Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku vähän antaa ohjeita miten toimitaan kirjautuessa yahoon postituslistaan?Tuo englannin kielinen ohjelma jotenkin tuntuu niin vieraalta...täältä tuntuu kaikki Kertut häviävän????

nimin. Do you speak London?

Vierailija
22/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ristiäiset viime lauantaina ja juhlat olivat ihanat ja onnistuneet =)

Tyttö sai nimekseen Jade ja nyt onkin sitte muistaminen ku Pllaeroksi ollaan sitä masusta asti puhuteltu, heh...

Nukkumisesta oli puhetta. Meillä tyttö on nukkunut alusta asti hyvin. Pisin syömisväli joka yö on sen 6h ja sitte seuraava on 3h päästä ja sitte 2h päästä. Aamupvällä otetaan 2 tisuttelu kierros ja sitte nukutaan taas sellanen 4h pätkä. Siitä sitte taas syödään 2 kierroksen verran ja pikku 15min torkku siinä välissä.Kun taas klo nukutaan 3-4h unet. Ilta meneekin sitte siinä valvoskellessa n. 2-3h, pari lyhyttä torkkua välissä.Ilta valvomiseen tosin kuuluu aika paljon sylittelyä ja kanniskeluaja tankkaamista tississä + kylvyt. Eli niska&hartian seutu saa ihan työskennellä nuo illat uutteraan.

Meillä aika selkee rytmi ollut jo 2 vkon iästä asti, myös aiempien lasten kanssa. Mistä lie nuo rytminsä kehittävät, mutta hyvin ovat ainakin täällä aina tulleet ja varhain.

PAinoa tytölle tulee 150g/vko, eli pieni ja siro on ja samaa tahtiin kasvaa kun veljensä aiemmin. Mutta kyllähän nuo isoiksi näköjään tulee tuollaisella pienemmälläkin painonnousulla =) Pituutta meil lapsil kuiten on yläkäyrällä aina, joten siihen se kasvu sitten meneekin ;D

MAsuvaivojakin on aika ajoin, mutta jätän aina D-vitamiinit (jekovitit) muutamaksi pväksi silloin tällöin pois, ja avot, taas pvätkin menee paremmin kun ei masussa kierrä pahasti.

Tällaista tänne. MEillä esikoisella alkaa huomenna koulu joten arki koittaa äidillekin kun aikaiset aamu tulevat jälleen kotiimme *haukottelee jo valmiiksi*

Marieela ja Jade 6 vkoa +4 pvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan, tultiin asuntovaunulomaltamme eilen illalla ja tämä päivä on sitten mennyt järjettömän pyykkikasan pesussa ja Tomin hirmuisessa huudossa! Poika on karjunut ihan täböllä tän päivän, mikä lie nyt vaivana?

Reissu meni yllättään hyvin, Tomi oli itse asiassa ainoa joka käyttäytyi hyvin, muut enemmän ja vähemmän oli pipot piukeella, etenkin minä ja tuo meidän 8v. poika oltiin ekat päivät napit vastakkain. Mä en oikein voi millään sietää että tuo meidän isompi herra meinaa hyppiä silmille, voi argh! No kyllä sitten loppulomasta alkoi taas äitin syli kelvata ja piti ihan äitin kainaloonkin taas päästä nukkumaan, hyvä niin. Miehen kanssakin tuli otettu muutama matsi kun tuntui että minäkö se lomalla(kin) yksin valvon ja vahdin ja laitan ruokaa ja roikotan vauvaa....

Huomenna alkaa tosiaan koulut, poika menee tokalle ja tyttö nyt ekalle luokalle, jännät ajat siis täällä. Mua on taas sitten itkettänyt kun tuntuu käsittämättömältä että tuo meidän neitikin jo menee kouluun, vastahan se syntyi.

Käytiin jälkitarkastuksessa ja poika painoi 6viikkoisena 5020 ja oli 56cm, syntyessään oli 3675&48. Ihan hienosti siis rintamaidolla ollaan pärjätty vaikka kyllä taas lomalla mietin monestikin että miksen voisi antaa vähän korviketta jotta olis saanut vaikka ite ottaa vähän olutta ja mies olis voinut vahtia vauvaa, olis varmaan mun hermoilllekin tehnyt hyvää. Eilen illalla join pikkupullon josta tuli lasillinen ihka oikeaa shamppanjaa! Ei nyt niin kovin hyvää ollut mutta tuntui nousevan päähän, huh, siis yksi lasi. Jo on alas vajottu :)).

Lääkäri kirjoitti mulle minipilleriresepin onko kellään kokemusta niistä? Ja tosta sektioarvesta kyseli että mitähän siinä on mahtanut käydä siinä leikkauksessa kun noin iso ja paksu arpi on...kivaa :(. Enpä kehdannut uimaankaan mennä nyt lomalla kun arpi näkyy uimapuvunkin yli, siis molemmin puolin sellaiset tulipunaiset sarvet, ahdistaa, yök!! Saunassa yks tyttö tuijotti pitkään tota arpea, eihän se mitään, lapset on lapsia mutta kyllä mua ottaa päähän että sellaisen muiston nyt sain tästä meidän pikku Tomista vaikka pitäis kait olla " ylpeä" niin kuin mies yrittää lohduttaa.

Nyt nukkumaan ja aamulla lapsia kouluun saattamaan, nyyh!

t. mariadee & Tomi 7vko

Vierailija
24/25 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Vauveli nukkuu, mamma taas koneella. Huomenna ois se jälkitarkastus. Pitääkin muistaa viedä se pissanäyte mennessä.

Mie jo vähän katselin meille aktiviteettia syksylle, voi muuten käydä aika pitkäksi kahdestaan vauvan kanssa. Seurakunnalla on torstaisin perhekerho, jossa voi käydä tapaamassa muita vanhempia. Siellä voi lapset askarrella ym. (ei ihan vielä meidän neiti askartele). On varmaan aina ihan virkistävää päästä juttelemaan muiden aikuisten kanssa. Sit mennään vauvauintiin, tosin se on sunnuntaisin ja mies tulee mukaan, joten ei siitä arjeksi ole tekemistä. Muskaria en ole löytänyt, vaikka netistä olen kuinka etsinyt. Mikä järjestö sitä yleensä pitää? Kokemusta?

Hitsi kun alkaa nopsaan jäädä nuo vauvan vaatteet pieniksi. Hirmu surullista kuskata vaatteita varastoon, ehkä niitä ei enää käytetä meidän lapsilla jos toinen lapsi onkin poika. Vaatteillakin on kovasti tunnearvoa.

Onks teillä alkanut jo muodostumaan selkeää rytmiä? Meillä nää aamut menee jo aina samalla kaavalla ja nukkumaan meno myös, mut siinä välissä on vielä vähän hakemista. Aamuisin neiti herää noin klo 7. Sit syödään aamupala ja leikitään vähän leikkimatolla. Noin 45 min. heräämisen jälkeen vauva menee vielä unille ja nukkuu aika tarkalleen tunnin. Sen jälkeen tehdään aamupesut, vaihdetaan päivävaatteet ja leikitään taas vähän. Sit käydään taas unille. Seuraavaksi mennään aina ulkoilemaan, käydään kaupassa jos tarvitsee. Ulkoilun jälkeen syödään. Sit onkin se väli, että on rytmi vähän hakusessa. Iltaan asti on yleensä vähän kitinää, ei oikein nukahda hyvin ja on selvästi paljon mahavaivoja. Illalla sit siinä 19.30 maissa on iltakylpy, vaihdetaan yöpuku päälle, ja mennään sänkyyn tisuttelemaan. Sit vauva menee omaan sänkyyn nukkumaan, ja mie katson vielä vähän telkkaria.

Kaipa tuohon väliajallekin alkaa jossain vaiheessa tulla selkeämpi rytmi. Ulkoillessakin vauva nukkuu jos nukkuu. Vaunuihin sitä on turha yrittää saada nukahtamaan, ei onnistu, eli kantoliina on yleensä se väline, missä neiti nukkuu ulkoilun ajan. Otetaan kyllä aina vaunut mukaan ja ensin yritetään saada sinne nukkumaan, mut yleensä seuraa huuto ja sit siirto syliin. Rupeispa se vähän enemmän vanhetessa viihtymään siellä vaunuissa, olis niin paljon helpompaa lähteä joka paikkaan. Nyt uloslähtö on aina semmoinen voi ei-juttu, kun tietää että se on yhtä taistoa.

Mie ajattelin tilata tuon painonvartijoiden cd:n, maksaa 65e, mutta en mie oikein tykkäisi käydä niissä ryhmissä ja nekin on aika kalliita. Tilaan sen sit kun beebe on 4kk, se on kuulemma suositusaika kun kannattaa aloittaa pointseilla. Jee, saa vielä 2kk ottaa rennommin.

Tytteli-83

Vierailija
25/25 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla loistavan päivän jälkeen kertomaan kuinka äiti-ihminen voi olla onnellinen pienestä vapaa-ajasta!!!

Sain tänään viettää melkein neljä tuntia omissa oloissa - mies hoiteli poikaa, kun minä pääsin kampaajalle. Sen jälkeen haahulin vielä kauppakeskuksessa kaikenmaailman liikkeissä ja vilkuilin kännykkää vähän väliä. Täytyy kyllä myöntää, että vaikka NAUTIN 100%:sti niin ikävä yllätti siellä haahuillessa.. Päätin, että seuraavan kerran lähden vauvan kanssa, kun se on sen verran iso poika, että jaksaa olla mukana vaikka valvoisikin.

Poika ja isi oli pärjäilleet kotona hyvin -tisulle kylläkin oli käyttöä heti kun se kotiin saapui :) Lypsin päivällä ennen lähtöä 200ml maitoa, jotka jaoin kahteen satsiin. Toisen pullon vaavi oli kiskonut mutta parin tunnin päästä herätessä toinen pullollinen olikin vain raivostuttanut. Tutti ei vieläkään kelpaa pojalle, joten mies oli kannellut urheasti pientä ympäri taloa ja katsellut hymynaamaa hoitopöydällä. Minun urheat mieskullat... Iso ja pieni rakas <3

Se piti vielä sanomani, että hiukan harmitti housuja sovittaessa että entinen 38 koko on muuttunut 40:ksi tai jopa 42:ksi.. Lohduttauduin,että minulla ainakin on selkeä syy miksi näin on käynyt ja olen ylpeä kroppani toiminnasta kuinka se on pienen elämän saattanut tähän maailmaan. Toisin olisi, jos tämä kaikki maha olisi hampurilaisilla ja nameilla hankittu :/ (mikä ei sekään mahdotonta olisi...)! Paljon nimittäin oli teinejä ja muuten minun ikäisiä liikkeellä, joilla näytti massaa olevan mua enemmän ilman mitään raskautta tai muuta vastaavaa. Ennen en oo niinkään muiden paksuuteen tai ohuuteen kiinnittänyt huomiota mutta näin vasta synnyttäneenä ja kilojen kanssa kuljeksivana huomaa muiden ihanat ja ei-niin-ihanat vartalot paljon helpommin. Kaikenkaikkiaan vähät huolin kiloistani tässä vaiheessa sillä eihän tässä synnytyksestä ole kuin 5 viikkoa -ihme jos tässä olisi kaikki niin kuin ennen. Tää on vain tällaista pohdintaa vaateostosten jälkeen..

Nyt hipsin peiton alle ajattelemaan iloisen päivän tapahtumia, joista riittää puhetta vielä pitkään. Niin ihmeellinen tämä päivä oli tällaiselle pari kuukautta kotona pällistelleelle pienen kultapojan äidille!

Hyvää yötä kaikille äideille, isille ja suloisille vauveleille toivoo -

Alide ja Muru 5vkoa