Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erittäin älykäs nainen ja pariutuminen

Vierailija
15.02.2021 |

Joka ikinen suhteeni kaatuu siihen (näin ainakin kuvittelen), että mies on tottunut aiemmissa suhteissaan olemaan se fiksumpi osapuoli. Yleensä suhteen alku sujuu mukavasti, minua pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja minulle tarjotaan ravintolassa. Kun palkkatasoni selviää, se on yleensä järkytys miehille, jotka ovat tottuneet kustantamaan reilut pari tonnia nettona tienaaville naisilleen silloin tällöin jotakin kivaa. Kun selviää sekin, että olen harvinaisen perillä mm. verotuksesta, fysikaalisista ilmiöistä, historiasta, mekaniikasta, taiteesta sekä kulttuurista, osa miehistä muuttuu jopa pilkallisiksi. Alkuun ovat siis ainoastaan olleet iloisia ”kävelevästä Googlestaan” mutta vähitellen heitä rupeaa risomaan se, että useimmiten tiedän asioista merkittävästi keskimääräistä ihmistä laajemmin. Ja humalapäissään sitten miehet kysyvät, ovatko he minulle riittäviä ja aionko jättää heidät. Tässä vaiheessa yleensä jo etsivät perusteluja sille, että petän heitä.

Mistä löytää terveellä ja hyvällä itseluottamuksella varustettuja miehiä, jotka lisäksi pärjäävät omillaan?

Kommentit (197)

Vierailija
21/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin yhdessä luokkakokouksessa, kun eräs nainen suu vaahdossa ja pitkällisesti tilitti, että pariutuminen on ihan mahdotonta, kun on tällainen älykäs ja seksuaalisesti vapautunut nainen. Meinasin sanoa, että sinulle pariutuminen on kyllä mahdotonta sen takia, että olet ärsyttävä ja itsekeskeinen ihminen, älykkyysosamäärästä ja tulotasosta ja seksitavoista viis. 

Vierailija
22/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ihmiset ovat usein ihmisinä vaikeita tapauksia. Jäykkiä ja turhan jäykistelijöitä

mies53v

Aivan täysin eri mieltä. Hyvin joustavia päätöksenteossa, ajattelu ei ole mustavalkoista jne. Erittäin miellyttäviä ihmisiä.

Ehkä jännittyvät seurassasi koska ymmärtävät, ettette koskaan tule ymmärtämään toisiamme? Älykkään ja tyhmän ihmisen huumori on jo sekin erilaista.

Älykkäällä ei useinmiten ole huumorintajua tai testosteronia...erästä akateemista naista lainaten "tyhmät nussii paremmin"🙂

mies53v

mies53v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorita miesten alkuvalikointi tarkemmin, ehkä myös siirrä fokustasi fiksumpaan suuntaan.

En usko, että sun tulosi ovat ongelma oikeasti fiksulle ja normaali-itsetuntoiselle miehelle, varsinkaan jos et tuo niitä kovin paljon esille.

Vierailija
24/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Mensan mukaan huippuälykäs nainen, ei ole muuten kiinnostanut yliopisto-opiskelu ja luovuuden kahlitseminen, meitä on moneksi meitä kympintyttöjäkin. Kummiskin, ehkä sä yrität bongata itsellesi sitä avarakatseista, menestyjäkumppania liian rajoittavan listan kanssa? Deittaatko koulut käyneitä miehiä koska mielikuvasi älyköstä on rajoittunut. Ainakin perustelit omaa älykkyyttäsi asioilla, jotka voi saavuttaa hyvinkin tavallinen tavis, toki ei täysi aasi. Tuli mielikuva hyvin kilpailuhenkisestä naisesta, joka ehkä deittailee kilpailuhenkisiä miehiä. Ehkä jonkun oikeasti älykkään miehen kanssa olisi helpompi tulla toimeen, ehkä sellainen ymmärtäisi sinua paremmin. Harkitse asiaa.

Tässä on jotain totuuden siementä. Ehkä nuo miehet kokevat asetelman myös kilpailullisena.

Vierailija
25/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaan on hyvin yksinkertainen ratkaisu. Tapailet älykkäämpiä ja paremmin tienaavia miehiä.

Missä sellaisia on?

Vierailija
26/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Mitkäs muut asiat on sitten yhdistäneet seurustelukumppanin kanssa? Mielestäni älykkyys tietysti vaikuttaa maailmankuvaan, koska silloin on yleisesti analyyttisempi asioita kohtaan. Voi olla vaikeaa, jos toinen tyytyy nopeisiin selityksiin, jos toinen haluaa syväluodata ja huomaa joukon yksityiskohtia ja rinnakkaisuuksia.

Mutta joku sanoi näissä keskusteluissa fiksusti, että toisaalta älykkyys on vain ominaisuus muiden joukossa, jos joku on älykäs, ei ole mitään taetta siitä, että teillä kuitenkaan natsaisi. Älykkyys sinällään ei takaa sitä, että kykenee kunnioittamaan toista, luottamaan, olemaan hyväsydäminen. Noihinkin asioihin pitää kiinnittää huomiota.

Minun aiempi exäni oli älykäs, mutta käytännössä emme voineet keskustella sellaisista aiheista, joissa toisella oli suurempi tietopohja, koska tilanne oli niin epäsymmetrinen. Että ei kaksi eri alojen koulutettua välttämättä löydä aina mitään puhuttavaa. Oleellisempaa on, mitä yhteistä sitten löytyy.

Ei tietenkään älykkyys yhteensopivuutta takaa. Minä olen jo luopunutkin yhtä älyllisen ja muuten sopivan miehen etsimisestä. Ajattelin, että hyväsydämisyys, rehellisyys ja aito välittäminen yhdessä samanlaisen maailmankatsomuksen olisivat tarpeeksi. Minua ei yhtään häiritse se, etten voi keskustella kuvataiteesta tai ihmisapinoiden tietoisuudesta kumppanin kanssa mutta näköjään suurin osa miehistä ei siedä sitä, että kumppani tietää asioita, joista he eivät ole edes kuulleet puhuttavan.

Vierailija
27/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ap jos tulisit pois sieltä norsunluutornistasi ja lopettaisit esittämästä ylivertaista. Samanlaisia ylivertaisia on nähty riittävästi, lopputuloksena olette keskimääräistä surkeasti paljon tyhmempiä. Onnea loppuelämän sinkkuuteen, osta dildooo.

Vierailija
28/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ihmiset ovat usein ihmisinä vaikeita tapauksia. Jäykkiä ja turhan jäykistelijöitä

mies53v

Aivan täysin eri mieltä. Hyvin joustavia päätöksenteossa, ajattelu ei ole mustavalkoista jne. Erittäin miellyttäviä ihmisiä.

Ehkä jännittyvät seurassasi koska ymmärtävät, ettette koskaan tule ymmärtämään toisiamme? Älykkään ja tyhmän ihmisen huumori on jo sekin erilaista.

Älykkäällä ei useinmiten ole huumorintajua tai testosteronia...erästä akateemista naista lainaten "tyhmät nussii paremmin"🙂

mies53v

mies53v

Ohi aiheen mutta edelleen olen kanssasi täysin eri mieltä. Älykkäät ovat usein hyvin hauskaa seuraa (tosin Kummeli- tai Putoushuumori eivät heitä yleensä sytytä). Lisäksi ylivoimaisesti parhaat seksikumppanini ovat olleet selvästi keskimääräistä älykkäämpiä. Toista veikkaisin jopa neroksi.

Vierailija
29/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa viestimisen tavassasi kieltämättä aika paljon itsesi korostamisen piirteitä.  Vaikea on kuvitella, että erityisesti tietotasosi olisi asia, johon parisuhteesi päättyvät.  Tai on tietysti ihmisiä, joilla on kamala tarve koko ajan kertoa kaikenlaista nippelitietoa mistä tahansa asiasta. Se on aika väsyttävää. Ei kukaan halua parisuhteessa olla toisen ihmisen valistuskohde. 

Vierailija
30/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

Se, että pitäisi kyetä keskustelemaan toisen kanssa jotain järkevää ei ole jäykkyyttä.

Itse en edes ole mitenkään poikkeuksellisen älykäs, mutta omaan laajan yleissivistyksen ja osaan monenlaista. Esim eräs mies ärsyyntyi, kun tiesin remonttimaaleista enemmän kuin hän. En tiedä mistä tuollaisten miesten kanssa sitten pitäisi keskustella, jostan kynsi- ja meikkijutuista vai?

Miestä varmasti kiinnosti suuresti tietämyksesi remontti maaleista. Tuohan tietää miehelle vain tulevaisuudessa duunia. Juttelisit mielummin vaikka viime yön NHL tuloksista tai futiksen mestareiden liigan peleistä. 

mies53v

Vierailija
31/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana yleensä on naisellisuuden puute eikä liika älykkyys kuten moni nainen virheellisesti tulkitsee.

Eli naisellisuus = ei tuo esiin sitä, mitä tietää vaan antaa miehen ymmärtää, että hän tietää enemmän

Vierailija
32/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

mies53v

mies53v

Ohi aiheen mutta edelleen olen kanssasi täysin eri mieltä. Älykkäät ovat usein hyvin hauskaa seuraa (tosin Kummeli- tai Putoushuumori eivät heitä yleensä sytytä). Lisäksi ylivoimaisesti parhaat seksikumppanini ovat olleet selvästi keskimääräistä älykkäämpiä. Toista veikkaisin jopa neroksi.

Hauskuus on aina niin henkilökohtaista. Tuohon toiseen asiaan en osaa sanoa, koska sänkyhommat hoidan vain naisten kanssa.

mies53v

Vierailija
33/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla nousee monet asiat helposti päähän, on se sitten varallisuus, asema, fiksuus, tai joku muu asia jossa ovat muita edellä. Jotkut tällaiset naiset tuovat v-mäisesti esille miten paljon parempia ovat kuin muut, joten ei ihme jos miesten kiinnostus laskee ainaisen nokittelun jälkeen.

Itseasiassa kuvailit juuri täydellisesti perusmiehen. Heti nousee pissa päähän, jos tienaa enemmän kuin 3000€ bruttona, ja kuvitellaan olevansa niiiiin älykkäitä ja menestyneitä kun postiluukusta kopsahtaa kuukausittain joku tiedelehti. Sitten ollaan pätemässä kaikista asioista kuin joku asiantuntija, vaikka mitään muuta tietoa ei aiheesta ole kuin se tiedelehden artikkeli. Ja tottakai perusmies on mielestään parempi kuin kukaan muu, varsinkaan nainen.

Heikko mies ärsyyntyy naisesta, joka on ylpeä saavuttamistaan asioista.

Vierailija
34/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihana tavata älykäs mies, jopa Mensan jäsen. Itsekin olen. Älykkäät miehet on varattuja jo nuoresta asti, heille kelpaa helposti vähemmän koulutettu nainen. Vapaat älyköt on niin työorientuneita, ettei heistä ole sellaiseen parisuhteeseen mitä haluan, eli yhteistä aikaa. Jäsenyyden kautta tiedän paljon näitä miehiä.

Itse en ole mitenkään erityisen sivistynyt vaikka yliopistotutkinto löytyykin. Mutta arjessa pärjään keskimääräistä paremmin, hoksaan asiat helposti ja nopeasti. Ja suhteissa miehet huomaa tämän, joitakin tämä alkaa jossain vaiheessa ärsyttää

Vierailija
35/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

mies53v

mies53v

Älykkäissä on jakaumaa moneen suuntaan muissa ominaisuuksissa.

En tiedä onko lukihäiriöni seuraus vai syy ´, että ajattelen nopeasti ja eritavalla kuin muut. Näkyy kuitenkin älykkyytenä.

Kuitenkin pidän fyysistä urheiluista. Tae Kwon Do ollut mun laji vuodesta -85 asti. Elämä tuonut toukoa kyllä. Lätkästä voisin pitää mutta kun perheellämme ei ollut varaa edes luistimiin niin en osaa luistella.

Seksin perään omalta alatani olivat mm Einstein ja Schrödinger. Testoa löytyi.

Eli itse ainakin olen poikkeus tylsästä nörtistä :) Nörtti kyllä olen mutta olen joutunut mm leijonan puremaksi. Luulisin etten ole tylsää seuraa  jo leikkisyyteni takia. Harva nainen vaan tajuaa viljelemiäni populaari kulttuuri vitsejä. Ymmärrän asian ja alan loukkaantua vasta 10:n kohdalla.

M46

Vierailija
36/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana yleensä on naisellisuuden puute eikä liika älykkyys kuten moni nainen virheellisesti tulkitsee.

Itse ainakin sain kokea vitsailua tyhmyydestäni, joka oli melko nöyryyttävää ja alentavaa. Nainen ei ehkä itse tajunnut tekevänsä sitä, niin älykäs kun oli.

Vierailija
37/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä ap jos tulisit pois sieltä norsunluutornistasi ja lopettaisit esittämästä ylivertaista. Samanlaisia ylivertaisia on nähty riittävästi, lopputuloksena olette keskimääräistä surkeasti paljon tyhmempiä. Onnea loppuelämän sinkkuuteen, osta dildooo.

Nainenhan on tutkitusti aivan tyytyväinen sinkkuna, jos sopivaa miestä ei löydy. Dildo ajaa asiansa ihan hyvin ilman ylimääräistä painolastia, kuten miehen heiveröistä egoa. Kuulostat katkeralta ja projisoit tässä vain omia pelkojasi, taitaa yksinäinen tulevaisuus oman käden kanssa tuntua kauhistuttavalta kohtalolta. Yritä kuitenkin ymmärtää, että nainen on yleensä aivan onnellinen yksin - sinkkunaiset ovat onnellisin ihmisryhmä.

Vierailija
38/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällä hetkellä köyhä kuin kirkonrotta, mutta silti hyvin älykäs. Jos rahaa oikeasti tarvitsisin, voisin myydä perintövillani vaikka heti kunnon voitolla. Mutta kirjoitan parhaillaan toista kirjaani ja keskityn siihen 100% sen sijaan että tekisin palkkatöitä. Ensi vuonna saatan palata tutkimuksen pariin.

Nuorempana oli helppo löytää tuttavapiirin kautta vapaita älykkäitä miehiä, mutta näin lähempänä neljääkymppiä on vaikeampaa. Minulle luontaantyöntävintä ovat rahan perässä juoksevat pikkudirikat, joilla olisi kyllä älyä tehdä vaikka mitä, mutta kanavoivat sen jonkun suuryrityksen pääoman kasvattamiseen. Ja luulevat että minuun tehdään vaikutus tarjoamalla jotain luksusekomatkailua. Tai sellaiset, joille statuksella on liikaa merkitystä: pitää olla akateeminen virka, kalistellaan julkaisumäärällä tai janotaan pääsyä säätiöiden illallisille jne. Itse sytyn enemmänkin sellaisesta miehestä, joka on valmis tutkimaan maailmaa uteliaasti, aueten epäkonventionaalisillekin valinnoille.

Olen myös huomannut saman kuin ap, että monelle miehelle on kuitenkin tosi vaikea paikka jos nainen on älykkäämpi. Piilomisogynia lyö päälle sitten viimeistään pienessä hiprakassa. Oma vahvuusalueeni on teoreettisessa filosofiassa ja jos saisin pennin jokaisesta pikkunietzschestä, joka alkaa vitsin varjolla pätemään, olisin rikas. Näinpä olen tällä hetkellä sinkku, joka haaveilee vaikka mukavan puusepän kohtaamisesta. Sen olen huomannut että Tinder ei ole oikea paikka kaltaisilleni naisille.

Vierailija
39/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut ongelmia, vaikka myös korkeastikoulutettu, älykäs nainen. Kumppaneille ei ole ollut ongelma, ovat he sitten olleet duunareita tai akateemisia. 

Vierailija
40/197 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin yhdessä luokkakokouksessa, kun eräs nainen suu vaahdossa ja pitkällisesti tilitti, että pariutuminen on ihan mahdotonta, kun on tällainen älykäs ja seksuaalisesti vapautunut nainen. Meinasin sanoa, että sinulle pariutuminen on kyllä mahdotonta sen takia, että olet ärsyttävä ja itsekeskeinen ihminen, älykkyysosamäärästä ja tulotasosta ja seksitavoista viis. 

Ja tuonko kuvituksen käytöksen perusteella loit mielikuvasi ”älykkäästä” naisesta?