*~* HAAHUT viikko 32 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 32 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]limetti1[/b] olen 23-vuotias 1 1/2vuotiaan pikkutaaperon äiti. Toinen raskaus meni kesken 6+0. Kovasti olisi toiveissa toinen lapsi tähän perheeseen ja sisarus esikoiselle.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (72)
Turha kai tästä on valittaa, mutta musta tuntuu tällä hetkellä aivan kohtuuttomalta nuo pinot joissa mietitään kaiken maailmman taikatemppuja että tulevasta lapsesta saataisiin joko poika tai tyttö. Noiden ihmisten epätoivo jomman kumman sukupuolen perään tuntuu juuri nyt niiiiiin itsekkäältä! Suututtaa aivan valtavasti. Päätin mielummin tähän pienen protestin laittaa kuin noitten kyseisten pinojen jatkeeksi muita ärsyttämään. Minulla kun tällä hetkellä vaan toiveissa se mahdollisimma terve lapsi.
Halauksia!!!!!!
Sullako nyt siis toinen keskenmeno?
Tiedän tunteen...ekan keskenmenon sitä vielä laittaa " huonon tuurin" piikkiin, mutta toisen jälkeen jo alkaa olla aika epätoivoinen olo. Puhumattakaan kolmen km jälkeen.
Mulla itsellä sattui onneksi kerrankin hyvä tuuri ja mukava lääkäri totesi toisen keskenmenon ja laittoi jo siinä vaiheessa lisätutkimuksiin. Joissa tosin ei mitään sitten selvinnyt. Ja sen jälkeen ollut jo se kolmaskin km.
Kahdessa viimisimmässä km:ssa (kaavinta) on otettu PAD-näyte. Mutta se kai lähinnä tosiaan otetaan sen takia, että katsotaan onko se normaalia raskausmateriaalia ja katsotaan ettei ole ollut rypäleraskautta.
Mitään muuta siitä ei oikein yleensä selviä. Ikävä kyllä.
Tsemppiä!!!!! Sure ja ole katkera. Salli itsellesi kaikki tunteet. Aika auttaa.
-Porkkana-
Joku olikin jopa kaipaillut minua. Kiva :)
Oltiin viikon verran reissussa. Joten sen takia musta ei kuulunut mitään pitkään aikaan.
Titille onnittelut hyvistä ultranäkymistä!!
Samoin eka-vekaralle. (Muistinkos nikit oikein?).
OmaNapa:
Samaa rataa mennään. rv7+0 menossa (jos laskee oman lyhyemmän kierron mukaan). Kellertävää töhnäistä valkovuotoa tullut koko tän ajan. Parina kertana ollut vähän rustevampaa. Alkkareita saa vaihtaa aika useesti. Inhaa. Ei tää ihan normaalia ole. TAaskaan. Ja sit on niitä supistustuntemuksia ja jomotteluja vaihtelevassa määrin. Tänään ollut taas parempi päivä, mut kohta voi taas alkaa jomottelemaan inhasti tuolta alhaalta. Eli tässä vaan kytätäään, että millä supistuksella se verentulo alkaa vai alkaako se taaskaan ollenkaan. Kaikkihan mulla olleet keskeytyneitä keskenmenoja. RAskausoireena on lähinnä pissitys, pissattaa normaalia enemmän. Mahaa väliläl turvottaa. Mutta ei ole sitä etovaa oloa taaskaan, sellasta mitä ollut onnistuneissa raskauksissa.
Eli toiveet ei ole järin korkeella.
Olen tässä miettinyt, että josko sitä sit marssisin ilman lähetettä parin viikon päästä polille. Sillon ois rv9+ ja siinä vaiheessa noi km:t aina on todettu. Eli järkevää kaiketi sllon mennä ultraan. En ole saanut aikaiseksi soitella polille tms. lääkärille tai mitään. Kyllä nuo kaiketi mut polille ottaa sit vastaan kun tilanne on tämä, tietävät taustat ja tän hetken tilanteen.
Tällästä täällä...
Kovin on katkerat fiilikset tällä hetkellä. Hatuttaa suunnattomasti KAIKKI. Bläh...ikävää kun on tälläset fiilikset eikä pysty oleen pirtee.
-Porkkana-
Pumpsu: Mä ajattelin just niinkuin sinäkin kun luin tuota " tyttökuume" -viestiä vai mikä sen nimi nyt olikaan. Sun viestisi oli kuin mun näppikseltä. Meidän neljäs lapsemme oli myös meidän neljäs tyttömme, ja olisin antanut mitä vaan, jos hän olisi syntynyt edes muutamaa viikkoa myöhemmin ja olisimme saaneet edes yrittää pitää hänet kanssamme...
Tiedän, ettei kukaan tarkoituksella halua pahoittaa meidän keskenmenon kokeneiden mieliä, mutta nuo sukupuolikuumeilut vaan saavat katkeraksi ja vihaiseksi.
Koitetaan jaksaa.
Porkkanalle toivottelen hyvää jatkoa!
Palasin juuri lomalta, ja täällä töissä ehtii paremmin palstailla. Olen kyllä tarkoituksella vähentänyt täällä oloani. Jotenkin sitä on kuitenkin niin tutustunut teihin, että pakko aina silloin tällöin käydä lukemassa kuulumisia.
Määkii haluun protestiin mukaan! Mut mulla olis eri protestin aihe.... Krr.... Siis Olen ilmottautunu tuonne toukokuisten pinoon, mut sanotaanko näin, et siellä eräs naikkonen vähätteli omaa km, kun se oli niin alussa.... Siis alussa.... Voi jumalauta sekö siitä tekee vähemmän hyvän raskauden, kuin jos vaikka se km olisi tapahtunut myöhemmin? Sittenkö se olis vasta ollut todellinen ja tarpeeks " iso juttu" surtavaks? Taikka ehkä kyseiselle ihmiselle juuri se lapsi ollutkaan niin tärkeä, koska se ei ollut se ensimmäinen lapsi.
Siis välillä mietin, et mitä ihmisten päässä oikeesti liikkuu? Onko suurinosa oikeesti niin oman navan ympäryksen lumoissa, et suusta pääsee sammakoita enemmän kun laki sallii ja sitten vaan ihmetellään, et mikäs tolla on, siis katsos kun mulla on oikeus mielipiteeseen... No mutta suprise suprise, niin se on mullakin oikeus olla sitä mieltä mitä minä haluan, piste.
* Syvä hengitys nääääääin pitkän saarnan perrään.*
Päätin, sit että en taida pahemmin kirjoitella siihen pinoon. Ettei tuu näpyteltyä harkitsemattomasti.
Niin ja huomasko kukaan mun eilistä ovis tuliko ja menikö juttua pinon perällä?
Voi per**le, että mua oikeesti harmittaa, jos nyt näitten kaikenmaailman kissaristiäisten takia oon sen missannu. Se on sama kun roihauttaisin liekkeihin ovistikkuihin tuhlatut rahat, taikka heittäisin kadulle... Taikka jotain!
Tänään taitaa olla mulla kiukuttelupäivä.
Kattelin tuosta pienestä mustasta kirjasta, et viimeks lakanoissa on möyritty ke 2pv ja nyt aamulla seuraavaks. Eli liian pitkä väli tuli tuohon. Ois pitäny sekstata perjantaina.... SAA*****, SAA****!!
Ja kaikekenlisäks tietty menkat paukkaa tulla meidän viikonloppu reissuun parin viikon päähän, jolloin ollaan keskellä mettää kattomassa ralleja.
NYT MASENTAA toden teolla.... =(
Rupeen siivoon oikein kiukulla, jos se auttais?
Nyt loppu viimenenkin into siivoomiseen, no sain sentään imuroitua ja tiskit pois ja vähemmän kaaottisen näköiseks tän huushollin.
Äh, tarttis mennä käymään raskautuneen ja viimeisillään olevan kaverin luona. Mälsää, koska nyt musta ei ole kuuntelijaks siihen saarnaan, että syntyis jo ja plaa plaa... Taitais olla se päivä kun MÄ tarttisin, jonkun kysymään, et hei miten teillä, mikäs mieli jne. Joudun aina skarppaan just noitten raskaana olevien ystävien kanssa hiukan ekstraa, etten mökötyspäivinäni sano mitään tyyliin, et hei tiedätkö, että mä antaisin mitä vaan et olisin just nyt sun asemassasi? Mitä sitä turhaan toisten mieliä pahoittamaan ja jos oon kerta luvannu käydä tänään niin sit on käytävä ja nieltävä kiukku.
Ja huvittavinta tässä on se, et me aloitettiin tää vauva projekti ekana... Nyt sapettaa sekin, et miks mulle kävi niinkuin kävi! Voi vihtorin vattu ja lettu sanon mä. Tää vp päivä menee ihan pyllylleen kun tämmösii märehtii ja mutustelee.
*Lähtee ny skarppina kyläileen*
Porkkana: juup, toinen oli nyt. Ekaa keskenmenoa jopa " osasin odottaa" kun onhan ne jokatapauksessa aika yleisiä, mutta en koskaan ollut ajatellut (siis silloin kun vauvaa ei vielä oltu alettu yrittämään) että voisi tulla useampi km peräjälkeen ja oikeasti osua omalle kohdalle se lapsettomuuden pelko. Tän tokan jälkeen vielä ottaa niin päähän kun tämä katsotaan olevan tosiaan sitä kuuluisaa huonoa tuuria, vaikka itse tässä olisi tietysti valmis vaikka mihin tutkimuksiin.
Kaikkea hyvää sulle ja toivotaan nyt kuitenkin parasta. Tiedän kyllä tuon tunteen...kyllä sitä itse tuntee itsensä niin hyvin (varsinkin sinä onnistuneitten raskauksien jälkeen) että osaa sanoa milloin kaikki on hyvin ja milloin ei. Mulla ei kanssa ollut muita oireita kuin että vessassa piti käydä tiuhaan, kohtuhan kuitenkin oli kasvanut ihan normaalisti. Rinnatkin tuli kipeiksi, mutta kun kipu niistä katosi, olin jo melkein satavarma mitä oli tulossa. Tuo odotus on tuskallista. Voimia sulle!!
Voi Helga! Kyllä suakin koetellaan. Tiesitkö muuten että kyllä ne siittiöt kauemminkin voi elää kuin sen paljon puhutun kaksi päivää? Viikonkin voivat hyvässä lykyssä elellä ja kun touhutipoistakin on joskus pikkuisia alulle laitettu, niin ehkäpä se kumminkin riittää...eikä se oviskaan tapahdu (kai?) just silloin LH-huipun aikana vaan vasta sen jälkeen, että ehkäpä vielä ehtii :)
Mites meni siellä kaverilla? Jooooo, sitäkin pitää protestoida, miten ihmiset VALITTAVAT raskausoireitaan (no, pahaa oloa saa valittaa, vaikka olisin minä kyllä valmis viettämään 9 kk vessanpöntön kanssa jos sen nyytin saisin). Ja siis tällä valittamisella en tarkota sitä sellasta pikku harmittelua, sillä eihän se nyt mukavaa ole olla väsynyt ym, mutta sitä sellaista ikäänkuin raskauden manailua! Ja sitten tosiaan nämä viimeisillään olevat ja niiden tukala olo...ei olisi nyt mustakaan kylä myötätuntoa tollaselle herumassa, ei tipan tippaa!!!
Täällä sitä itsesäälissä kieriskelen. Pitää vielä kertoa miten huomaavainen ja fiksu työkaveri mulla on. Kerroin hänelle syyn poissa olooni (ja mä en siis ole kertonut km:sta enkä koko raskausyrityksistä kuin neljälle ihmiselle ennen häntä). Tämä työ" kaveri" antoi hyvin selkeästi ymmärtää että on kateellinen kun sain viiden päivän sairasloman ja tänään kun sattumalta häneen törmäsin sanoi: " Sähän näytät voivan tosi hyvin!!!" . Ja alkoi sitten mesota omia asioitaan. Ihan kuin en olisi käsittänyt mitä hän tuolla meinasi...olen siis lintsari.
Pumpsu: Kiitos kannustuksesta, ja laskeskelin et se maaginen 5pv tuli tuohon väliin, et saa nyt sit nähdä kuinka kävi. Kävin tuhlaamassa kottin palattuani yhden tikun lisää ja siinä ei näy enää mitään... Ei edes haaleen haaleeta viivaa, VI***! No illal vielä yks testi ja jos se näyttää edelleen tyhjää niin sit ruvetaan vaan oottaa, olen siis aika varma, tätiä kurvaileen ralliautojen seassa paikalle.
* Sihtailee välimatkaa lähimpään kaivoon kirves ojossa*
Ja ei kyl sullekkaan sattunu mikään fiksu työkaveri kohdal! Siis kateellinen saikkupäivistä.... Voi daa-a. Oisit selittäny sille nuijalle oikein juurta jaksaen, et nii tiiätkö mä voin toooooosi hyvin siis katsos kun tää juttu meni näin ja sairaalassakin oli oikein kivaa siis mielellänihän mä vietän yöni päivystyksessä! Ja voi että miten metkalta se sit tuntuikaan, kun aattele mä ihan niin ku puol vahingossa pyöräytin sen siihen pöydäl.... Nii aattele eiks oo tosi jännää, et miten hyvin mä voinkaan sit jo nyt?
No joo.... Mut toisinaan mun suussa sanat käy niin äkkii, et tuntemattomat on helisemässä, olipa niitten kommentit kuinka tahallisia/tahattomia.
Jep olen hankala ämmä, tiedetään. ;)
Kääk wöördi jäi, siis lähetänpä tän täs välis.
Siellä kylässä tuli sit käytyä ja sivuutettua tätä km juttua. Ei siitä juttelusta mitään tullu.. Nyt mä ymmärrän miltä teistä on tuntunu, jos hyvä kaveri ei osaa pukea ajatuksiaan sanoiks..... *Syvä huokaus*
Se oikeesti vahingossa möläytti, et eihän se sillon vielä niillä viikoilla ole todellinen.. Sanoinkin siihen, et anteeks vaan kyllä muuten mulle oli. Mä olin niiiiiiiin raskaana kuin vain voi olla, luita ja ytimiä myöden.
Ei hän oikein tuntunu ymmärtävän,et mitä pelkoo se tuo seuraavaan raskauteen, mä vielä huononpi selittämään, varsinkaan kun en edes vielä ole uudestaan raskaana!
Hankalaa nyttenkin pukea ajatuksia sanoiks, tiedättekö?
Kaveri puhui vertauskuvallisesti maapähkinästä, joka ei vielä fyysisesti näytä vauvalta. En sit viittiny sanoo, et hei mä voin näyttää mun ultrakuvan meitin sintistä jossa näkyy _selvästi_ Pää, jalat ja kädet. Ehkä ne on vaan pienen pienet viivat ne raajat, mut siinä ne on.
Mut hankala hänenkin on varmaan sitä asiaa ajatella, kun he näki omansa vasta niskapoimu ultrassa. Ihan viimeisillä mahdollisilla vaiheilla.
Ompas synkkää tekstiä, nyt riittää tää märehtiminen!
Mites muilla? Mitäs te haluisitte protestoida? Mä protestoin vielä aikasta aamuvuoroo huomenna..... Kr....... En tod oo mikään aamunvirkku!
Mä en vaan oikein tiedä, että mitä nyt eniten protestoisin, mutta kovin on synkät ajatukset täälläkin. Voisin vaikka protestoida noita kovin herkkiä raskaustestejä, joita kaikki vauvakuumeiset tekee aina vimmalla jo liian aikaisin *katsoo peiliin*, ja saa tulokseksi plussia, jotka sitten muuttuu tuotapikaa tädin visiitiksi... Täti kaahasi eilen oikein tosissaan paikalle, joten se sitten lopullisesti siitä meikäläisen lyhyestä plussa-ilosta.
Vuodan kuin seula verrattuna normaaliin tilanteeseen, joten ehkä joku pikku-raukka yritti kiinnittyä ja irtosi heti alkumetreillä. Plussan kun testissä erotti mieskin, joten silmä- ja yläpää-lääkärin voin ehkä tällä kertaa jättää väliin?!
Hoh-hoijaa, tulipahan siis käyttöä sille läjälle ovis-testejä, jotka viime viikolla postiluukusta tipahti...
Jaksamisia pumpsulle ja parempaa päivää helgalle ja kaikille muillekin huomiseksi! Nyt tarvittaisiin vaikka iloisia uutisia tälle palstalle, vai mitä? Vaikka välillä on kyllä aika mukavaa päästä kunnolla tuulettamaan synkkiäkin ajatuksia ;)
Illan jatkoja,
Koala
No onpas täällä ollu synkeät tunnelmat tänään...
Hiljaistakin näköjään. Pumpsulle pahoittelut ja voimahaleja lähettelen.
Omassa navassa ei juuri mitään uutta. Vuoto on täysin ohi ja nyt vain odotellaan koska menkat tulee sitten alkamaan.
Huonoa oloa ja päänsärkyä on ollu koko päivän. Se taas johtuu Venäjän maastopaloista. Aamusta asti on haissu savu ja ilmakin on ollu harmaana. Kuvottavaa... Eli eipä täälläkään niin kovin " riemullisissa" tunnelmissa olla...
Huomenna olenkin päivän poissa kotoa, joten vasta iltasella ehdin koneelle.
Pärjäilkäähän!
Helga...Kuten aiemmin jo mainitsin, niin se uni oli varsin paikkaansa pitävä mun kuvauksen osilta ainakin. Saako kysyä mistä se silloin tuli, et mitä tapahtui...
On tainnu olla vähän raskasta siellä päin, jotenkin kireyttä huomattavissa sun kirjoituksissa. Ymmärrän kyllä noita sun tunteen purkauksia esim siinä et keskenmeno ei tunnu missään jos raskaus vasta alussa. Ei se niinkään mene. Mä oon niin katkera nykyään raskaana oleville, oma kun meni kesken niin on vääryys nähdä koko ajan raskaana olevia. Tuntuu et niitä on kaikkialla, miksen minäkin siis...
Sit niistä siittiöiden jaksamisesta.. Omakohtaisella kokomuksella sanoisin et parhaimmillaan 6-7 päivää on meillä simpat elelly kun oon tullu raskaaks.
Mulla pattitilanne töissä, vakinainen paikka ei varmaan olis kaukana. Ajattelin et pitäiskö nyt odottaa vuoden vaihteeseen, saanko sen. Kuitenkin sen vauvan haluaisin mut keskenmenon jälkeen aloin ajatteleen, et näinköhän tän kuulu mennä. Teen töitä kunnes saan vakipaikan ja sit on vauvan vuoro. Hulluks tuun jos mietin tätä kauan...
Haenpa iltapalaa ja tuun sit myöhemmin tappaan aikaa... lomalla kun on vaan aikaa...
-nelliina-
niinhän sitä itse kukin toivoisi lyhyttä oleilua tälläpuolella.
Pumpsulle hirveästi jaksamista. Ihan täällä suruksi pistää tuollaisia kuulumisia lukea. Koita jaksaa surun jälkeen toivoa, sillä kyllä niitä ihmeitäkin tässä lapsienteossa sattuu.
ON: Päätettiin miehen kanssa, että heti yritetään uutta raskautumista viisasta tai ei. Jotenkin jäi lääkärin puheista sellainen käsitys, että tuo yksien kuukautisten odottaminen helpottaisi vain mahdollisin sikiön iän arvioimista. Jännitystä ja pelkoa siis ilmassa.
Km on tosiaan vaikea asia keskustella sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei kokemusta asiasta ole. Erityisesti raskaana olevien ystävien seurassa on ikäänkuin varpaillaan ettei loukkaisi herkässä tilassa. No onneksi on tällaisia nettipalstoja, joille sitä turhautumista voi rauhassa purkaa.
Ei kauheesti protestoitavaa...no miehen yövuoro, ettei heti päästä vauvantekohommiin:)
-limetti
Tosin just sammuttelen konetta, tulin vaan kurkkaa teitin kuulumisia. Varsinainen protesti päivä, mutta ihan syistäkin.
Mä voisin kanssa heittää omat stoorini kehiin, mutta mun on nyt pakko lähtee tuijottaa pelinaisia.
hyvää yötä.
Koittakaahan jaksella, pumpsu, helga ja muutkin. Mä tuun taas aamulla kattelee onko lisää protesteja!!
Hyvä, et mä oon niin väsy, etten pääse protestoimaan....Hyvä jos jaksan kommentit kirjoittaa. Kaikki kesän marjat on nyt pakastettu. Pakastimeen tuli yhteensä 10kg mansikoita, 10kg punaisia viinimarjoja ja 5kg karviaisia...niitä sieltä sitten talven aikana popsin, mies ei pahemmin välitä. Mut saanpahan hyvät smoothiet!
Toivottavasti Helga sulla on huono sihti...nimittäin, et se kirves sinkois mahdollisimman kauas siitä kaivosta ja vaikka suonsilmään, niin ettet sitä sieltä ainakaan 10 kuukauteen löytäis. Pienoista negatiivisuuden häivettä mäkin olisin aistivinani.
Mä muuten kuulin just, et mun viimevuotinen työpari oli sanonut mun kolleegalle et " Nonnalla ei ole lapsia sen takia, et jumala katsoo, et ne ei ole kykeneviä vanhemmiksi." vähänkö sieppas.Tää kyseinen ihminen ei siis tiedä mitään mun keskenmenoistani eikä yrityksestä, mut silti laukoo tollaisia kommentteja!!! Mä protestoin sitä! Ja tyhmiä ihmisiä yleensä.
Koalalle pahoittelut tädin kurvailuista. Sitä täälläkin pelätään.
Mä olen nyt kaksi päivää kärsinyt kamalasta närästyksestä ja kuvotuksesta. Yritän taistella vastaan, etten kokeilisi ovistikulla ainakaan vielä, josko se näyttäis taas plussaa. Lämpöjä tässä mittailen...37,1 näyttää 10 min lasimittari suusta 2 min jälkeen.
Rintoja aristaa, mutta enemmänkin lihaksista. Tuli eilen jumpassa punnerrettua oikein koko sielun voimin...Vessassa olen ravannut, mutta olen juonutkin melko paljon. Ja ton hiivalääkkeen takia en oikein osaa tulkita valkovuodon määrääkään. Tänään siis Kp 18/27-29. Ei siis toivoakaan, et ennen viikonloppua pääsis testailemaan. Muutenkin olis vasta ens viikon puolvälissä viksumpaa.
Mikäs Puhin tunnelmat? Joko lähditte reissuun? Harmi, kun ei päästä yhtä aikaa jännittelemään täällä, mut eiköhän se matka ja laatuaika oman miehen kainalossa ole parasta?
Meillä on muuten ens sunnuntaina 1v hääpäivä. Suunniteltiin, et mennään lauantai-iltana johonkin tosi hyvään paikkaan syömään...Katotaan, mitä keksitään mun työpäivän päätteeksi.
Tää menee nyt nukkumaan...palaillaan astialle..
Nonna
Aika huvittavaa, luin eilisiä viestejä ja kun helga herätteli meitä puoli kymmenen paikkeilla niin tasan kymmenen korvilla oli tullut kuusi viestiä melkein samoihin aikoihin. Että tehokas oli helgan herättely-ravistus.
Mitenkäs uusi päivä on alkanut? Mulla taitaa olla Nonnan vaivoja... olixe Nonna? Eli saattaa olla hiivaa. Eilen illalla oli jo epämiellyttävä tunne ja tänään vieläkin ilkeämpi. Mistä mä nyt senkin sitten olen saanut? Mulla oli muutaman kerran tuon viimeisen epäonnisen raskauden aikana hiiva, mutta silloin oli ollut aina antibioottikuuri, joten oletin tulleen niistä.
Muutoin fiilikset ihan neutraalit. Tuntuu hyvältä kun lukee muiden protesteista, huomaan, että olenkin ihan normaali kun tajuan muilla olevan samanlaisia aatoksia kuin itsellläni.
Tää palstataukoilu onnistui hyvin kun oli lomalla. Nyt kun kone on nenän edessä koko ajan, en malta pysyä poissa.
Puhbearille oikein ihanaa lomaa. Thaimaa on kyllä ihana paikka :) Toivotaan, että matkassa on taikaa...mulla on peukut pystyssä sulle!!
Mulla taas huonompi päivä. Soitin sairaalaan että mitä tutkivat siitä PAD-näytteestä ja milloin saa tuloksia. Ilmoittivat vaan että eivät oikeastaan mitään muuta katso kuin että onko siellä sikiö. Menin jo ehdottamaan että jos omaa rahaa laittaisi mukaan, niin voisivatko tutkia jotain. Ilmoitti vaan että ei. Sitten tilasin jälkitarkastusaikaa enkä meinannut millään saada. Halusin sille samalle lääkärille, jolla olin nuo kolme ulra kertaa ollut, mutta hänellä oli kuulemma vasta lokakuun lopussa aikoja. Sitten esitin vaihtoehdoksi toista lääkäriä, jolla olen pari kertaa käynyt, mutta hänellä ei myöskään aikoja muka ollut. Sitten se ajanvaraus-täti ehdotti jotain uutta lääkäriä ja siinä vaiheessa mulle tuli itku, hyvä että puhumaan pystyin. Sanoin etten jaksa näitä asioita taas ventovieraalle selittaa uudestaan alusta alkaen ja tämä itku taisi tehota. Aika löytyi tälle mun ykkös-vaihtoehdolle viiden viikon päähän.
Nyt vaan itkettää niin kamalasti. Tuntuu että jossain suossa rämmin, enkä millään pääse ylös...