tai testosteronia...erästä akateemista naista lainaten "tyhmät nussii paremmin"🙂

mies53v

mies53v

Ohi aiheen mutta edelleen olen kanssasi täysin eri mieltä. Älykkäät ovat usein hyvin hauskaa seuraa (tosin Kummeli- tai Putoushuumori eivät heitä yleensä sytytä). Lisäksi ylivoimaisesti parhaat seksikumppanini ovat olleet selvästi keskimääräistä älykkäämpiä. Toista veikkaisin jopa neroksi.

En nyt tiedä mistä älykkkyyden lajista puhut, mutta monella tuntemallani älykkäällä ihmisellä on melko sairas huumorintaju:D. Onko parempaa huumoria jokin englantilaistyyppinen nokkela sanailu?

Haluaisin myös selventää puhutaanko tässä nyt mensalaisista vai niistä tavallisista keskimääräistä fiksummista. Yliälykkäissä aivan kuten toki muissakin on ihmisiä joiden sosiaalinen älykkyys ja yleissivistys on aivan järkyttävää tasoa. Tunnen muuten kymmeniä mensalaisia, joista osa vaikuttaa aivan taviksilta, osa heikkolahjaisilta ja osa taas on jo ensivaikutelmaltaan fiksuja ja yleissivistyneitä.

Terv. itsekin keskimääräistä älykkäämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota mieheksi joku proffa tai muu tohtori, joku oman alansa huippu. Eivät kaipaa puolisoksi tyhjäpäätä eivätkä koe sinua uhkana.

Eivät kaikki tutkijatyypitkään huoli niitä fiksuja naisia. Opiskelijatyttöjä vikittelevät ihan muista syistä kuin keskustelutaidon vuoksi.

Onhan noita kaikenlasia, tosin nykyään tuosta touhusta joutuu ongelmiin.

Vierailija
44/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa ihana tavata älykäs mies, jopa Mensan jäsen. Itsekin olen. Älykkäät miehet on varattuja jo nuoresta asti, heille kelpaa helposti vähemmän koulutettu nainen. Vapaat älyköt on niin työorientuneita, ettei heistä ole sellaiseen parisuhteeseen mitä haluan, eli yhteistä aikaa. Jäsenyyden kautta tiedän paljon näitä miehiä.

Itse en ole mitenkään erityisen sivistynyt vaikka yliopistotutkinto löytyykin. Mutta arjessa pärjään keskimääräistä paremmin, hoksaan asiat helposti ja nopeasti. Ja suhteissa miehet huomaa tämän, joitakin tämä alkaa jossain vaiheessa ärsyttää

Tässäkin älykkäänä itseään pitävä nostaa ensimmäisinä asioina esiin ihmisen koulutustason. Mieheni on Mensan jäsen pistein 133 ja minä 139, kumpikaan emme ole kovin pitkälle kouluttautuneita sillä koulutus tuntui tarpeettomalta. Perheellisiä yrittäjiä olemme. Ja mensa-miesten naiset voivat varsin hyvin olla älykkäitä vaikkeivät olisi kokeneet tarpeelliseksi korostaa älyään seurassasi tai käydä testeissä. Kuulostatte monet vähän kateellisilta, ihme vähättelyä. Ovatko kaikki älykkäät naiset sinkkuja jos älykkäät miehet ottavat vain tyhmiä? Kumma kyllä, eivät ole.

Vierailija
45/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

mies53v

mies53v

En tiedä onko lukihäiriöni seuraus vai syy ´, että ajattelen nopeasti ja eritavalla kuin muut. Näkyy kuitenkin älykkyytenä.

Kuitenkin pidän fyysistä urheiluista. Tae Kwon Do ollut mun laji vuodesta -85 asti. Elämä tuonut toukoa kyllä. Lätkästä voisin pitää mutta kun perheellämme ei ollut varaa edes luistimiin niin en osaa luistella.

Eli itse ainakin olen poikkeus tylsästä nörtistä :) Nörtti kyllä olen mutta olen joutunut mm leijonan puremaksi. Luulisin etten ole tylsää seuraa  jo leikkisyyteni takia. Harva nainen vaan tajuaa viljelemiäni populaari kulttuuri vitsejä. Ymmärrän asian ja alan loukkaantua vasta 10:n kohdalla.

M46

Heitän nämä jutut hieman kieli ulkona yleistäen. Naiset, jotka hokevat tuota älykkyyttään ovat kokemukseni mukaan vaikeita ihmisiä ja taatusti heille tuottaa ongelmia pariutua. Poikkeuksia tietysti aina löytyy.

mies53v

Missä tilanteessa ja kuinka usein he "hokevat" älykkyyttään?

Jotkut triggeröityvät jo siitä, että kertoo sivulauseessa koulutuksestaan tai lipsauttaa sivistyssanan.

Vierailija
46/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

mies53v

mies53v

M46

mies53v

Millä meriiteillä sä mies53v tiedät naisista ja parisuhteista? Onko sulla ollut joskus nainen?

Vierailija
47/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa ihana tavata älykäs mies, jopa Mensan jäsen. Itsekin olen. Älykkäät miehet on varattuja jo nuoresta asti, heille kelpaa helposti vähemmän koulutettu nainen. Vapaat älyköt on niin työorientuneita, ettei heistä ole sellaiseen parisuhteeseen mitä haluan, eli yhteistä aikaa. Jäsenyyden kautta tiedän paljon näitä miehiä.

Itse en ole mitenkään erityisen sivistynyt vaikka yliopistotutkinto löytyykin. Mutta arjessa pärjään keskimääräistä paremmin, hoksaan asiat helposti ja nopeasti. Ja suhteissa miehet huomaa tämän, joitakin tämä alkaa jossain vaiheessa ärsyttää

Tässäkin älykkäänä itseään pitävä nostaa ensimmäisinä asioina esiin ihmisen koulutustason. Mieheni on Mensan jäsen pistein 133 ja minä 139, kumpikaan emme ole kovin pitkälle kouluttautuneita sillä koulutus tuntui tarpeettomalta. Perheellisiä yrittäjiä olemme. Ja mensa-miesten naiset voivat varsin hyvin olla älykkäitä vaikkeivät olisi kokeneet tarpeelliseksi korostaa älyään seurassasi tai käydä testeissä. Kuulostatte monet vähän kateellisilta, ihme vähättelyä. Ovatko kaikki älykkäät naiset sinkkuja jos älykkäät miehet ottavat vain tyhmiä? Kumma kyllä, eivät ole.

Kyllähän älykkyys ja koulutustaso korreloivat selvästi. Se taas ei tarkoita sitä, että yksilötasolla jokainen huomattavan älykäs olisi korkealle kouluttautunut tai jokainen korkealle kouluttautunut olisi erityisen älykäs.

Vierailija
48/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin yhdessä luokkakokouksessa, kun eräs nainen suu vaahdossa ja pitkällisesti tilitti, että pariutuminen on ihan mahdotonta, kun on tällainen älykäs ja seksuaalisesti vapautunut nainen. Meinasin sanoa, että sinulle pariutuminen on kyllä mahdotonta sen takia, että olet ärsyttävä ja itsekeskeinen ihminen, älykkyysosamäärästä ja tulotasosta ja seksitavoista viis. 

Ja tuonko kuvituksen käytöksen perusteella loit mielikuvasi ”älykkäästä” naisesta?

Se oli anekdootti, joka minusta ihan osuvasi kuvasi sitä, millainen merkitys älykkyydellä on lopulta ihmissuhteissa tai mitä se ihmissuhteissa tarkoittaa.

Vierailija
49/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä kiinnostaa parisuhteessa enemmän toiminta kuin keskustelu. Naiselliset naiset jättävät puhumisen vähemmälle ja keskittyvät toimintaan vakaatasossa. Se on se mistä miehet pitävät.

Vierailija
50/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana yleensä on naisellisuuden puute eikä liika älykkyys kuten moni nainen virheellisesti tulkitsee.

Siis mitä ihmettä nyt taas? Naisellinen=kikatteleva bimbo, joka ei koskaan kyseenalaista miestä.

Vierailija
51/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksikää jotain uuttaa joskus. ketään ei kiinnosta sinun sopimattomuutesi miesten parissa ja miesmarkkinoilla. olet ulinainen, näin palstaa lainatakseni 

Vierailija
52/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla nousee monet asiat helposti päähän, on se sitten varallisuus, asema, fiksuus, tai joku muu asia jossa ovat muita edellä. Jotkut tällaiset naiset tuovat v-mäisesti esille miten paljon parempia ovat kuin muut, joten ei ihme jos miesten kiinnostus laskee ainaisen nokittelun jälkeen.

Itseasiassa kuvailit juuri täydellisesti perusmiehen. Heti nousee pissa päähän, jos tienaa enemmän kuin 3000€ bruttona, ja kuvitellaan olevansa niiiiin älykkäitä ja menestyneitä kun postiluukusta kopsahtaa kuukausittain joku tiedelehti. Sitten ollaan pätemässä kaikista asioista kuin joku asiantuntija, vaikka mitään muuta tietoa ei aiheesta ole kuin se tiedelehden artikkeli. Ja tottakai perusmies on mielestään parempi kuin kukaan muu, varsinkaan nainen.

Heikko mies ärsyyntyy naisesta, joka on ylpeä saavuttamistaan asioista.

Juuri näin! Kunnioitan todella paljon ihmistä, joka voi myöntää että tietää jostain asiasta vähemmän kuin keskustelukumppani. Näitä on onneksi miehissäkin. Joillain vain on pakonomainen tarve esittää asiantuntijaa ja kertoa "miten asiat ovat" - yleensä aivan päin peetä.

Vierailija
53/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

mies53v

mies53v

M46

mies53v

Missä tilanteessa ja kuinka usein he "hokevat" älykkyyttään?

Jotkut triggeröityvät jo siitä, että kertoo sivulauseessa koulutuksestaan tai lipsauttaa sivistyssanan.

Kyllä sinä tiedät. Tuovat turhanpäiväisissä asioissa esille nokkeluuttaan kun joku muu asian havainnut olisi vain yksinkertaisesti hiljaa. Joskus on järkevämpää olla hiljaa kuin kaikkitietävä "nokkela" ihminen.

mies53v

Vierailija
54/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin yhdessä luokkakokouksessa, kun eräs nainen suu vaahdossa ja pitkällisesti tilitti, että pariutuminen on ihan mahdotonta, kun on tällainen älykäs ja seksuaalisesti vapautunut nainen. Meinasin sanoa, että sinulle pariutuminen on kyllä mahdotonta sen takia, että olet ärsyttävä ja itsekeskeinen ihminen, älykkyysosamäärästä ja tulotasosta ja seksitavoista viis. 

Ja tuonko kuvituksen käytöksen perusteella loit mielikuvasi ”älykkäästä” naisesta?

Se oli anekdootti, joka minusta ihan osuvasi kuvasi sitä, millainen merkitys älykkyydellä on lopulta ihmissuhteissa tai mitä se ihmissuhteissa tarkoittaa.

Minusta taas kuvaamasi nainen ei osoittanut käyttäytymisensä perusteella mitään merkkiä erityisestä älykkyydestään.

Yleensä älykkäät kyseenalaistavat pitkään omaa älykkyyttään ja kun se on heille selvinnyt, he suorastaan varovat sen tuomista esiin. Itseään älykkäänä pitävät taas ovat yleensä niitä keskimääräisen nohevia, jotka koko ajan pyrkivät vakuuttamaan muut älyllisestä erinomaisuudestaan.

Vierailija
55/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän älykkyys ja koulutustaso korreloivat selvästi. Se taas ei tarkoita sitä, että yksilötasolla jokainen huomattavan älykäs olisi korkealle kouluttautunut tai jokainen korkealle kouluttautunut olisi erityisen älykäs.

Arvelisin (en siis tiedä) että pätee varmasti tasolla 110-130 ja korostan että kaikkia älykkyyden lajejahan perinteisillä testeillä ei saada selville.

Tiedän muuten htisti mensalaisia joilla on duunariammatti. Ei otokseni (n. 20) tietenkään kata kaikkia, mutta noista yli puolella ei ole yliopistotutkintoa.

Vierailija
56/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioiden opetteleminen ulkoa vuosikausia yliopistolla ei ole älykkyytä, eikä sivistystä. Se on vain opiskelua. -eri 

Vierailija
57/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä älykkäät ja ylivertaiset naiset voisivat olla keskenään. Nämä älykkäät miehet ei ehkä ole kiinnostuneita vapaa-ajalla taiteista tai apinoiden kommunikoinnista vaan vaikka konsolipeleistä tai autoista. Aika moni myös urheilee tavoitteellisesti ja intohimoisesti. Ei älykkäitä miehiä kiinnosta välttämättä mitkään syvälliset keskustelut, kun tietoa voi etsiä netistä ilman tarvetta puhua.

Vierailija
58/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tavattiin mieheni kanssa ihan baarissa. Ollaan molemmat kai aika älykkäitä kun ollaan kummatkin julkaistu sekä vertaisarvioituja tekstejä että työllistytty erityisasiantuntijoina. Kotona älykkyys näkyy lähinnä siinä että kun postiluukusta kilahtaa jomman kumman tilaama aikakausilehti, käydään pari päivää artikkeleista syväluotaavaa keskustelua. Muuten nauretaan kissavideoille ja pohditaan mitä ruokaa tehtäis. Mutta me ollaan molemmat myös sivistysporvarisuvuista joten ei ole kummallakaan mitään tarvetta saavuttaa statusta toisen silmissä.

Vierailija
59/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei älykkäitä miehiä kiinnosta välttämättä mitkään syvälliset keskustelut, kun tietoa voi etsiä netistä ilman tarvetta puhua.

Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka eivät halua parisuhteessa keskustella yhtään syvällisemmin. Elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta. No, näköjään niitäkin on olemassa :)

Vierailija
60/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan suhteellisen älykkäänä naisena kyllä voin myöntää sen, että en itsekään tarttuisi miehenä ihan ensimmäisenä omaan koukkuuni potentiaalisten saaliiden meressä. Ottaisin varmaan jonkun, joka olisi kevytmielisempi, huolettomampi, sosiaalisempi, jaksaisi kiinnostua ulkonäöstään ja kodinhoidosta ja liikunnasta enemmän eikä viihtyisi niin hyvin sohvalla kirjan kanssa tai kirjoitushommissa tms.. On tietysti naisia, joissa kaikki nämä yhdistyvät, mutta minussa valitettavasti eivät. Itsekin ottaisin mielelläni ihanan kodinhengettären elämääni, jos saisin :).