Tyttö piilottaa käytettyjä siteitä vaatekaappiinsa
En tiedä häpeääkö menkkoja vai eikö halua muiden tietävän milloin ne ovat.
Vaatteet haisee pahalta ja sen takia epäilinkin. En ollenkaan tiedä miten ottaa puheeksi. On meillä vessassa roskiskin
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Huoneeseen roskis ja sanot, että kuuluu sen itse tyhjätä.
Näin. Ei ole hyvä laittaa kaappiin haisemaan, mutta jos haluaa yksityisyyttä niin ostakaa roskis tytön huoneeseen
Oih tulee omat nuoruusmuistot mieleen, kun en uskaltanut kertoa äidille menkoista ja piilotin siteitä SUKKALAATIKKOON. Yh, mikä mua vaivasi.. kerro että ei kukaan kyttää roskista ja menkat on ihan luonnollinen asia
Jos olet tytön äiti. Niin sinun kuuluu neuvoa tytärtä kuinka selvitä kuukautisista. Mistä saa siteitä. Minne käytetyt laitetaan. Mikä on tamponi. Mitä tehdään jos on kovat kivut. Miten voi ennakoida koska ne alkaa.
Keksit jotain, esim ihmettelet ohimennen onko jäänyt joku likainen vaate huoneeseen, kun tulee joku outo haju.. Älä puhu asiasta sen enempää. Luultavasti hän hoksaa itse.
Nuorena ne menkat saattaa hävettää. Ei oo kiva jos on vaikka veljiä kuittailemassa asiasta. Mullakin peukku tolle huoneeseen roskis -systeemille
Et tiedä miten otat menkat puheeksi tytön kanssa. Kauanko sinulla on ollut aikaa selvittää se? Noin kymmenen vuotta?
naurua :DD kun oon ite tehnyt noin... mut joo, kantsii ostaa se roskis :D
Sulla on selvästi jäänyt jotain hyvin olennaista kertomatta tyttärellesi.
Siis minkälainen äiti ei pysty puhumaan lapsensa kanssa normaaleista hygienia-asioistaa?! Suututtaa oikein tuollainen. Lapset varmaan koulussakin haisee hielle hiukset rasvaisina, kun ei opasteta tavallisissa jokapäiväisissä asioissa. Herranjestas, kaikki ääliöt sitä lisääntyy.
Ostat roskiksen joko vessaan tai tytön huoneeseen. Tein itsekin tuota, koska vanhemmat eivät suostuneet ostamaan roskista, vaan yrittivät pakottaa viemään käytetyt siteet keittiön roskikseen (käytännössä toiselle puolelle taloa) ja koin tämän erittäin nolona.
Itse tein tuota samaa.. häpeän takia kai. Mulla oli pienempiä sisaruksia, jotka olisivat mielellään ruvenneet nälvimään.
Äiti kun löysi ne niin sitten siitä tiesi koko perhe. Huusi että tuo on sikamaista ja ällöttävää.
En suosittele toimimaan näin. Nyt aikuisena olen edelleen arka ja pelkään aina mitä muut minusta ajattelevat jos saisivat tietää mitä hymyni alle kätkeytyy. Juontaa juurensa varmaan kodin ilmapiiristä.
Ohjeistat, miten siteet hävitetään. Sellaiseen roskikseen, joka tyhjenentään usein, niin etteivät jää haisemaan. Ole välitön mutta samalla hienotunteinen.
Vierailija kirjoitti:
naurua :DD kun oon ite tehnyt noin... mut joo, kantsii ostaa se roskis :D
Sama täällä :D veljen pilkka oli muka niin paha asia että koin paremmaksi piilottaa siteet omaan kaappiin
Häpeää. Kuulostaa siltä että teillä ei ole kovin avoin ilmapiiri puhua asioista? Ihan ymmärrettävää että tyttö häpeilee jos sinäkään et tiedä miten puhuisit hänelle.
Nyt vaan rohkaistut ja puhutte läpi menkkoihin liittyvät asiat. Ei ole liian myöhäistä.
Nyt puhut tytölle, nätisti mutta selkeästi että käytettyjä siteitä ei laiteta vaatekaappiin.
Kerro hänelle että maailmassa on yli 6 miljardia ihmistä, joista puolet on naisia, ja näistä yli puolet on sen ikäisiä että heillä on kuukautiset.
Eli maailmassa on n. 2 miljardia menstruoivaa naista ja tyttäresi ei todellakaan ole ainoa, jolla on kuukautiset.
Siis et kehtaa ottaa puheeksi? Nyt alkaa olla korkea aika. Ei se tyttökään kehtaa, kun sä et kehtaa. Jos vaatteet haisee, saat olla varma että koulukaverit kiusaa siitä.
Opetat reippaasti perusjutut hygieniasta ja hankit tytölle oman roskiksen, jos ei kehtaa käyttää vessan roskista. Kai teillä on kannellinen roskis vessassa?
Minäkin tein noin 12-vuotiaana, inhotti kaikki niin paljon. Suurin häpeä tuli kyllä siitä kun äiti löysi ne siteet ja kasasi roskapussiin. Ohut pussi seisoi ulko-oven pielessä vientiä odottamassa ja sisältö näkyi läpi. Muistan vieläkin ison palan kurkussa ja kyynelten pidättelyn. Olisin minä itse ne pois hoitanut.
N52
Älä suutu ainakaan tytölle. Kerro että tiedät että menkat on alkanut ja että se on ihan normaalia. Annat tytölle huoneeseen kannellisen roskiksen ja kerrot että laittaa sinne käytetyt ja kuukautisten jälkeen tyhjentää sen itse
Sama täällä :D veljen pilkka oli muka niin paha asia että koin paremmaksi piilottaa siteet omaan kaappiin[/quote]
===
Jos on tuollainen tilanne niin veljille ja siskolle tiukka puhuttelu.
Isä voi myös tarvittaessa pitää puhuttelun pojalleen ja kertoa vähän tytöistä ja että tyttöjä kohtaan osoitetaan kunnioitusta.
Huoneeseen roskis ja sanot, että kuuluu sen itse tyhjätä.