Kestävät pikkuhousut jotka eivät hajoa ekassa pesussa!
Oletko löytänyt? Vinkkaa! Olen ostanut mm erilaisia Prisman, Citymarketin, Anttilan, Lindexin ja Kappahlin pikkuhousuja, ja kaikki ovat liian pian rikki. Jotkut hajoavat jo jopa ensimmäisen pesun jälkeen, mutta viimeistään sellaisen parin kuukauden käytön päästä, vaikka pesen ohjeen mukaan 40 asteessa. Yhdistä ratkesi sauma jo ensimmäisellä kerralla kun puin ne päälle.
Kaikki ovat olleet aina 5-20e kpl - ei juuri eroa laadussa. Mistä tunnistaa laadukkaat, kestävät alushousut?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Tosi vanhojen pikkareiden omistajien kommentit ovat tässä vähän turhia, ellei ap aio ostaa käytettyjä. Sloggit tosiaan reikiintyvät nykyään saumoista ja itse kangaskin on niin haperoa, että meni peukalo kankaasta läpi kun puin pöksyjä.
Muutaman vuoden takaiset Lindexin alushousut ovat kestäneet hyvin. Nyt on vähän pitkä matka myymälään ja kaipailisin vinkkejä minäkin korvaajaksi Sloggeille.
Nykyään monet perusvaatteet ovat käsittämätöntä haperoa. Kangas niin ohutta, että näkyy läpi ja pitää pukea varovasti tai repeää.
Vieläkö Sloggien kuminauha on sellaista piparkakkureunaista ja terävää, että hankaa atoopikon nivuset rikki, kuten -90-luvulla? Sileäreunaisen Star-tai-mallin poistuttua (ei kestänyt jalkojen levittelyä pöntöllä ratkeamatta) en ole voinut Sloggeja käyttää.
Tai siis muutama vuosi sitten löysin samantyyppiset Sloggit, jossa näkyvä kuminauha vain vyötärössä, mutta koot olivat ihan älyttömiä kierukkaturvotuksesta kärsivälle: isommissa kooissa haaraosa ja housut niin korkeat, että nousivat navan yli ja lököttivät pehvasta, mutta vyötärökuminauha ei joustanut tarpeeksi.
Mä ostin joskus vuosi sitten Lindexistä sellaisia tencel-alkkareita, jotka ovat kestävän oloista materiaalia. Ei ainakaan ole vielä havaittavissa kulumista. Ne ovat saumattomat, joten ei ole periksi antavia saumoja.
Niiden pesuohje on 40 astetta, mutta kestävät hyvin 60 asteen pesua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni koko?
Sloggit ovat hyvät.
Sloggit oli joskus hyviä, mutta nykyisinn niihin tulee pieniä reikiä konepesuissa suositellussa asteessakin pestessä.
Sloggien laatu on tosiaan mennyt alaspäin, ennen kestivät käyttöä ja pesua vuodesta toiseen. Ovat silti edelleen perusalkkareita kestävämmät. Itse käytän tai-mallia.
Tässä musta hevonen: Lidl Esmara alushousut, malleja kaksi eli tai ja hipster, 5 kpl pack maksaa 8,90. Parhaat alushousut! Ja olen hyvätuloinen eli rahasta ei ole kiinni. Noissa tai mallisissa (Lidlin nimet on siis brief ja hipster, nuo briefit on tai-mallia) on hyvä leikkaus ja kestää kuudenkympin pesua hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Sloggien kuminauha on sellaista piparkakkureunaista ja terävää, että hankaa atoopikon nivuset rikki, kuten -90-luvulla? Sileäreunaisen Star-tai-mallin poistuttua (ei kestänyt jalkojen levittelyä pöntöllä ratkeamatta) en ole voinut Sloggeja käyttää.
Tai siis muutama vuosi sitten löysin samantyyppiset Sloggit, jossa näkyvä kuminauha vain vyötärössä, mutta koot olivat ihan älyttömiä kierukkaturvotuksesta kärsivälle: isommissa kooissa haaraosa ja housut niin korkeat, että nousivat navan yli ja lököttivät pehvasta, mutta vyötärökuminauha ei joustanut tarpeeksi.
Mullakin oli just tuota huonoa mallia, liian korkea vyötärö, siinä superkireä kuminauha, ja ”meni perseeseen” eli pakkautui sinne persvakoon. Roskiin meni kaikki nuo. Käsittämättömän huono malli. Nuo siis ei ollut sitä perusmallia vaan joku erikoismalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli just tuota huonoa mallia, liian korkea vyötärö, siinä superkireä kuminauha, ja ”meni perseeseen” eli pakkautui sinne persvakoon. Roskiin meni kaikki nuo. Käsittämättömän huono malli. Nuo siis ei ollut sitä perusmallia vaan joku erikoismalli.
Mä muistan, kun sain joskus lapsena serkun vanhoja sloggeja, ja ne imeytyivät aina persvakoon. Sen jälkeen en oo sloggeja huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni koko?
Sloggit ovat hyvät.
Mistä olet onnistunut löytämään niitä kestäviä, viime vuosituhannella valmistettuja. Äitisi perintöjä?
Minulla hajosivat viimeiset ( todella viimeiset, enää en osta) hyvin vähällä käytöllä käsiin.
Klingelistä on löytynyt käyttökelpoisia, myös S-kauppojen Actuellet ja Lindexin myös. Lieneekö 18 käyttänyt samaa mallia, kun en kestivät monta vuotta niin että viime aikoina ei ole tarvinnut ostaa uusia.
Mulla oli Sloggit ja pierasin, niin tuli reikä.
Hyvin ovat kestäneet mulla Lindexin pöksyt. Ei ole valittamista.
Primadonnan alushousut ovat suorastaan ikuisia. Niillä on kyllä sitten hintaakin. Ne eivät edes haalistu puhumattakaan että menisivät rikki.
Esprit hipsterit joissa vyötärönauha leveää joustopitsiä.
Prisman 3 kpl/pakkaus puuvillaiset alkkarit. Ei takuulla hajoa, vanhimmat kestäneet jo yli 4 vuotta ja uusia ostan edelleenkin. Hinta alle reilusti alle kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni koko?
Sloggit ovat hyvät.
Mistä olet onnistunut löytämään niitä kestäviä, viime vuosituhannella valmistettuja. Äitisi perintöjä?
Minulla hajosivat viimeiset ( todella viimeiset, enää en osta) hyvin vähällä käytöllä käsiin.
Klingelistä on löytynyt käyttökelpoisia, myös S-kauppojen Actuellet ja Lindexin myös. Lieneekö 18 käyttänyt samaa mallia, kun en kestivät monta vuotta niin että viime aikoina ei ole tarvinnut ostaa uusia.
Sloggit hajoaa helposti pesussa.
Anttilasta??
Onko tuo sama joka kyseli mistä ostatte "tyttären pikkuhousut" ??
Miksi vastaatte?
Lindexistä ja Tokmannilta olen kalsonkini ostanut. (No olen toki ostanut esim. Sokokseltakin joskus, tosin vain alennusmyynneistä.) Hyvin ovat kestäneet. Lidlin kalsarit sen sijaan menevät tosiaan rikki viimeistään ekassa pesussa. Yhden paketin ostin, ja se jäi viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sloggit ovat parhaita.
Sloggit kutistuu ensimmäisessä pesussa yhden numeron verran.
Ap:lla on niin timanttinen alapää, että se repii pikkarit riekaleiksi.