Kestävät pikkuhousut jotka eivät hajoa ekassa pesussa!
Oletko löytänyt? Vinkkaa! Olen ostanut mm erilaisia Prisman, Citymarketin, Anttilan, Lindexin ja Kappahlin pikkuhousuja, ja kaikki ovat liian pian rikki. Jotkut hajoavat jo jopa ensimmäisen pesun jälkeen, mutta viimeistään sellaisen parin kuukauden käytön päästä, vaikka pesen ohjeen mukaan 40 asteessa. Yhdistä ratkesi sauma jo ensimmäisellä kerralla kun puin ne päälle.
Kaikki ovat olleet aina 5-20e kpl - ei juuri eroa laadussa. Mistä tunnistaa laadukkaat, kestävät alushousut?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni koko?
Sloggit ovat hyvät.
Sloggit oli joskus hyviä, mutta nykyisinn niihin tulee pieniä reikiä konepesuissa suositellussa asteessakin pestessä.
Samaa tulin kirjoittamaan. Nykyään tuntuu tulevan kaikkiin ostamiini Sloggeihin reikiä, eikä edes saumakohtiin, vaan keskelle kangasta. Itse olen ostanut puuvillaisia Sloggeja.
Tässä vika on kyllä pyykkikoneessa, käyttäjässä tai muussa vastaavassa eikä niissä pikkareissa.
Onko sun pesukoneessa joku vika? Mulla on pikkuhousuja Lindexiltä, Kapp'ahlilta, Prismasta, Tokmannilta, netistä tilattuja... ties mistä. Ihan hyvin ovat kestäneet kaikki.
Mikä on sun oikea koko,ja mitä kokoa ostat?
Eiköhän ne ole siteiden ja pikkuhousunsuojien liimat, jotka syövät kangasta ja saumoja, varsinkin kun suojia nykäisee pois ja liima tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni koko?
Sloggit ovat hyvät.
Sloggit oli joskus hyviä, mutta nykyisinn niihin tulee pieniä reikiä konepesuissa suositellussa asteessakin pestessä.
Ja sauma alkaa purkaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa jos muilla kestää. Itsekin pesen ohjeen mukaan normaalilla pesuaineella. Minulla on noin 10-15 kpl ja yhdetkään ei ole kestäneet muutamaa kuukautta pidempään, ja täysin käyttökelvottomia, riekaleisia ne ovat 6-12 kk kuluttua ostamisesta.
Ap
Minulla on atooppinen ja erittäin kuiva iho, mutta ei ihoni sentään Sloggeja hajota. :D
Ehkä hajottaisi, jos 42-kokoisen ahterin tunkisi kokoon 36.
Vierailija kirjoitti:
Ostan esim. Prismasta halpoja, puuvillaisia perusalushousuja, joita myydään 5-6 kpl paketeissa. Kestää 60 asteen pesua. Yhdetkään eivät ole menneet rikki.
Sama, toisaalta alkaa ärsyttää. Osa on jo tosi vanhoja. Olleet jonkun värisiä joskus. Nyt kaikki haalistuneet, mutta rikki eivät mene ja joustotkin vielä tallessa niin ei saa uusia ostettua
Tosi vanhojen pikkareiden omistajien kommentit ovat tässä vähän turhia, ellei ap aio ostaa käytettyjä. Sloggit tosiaan reikiintyvät nykyään saumoista ja itse kangaskin on niin haperoa, että meni peukalo kankaasta läpi kun puin pöksyjä.
Muutaman vuoden takaiset Lindexin alushousut ovat kestäneet hyvin. Nyt on vähän pitkä matka myymälään ja kaipailisin vinkkejä minäkin korvaajaksi Sloggeille.
Siis mitä ihmettä, Sloggien laatu huonontunut? Ennenhän ne kestivät ydinsodankin.
Mitä ihmettä, olen ostanut viimeksi uusia pikkuhousuja 5v sitten, osa ollut käytössä jo about 15v, nämä nyt alkaneet hajoilemaan joten pitää kohta taas ostaa uusia...
Alkkarit on "kovassa käytössä" siinä mielessä, että urheilen ja liikun paljon, kyllähän nuo kerran tai pari viikossa pyörähtävät myös koneessa (60 asteessa).
Onko ongelma tuore vai ollut aina olemassa? Eli onko vika kenties pyyknikoneessa tai onko painoa kertynyt mutta alusvaatekoko pysynyt samana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ollut kyseistä ongelmaa vaikka olen pikkarini aina Lindexistä ostanut.
Kauan sinulla sitten kestää ne? Kuinka usein keskimäärin peset yhtiä housuja? Onko sinulla hirveä kokoelma alushousuja, ja yksien tarvitsee kestää pesu vain noin puolen vuoden välein?
Ap
Olen eri ja mulla on kyllä paljon alkkareita, koska en halua pyykätä harva se päivä, koska käytän yksiä vain päivän. Eli pese alushousut päivän käytön jälkeen, kangas saa rauhassa palautua. 40 astetta pikapesu riittää, jollei sinulla ole jotain eriteongelmaa. Riittävän iso koko, ettei kangas ole koko ajan pingottuneena.
Soggin puuvillaiset kestää tuolla metodilla vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni koko?
Sloggit ovat hyvät.
Samaa tulin kirjoittamaan. Nykyään tuntuu tulevan kaikkiin ostamiini Sloggeihin reikiä, eikä edes saumakohtiin, vaan keskelle kangasta. Itse olen ostanut puuvillaisia Sloggeja.
Käytätkö kuivurissa? Kuivatan narulla, ei reikiä.
Mitä ihmettä sinä niille pikkareille teet? Ostan omani Lindexistä, ihan hyvin säilyy ehjänä. Pesen joka käytön jälkeen, kuten jokainen tervepäinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni koko?
Sloggit ovat hyvät.
Käytätkö kuivurissa? Kuivatan narulla, ei reikiä.
Ei kuivuristakaan tule housuihin reikiä.
Lindexin alushousujen (nimeomaan noiden osta 3 maksa 2) laatu on heikentynyt selvästi ihan viime aikoina. Ekassa pesussa suunnilleen saumat pettää ja alushousut purkautuu. Kannattaa reklamoida Lindexille niin olen itse tehnyt. Aiemmin ostetut alushousut ovat kestäneet vuosia.
Usein alushousut ovat neuloskudosta, joka tarkoittaa, että huonolla tuurilla voit saada housut, joissa saumurin/ompelukoneen neula on kärjestään katkennut, jolloin tämä katkaiseen neuloksen langan, josta seuraa sukkahousuista tuttu silmukanjuoksu. Usein neulos on juuri niin päin, että ne silmukat alkaa juoksemaan housujen yläreunasta. Erään hintavamman housumerkin neulos oli toisinpäin, jolloin silmukkajuoksut olisi lähtenyt jalka-aukoista, joiden ei juurikaan tarvitse "ylivenyä" missään vaiheessa.
Housujen saumojen joustavuus perustuu osin saumatikin leveyteen ja neulalangan löyhyyteen, kun langansäästösyistä tai jostakin muusta syystä näitä kiristetään pienemmäksi, niin pienikin venytys katkaiseen langan ja ommel saattaa purkautua pidemmältäkin matkalta.
Usein housut menevät rikki kun vessanpöntöllä istuen pyyhit jalkojen välistä, koska silloin housuja venyttää eniten. Itse en ainakaan yleisissä käymälöissä tiputa housuja nilkkoihin, vaan ainoastaan polvitaipeisiin saakka ja minulla ei ole porsaan mentävää rakoa jalkojen välissä, joten käsi ei mahdu pyyhintäpaikalle ilman polvien levittämistä. Mitä pidempi reisiluu, niin sitä suurempi venytys tapahtuu polvitaipeissa olevissa alushousuissa.
Sloggin housut olivat aikoinaan hyvät, mutta luultavasti säästösyistä kangaan paksuudesta tingittiin eli materiaalia kului painoltaan vähemmän, vaikka tietenkin pinta-ala pysyy samana. Sloggihousujen neulos oli/on osittain vain läpinäkyvän lycraneuloksen varassa, jolloin huuhteluaineen käyttö hapristuttaa neuloksen helposti sormen läpäisemäksi. Myös liian voimakas välilinkous pesukoneessa saattaa edellä mainitusta syystä tehdä reikiä. Ihan yksi lysti, kuinka isot sloggihousut on, niin pöntöllä jalkoja levittäessä kuuluu langan napsahdus ja sen jälkeen yläreunan kuminauha on irti pitkähköltä matkalta ja silmukat juoksee. Itse en antanut sloggille koskaan palautetta laadun huonontamisesta, mutta muut antoivat ja esim. Pirkka lehdessä oli valmistajan edustajan törkeä palaute. Minulla oli vanhoja sloggihousuja ja uusia, joiden perusteella ei jäänyt pienintäkään epäselvyyttä heidän kangaslaadun heikennyksestä.
Olen samaa mieltä, että Sloggin kangas on mennyt niin ohueksi kuin mahdollista. Silti se pysyy minulla kasassa eikä reikäänny tai lähde purkautumaan saumasta (malli Midi). En käytä huuhteluainetta ja vahvaa pesuainettakin vain harvoin (pesen pyykkipallolla tai pähkinöillä), kuivaus narulla.
Aika outoa jos muilla kestää. Itsekin pesen ohjeen mukaan normaalilla pesuaineella. Minulla on noin 10-15 kpl ja yhdetkään ei ole kestäneet muutamaa kuukautta pidempään, ja täysin käyttökelvottomia, riekaleisia ne ovat 6-12 kk kuluttua ostamisesta.
Ap