Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Marraskuisten uusi viikko*

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan kuulumisia. Oltiin pyöräilemässä, tytölle ostin baby-kypärän ja istuimeen vaan. Hiukkasen on tilava tuo istuin vielä, mutta hyvät on vyöt siinä niin uskaltaa kyllä jo pitää. Neiti hiplasi ihan tohkeissaan mun puseroa selästä ja tais meno tuntua mukavalta ei ainakaan valittanut maisemakierroksella. Ootteko muut jo käyneet pyöräilemässä?

Tuli hyvä fiilis tuosta Keskisalon voitosta, tosin puolet juoksusta jäi näkemättä, kun vesseli itkusti pinniksessään ennen unen tuloa. Hyvähyvä!

Ja en nyt sitten tippakaan muista, mistä on ollut juttua. Toivottavasti muisti vielä joskus palautuu ja yleinen hajamielisyys jää pois, eihän sitä muuten uskalla töihinkään palata.

Hyvää viikonloppua marraksille!

Vierailija
22/47 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa täällä, on pitänyt kiirusta päivisin etten ole ehtinyt.

Pinon luin läpi, enkä muista yhtään mitä piti kommentoida :(

Eli omaa napaa tulee siis:

huomenna mennään katsomaan turva-istuinta (Britaxin isofix-kiinnityksellä), vko sitten ei ollut isofix-kiinnikkeillä olevaa ja nyt on niin pitää mennä testaamaan. Myyjätär sanoi nimittäin että välttämättä sitä istuinta ei saa makaavampaan asentoon kuin kaukaloa, mutta on kai riippuvainen auton merkistä. Eli nyt mennään testaamaan miten on. Toivottavasti sais makaavampaan asentoon niin helpottaisi meidän Hesan reissua parin vkon päästä.

Lotta harjoittelee jo kovasti kontilleen nousua, ei vielä kauaa jaksa pysyä mut eiköhän se siitä. Taaksepäin edelleen ryömitään, ja tuskastutaan kun ei pääse eteenpäin :)

Vilkutellaan (siitä tais olla puhetta..) jo ihan oikeilla hetkilläkin, eli kun sanotaan hei hei, niin neiti vilkuttaa, aivan yli suloista.

Kiitokset Noema muuten reissuvinkeistä :) Luin ne kyllä en vain ehtinyt kiittää heti. Jännittää kyllä ihan mielettömästi jo kuinka reissu menee, automatka Hesaan, lentomatka, oleilu Rodoksella yms.

Ja niin tuskissani oon kun tuo neitokainen ei suostu juomaan pullosta, mukista tms. ollenkaan nyt mitään. Tissi nyt onneksi kelpaa taas, 3-4 kertaa imetän päivän aikana, ja yöllä sitäkin enemmän ... En muista oonko maininnut että saankin syödä allergialääkkeitä (Clarityn-merkkisiä) vaikka imetänkin vielä. Ja mullahan oli joitakin vkoja takaperin kauhee tuska saada imetys lopetettua, mut onneks ei enää oo.

Töihin palaan " näillä näkymin" 8.1.07. Tosin miehen kanssa oli puhe josko olisin pitempään kotona (katotaan vaan miten talous sen kestää). Mitenkäs se mies nyt sanoikaan: joko mun on mentävä ens kesänä töihin TAI oon ens joulunkin kotona. Arvaatkaa vaan kumpi vaihtoehto mua kiinnostaa ;))

Nyt nukkumaan, että jaksaa lähteä huomenna käymään n. 80 kilsan päässä katsomassa sitä istuinta.

Ötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas ollu sutina viikko! Nyt tuli hetken rakonen, kun pikku-ukko ekoilla unilla, isommat kattoo lastenohjelmia ja mies rakentaa.

Sankku, kiva kuulla teistä! Mäkin välillä oon mietiskelly et miten teillä sujuu, hyvin tuntuu menevän! Voimia sulle poikien kans, vauhtia varmaan riittää!

Noema; Ihanan kuuloinen tuo kaalimato-juttu:) Mukavaa iltaa miehesi kanssa sinne rapujuhliin, nauti nyt kaikessa rauhassa! Niin ja onnea talon metsästykseen:)

Muhun iski hirvee räkätauti:( Kurkku kipee ja nenästä tulee " kaikenmaailmanväristämönjää" Olo ei hääppöinen. Poikanenkin nukkuin toissa yön tosi huonosti ja päivän oli itkuinen ja levoton. Annoin sit viime yöksi supon ja nukkuikin sit hyvin. en tiedä mikä vaivaa, hampaat vai onko vauvallakin kurkku kipee..Ruoka kyllä maistuu suht hyvin.

Meillä poika osaa siis taputtaa, mut ei vilkuttaa. eikä edelleenkään mene eteenpäin millään tyylillä. Takaperin menee kyllä lattialla. No eiköhän sitä keretä..

Nyt meen juomaan teetä, jospa lämmin auttais tuohon kurkkuun..

Kivaa lauantaita kaikille!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
24/47 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs viikko sujahtanut nopeeta ohi.

Esikoinen pitänyt vauhdissa reissunsa jälkeen. Yleensä ikäväänsä minulle sitten kiukuttelee, kun kotiin tulee. Mutta nyt jo neiti tasaantunut =)

Muumilandiasta minulle toi muumimamma hiuspinnit =) ja isännältä sain immosen nalle mukin, enää yksi puuttu. =)

ja perttu sai muumipallon.

Poika konttaa ja kovaa! Ja isosiskon perässä viuhottaa menemään =)

Harmillista, kun sisko ei aina halua leikkikaveria ja perttu saa jäädä ove taakse äkäileen.

Sohvaa vasten tänään on muutaman kerran noussut.

Lääkärineuvolassa viikolla käytiin, eipä siellä oikeen mitään erikoista.

Kaikki oli ok. 9300g ja 73cm. Kattelin, että fanny ollu kilon pienempi samanikäisenä.

Niin se kesä vaan hurahti, että koulutkin alkaa jo ylihuomenna. Ja puistoilu. Odotan kyllä syksyisiä ilmoja ja pimeitä iltoja, en kuitenkaan niitä loskakelejä.

Ja joulukin lähenee =) täällä hirmu jouluihminen. =)

Pyörän kyydissä perttu istunut jo jonkin aikaa ja viihtyy hyvin. Kopsuttelee jaloillaan ja imeskelee kypärän remmiä =)

Ens viikolla pitäisikin käydä ostaan uudet istumet, minun ja miehen pyöriin. Pääsee sitten koko perheen voimin liikkuun.

tintta-liisa, onpa harmi ettei juomat lotalle maistu. Pertullekin joskus sairaana ei ole oikein kelvannut mukista/pullosta, mutta lusikasta kyllä.

Pikku hiljaa pullosta yritetään luopua. Nokkamukista menee ihan hyvin kyllä maitokin. Ja puuroon olen laittanut myös, että varmasti tarpeeksi maitoa saa.

sankku, enollani kaksospojat, nyt jo 7v, mutta pienenä olen heitä paljon hoitanut ja kyllä saa tarkkana olla. Kumpikin kun yleensä juoksi eri suuntiin. Vilskettä tulee teillä riittmään!! Onpa heistä kyllä sitten kaveriakin toisilleen, kun vähän varttuvat.

äitykälle paranemisia! Ja lepoa.

noemalle innokasta lukua!

Ja ihana kaalijuttu =) varmaam söötin näköinen.

Ja mites juhlat ja onnin yökyläily sujui??

Perttu on ihan hikinäppylöissä. Hurjan näköinen poju =) oli jo lääkärissä käydessä ja lääkäri sanoi, että niitäpä ne.

Ihanaa päivää kaikille!!!! =)

Hilda ja Pilkkumies PilkkuPlaneetalta

Vierailija
25/47 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan kans flunssassa oltu täällä viime päivät, nii ei oo jaksanut oikein kirjoitellakaan. ensin sairastu mies, nyt kun se alkaa pikkuhiljaa olla parempaanpäin ni mä oon kipeenä. ja taitaa karhunpoikakin vähän sairastaa...ainakin nenä sillä hiukan vuotaa ja on nukkunut tosi huonosti ja ruokakaan ei tahdo hyvin maistua. viime yö heräiltiin tunnin tai kahden välein.

aamulla siis hiukan väsytti. kävin tänään silti töissä, kun olin jo aiemmin luvannut keikkahomman tehdä. kivaa vaihtelua vauva-arkeen, mut nyt oon ihan uupelo kun on vähän unta takana ja kovin kipeä olo. työt vei viimeisetkin mehut. voi kun poikanen ei tulis näin kipeäksi.

joku puhuikin töistä jotain, mulle on siunaantunut nyt silloin tällöin joitakin keikkahommia. teen niitä joskus iltaisin tai sit lauantaisin. mut aika satunnaisesti vielä, ehkä syksymmällä vähän enemmän kun on muuten niin pieni tuo hoitoraha. mut aika näyttää miten asiat menee ja kuinka jaksaa, saas nähdä.

noema hyviä rapujuhlia!

auringonkukka ja mammakka, kiitos ajatuksista! kauheesti jännitti mennä taas uudelle ihmiselle jutteleen, mut ihan kivasti meni kuitenkin. oli kauheen mukava ja " ymmärtäväinen" ihminen vastassa. ainakin muutaman kerran menen vielä käymään siellä.

sankku mäkin muistan teidät. kiva kuulla taas teistäkin! jollain toisellakin marraskuisella taisi olla kaksoset, oliskohan ollut pylleröinen tms? en nyt varmaksi muista.

tylsää olla flunssassa kun on hellettä. ei oikein sovi yhteen. jotenkin tuntuu että flunssien pitäis olla talvisairauksia.

marjoja tekis munkin mieli pakkaseen saada, meillä on vaan niin vähän tilaa ettei paljoa mahdu. taitaa muutenkin olla vähän huonosti marjoja tänä vuonna. vähän tekis mieli mustikoita ja puolukoita. viinimarjoista tein jo hiukan mehua.

pojan kaikki ruokailut on kitinävoittoisia. jo siinä vaiheessa kun laittaa syöttötuoliin, tulee kitinää tai itku. joskus sit kuitenkin suostuu syömään, välillä ei söisi millään. aika taisteluiksi on ruokailut menneet että edes jotain söisi, mutta eipä voi toista pakottaakaan.

ajatus vähän pomppii asiasta toiseen.

gerda

Vierailija
26/47 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva-kiva, Jesse on taas muistanut kuinka kivaa karjuminen oikein onkaan. Tänään on kirkunut ja karjunut melkein koko päivän, kaikkein kovimmat desibelit kurkusta kuuluu silloin kun seistä jöpötetään tukea vasten. Ilmeisesti tsemppaa itseään jotta jaksaisi seistä vielä vähän kauemmin ja kauemmin ja kauemmin...? ;-)

Ihme ettei kukaan naapureista ole tullut valittamaan kun täältä on kuulunut niin kova meteli. Noh, ei sentään olla ihan koko päivää kotona oltu kun on tehty vaunulenkkejä ja käyty leikkipuistoissa joten naapureiden korvat ovat saaneet sentään välillä vähän levähtää. Ja onpa ihana hiljaisuus nyt kun Jesse on saateltu halein ja suukoin sänkyyn hyvänyön unia katselemaan. Mitä nyt korvat vaan vähän soi päivän konsertin jäljiltä. :-)

Nyt ei kykene ajattelemaan muuta kun päässä niin helisee ja kilisee. Taidanpa mennä suihkuun ennen Selviytyjiä...

Vierailija
27/47 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taka-alalla ollut, kiirutta pitää ja pääkin on särkenyt, ei kiva. Mies ollut tämän vkon lomalla niin ollaan touhuttu kaikenlaista pientä.

Appiukko sanoi tänään, koskas teille toinen tulee... =)

Siis aivan ihanaa, meillä poika on alkanut nousta ihan ilman tukea pystyyn. Tänään oikein urakalla noussut. Ihana!! Mahtaako pian jo käpytelläkin.

Mutta ruoka ei olekaan sitten tänään maittanut. Vain baanaania ja yksi lihasose meni ja sitten mamman puskista karviaisia ja vadelmia ja vähän herneitäkin.

Meillä poitsu nukkuu meujän kanssa samassa huoneessa. Joskus koitin omaan h uoneeseen kahdeksi yöksi, mutta en jaksanut nousta sinne asti joten siirrettiin takaisin sänkymme viekkuun.

Yöllä edelleen heräillään ja syödään. En edes muista miten me heräillään kun tuntuu että aina lyön vaan tisiin suuhun että unet jatkuisi. Pitäisi vähän alkaa vissiin ottamaan itseä niskasta kiinn, vai mitä sanotte, että ei nyt ihan aina se tissi yöllä sinne suuhun?

Taitaa meilläkin tuo eroahdistus olla päällä vaikka tuntuu että lähes aina tuo poika on ollut niin kova minun perääni. Vessan ovi on aina mullakin auki ja sinne poikakin tepsuttaa ja joka paikkaan minne minäkin ja aika paljon haluaa syliin.

Mutta mutta jätetään tilaa muillekin ja menen syömään herneitä!!! Lauantain jatkoa kaikille!!!!!!!!!

Vierailija
28/47 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se viikonloppu taas lähenee loppuaan, höh! Munst on nii kiva ko isäntäki on kotona. Mut huominen jännää entist enemmän... Isäntä lähtee samalla tavalla töihi ku ennenki, mut nyt alkaa omaan firmaan tekeminen. Hiukan jänskää et mite homma lähtee toimimaa!

Eilen käytiin kattomas kummityttöö(2v) ja häne pikkusiskoo(4kk). Oli Miro ihmeissään kun olikin pienempi vauva talossa :) Hän ois tykänny työntää vauvaa kun se istu rollossa :) Hän kun kotonaki kävelee sillee rolloo työntäen! Tai sitte Taapero-kärryn kanssa lähes juosten. On se mahotonta ajatella, että eilen tuli Mirolle 9kk täyteen ja se melkeen ittekseen jo osaa kävellä :O Toisella kädellä tuuppailee rolloo tai Taaperoo edellään ku menee pisin kämppää, ohhoh! Empä ois uskonu että se nyt jo noin kovasti menis :)

Mehuja ollaan saatu jo anopilta ja isännän mummilta. Ei kandee ite ees tehä kun ne tekee niin paljon. Marjoja en voi pakastella kun ei oo pakastinta (ainakaa viel ostettu) mut toisaalta mun äiti ja anoppi laittaa niit kyl aina niin paljon et varmaa riittää meilleki :) Kiva!

Miro on nukkunu nyt kuukauden verran omassa huoneessa ja hyvin on toiminu. Hän nukkuu paljon paremmin kun ei kuule koko ajan meiän yskimisii ja kyljen kääntämisii. Tietty välil harmittaa kun joutuu yläkerran eteisen läpi meneen hänen huoneeseen, mut yleens hän nukahtaa kyl heti kun saa tutin ja rätin. Nukkumaan meneminen on kyl kauheen vaikeeta nykyään :( Miten teillä sujuu?? Ennen riitti kun laitti sänkyyn ni sinne nukahti, mut nykyää menee jopa tunti välil ja silti joutuu sitte ottamaan syliin nukahtamaan. Ja silmät kiinni tuo pieni siellä häärää kun on nii väskä :( Oisko kellää mitää hyvää unikoulutusta tähän?? Ehtisin viel suorittaa sellasen ennen kouluun lähtöö...

Mitäs muuta juteltiin?... Pitäs men ostaan potta ens viikol. Kun kakka tulee kuitenkin aika säännöllisesti ni ois ehkä helppo laittaa siihen istuun sitte?? Ootteks jo paljo pottaillu?

Miro päätti klo 6.10 tänää että nyt noustaan ylös. Sitte puol seittemältä se nukahti iskän syliin. Me laitettiin sit leffa pyörimään ja Miro nukku melkee puoltoista tuntii. Oli ihan hyvä lehva, Äideistä parhain. Puuron poika söi vasta melkee puol yheksän ku yleensä se nautiskellaan seiskalta jo. Mut ei ollu eka kerta... ku meiät on saanu ylös sängystä ni voi ite pyytää syliin ja nukahtaa :) IHANA!

Nyt mä taidan lopetella ku en taaskaa muista mitä piti... Mut palailen ehkä illemmal ja luen kuitenki teiän jutustelui vähän välii ku kone on kuitenki auki koko päivän :)

Muksaa päivää! -Jonsku ja Miro (eilen 9kk)-

Vierailija
29/47 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitykkä80:

b

Vierailija
30/47 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika hermoaa sylissä ja lähetti tuollaisen tekstin. Miten se sinne ton äitykkää80 sai... aika poika... kirjoitan myöhemmin...

Vierailija
31/47 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä on poijjaan kanssa touhuamassa ja käytiin jo suihkussa ja grilli hehkaa..

Poika oli niin äksynä sylissä ettei tullut kirjoituksesta mtn. On muutenkin eilen ja tänään ihme lakkoilua pitänyt syömisessä. Niin vähän syönyt. Pitää vaan suuta kiinni, ei huoli. =( Ja mammaa harmittaa. Ei kuitenkaan mitään paljoa tissiäkään syö. Mahtaako tuo nousu ilman tukea vaikuttaa ettei kiinnosta syödä..

Itsekin hermoilin tänään kun ei syönyt ja sitten oli paha mieli.

Tänään on kävelty veljeni luo, yhteensä varmaan joku 6km. Hyvä lenkkeillä.

Laitoinkin tuonne uuden ensikenkäpinon. Onko jo moni teistä hankkinut taipitää jo jalassa? Onkohan tästä ollut täällä puhetta... muisti pätkii..

ilmoitin meidät tänään muskariin, alkaa 31.8. Kivaa.

Jahas, nyt mun jalassa joku kittisee... moo

Vierailija
32/47 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhihaa: meillä on jo hankittu ensiaskelkengät ja satunnaisesti vähän viileämpinä päivinä on hiekkiksellä ollu jalassa. Jotenkin vaan tuntuu että ne enemminkin hankaloittaa seisomista ja tuen kanssa kävelyä. Ehkä pitäisi ahkerammin pitää niin voisivat tottua...

Aamuherätyksiä on meillä ollut nyt muutamana aamuna 5.30...Mä olen kyllä päättänyt ettei poikia sängystä nosteta ennen puoli seiskaa. Hyvin ne siellä sängyissään on, useimmiten nukahtaa uudestaan kun käyn pari kertaa kaatamassa. Kimillä on ollut kolme-neljä yötä tosi levottomia, heräillyt tunnin välein. Ja mä kun olen jo tottunut nukkumaan niin nyt on kyllä aika zombia olo! Tänä iltanan laitoin t-paidan yökkäriksi ja tuttinarulla tutin kiinni josko se auttais. Katsotaan sitten huomenissa. Meillä kun ei mies voi noissa hommissa viikonloppuisinkaan auttaa, kun toinen korva on kuuro ja jos se kuuleva korva on tyynyä vasten hän ei herää. Ei kyllä herää muutenkaan öisin poikien ääntelyihin...

Miten teillä muilla menee EI jakeluun? Meidän pojat selvästi ymmärtää mitä se tarkoittaa, mutta mitään ei välitetä. Useimmiten nauravat kun jotain kielletään. Että silleen...Ehkä se vielä joskus alkaa mennä perille.

Nyt täytyy alkaa iltapalan tekoon, että pääsee kohta nukkumaan, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Sankku ja pojat

Vierailija
33/47 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sille mitään, mutta olen vaan hermona.. en jaksa kuunnella pienen kitinää ja vikinää ja kun ei illalla saa laitettua vaippaa kun vaan pyörii ja pyörii. Päivisin käytänkin housuvaippaa. Ei syö, mutta maissinaksut ja tissi menisi..

Vein isännälle että siinä ja alkoi huuto ja vain jatkui ja yltyi ja konttasi tänne mun luo ja nyt leikkii poika cd:llä. Vien pian nukkumaan.

Anteeksi vuodatukseni. Tuntuu niin pahalla, miksi raivoan. Tuntuu kyllä että en taida olla äidiksi hyvä... =( Kaipa sitä joskus menee kaikilla hermot..

Ei ole menkatkaan alkaneet että sen piikkiin voisi laittaa..

Toivottavasti uusi viikko alkaa paremmin..

Vierailija
34/47 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhihaa meillä on ollut aika samanlaista. ruoka ei kovin hyvin maistuisi, maissinaksuja ja tissiä kyllä kelpuuttaisi loputtomiin. jokaisella syöttöyrityksellä tulee kitinää ja natinaa, joskus menee sit lopulta suuhun ruokaa, välillä syö vain teelusikallisen. protesti alkaa samantien kun laittaa syöttötuoliin.

muutenkin on aika paljon meteliä, huutoa ja kailotusta huvikseen (se kuuluu muuten rappukäytävään asti huomattiin...!), itkua kun joku harmittaa tai kopsahtaa johonkin kun harjoittelee liikkumaan tai mitä milloinkin. kissa mauruaa lisäksi iltaisin ja joskus öisin parvekkeelle pääsyä. ja yöllä on nyt heräilty tunnin kahden välein pari yötä, aamuherätys kuuden maissa. poika on nuhassa ja itsekin vähän kipeänä. että kyllä täälläkin väsymys ja jatkuva meteli pistää pinnan tiukalle, ja mulla menee myös hermot aika ajoin. yleensä se purkautuu sit mieheen, mutta joskus suutahdan vauvallekin mikä on aika pöhköä. niinku tänään tunnin nukuttamisyrityksen jälkeen hermostuin ja tokaisin vauvalle tuohtuneena et " ei sit, ei väkisin. kiipee sit ite tonne patjalle nukkuun (meillä on lattialla patja) ku väsyttää, siellä on tuttiskin sit." jä läksin viereiseen huoneeseen jäähytteleen. ihan ku vauvan nyt vois pakottaa nukahtaan... :)

ihania ovat välillä rauhalliset ja hiljaiset hetket elämässä!!

tulipas valitusta ja vuodatusta. kiva purkaa tänne :P

sankku meillä kans tuntuu et poika tietää sanan ei, mutta yleensä nauraa sille ja tekee heti uudestaan kiellettyä asiaa. en tiiä pitääkö sit sitä leikkinä. vaikka koitan kyllä ite pitää pokkaa ja olla hymyilemättä silloin kun kiellän jotain. välillä kieltämättä meinaa alkaa itteekin hymyilyttään.

ensikenkiä meillä ei vielä ole. tänään poika nousi ekan kerran tukea vasten seisomaan. jee. kohta voi siis varmaan kenkiäkin alkaa harkitsemaan.

hyvää yötä.

gerda

Vierailija
35/47 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mielikin on jo ihan ok. =)

Piti kommentoida tuota ei sanaa. Välillä poika uskoo sen ja ei ota esim. koiran kiposta ruokaa. Joskus ei kuulekkaan tai nauraa vaan. Joskus kun tuhahdin vähän lujempaa -ei- niin pelästyi ja alkoi itkemään. Saako kovin topakasti jo sanoa? Mutta nyt unten maille...

Hyvää yötä

Vierailija
36/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinkö pinon aloittajaksi?! tätä ei ole sitten tapahtunu kun viimeks joskus odotuspuolella:) No kiva.

Helle tuntuu jatkuvan. ihanaa kun kesä on kunnolla kesä!

Meillä riesana kesäräkätauti, niistää saa jatkuvasti. Lisäks keskimmäisellä on kova yskä.

Tälle viikolle ei erikoista ohjelmaa. Mies töissä ja lapsilla viimeinen lomaviikko. Ens viikolla se sit tosiaan alkaa, monen vuoden aherrus koulutiellä. Eilen kysyin esikoiselta, et haluaako hän et mä saattelen eka eskaripäivänä koululle vai haluaako hän mennä taksilla(meillä ilmainen kyyditys eskariin), niin vastaus oli heti et taksilla tietty!!

haikeana kattelen poikaa, joka on jo olevinaan niin iso..Mun eka vauva:)

Gerdakos se taputtelun ihanuudesta kertoi..Meillä poika oppi kans joku aika sitten taputtamaan ja se on niin hauskaa! Lauantaina mies opetti pojalle et kun nostaa kädet suoraksi ylös ja huutaa JEE..Poika nostaa nyt sit käsiään ja omalla tavallaan sanoo sen jee:) suloinen näky.

Mut nyt kotihommat kutsuu...pyykkiä ja tiskiä näkyis riittävän..

Palaillaan taas!

Kivaa alkavaa viikkoa hyvät mammat ja vauvat!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
37/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin poimimassa viinimarjoja ja tämä päivä meneekin sitten mehua keitellessä. On siinä tavallaan hirvee vaiva, mutta ihana sitten kotitekoista mehua juoda talvella. Eikä se ole niin makeeta kuin kaupan mehut. Jos Annillekin uskaltas antaa.

Eipä kai sen ihmeellisempää ohjelmaa tälle viikolle. Sadetta odotellessa. Mua alkaa nää helteet ja aurinkoiset ilmat jo ihan tosissaan tympiä. Kyllä kesällä pitää välillä sataakin. Meillä on piha niin rutikuiva ja kokoajan saa olla kukkia kastelemassa, ei enää jaksas... omenat tippuu puusta ennen aikojaan, kun puu kärsii kuivuudesta. Olen yrittänyt sitä kastella, mutta mutta... toivottavasti edes osa omenoista kypsyy kunnolla, niin saa tehtyä sosetta ja hilloo niistä, nam.

Huomasin tänää ettei enää " vauvalelut" Annia jaksa kiinnostaa. Sellanen lempi mustekalahelistin ei kauaa mielenkiintoa jaksanut yllä pitää. Otti kyllä lelun tyytyväisenä käsiinsä, muttei mennyt montaa minuuttia, kun heitti pois ja toista lelua kehiin. Samaten sellanen rapiseva kirja, joka vähän aikaa sitten jakso kiinnostaa vaikka kuinka kauan,niin nyt ei vähääkään. Sellanen palapeli, jossa voi harjotella pinsettiotetta on ihan pop. ja pinottavat kupit. Täytys varmaan lähtä lelukauppaan ostaan joku hyvä lelu lisäks.

Ai niin eilen meille tuli 9kk täyteen!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Hertta ja Anni

Vierailija
38/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Äitykkä, on se vaan niin haikean kuuloista tuo varttuminen. Tuli jo melkein tippa linssiin, kun mietin, että joskus se Onnikin sitten lähtee kouluun.. Nopeasti menee aika, kohta ovat nämäkin jo vuoden ikäisiä. Eikä tuota tukia pitkin vilistävää pamputtajaa osaa oikein enää vauvaksi sanoa, pikkuiselta taaperolta näyttää. Eilen illalla huokailin pinniksen vieressä ja katselin nukkuvaa lasta. Näytti jo niin isolta pinnasängyssään. Nukkui kaikki raajat levällään " ihan äijänä" . Sydämestä ottaa välillä tämä rakkaus. Se on minun poikani.

Uudestaan kysyn, kun emme Auringonkukan kanssa saaneet vastausta kysymykseen, että koska lasten silmienväri yleensä keskimäärin vakiintuu. Tai jos ei ole faktatietoa, niin koska muiden lastenne silmienväri on vakiintunut?

Eilen annoin Onnille korviketta jo illallakin. Puri vaan puremistaan ja käänsi päätä pois rinnalta riuhtoen itseään. Äiti vaan yrittää tarjota ja lapsi haroo vastaan antaen selvää merkkiä, että ei kiinnosta enää. Aamulla söi rauhassa. Kai tämä menee pikkuhiljaa siihen, että imetys loppuu meidän osalta kokonaan. Tuntuu vaan niin haikealta. Koskaan en olisi osannut ajatella, että reagoin näin. Toisaalta pitää olla onnellinen, että Onni vieroittaa itsensä, kolmen kuukauden päästä se olisi ollut edessä kuitenkin ja helpolla pääsen, kun ei tarvitse lopettaa tarjoamista rintaa haluavalle lapselle. Ihme selitystä, mutta kai näin käyn läpi jotain " surutyötä" , who knows.

Tämän viikon lauantaina meillä olisi se rapujuhlamökkireissu ja Onnin ensimmäinen yökyläily mummilla ja ukilla. Jännittää, mutta varmasti menee hyvin. Kauhistelin jo mielessäni vanhemmillani olevia isoja leveitä rappusia. Ne vaivasivat mieltäni, koska jännitin, että jos tämä nopea velihopea kuitenkin ehtii jotenkin rynnätä alas meneviin rappusiin, niin siinä käy huonosti. Onneksi äitini soitti eilen, että olivat ostaneet portit rappuihin :) Iso helpotus pääsi minulta. Onnin ukki on sisustusarkkitehti ja tällaisten (rumien)porttien (siis ukin mielestä ;) laittaminen ei olisi ennen tullut kuuloonkaan, mutta nyt oli itse ehdottanut portin hankintaa. Taitavat pehmetä ihan piloille nuo isovanhemmat. Mummilla on hankkinut autoonsa turvaistuimen ja matkarattaat, jotta voi sitten hengailla Onnin kanssa ihan kahdestaankin :D Ihania höpsöjä.

Nyt lukemaan siihen tenttiin, siis oikeasti, se on jo ensiviikolla ja arvatkaa olenko lukenut yhtään, en. Woe woe.

Vierailija
39/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun on harva pää, niin noemako se kyseli uudestaan silmien värin vakiintumisesta. Tähän joku päivä piti kommentoida, mutta kun ei muista niin ei muista... Siis jostain luin (lähdettä en muista) että kahden vuoden ikään mennessä silmien väri vakiintuu. Minäkin toivon ja odotan, että Annilla pysys ruskeet silmät. Nyt vaan jo laidoilla näkyy sellasta tummaa siniharmaata. Tosin nätit senkinväriset silmät olis, mutta nykysen väriset ruskeet olis vaan niiin ihanan väriset.

Nyt neiti tarvii viedä potalle, ennenkuin on kakat vaipassa. Palaillaan!

Hertta

Vierailija
40/47 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noema: meillä kävi myös noin, että poju itsensä vieroitti. Loppuviikosta ei siis enää herännyt yöllä edes sitä yhtä kertaa rinnalla ja nyt en sitten olekaan imettänyt ollenkaan. Mielestäni tämä oli hyvä ratkaisu näin, että teki sen itse. Ja olipa tosi poju sen verran viisas, että teki sen pikkuhiljaa, niin eipä tarvittu tässä lopussa mitään tyhjennyksiä. Ja nyt olen onnistunut saamaan pojua juomaan huoneenlämpöistä korviketta. Eli puoli nukuksissa juuri ennen nukahtamistaan ottaa pullosta maitoa. Ruuan kanssa annan sitten nokkamukista, kuten vedenkin juo.

Anteeksi, en muista nimeä, mutta joku viikonlopun pinossa kertoi, ettei saa mitään nestettä vauvallensa alas. Meillä kävi myös noin niiden ekojen helteiden aikana ja lopulta jouduin pumppaamaan maidon ja jäähdyttää sen jääkaapissa. Silloin jo luulin, että imetys loppuu ja välillä yritin tarjota korviketta, mutta ei mennyt huoneenlämpöisenä eikä kylmänä. Mutta äm:n ja korvikkeen sekoitus taas meni, mutta kylmänä. Ja vesikin piti olla raikasta, viileää, jotta poju joi sitä. Tulkitsin, että hänellä on niin kuuma, että ei lämpöiset juomat maistu :o)

Mutta täytyy sanoa, että on tämä imetys ollut viimeiset pari kuukautta sellasita showta kaikinpuolin, että varmasti oli jo aikakin, että se loppuu. Hiukan haikea olen ollut, kuten Noemakin sanoi, mutta alkaa siihenkin jo tottua.

Meidän " äijä" huutelee pinniksessä, täytyy mennä!

marrasfantti