Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä lasten ei tarvitse tehdä kotitöitä. Mitä mieltä olette?

Vierailija
14.02.2021 |

Miehen mielestä meidän lasten (10-16-v) ei tarvitse osallistua kotitöiden tekemisiin, koska kodin ei pidä olla työleiri ja oppivat kuitenkin elämään, kun aikanaan muuttavat omilleen. Minä olen äitinä sitä mieltä, että meidän vanhempien tehtävänä on opettaa lapsille tiettyjä taitoja ja juttuja jo heidän kotona asuessaan ja kyllähän kotitöihin kuuluu kaikkien osallistua, eikä vain vanhempien.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät tee kotitöitä, ei tarvitse. Koulu on heidän hommansa nro 1  ja riittää kun oman huoneensa pitävät siistinä, imuroivat oman huoneensa, laittavat pyykistä tulleet omat vaatteensa kaappiin ja vaihtavat lakanat. Siinä on riittävästi. 

Minä en tehnyt kotitöitä lapsuudenkodissa. Ihan osasin tehdä kaikki kotityöt omaan kotiin muuttaessa, ei se nyt herraisä mitään rakettitiedettä ole :D. Miten vaikeaa teistä on imurointi tai tiskaus jos sitä pitää vuositolkulla harjoitella?  

Vierailija
22/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei kuulu tehdä mitään kotitöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että se on rakkautta lapsia kohtaan, että opettaa heidät jo kotona selviytymään elämästä. Mitä lääviä mahtaa lasten omat kodit sitten olla, kun eivät ole kotona tottuneet mitään tekemään?

Vierailija
24/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kodin asukkaat osallistuvat kotitöihin taitojensa ja kykyjensä mukaan. Itsestäänselvä asia.

Eikä se ole mitään ”äidin auttamista” vaan kotityöt kuuluvat kaikille. Ja tosiaan, oppivat lapset myös tulevaisuutta varten kodin hoitamista.

Vierailija
25/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies itse oppinut kotityöt simsalabim saman tien kun muutti kotoaan? Vai ottiko sinut palvelusväeksi itselleen ja lapsilleen? Entä sitten, jos sinä sairastut tai peräti kuolet, miten perheesi selviytyy?

Miksi kodin pitää olla työleiri vanhemmille tai ainakin äidille, mutta täysihoitola lapsille?

17: taidat olla mies, jos luulet että kotona ei ole mitään muita töitä kuin pyykinpesukoneen käyttö ja imurointi. Kuka tekee sinulle ruokaa, kuka tiskaa astiasi, kuka vaihtaa lakanasi,kuka pesee ikkunasi . kuka puhdistaa viemärisi ettei ne mene tukkoon ... ?

Aika monessa perheessä molemmat vanhemmat käyvät toisinaan töissä. Eikö tosiaan aikaisemmin koulusta kotiin tulleitten lasten ole tarvinnut tehdä yhtään mitään, no ehkä sentään läksyjä? Täällä natsimutsin lapsen joutuivat jopa laittamaan ruokaa, kun äiti oli töissä toisella paikkakunnalla ja isä ei ehtinyt omien töittensä vuoksi. Mutta siinähän oppivat!

Vierailija
26/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka aikoinaan edellisen asunnon pyykkitupaan tuli näitä nuoria joille ei oltu opetettu mitään kodinhoitotaitoja kotona, En edes muista kuinka monelle näistä neuvoin mm. pyykkikoneen käyttämisen alusta asti. Toinen juttu olikin se kuinka nämä ymmärsivät esim. sen että pyykkivuoro kestää kaksi tuntia eikä enempää....tai ettei pyykkitupaan tuoda sitä omaa rakasta hauvelia pyörimään. Tai ettei siellä juoda alkoholia tai majoiteta kavereita. Eli opettakaa vaan vanhemmat lapsillenne edes ne perusjutut. Kiitos!

Vierailija
27/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalle ihmettelijälle: ei tässä mistään oppimisesta ole edes kysymys vaan tasapuolisuudesta. Vanhemmat eivät ole nuoren palvelusväkeä.

Vierailija
28/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan... sä teet teidän perheessä kaikki kotityöt? Kukahan siellä työleirillä oikein on.

Vierailija
29/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset eivät tee kotitöitä, ei tarvitse. Koulu on heidän hommansa nro 1  ja riittää kun oman huoneensa pitävät siistinä, imuroivat oman huoneensa, laittavat pyykistä tulleet omat vaatteensa kaappiin ja vaihtavat lakanat. Siinä on riittävästi. 

Minä en tehnyt kotitöitä lapsuudenkodissa. Ihan osasin tehdä kaikki kotityöt omaan kotiin muuttaessa, ei se nyt herraisä mitään rakettitiedettä ole :D. Miten vaikeaa teistä on imurointi tai tiskaus jos sitä pitää vuositolkulla harjoitella?  

Imurointi ja tiskaus ovat ainoat kotityöt? No miten sitten jos ei voisi syödä joka päivä eineksiä tai noutoruokaa vaan se pitäisi valmistaa ihan itse? Ja minkä näköinen teidän huushollinne mahtaa olla, jos ei siivota mitenkään muuten kuin imuroimalla?

30/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
31/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro  miehelle, että hän pohjustaa lastensa tulevia avioeroja. Ja myös sen, että molemmat tulette muistamaan tämän hetken, kun asiasta hänelle huomautit.

Vierailija
32/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen osaa kyllä opettelemattakin pestä pyykkiä ja imuroida.

Eihän tuossa lauseessa ole mitään järkeä.  Jollakin tapaa ne on opittava. Pyykkäämiseenkin liittyy monta eri asiaa: pyykkikoneen käyttö, huolto, korjaus, hankinta ja sitten pyykeille vielä pesuohjeiden tulkinta.  Kyllä siinä saa vähän aikaa pähkäillä ennen kuin saa pestyä koneellisen pyykkiä. Ei se täysin aivokuolleena onnistu. Ja jos miettii että kaikki tuollaiset perusasiat pitää käydä yksitellen läpi niin aika iso urakka opetella sitten omillaan kaikki kerralla kun olisi helppoa kun ne osaisi jo valmiiksi ja voisi keskittyä kaikkeen muuhun elämään ja vaan olla ja nauttia vapaudesta. 

Miten on mahdollista olla osaamatta käyttää pyykkikonetta? Ei se ainakaan minulle tuottanut kylmiltään vaikeuksia: pyykit koneeseen, valitse ohjelma, paina nappia. Tai hankinta, mene kauppaan, osta kone. Huollettavaa ei juuri ole ja harva osaa mitään muutakaan korjata, vanha pois ja uusi tilalle.

Vierailija
33/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mieskään tehnyt lapsena? Kyllä lasten pitää oppia tekemään työtä jo ennen kuin muuttavat omilleen. Muuten tulee vaikeaa. Niin se vain on.

En tehnyt itse koskaan kotitöitä kotona asuessani eikä todellallaan tullut mitenkään vaikeaa kun muutin omilleni. Ei kotityöt nyt niin vaikeita ole.

Vierailija
34/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imurointi ja tiskaus ovat ainoat kotityöt? No miten sitten jos ei voisi syödä joka päivä eineksiä tai noutoruokaa vaan se pitäisi valmistaa ihan itse? Ja minkä näköinen teidän huushollinne mahtaa olla, jos ei siivota mitenkään muuten kuin imuroimalla?

Imurointi ja tiskaus on ainoat viikottaiset kotityöt. Jos haluaa tehdä ruokaa, nii etsii netistä ohjeet ja tekee. Jonkin jauhelihan paistamisen oppii kyllä muutamassa minuutissa.

Vierailija
35/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt ymmärrän, että joku karjalanpiirakoiden rypytys ja joku perinteisen ruisleivän leipominen on sellainen kotityötaito, jota ei osaa jos ei olekotona opetettu.

Mutta mikä muu on niin vaikeaa, että on ihan uusavuton sitten omassa kodissa jos ei ole kotona opetettu?

-roskien vieminen ulos?

-imurointi?

-tiskikoneen tyhjennys?

-pyykinpesukoneen käyttö?

-ruuanlaitto?

En nyt ymmärrä.

Vierailija
36/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu alkaa jo pyykkien oikeanlaisella lajittelulla värien ja pesulämpötilan mukaan. JS sitten valitaan oikeanlainen ohjelma ja pesuaine.

Helpompaa jos kotona on jotain oppinut.

Vierailija
37/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainoa kotityöni kotona oli roskapussin vieminen ulos. Roskalaatikoille oli matkaa 10 metriä.

M47

Vierailija
38/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt ymmärrän, että joku karjalanpiirakoiden rypytys ja joku perinteisen ruisleivän leipominen on sellainen kotityötaito, jota ei osaa jos ei olekotona opetettu.

Mutta mikä muu on niin vaikeaa, että on ihan uusavuton sitten omassa kodissa jos ei ole kotona opetettu?

-roskien vieminen ulos?

-imurointi?

-tiskikoneen tyhjennys?

-pyykinpesukoneen käyttö?

-ruuanlaitto?

En nyt ymmärrä.

Älä sitten ymmärrä.

Esimerkiksi ruuanlaiton perusteet on hyvä olla hallussa. Isoäitini keitti ensimmäiset perunansa ilman vettä. Heillä oli äiti hoitanut kaikki keittiöhommat.

Vierailija
39/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä miehesi kanssa👍Teen lähes kaikki kotityöt. T. äippä, jonka perheessä on tilaa hengittää❤

Vierailija
40/96 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodissa ei kukaan ole vapaamatkustaja.

Kotona ei hyvänolontunteella rehvastella. Töihin sinne on tultu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi