Poika on alkanut nukkumaan ovi kiinni. Raivostuu kun vedän aamulla oven auki.
Siis pakko koska muuten koko asunto homehtuu ja haisee. Niin hirveän tunkkainen löyhkä sieltä tulee.
Pitääkö tässä ottaa ovi kokonaan hetkeksi pois vai mikä auttaa? Mun talo ja mun säännöt. En halua mitään hajuhaittoja lapsen itsekkyyden takia
Kommentit (45)
Teillä on jotain vikaa ilmanvaihdossa. Meillä teinipojat nukkuu aina ovet kiinni eikä mikään haise. Kannattaa varmaan se asia nyt ihan ekana selvittää
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä asunto voisi homehtua oven ollessa kiinni yön ajan?
Kerää niin hirveästi kosteutta. Sen oven kun avaa niin oikein pöllähtää sellainen kostea tunkkainen ilma sieltä huoneesta. Ap
Itse vedän poikani oven auki iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Aina saa huomauttaa, että ei ole hyvä tuijottaa ruutua enää sängyssä, vaikuttaa uneen. Poika hermostuu aina, että häiritsen muka.
Opeta tuulettamaan aamulla. Teini tarvitsee omaa rauhaa, tiedät kyllä miksi. Ja toisekseen onhan se ovi äänieristekin. Ihan pirunhauskaa varmasti koittaa nukkua kun äiti jo kuudelta kolistelee keittiössä...
Pojat tarvii omaa tilaa. Anna olla.
Äläkä avaa sitä ovea, kun kerran se on toive.
Pojanpyyntö on se, niin kunnioita sitä.
Anna lapsesi kehittyä nuoreksi mieheksi.
Meidän poika järkkäs omaan oveensa lukon.
Tuuleta sitten myöhemmin.
Tahto. Sinulla on. Anna sen kehittyä pojallasikin.
Millaisessa mörskässä oikein asutte? Ei kai se lapsen syy ole, ettet pysty tarjoamaan siedettäviä asuinoloja. Anna sille yksityisyyttä, vaikutat hyvin raskaalta tyypiltä muutenkin. Voitte sopia, että koulupäivän ajan huone on kiinni ja että poika tuulettaa huoneensa aamuisin.
Nyt sanoisin että ihan ekana lopeta tuo herkän teinin kiusaaminen tuolla asialla ennen kuin pilaat tuon takia teidän välit kokonaan. Nukutko itse ovi auki? Miten sun seksielämän laita?
Joku on nyt pielessä huoneessa, sillä kyllä huoneiden ovet pitää pystyä sulkemaan yöksi ilman mitään hirveää kostean keräämistä. Kukaan ihminen ei aiheuta huoneelle mitään tuollaista yön aikana. Tutki tuo, sillä kohta ei auta sen ovenkaan auki pitäminen.
Nuoret tutustuvat intiimisti itseensä ja jossain vaiheessa myös seurustelu- yms. kumppaneihinsa. Se on luonnollista ja jopa suotavaa kehitystä. Siihen osallistuminen tai sen katselu ja kuuntelu ei kuulu sinulle. Ovet täytyy saada pitää kiinni. Äläkä koskaan avaa suljettua ovea koputtamatta ja odottamatta vastausta! Koeta parantaa huoneen tuuletusta.
Mulle ei todellakaan tulis mieleen riidellä noin turhasta asiasta oman lapsen kanssa. Sun asunnossa on vika, ei lapsessa
Helppoa, muuta sinä sinne makkariin, jonka oven on oltava auki, teini saa teidän huoneenne. Tuuletus on keksitty, jos huone on vähän tunkkainen aamulla ja jos ongelma on isompi, se täytyy tutkia.
Toivon, että tämä on provo, ei kukaan teinin vanhempi voi olla niin rajaton, pihalla ja ilkeä että tulee lapsestaan ihmettelemään, miksi se haluaa yksityisyyttä. Meinasitko sitten anoppinakin käydä hoitamassa poja huushollia omilla avaimilla. Kaapitkin auki, ettei ole tunkkaisuutta niissäkään.
Mä laitan aina mun poikien ovet iltasin kiinni, toivottavasi tottuvat siihen ja vanhenpina laittavat ne ihan itse kiinni. Kyllä kaikilla on oikeus yksityisyyteen (minullakin).
Jos huoneet sen takia haisee, että ovet on kiinni yön yli niin ota taloyhtiöön yhteyttä, jotain on pahasti vialla. Tai jos omakotitalo niin hoida asia kuntoon.
Toisaalta jos huone on vain ummehtuneen hajuinen koska lapsen likaiset vaatteet on sielä eikä lapsi ole vaihtanut lakanoita tai et ole vaihtanut/pessyt vuodevaatteita niin hoida se asia kuntoon.
Ap:n toiminta on minusta jonkinlainen hyväksikäytön muoto jopa. Vähän sama kuin pakottaisi pitämään vessan ovea auki tai että suihkussa ei saisi käydä yksin. Järkyttävää ja surullista.
Pitäisin itseäni ihan kajahtaneena, jos en tajuaisi, että teinit kaipaavat yksityisyyttä. Eihän tuollaista oven avaamista voi tehdä, ihan oikeesti nyt, MIETI vähän!
Miten ihmeessä asunto voisi homehtua oven ollessa kiinni yön ajan?