Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä piikittelee ja vitsailee

Vierailija
15.02.2021 |

Ystäväni on oikein herttainen ja mukava. Hänen puheistaan saa ikävä kyllä käsityksen että pitää itseään parempana. On rahaa, hyvä ammatti ja mies jolla hyvä ammatti, jne. Tällä ystävällä on aina ollut tapana vähän piikitellä ja vitsailla tai nakkella sutkautuksia jotka ei toisista aina tunnu niin kivoilta. Useimmiten käy niin että puheista tai oikeastaan tapaamisesta jää outo epämääräinen olo. Että oli mukavaa ja sekin todettiin ääneen puolin ja toisin. Mutta sitten kun muistelee mitä kaikkea tapaamisen aikana puhuttiin, hän on onnistunut haukkumaan huumorin varjolla minua tai muita, nostamaan itseään. Monesti kehuu, mutta sitten se sisältää piikin. Usein käy niin että huomaan vasta jälkeenpäin mitä kaikkea hän tulikaan sanoneeksi. Ennen tätä käytöstä oli vain toisinaan mutta nykyään oikeastaan aina. Mietin olenko liian herkkis vai typerä vai mitä. Pitäisikö vain ottaa etäisyyttä kun ei kuitenkaan tunnu enää mukavalta, ennemminkin jää ikävät fiilikset.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna esimerkkejä, mistä asioista on piikitellyt?

Vierailija
2/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä hänet kategoriaan ex-ystävät, jos keskustelu ei auta.

Omakehu haisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmyydentuntoinen.

Vierailija
4/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoista tuollainen mukaystävä elämästäsi. Ei tule muuttumaan, jollei itse sitä satakymmenprosenttisesti halua. Tuttu ihmistyyppi, pohjimmiltaan piikikäs ja negatiivinen mutta välillä esittää herttaista ja sydämellistä siksi, että saa sitä kautta paremmin oikeutusta ilkeilylleen. Että ihmiset erehtyisivät ajattelemaan, että ei se varmasti ollut tahallista, kun on muuten niin mukava ihminen.

Vierailija
5/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystäväsi" on passiivisaggressiivinen. Ei hyvä.

Vierailija
6/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika klassinen esimerkki narsistista. Halutessaan maailman herttaisin ihminen, mutta todellisuudessa kaikki vuorovaikutus on tuota että painaa toisia alas. Tekee tuon itsensä nostamisen vieläpä niin taiten, että sitä on vaikea heti huomata. Erittäin hyvä mittari on tuo, että millainen fiilis sinulla on tapaamisista ja niiden jälkeen. 

Vierailija
7/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä vaikka että kehuu uutta kampausta, mutta ei voi jättää mainitsematta että aiemmat kampaukset olikin hänestä hirveitä. Tai joku vaate on kiva, että näyttääpä freesiltä kun on tottunut näkemään sinut erilaisissa (rönttäisemmissä tms). Tai onnittelee syntymäpäivänä mutta muistaa lisätä perään miten vanhalta näytänkään. Eli ettei voi sanoa, hei kivat hiukset vaan pitää lisätä se muistutus jostain huonosta perään, tai ettei voi vain onnitella vaan pitää nakata perään että näytätkin kyllä aika vanhalta tms.

Useimmiten itse vaan hämmentyy ja ei osaa sanoa muuta kuin kiitos ja jää miettimään että mitä tuo taas sanoi.

Vierailija
8/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jos onnistun jossain, muistaa kyllä muistuttaa että no sehän johtui siitä että sulla oli nyt vähän tuuria tms.

Vierailija
9/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tekemisissä , narsistilta kuulostaa , on valitettavasti kokemusta. Ole onnellinen jos pääset pois ! Toivon sinulle kaikkea hyvää!

Vierailija
10/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas tossa esimerkkejä, täytyy sanoa sanoa että jos noista kohteliaisuuksista jättää v...ilun pois, niin ei kyllä jää mitään jäljelle! Lemppaa moinen "ystävä" elämästäsi, suosittelen lämpimästi.

Vierailija
11/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä vaikka että kehuu uutta kampausta, mutta ei voi jättää mainitsematta että aiemmat kampaukset olikin hänestä hirveitä. Tai joku vaate on kiva, että näyttääpä freesiltä kun on tottunut näkemään sinut erilaisissa (rönttäisemmissä tms). Tai onnittelee syntymäpäivänä mutta muistaa lisätä perään miten vanhalta näytänkään. Eli ettei voi sanoa, hei kivat hiukset vaan pitää lisätä se muistutus jostain huonosta perään, tai ettei voi vain onnitella vaan pitää nakata perään että näytätkin kyllä aika vanhalta tms.

Useimmiten itse vaan hämmentyy ja ei osaa sanoa muuta kuin kiitos ja jää miettimään että mitä tuo taas sanoi.

Okei, joo. Aluksi ajattelin että ehkä olette vain erilaisia, ja saatat vain ottaa väärin hänen puheensa. Eli että kun kertoo elämästään, ajattelet sen olevan piikki tai ylemmyydentuntoista. Mutta nyt kun luin esimerkkisi, piikittely vaikuttaa aika selvältä! Hän selvästi lyttää sinua.

Vierailija
12/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ap, mutta mulla on "ystävä" joka aina muistuttaa olevansa ystävä kun tarvitsee itselleen käyttökelpoisia juttuja. 

Hänellä on myös inhottava piirre, joka tulee esiin kun on muita ihmisiä. Eli kun olemme harrastusreissulla niin meillä on käytäntönä  että se kuka istuu apukuskin paikalla maksaa pysähdyksen kaffekulut. Hyvin usein hän ei halua pysähtyä silloin kun on tuossa apukuskin paikalla, vaan on kiire kotiin.

Yhdellä kerralla hänellä ei ollut lompakkoa ja hän  jäi kaffet pullineen pystyyn. Menimme sitten opastetulle kierrokselle ja sen koko porukan kanssa kahville, niin silloin tämä "ystävä" kailotti kovaan ääneen että ota ny mitä haluat että minä maksan. Siis ei sanonut kerran vaan monesti ja niin että kaikille tuli selväksi että hän nyt pistää. Teki mieli sanoa että ai maksat velkasi vai.

Toisen kerran menimme tämän saman porukan kanssa opastetulle jutulle, hän sanoi että hän tulee sitten hakemaan minut. No tuli, mukanaan oli miehensä ja naapuripariskuntansa! Ei kertonut etukäteen, olisi minunkin mieheni tullut ja olisimme omalla autolla päässeet sinne.

Jos minä kysyn  häneltä harrastukseemme liittyvää apua niin hän ei muista, ei koskaan.

Yritän pitää etäisyyttä kaikin tavoin, mutta aina joskus on alistuttava.

Vierailija
13/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystävä teki tuota samaa. Selvästi hänellä itsellään oli joku kriisikausi, mutta se purkautui etenkin minulle piikittelynä. Aivan samalla tavalla kuin aloittaja kuvaili. Joku ns kehu, jossa oli mukana kehua isompi haukku. Siedin muutaman kuukauden, mutta lopulta aloin pistää takaisin aivan samalla tavalla. Ystävä halusi katkaista välit, koska olen alkanut ilkeäksi. Siinä kohtaa tiedustelin, että oletkohan itse huomannut tekeväsi tuota samaa minulle pitkään, eikä se tunnu mukavalta. Kysyin myös, onko hänellä jotain huolia tai muuta, minkä vuoksi hän ei voi hyvin. Välit meni kuitenkin katki pitkäksi aikaa, mutta ovat palanneet vähitellen. Kuulemma ystävä koki, että oma elämänsä ei ollut sellaista, mitä olisi toivonut ja kadehti minua, koska uskoi minun saaneen kaiken ilmaiseksi.

Vierailija
14/14 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ap, mutta mulla on "ystävä" joka aina muistuttaa olevansa ystävä kun tarvitsee itselleen käyttökelpoisia juttuja. 

Hänellä on myös inhottava piirre, joka tulee esiin kun on muita ihmisiä. Eli kun olemme harrastusreissulla niin meillä on käytäntönä  että se kuka istuu apukuskin paikalla maksaa pysähdyksen kaffekulut. Hyvin usein hän ei halua pysähtyä silloin kun on tuossa apukuskin paikalla, vaan on kiire kotiin.

Yhdellä kerralla hänellä ei ollut lompakkoa ja hän  jäi kaffet pullineen pystyyn. Menimme sitten opastetulle kierrokselle ja sen koko porukan kanssa kahville, niin silloin tämä "ystävä" kailotti kovaan ääneen että ota ny mitä haluat että minä maksan. Siis ei sanonut kerran vaan monesti ja niin että kaikille tuli selväksi että hän nyt pistää. Teki mieli sanoa että ai maksat velkasi vai.

Toisen kerran menimme tämän saman porukan kanssa opastetulle jutulle, hän sanoi että hän tulee sitten hakemaan minut. No tuli, mukanaan oli miehensä ja naapuripariskuntansa! Ei kertonut etukäteen, olisi minunkin mieheni tullut ja olisimme omalla autolla päässeet sinne.

Jos minä kysyn  häneltä harrastukseemme liittyvää apua niin hän ei muista, ei koskaan.

Yritän pitää etäisyyttä kaikin tavoin, mutta aina joskus on alistuttava.

Miksi koet että sinun on aina joskus alistuttava? Pakottaako joku sinut? Hyvien tapojen vuoksi? No ei ole pakko. Ainoa jota tässä maassa on toteltava, on Suomen laki, ja siinä ei käsketä alistumaan kusipäille.