Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Marraskuisten uusi viikko*

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin täällä,eilinen meni muissa merkeissä,pitkästä aikaa tikkuinen ilta.

Mutta nyt aurinkoa täälläkin ja pitkiä unia.

Ed.pinossa joku kyseli kananmuna-asiaa,

Mä muussaan haarukalla keitettyä kananmunaa,enemmän valkuaista,pikkuisen keltuaista ja sekoitan ruokaan.

Hyvin on mennyt,1-2krt/vko

Hertta:Meillä myös vauvalelut syrjässä,kovasti kiinnostaa kirjat,kovat paksusivuiset,pyöreäkulmaiset,sekä meteliä aiheuttavat " soittimet" ,mikä onkin toisaalta ok,koska pikkuvauvana oli varsin arka koville äänille,nyt tottuu kun itse rummuttaa.

Kaikkea pitää hakata lattiaan ja edel.laittaa suuhun.

Noema:Kyllä se on täälläkin jokailtaista huokailua pinnasängyn vieressä,sydän kippuralla,iso pokko jo mutta toisaalta vielä niiiin pieni ja avuton pörröpää. Niin suuri on rakkaus.

Silmienväristä:Meillä ed.siniset,vaikka vihreät tulevat,kun on meillä molemmilla.

Tuo rinnalta vieroitus onkin taas juttu sinänsä,siis eipä sitä raskausaikana juuri osannut aavistaa miten tunnepitoisesta asiasta on kyse,eikä omalla kohdallani syntymän jälkeenkään,

kun niin takkuista oli tuo alku.

Taitavat tosiaan muutkin murut itse itsensä vieroittaa,

meillä se tapahtui tuossa ennen 8kk.

Herra vaan ilmoitti katseellaan ja pikkuisen hampaillaankin,jotta se o loppu ny,hymyillen vielä.

Tuli tuosta viimevkonlopusta mieleen,mitenkä muut marrasmurut ovat pärjäilleet yökylässä,onko ollut ikävöintiä(siis onko LAPSI ikävöinyt,heh)jne,vaipanvaihdot,nukutukset,sapuskapuoli jne?

Yhdet päikkärit on tullut lisää,vaikka kaiketi pitäis pyrkiä vähentämään..

Eipä ole kyllä yöuniin häiritsevästi vaikuttanut ja kai se vaan on sitä kun touhuaa aivan valtavasti ja syö muhkeita annoksia.

Ruuasta tulikin mieleen,kuinka usein annatte evästä?

Meillä aika tarkkaan kulkee 3h välein,toki luen näihin esim. päikkärimaidon 100ml,jonka juo herätessä.

Syö kyllä jo uskomattomia määriä,perusruoka ja puuro maistuvat parhaiten.

Jälkiruuat usein jäävät maistelun asteelle,mut parempi niinpäin.

Unohdin jo kuka tuskaili vähäistä juomista..

Meillä auttaa kun mennään sänkyyn pötköttelemään pää ja hartiat vähän ylempänä,paljon helpommin juo,jos ei istualtaan ole maistunut.

Tän piti olla (taas)nopea sepustus,että ehtis tehdä jotain tääl kämpässäkin,näin taas kävi,jäin " suustani" kiinni.

Mukavaa alkuvkoa kaikille ihanille pörröpäille,huitoo Sapiina ja pokko(torstaina 9kk!)

Vierailija
42/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa poika fiksusti lopetellut tissittelyä kolmisen viikkoa, eli täälläkään ei ole mitään rintojen tukkeutumista havaittavissa. Meillä maito juodaan myös nokkamukista ja eilen illalla annoin kanssa korviketta nokamukista samalla tavalla kuin iltaimetyksessä poika saa maitoa, eli sylissä.

Onni on nyt parisen päivää paukutellut tosi paljon. Voiko johtua korvikkeesta? Mitään uutta ei olla otettu ruokavalioon.

Sapina, meillä tämän viikon yökyläily on ensimäinen lajiansa. Kerron sitten miten meni.

Kananmunaa olen antanut neuvolan ohjeiden mukaan jo 5kk lähtien korvaamassa lihaa aina välillä. Poika tykkää siitä :)

Onnea Hertan 9 kuukautiselle :)

Meillä on kanssa havaittavissa kyllästymistä omiin leluihin. Palloa jaksaa roudata mukanaan joka paikkaan ja sitä paljon puhuttua pamppua, mutta muuten ei jaksa oikein enää innostua ratisevista jutuista. Nyt uutena innostuksena on painaa stereoita lujemmalle ja pois päältä, myöskin Play Statioin on mukava repäistä pois paikaltaan lattialle. Tänään huomasin, että Onni ylettää varpasillaan näpelöimään hellan nappuloita! Huh huh, saa olla tarkkana, ettei pala koko pirtti!

Tällästä taas, illalla lisää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanamunaa ei ole tullut laitettua, pitäis kokeilla. Nyt vaan jäänyt hieman päälle toi kaupanruokien syöttö ku niitä mökillä syötin. Pitää taas ottaa ja tehdä itte niitä.

Silmien väristä olen myös kuullut että se 2 vuotiaana vakiintuisi.

Oltiin Seinäjoella maatalousnäyttelyssä ja yö Tuurissa. Oli muuten aika hulppea Keskisen hotellihuoneet, vaikka ei ollut edes sviitti. Ja likka oli niin kiltti että ei voitu taas kuin ihmetellä...

Joku puhui omenista kun putoo puusta, niin teköö joo, niitä on tänäänkin saanu kerätä pois nurtsilta mätänemästä. Likka siinä köntti vieressä ja yhtäkkiä se istui.. Oppi siis uuden taidon.

Viime ajat nukkuminen venynyt pari tuntia illassa kun virtaa vaan riittää ja könttii sängyssä ees taas ja sit päästänkin lattialle purkamaan energiaa. Ihan tyytyväinen olen silti kun ei ole sitä itkemistä illat..

Nyt pitää järkätä valokuvia kun likka viä nukkuu...

Vierailija
44/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro sai viime viikolla kaverilta lainaan Taapero-kärryn, eilis ilta meni sitten sillä huristellessa :) Ensi hän kaato sen kemalleen ja käveli sillai sen kanssa, sitte isin avustuksella masiina nostettiin pystyyn ja hän huomasi, että sillai pääsee paremmin. Mä totesin, ettei tuo poika taida oppii käveleen kun se lähes juoksi sen kärrin kanssa :D Tukea vasten talsii, vaihtaa sohvasta pöytään ja siitä nojatuolille jne... Mut kärrin ku sai eteensä ni melkeesti juoksujalkaa baanotti menemää, hauskan näköstä! (varsinkin se kun isi juoksi perässä varoiks ;D)

Äitykkä ja muut... meillä ei vielä taputella kun satunnaisesti. Muutaman kerran on osannu jos hänen käsil antaa vähä vauhtii. Mites teil muil sujuu vilkuttaminen ja joko se pitäs kaikkien normien mukaan osata??

Hertan Annille isot halipusut yhden lisä-kuukauden johdosta! Perässä tullaa 12. päivä :)

noema... silmienväristä en muista kyl yhtää et millo ne mahtaa vakiintua. Oon kyl joskus kuullu siitä jotai juttua mut tällä laholatvalla en tosiaan pysty muistaan :( Ja nyt kun sanoit niistä hellan namiskoista ni mä kattelin tänää kans, et kun Miro varvistaa ni se ylettyy niihin. Tosin se ei viä pysty niit mihkää suuntaa kääntää, onneks! Isäntä tos tuumas et josko sellast verkkoo pitäs lähtee kattoon siihe...

Vauvalelut on meilläki iha tylsii. Hiekkalelut, varsinki ämpärit ja lapiot, on kivoi. Kengät maistuu parhaille mikäli sattuu just ne iskän likasimmat työkengät (YÄK!!). Kaukosäätimet on pop, paitsi se oma mikä on ihan luvalla annettu, siihen tosin on tyytyminen mikäli muuta ei löydy. Sitte imuroiminen on mukavaa, mut usein tulee itku kun imuri meneeki oikeesti päälle :) Myös kaikki sähköistetyt härpättimet, kuten digiboxi, dvd, kotiteatteri ja johdot, on kivoi. Kirjahylly on mukava kiipeilypuu ja yläkertaan pääsee myös rappusia pitkin.... Voi noita pieniä :)

Hyvä kun mainitsitte kananmunan, ei oo tullu ees mieleen sen kummemmin antaa. On hän joskus maistanu, mut ei oo enempii syöty. Meil ei terkkarit semmosii kehottele, ne vaa kysyy et mitä syödää. Pöh!

Sapiina... Miro on ollu elämänsä aikana kai jotai kuus kertaa yökylässä. (plus koko perheen yhteiset yökyläilyt). Hyvin on menny aina ja vekara on viihtyny. Se on jotenki mun mielest sit kotonaki paremmal tuulel :) Mun äitillä hän yleensä on ollu, muutaman kerran anopilla. Uni on tullu hyvin ja nukkunu on kuulema hyvin. Ruokailut ei meil oo koskaa muutenkaa ollu hankalii, joten hän syö missä vaan tosi kiltisti. Mul on sellane fiilis, et meiä vekara ainaki on vieraskoree ja osaa kylässä käyttäytyä vaiks koton oiski hankala :) Hurmuri-luonne!

Meil on tänää 2v kihlajaispäivä ja isäntä toi töistä tullessaan yhen pitkän, ison, punasen ruusun. Kauheen kaunis oli :) Mä ostin sille paidan kun se ei koskaan kato mitkä vaatteet on päällä ku remonttiin lähtee :( joten sil ei tainnu olla kaapis enää yhtää ehjää t-paitaa mil vois poistuu kotoota. Se tykkäs siit paidast tosi paljon :) Ja kaiken kruunas hänen herkkuruoka, perunat ja nakkikastike! Kiva että se on parhainta ruokaa mitä hän on koskaa saanu :)

Nyt tuli taas romaanin pitunen sepustus ja äkkii vaa piti... Mä kans jään aina " suustani kii" :) Palailen taas joskus... ehkä huomenna. Mukavat illanjatkot sisaret ja vipeltäjät :)

-Jonsku-

Vierailija
45/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse sitten päätti haastaa äitinsä tänä iltana ja ihan vaan hieman hankalaksi ryhtyi joka asiassa. Mieskin on aina maanantai-iltaisin omissa harrastuksissa joten ihan yksin sain luvan pärjätä tuon varhaisuhmiksen kanssa. Hiki tuli.

Iltapuuron ja maidon syöttämiseen meni tunnin verran aikaa, oli aikamoista tahtojen taistelua. Tämän jälkeen kiikutin pojan potalle ja alkoikin heti pissaamaan mutta päästi nousta seisomaan kesken suihkutusten äidin hienovaraisista vastusteluista huolimatta. Pisut pitkin lattioita. Hampaiden pesun aikana poika yritti kiemurrella koko ajan karkuun ja huusi täyttä huutoa sen ajan kun hampaita pesin, voi naapuriparat. Kylpyvettä laskiessa poika istuu yleensä tyytyväisenä potalla pissaamassa seuraavat satsit vaan ei nyt tietenkään kun piti vaan seistä jöpöttää. Noh, otin sitten poitsun syliin ja kun kylpyamme oli melkein täynnä, poika päätti suunnata pissasuihkun ammeeseen. Ja eiku uudet vedet. Tässä vaiheessa taisin olla minä enemmän kylvyn tarpeessa, mieluiten oikein kylmän sellaisen. ;-) Iltalauluakaan ei voitu tänään kuunnella rauhassa istuen vaan koko ajan piti vääntää ja kääntää sylissä. Sänkyyn poika jäi sentään suht kiltisti vaikkakin muutaman kerran jouduin käydä laskemassa alas kun roikkui pinniksen laidalla. Nyt jo nukkuu niin suloisena että enää vain lähinnä hymyilyttää meidän iltatohinat... :-)

Oho, kellohan on jo melkein yhdeksän. Palailen myöhemmin... Nyt jääkaapin kautta Näkijää katselemaan.

Auringonkukka ja tyyris tyllerö ylihuomenna 9kk

Vierailija
46/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu ja meillä TAAS grilli hehkaa.

Tyhmä taidan olla, mutta siis kananmuna korvaa lihan? Eli vaikka vain perunaa ja munaa sekasin ja siinä yksi ateria?

Oltiin siell' 1v synttäreiää ja oi että kun tämä sankari ja meijän poju ovat ihania yhdessä. halivat ja meijän poju pussasi kun lähdettiin ja molemmat vilkuttivat. Meillä on reilun viikon heilutettu. Taputeltu ei olla. En ole edes huomannut hih.

Hei olen koklannut sellasista pikkutetroista puuroa ja ne säilyy vaan 1vrk niin voinkohan antaa vielä huomenna illalla eli sit tulis jo 2vrk, ko tänään ei syöty sitä lainkaan? Uskaltaako? Kuinka tarkkaan te noudatatte niitä?

Jaahas syömään, moikkamoi

Vierailija
47/47 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukalla olikin oikea " huru-ukko" ilta. Meillä Onnia sanotaan aina huru-ukoksi kun on aivan mahdotomalla päällä! Onneksi sait nukkumaan, ettei mennyt ylikierroksille niin pahasti, että unet häiriintyy.

Puhihaa: Mulle neuvolassa sanottiin, että 5-8 kuukautta vaihdellen lihaa, kalaa, kanaa tai munaa + perunaa tai kasviksia (6-8 kk perunaa ja kasviksia voi laittaa yhdessä). 8-10 kk vaihdellen liharuokaa, kanaruokaa, kalaruokaa, munaruokaa, kasvisruokaa + perunaa, kasviksia.

Nyt poitsu kutsuu!