Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen kyllä Paula Vesalan puolella

Vierailija
13.02.2021 |

Oikeassahan hän on siinä että on aivan älytöntä että kaljalla saa istua mutta saman kokoisessa tilassa sama määrä ihmisiä ei voi kuunnella esim musiikkia.
Toiseksi. Eihän hän nyt puhunut lähinnäkään vain artistien ja taiteilijoiden tilanteesta.

Tapahtumiin liittyy roudareita, lavastushenkilökuntaa, äänentoistosta vastaavia, puvustajia, kampaajia... Jne

Suhteessa tämän taudin vaarallisuuteen rajoitukset on liian sekavat ja kovat.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi urheilukisoja saa järjestää.

Siellä ne hikoilee ja huohottaa toistensa kimpussa.

Vierailija
22/43 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten vaikeaa se on ymmärtää/muistaa/tajuta että ravintoloita ei voi hallitus määrätä suljettavaksi jos valmiuslaki ei ole voimassa. Kulttuuririennot voi. Ja ilmeisesti nämä "minä minä ja mun napa" - aristit haluaa Suomeenkin ruumisrekat. Voisivat pikkuisen ajatella muutakin kuin omaa napaansa. Ja jos oikeasti ajattelisivat niitä roudareitaan, niin olisivat jo ajat sitten järkänneet hyväntekeväisyyskonsertteja netin kautta. Että melkoisen tekopyhää touhua.

Kuinka moni on valmis maksamaan striimatusta konsertista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten tajua että tilanne voisi olla katastrofi kuten Ruotsissa, ellei näitä rajoituksia olisi? 

Niin, että karaokebaarissa voi hirveessä jurrissa huutaa menemään, mutta esim teatterissa ei voi istua muutaman penkin välein maskit päässä? Käy järkeen.

Jotenkin turhauttavaa tätä aina selittää kun persut eivät vaan kykene ymmärtämään. PERUSTUSLAKI KIELTÄÄ BAARIEN SULKEMISEN ILMAN VALMIUSLAKIA. JULKISET TILAT KUTEN TEATTERIT, MUSEOT VOIDAAN SULKEA LAIN MUKAAN, JA KEIKOILLA 10 HLÖ KOKOONTUMISRAJOITUKSET VOIDAAN TEHDÄ PERUSTUSLAIN MUKAAN. KONTAKTIEN RAJOITTAMINEN KAIKIN KEINOIN ON RATKAISEVAA, JA SILLOIN SULJETAAN MITÄ VOIDAAN. UUSI TARTUNTATAUTILAKI ON EDUSKUNNAN KÄSITTELYSSÄ JA SIELTÄ SAADAAN KEINOT MYÖS BAARIEN JA KARAOKEN SULKEMISEEN ILMAN VALMIUSLAKIA.

Minkä takia perustuslaki kieltää baarien sulkemisen ilman valmiuslakia? Eikö baarit ole julkisia tiloja? Voiko yksityisiä teattereita pitää auki?

Baarit eivät ole julkisia tiloja vaan niillä on yksityinen omistus, kuten yksityisillä kuntosaleilla jotka ovat auki. Yksityiset teatterit saavat olla auki muttei niihin kukaan mene korona-aikana eikä se ole hallituksen syytä.

Vierailija
24/43 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten vaikeaa se on ymmärtää/muistaa/tajuta että ravintoloita ei voi hallitus määrätä suljettavaksi jos valmiuslaki ei ole voimassa. Kulttuuririennot voi. Ja ilmeisesti nämä "minä minä ja mun napa" - aristit haluaa Suomeenkin ruumisrekat. Voisivat pikkuisen ajatella muutakin kuin omaa napaansa. Ja jos oikeasti ajattelisivat niitä roudareitaan, niin olisivat jo ajat sitten järkänneet hyväntekeväisyyskonsertteja netin kautta. Että melkoisen tekopyhää touhua.

Tänne ei ruumisrekkoja saataisi, vaikka purkaisimme kaikki rajoitukset huomisesta alkaen.

Vierailija
25/43 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paulalla on oikeasti ihan pointtia tuossa, mitä sanoo, mutta ulosanti on niin kärkästä ja syyllistävää, etten arvosta tuollaista tyyliä. Kirveet ja itsemurhapuheet voisi jättää pois. Korona kun ei ole nostanut itsemurhakuolleisuutta yhtään; itse asiassa itsemurhia tehtiin koronavuotena vähemmän kuin monena edellisenä.

No ne on vasta tulossa.

Tai niinkuin realistisesti ajateltuna moni yrittäjä on nyt vuoden pärjäillyt eri vippaskonstein mutta nyt alkaa vuosi jolloin kirstun pohjat alkaa pilkottaa.

Vierailija
26/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten tajua että tilanne voisi olla katastrofi kuten Ruotsissa, ellei näitä rajoituksia olisi? 

Niin, että karaokebaarissa voi hirveessä jurrissa huutaa menemään, mutta esim teatterissa ei voi istua muutaman penkin välein maskit päässä? Käy järkeen.

Jotenkin turhauttavaa tätä aina selittää kun persut eivät vaan kykene ymmärtämään. PERUSTUSLAKI KIELTÄÄ BAARIEN SULKEMISEN ILMAN VALMIUSLAKIA. JULKISET TILAT KUTEN TEATTERIT, MUSEOT VOIDAAN SULKEA LAIN MUKAAN, JA KEIKOILLA 10 HLÖ KOKOONTUMISRAJOITUKSET VOIDAAN TEHDÄ PERUSTUSLAIN MUKAAN. KONTAKTIEN RAJOITTAMINEN KAIKIN KEINOIN ON RATKAISEVAA, JA SILLOIN SULJETAAN MITÄ VOIDAAN. UUSI TARTUNTATAUTILAKI ON EDUSKUNNAN KÄSITTELYSSÄ JA SIELTÄ SAADAAN KEINOT MYÖS BAARIEN JA KARAOKEN SULKEMISEEN ILMAN VALMIUSLAKIA.

Kiitos, tätä ei näköjään vieläkään moni ymmärrä.

Muutenkin Vesalan kannanotto ihmetyttää, koska olen aina luullut että hän ei ole mikään tyhjäpää, mutta nyt ei taida olla hänellä pandemia-käsite hallussa.

Vesalan kannattaisi myös perehtyä siihen, että montako koronapotilasta voi maakuntien tehoilla olla, ilman että se vaikutttaa merkittävästi muuhun leikkaustoimintaan.

Vierailija
27/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Vesala nyt meni laukomaan jotain näin ymmärtämätöntä?

Että rajoituksia avattaisiin kesken pandemian, ja brittimuunnoksen leviämisen uhan keskellä?

Vierailija
28/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#Minä olen Paula

🤮🤮

Vierailija
29/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Covid-19 lepakkotauti wuhanista Suomeen ja wuhanista Milanoon ....ehkä muutaman päivän Aasia ruokapaikkoja pakasteiden hävitys polttamalla olisi paikallaan ,siellä on Kiinan ankkaa sisäelimiä Thaimaan kanaakalaa äyriäisiä simpukkaa mätiä pilaantuvaa ja Intian ruokia Vietnamin. Sars ja mers on Aasian ruokapuolen viruksia muut tulee riistasta tai karjasta mutta lintuflunssat rehuista ja puoliraakaa ruuasta. Siis kypsentämätöntä ei kannata nyt syödä.Sushi on raakaa.Kyse on viruksista bakteereista.Jyrsijöitten taudeista. ZOONOOSISTA.

Vierailija
30/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä.on rahat loppumassa.

Tuskin. Lisää pitäisi vain saada.

Vierailija
31/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkotauti osastot tarvii muutenkin happi ja hengityskoneita lisää ja vanhukset vaippoja alusvaatteita ja happiviiksiä.Yhteisiä tarpeita kun meillä hoidetaan myös muumaalaiset nekin jotka on väärillä passilla nimillä täällä.

Vierailija
32/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että meillä on taiteellisia ihmisiä täällä. YouTube poliisitv taskuvarkaat Espalla.

Vierailija
33/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava erikois- sairaala kannattaa rakentaa Itäsuomeen niin saastuneiden vesien äärelle ettei harmita jätevesien käsittely enää kun kalaa ei voi syödä muutenkaan.

Vierailija
34/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko keskustelu onihan idioottimaista.

Kuulun kulttuuritapahtumien suurkuluttajiin, mm. viime vuodelta peruin 4 teatterilippua ja kaksi konserttia. Ismo Alangon Ratinan keikan liput odottavat kaapissa, toteutuuko se, niin aika näyttää. Elokuvissa olen käynyt myös aktiivisesti, loppuvuonna 2 kertaa. Maski naamalla ei kyllä innosta.

Pointti on se, että vaikka tapahtumia saisikin järjestää, ei sinne kukaan täysjärkinen pandemian aikana mene. Jos sinne joku hassu eksyisikin, niin ei niin moni että tapahtuman järjestäminen olisi kannattavaa.

Todella moni ala kärsii koronasta, mm. taksit, majoitus ja ravintola-alan lisäksi cateringpalvelut. Kun ei voi kokooontua, ei voi juhlia, ei tarvitse juhlavaatteita, eikä onnittelukukkia. Ketjua voisi jatkaa vaikka kuinka.

Kyse on ihmisten turvallisuudesta. Kun valtaosa on saanut rokotteen, voidaan rajoituksista luopua tai ainakin höllätä.

Vierailija
35/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä rajoitusten pitäisi olla loogisia ja oikeustajun mukaisia. MIKSI baarien aukiolo on turvallisempaa kuin muusikon esiintyminen? Konserttisalit on nyt jo tehty turvallisiksia, tyyliin joka kolmannella paikalla saa istua. Mun järkeni mukaan riski saada koronaa on minimaalinen, ja ainakin 100 kertaa pienempi kuin kaljatiskillä.

Vierailija
36/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä.on rahat loppumassa.

No kai nyt, kun valtiovalta estää tekemästä työtään.

Vierailija
37/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh mitä rageemista. Ihan sama tilanne se on monella muullakin, miksi tää kulttuuriala on nyt joten valituksen arvoinen.

Vierailija
38/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tää on aivan naurettavaa, että toiset eivät voi harjoittaa elinkeinoaan, mutta samalla joku toinen saa vapaasti tuoda muuntoviruksen Suomeen

Vierailija
39/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaisilla ulostulo lärväilyllä ole paskan vertaa merkitystä osaavien päätöksiin. Tyttö vaan nolaa ja häpäisee itsensä.

Vierailija
40/43 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslakia tulkitaan kummallisesti. Tartuntatautilain nojalla on ollut ok kieltää ne yksityiset elinkeinot, jotka on tulkittu yleisötilaisuuksiksi (teatteri, konsertit, elokuvat jne), mutta ei muita (esim. karaokebaari). Kun yhden tyyppiset elinkeinot on voitu kieltää, on minusta tekopyhää väittää että perustuslaki kieltäisi muihin elinkeinoihin puuttumisen. Joko se ei kiellä tai kieltää puuttumasta mihinkään.

Sama ongelma näkyy perustuslain tulkinnassa kautta linjan: sitä käytetään tekosyynä kun halutaan viedä joku poliittinen linjaus läpi. On niin helppo sanoa että kyllähän me muuten mutta kun perustuslaki. Tätä käytetään esim. sote-uudistuksessa. Suomen perustuslaki estää (= on haluttu tulkita estävän) paljon sellaista järkevää toimintaa mikä on muissa läntisissä demokratioissa sallittua.

T. Juristi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän