Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ja puolisollasi eri elintaso?

Vierailija
14.02.2021 |

Luin Me naisista jutun, jossa naiset kertoivat elävänsä köyhemmin kuin puolisonsa, vaikka elävät perheenä. Onko tämä oikeasti tavallista?

Jos teillä on raha-asiat noin, miten kauan olette eläneet yhdessä, oletteko naimisissa ja onko teillä lapsia?

Itse olen elänyt puolisoni kanssa 20 vuotta, hän on koko ajan tienannut 2-3 kertaa minun kuukausituloni. Meillä on aina laskettu tulot yhteen ja eletty yhteisten tulojen mukaista elintasoa. 2 lasta.

Kommentit (1158)

Vierailija
1/1158 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri saman jutun. Hämmentävää.

Meillä yhteinen talous, 17 v. yhteistä taivalta takana, kaksi lasta.

Vierailija
2/1158 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka noin 2000€ käteen kuussa ja miehelläni noin 5000€. Meillä maksaa se kenellä on rahaa eli mies, ei koskaan ainuttakaan riitaa rahasta, yhdessä 19 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1158 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi tuollaiseen eikä mieheni edes vaatisi eli kaikki on yhteistä kuten lapsetkin.

Vierailija
4/1158 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes yhteisiä lapsia, mutta silti rahat yhteisiä.

Ainoa, mikä ei ole yhteistä, on aiemmin hankittu tai perintönä saatu omaisuus. Molemmilla kun on omia lapsia.

Vierailija
5/1158 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi teini ja kaksi aikuista. Naimisissa kesällä 19 vuotta. Rahat oli jo naimisiin mennessä yhteiset. Välillä olen itse tienannut lähes kaikki perheen rahat, välillä vaimo. Tällä hetkellä riippuu kuukaudesta kummalla parempi nettoansio.

Vierailija
6/1158 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä tarjoaa, kun olen hänen kanssaan. Tällä tavalla pääsen minäkin nauttimaan.

Vierailija
7/1158 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ongelmaa niin kauan kun mies maksaa ja nainen loisii. toisinpäin ei onnistuisi

Tilasto vääristyy osin sen vuoksi, että yleensä naiset tienaavat vähemmän.

Mutta toisaalta, miehet voivat olla keskimääräistä anteliaampia. Minä olin mieheni tavatessani tosi yllättynyt, kun kaveripiiri auttoi toisiaan rahallisesti. Tai ravintolassa joku tarjosi kaikille koko illallisen. Tai joku maksoi luottotiedottoman kaverin kännyliittymän.

Minun naispiirissäni kukaan ei koskaan maksa toisen puolesta.

Vierailija
8/1158 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ongelmaa niin kauan kun mies maksaa ja nainen loisii. toisinpäin ei onnistuisi

Miksi olet noin katkera?

Vierailija
9/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Meille perhe on yksikkö.

Rahatilanne on vaihdellut 25v aikana paljonkin - alussa minulla oli rahallista omaisuutta ja isompi palkka, sitten vuosia palkat samaa tasoa.

Jossain vaiheessa mieheni urakehitys oli parempi ja tulojen suhde 60/40. Nyt olen 1/2 eläkkeellä eikä muita tuloja joten mun osuuteni on vain 20%.

Samasta pussista on rakennettu talot, maksettu lainat ja kasvatettu lapset. Myös omille lapsillemme on opetettu se että perheessä jokainen on saman arvoinen. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei alista toista. Ei rahalla eikä millään muullakaan

Vierailija
10/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nänä taitavat olla niitä avioliittoja joissa ei rakasteta ja sitouduta toiseen, vaan vähän kuin hengaillaan hetken aikaa.

Vierailija
11/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eri elitasot, vaikka mies tienaa noin 8000 e/kk ja minä 3000 e/kk. Yllättäen minun elintasoni on korkeampi eli mies ei käytä rahoja itseensä, minä olen paljon huolettomampi sen suhteen, mitä rahalla teen. Mies ostaa punaliputettuja tuotteita, nysvää tarjouksia eikä osta mitään vertailematta, minä voin tehdä heräteostoja. Mies ei erityisemmin nauti reissaamisesta, suostuu mukaan, jos minä maksan. Asuntona on kolmio, johon minulla olisi varaa yksinkin, mies on sanonut, että ei välitä isommasta kodista, joten minä saan rauhassa haaveilla omakotitalosta. Sitä ei hankita, koska se ei ole molempien unelma eikä perhe toimi niin, että toinen tahtoo asioita ja toinen ne maksaa.

Meillä voisi olla kesämökki, hieno talo, vene jne., mutta mies ei niitä halua. Hän ei tarjoa minulle kalliita illallisia eikä itsekään sellaisia käy syömässä, ei ulkomaanmatkoja tai sviittiviikonloppuja. Olemme perhe, jossa kumpikin päättää rahoistaan eikä ulospäin ole tarvetta esitellä sen parempituloisen tarjoamaa elintasoa.

Vierailija
12/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä on eri elintasot, että molemmat maksaa omasta pussistaan, eli tililtään, eli niillä rahoilla mitä tilille tulee, harrastuksensa. Minun tililleni jää 0 euroa elinkustannusten jälkeen, joten minä en harrasta mitään. Miehen tilille jää 200-500e kuussa, joten hän harrastelee sillä, ja osan laittaa säästöön. Minulle ei jää säästöönkään mitään. Mies saa käteen kuussa 2000e, ja minä 650e.

Noin muuten kaupassa maksetaan ruuat sun muut puoliksi, tai mies maksaa enemmän jos minulla ei ole rahaa, asumiskustannuksiin osallistuu molemmat, mies isommalla summalla. Jos mennään mökille, niin mies maksaa yleensä bensat, ja jos ollaan hotellissa yötä, niin yleensä mies maksaa koska minullehan sitä rahaa ei tämmöisiin jää. 

Vierailija
13/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen talous. Tienaan puolet miestäni vähemmän. Mutta myös kulutan selkeästi vähemmän, olen säästäväinen. Eli tavallaan voisin käyttää rahaa, mutta en käytä. En osaa sanoa onko luonteessani vai alitajuista, koska tienaan vähemmän. Yhteiselämää 20v.

Vierailija
14/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli näin. Miehen tulot moninkertaiset omiini nähden. Kaksi yhteistä lasta. Hän ei ollut “kiinnostunut antamaan minulle rahojaan”. Mitä enemmän hän tienasi, sitä itsekkäämmäksi hän tuli. Nyt olemme eronneet.

Vierailija
15/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli näin. Miehen tulot moninkertaiset omiini nähden. Kaksi yhteistä lasta. Hän ei ollut “kiinnostunut antamaan minulle rahojaan”. Mitä enemmän hän tienasi, sitä itsekkäämmäksi hän tuli. Nyt olemme eronneet.

Miksi miehen olisi pitänyt antaa rahansa sinulle, jos oli katto pään päällä ja ruokaa?

Vierailija
16/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen olisi pitänyt antaa rahansa sinulle, jos oli katto pään päällä ja ruokaa?

Hänen käsityksensä oli, että on minun ja lasten rahat ja hänen rahansa. Odotin hänen osallistuvan yhteisiin ja lasten menoihin suhteessa enemmän, koska tulot olivat niin paljon paremmat. Tämän hän koki rahojen antamiseksi minulle. Ikinä en itselleni mutään pyytänyt.

No, perhekäsityksemme oli kovin erilainen. Nyt hän saa tulla yksin onnelliseksi rahoineen.

Vierailija
17/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaimo ja lasten äiti ole mikään au pair, jonka täytyy tuohon perheessä tyytyä.

Vierailija
18/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen käsityksensä oli, että on minun ja lasten rahat ja hänen rahansa. Odotin hänen osallistuvan yhteisiin ja lasten menoihin suhteessa enemmän, koska tulot olivat niin paljon paremmat. Tämän hän koki rahojen antamiseksi minulle. Ikinä en itselleni mutään pyytänyt.

No, perhekäsityksemme oli kovin erilainen. Nyt hän saa tulla yksin onnelliseksi rahoineen.

Vastaavassa tilanteessa mun veli ryhtyi tekemään osa-aikaista työtä, tulot putosi samoiksi kuin mitä vaimollaan oli, mutta vapaata oli paljon enemmän. Hänelläkin vaimo oli olettanut, että mies maksaa ison osan perheen menoista, mutta niin ei käynyt eikä veli suostunut siihen, että hän käyttää vapaa-aikansa kotitöihin vain siksi, että sitä aikaa oli enemmän kuin vaimolla. Erohan siitä tuli ja mies palasi tekemään täyttä työpäivää ilman, että joku yritti hyötyä siitä työstä.

Vierailija
19/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä oltu yli 15 vuotta, ei lapsia, ja aina on rahat olleet yhteisiä. Ei lasketa kuinka paljon kumpikin on maksanut, mutta tulojen mukaan suurinpiirtein jaetaan. Minä tienaan n. 1,5 kertaa sen mitä mies. Maksan isommat laskut ja useammin ravintolat jne. sekä isomman osan matkoista yms. ekstrasta.

Aikanaan kun opiskelin ja mies oli töissä, hän maksoi ison osan menoista.

Rahasta ei olla riidelty.

Vierailija
20/1158 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä on neljä kertaa suuremmat tulot kuin minulla ja kaikki laitetaan puoleksi...

paitsi minä teen kaikki työt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi