Kuinka pitkään seksittömyyteen olisit valmis puolison haluttomuuden takia?
Kommentit (86)
Sanonpahan vain, että ei kyse välttämättä ole puolison haluttomuudesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittyisin oman mieleni hoitamiseen. Vaikka olisinkin ihan "terve".
Keskittyisin siihen, omaan mielenrauhaan.
En seksiin.Seksin saamisesta parisuhteessa voi tulla kriisi ja asia mihin jää itsekin pyörimään.
Kokemusta on.
Jälkeenpäin ajatellen oli tyhmää jumittua siihen.
Seksistä voi olla pidempiäkin taukoja. Puoli vuotta. Vuosikin. Parisuhdetta kannattaa elvyttää muilta osa-alueilta ja seksi tulee lopulta mukana. Aikaa kannattaa antaa. Toisilla luontaisesti seksi on vähäisempää ja senkin voi hyväksyä. Löytäisipä kaikki siltäkin osin sopivan parin, mutta se on muuttuva asia, joten ei sitä voi välttämättä tietää.
Jos elämä on muuten tyydyttävää, niin seksi oman itsensäkin kanssa voi riittää ja harvemmin oman parin kanssa.
Tärkeintä on olla jumittumatta seksiin. Keskity parantamaan muita osa-aluita. Se voi yllättäen auttaa koko ongelmaan.
Parisuhde lähtee seksistä. Ilman seksiä parisuhde on vain huono ystävyyssuhde.
Mikä sinä olet määrittämään kenenkään suhdetta?
Minulla on paljon ystäviä ja minulla on myös mies. Mieheni on paljon enemmän kuin ystävät. Rakkautta ja läheisyyttä voi olla ilman seksiäkin ja ei ole mitään tarvetta erota jos molemmat ovat tyytyväisiä tähän RAKKAUDENTÄYTEISEEN parisuhteeseen!
Vierailija kirjoitti:
No ei kiinnosta kun miehen esileikki on "ota suihin.", Ei minkäänlaista fyysistä kosketusta, ja kaikki "naisten työt" jää täysin mun vastuulle, vaikka molemmat on kokoaikatyössä. Kyllä mua alkaa haluttaan melkeimpä heti, jos mies on edes päivän vinoilematta/haukumatta läskiks, kuuntelee ja koskettaa edes ohimennen. Ja kun mä en halua tehdä aloitetta, jos mun ei tee mieli, syystä että mies saa oloni paskaksi lähes päivittäin.. Ja jos ei oo kunnon esileikkiä, niin mua sattuu ja haluan vaan että mies tulee nopeesti. Olen saanut viimeksi n. 6kk sitten mieleistäni seksiä, miehelle annan hammasta purren pikaisen jos hän haluaa.
Vois edes kerätä paskaset alkkarit ja sukkansa sohvan reunalta pyykkikoppaan ja viedä tiskit lavuaariin, niin mun päässä vois olla muullekkin tilaa ku vittuuntuneisuudelle...
Mitä tekemistä jollain tiskillä on seksin kanssa?
Kuluta sinäkin aikasi seksiään etkä johonkin tiskien miettimiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittyisin oman mieleni hoitamiseen. Vaikka olisinkin ihan "terve".
Keskittyisin siihen, omaan mielenrauhaan.
En seksiin.Seksin saamisesta parisuhteessa voi tulla kriisi ja asia mihin jää itsekin pyörimään.
Kokemusta on.
Jälkeenpäin ajatellen oli tyhmää jumittua siihen.
Seksistä voi olla pidempiäkin taukoja. Puoli vuotta. Vuosikin. Parisuhdetta kannattaa elvyttää muilta osa-alueilta ja seksi tulee lopulta mukana. Aikaa kannattaa antaa. Toisilla luontaisesti seksi on vähäisempää ja senkin voi hyväksyä. Löytäisipä kaikki siltäkin osin sopivan parin, mutta se on muuttuva asia, joten ei sitä voi välttämättä tietää.
Jos elämä on muuten tyydyttävää, niin seksi oman itsensäkin kanssa voi riittää ja harvemmin oman parin kanssa.
Tärkeintä on olla jumittumatta seksiin. Keskity parantamaan muita osa-aluita. Se voi yllättäen auttaa koko ongelmaan.
Parisuhde lähtee seksistä. Ilman seksiä parisuhde on vain huono ystävyyssuhde.
No ei niinkään. Minä esim. panen kaveriani. Puoliso ei ole ikinä mikään kaveri. Aika kuvaavaa että FB suhde kestää vuodesta toiseen ja parisuhteet ei. Parisuhde on vain täysin viallinen ja vammainen konsepti jossa ollaan tavoittelemassa jotain etua tai sosiaalista statusta.
Vierailija kirjoitti:
Loppuelämän, tuohan olis täydellinen puoliso.
Ole sinkku loppuelämäsi
Mun kipuraja on puoli vuotta. En ollut valmis 24-vuotiaana katselemaan miehen haluttomuutta masennuksensa takia sen enempää vaan menin ja petin, ja sitten erottiinkin koska pettäminen aiheutti niin kovat tunnontuskat. Pettäminen oli typerää mutta sai tajuamaan ettei suhteeni ollut niin upea kuin luulin. Se mies ei edes kohdellut minua hyvin vaan mm alkoholi meni usein edelleni.
Osaan masturboida, joten en ole koskaan ilman seksiä, seurustelen tai en, aivan sama.
Varmaan puolisen vuotta, en oo koskaan ollut ilman paria kuukautta pidempään teiniaikojen jälkeen.
Tiedän, että useimmat ei ymmärrä, mutta meillä on puolin ja toisin sopimus, että jos jostain syystä toisen seksuaalisuus katoaisi, voidaan olla yhä yhdessä ja toinen hakea fyysisen puolen muualta. Mutta jos tilanne tulisi oikeasti vastaan, en tiedä miten siihen lopulta suhtautuisi, sillä tällä hetkellä muiden kanssa oleminen ei kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti kovin kauaa jos tilanteeseen ei haeta ratkaisua ja apua. Jos asiaa yritetään tosissaan ratkaista niin sitten ehkä vähän pidempään mutta eipä sitä loputtomiin jaksaisi siltikään. En halua kaverisuhdetta vaan parisuhteen.
Olisi hyvä, kun laittaisitte aina ikänne kirjoituksiin.
Kerrotko, minkälainen parisuhde on mielestäsi. Ilmeisesti panosuhde vain ja muut asiat eivät merkitse yhtään mitään. Olet varmaan aika nuori ja yksinäinen.
Minä en ole tuo kirjoittaja mutta olen 36 vuotta ja aivan sama mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kipuraja on puoli vuotta. En ollut valmis 24-vuotiaana katselemaan miehen haluttomuutta masennuksensa takia sen enempää vaan menin ja petin, ja sitten erottiinkin koska pettäminen aiheutti niin kovat tunnontuskat. Pettäminen oli typerää mutta sai tajuamaan ettei suhteeni ollut niin upea kuin luulin. Se mies ei edes kohdellut minua hyvin vaan mm alkoholi meni usein edelleni.
Eli jätit miehen koska se oli sairas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 vuotta olin ilman seksiä. Viimeiset 3 vuotta olen hankkinut seksini parisuhteen ulkopuolelta. Puoliso on tietoinen, mutta en kerro hänelle kokemuksistani eikä hän myöskään kysele.
Ei ole mitään terveydellistä syytä, ruuhkavuosia, kriisiä tai masennusta. Ei vaan kiinnosta, eikä ole kiinnostanut suhteen alkuhuuman jälkeen. Suhde on muuten hyvä, rakkautta ja hellyyttä ei puutu, joten näillä mennään ainakin toistaiseksi.
En ymmärrä tuota teidän kuviota. Minkä ikäisiä olette? Minkälaista hellyyttä teillä on? Mistä haet ulkopuolisen seksisi ja saatko siitä oikeasti yhtään mitään muita kuin kassit tyhjäksi? Eikö niitä voisi tyhjentää ilman ulkopuolista? Jotenkin kuulostaa hyvin masentavalta ja hyvin laaduttomalta tuollainen huor*ssa käyminen. Olettaen siis, että olet mies, mutta periaatteessa naisella sama juttu.
Ikävä kyllä suurin osa naisista ei halua seksiä. On hyvin harvassa ne miehet jotka vielä muutaman vuoden jälkeen saa seksiä avioliitossa. Naiset haluavat vain ne lapset ja sitten loppuu seksi.
Se loppuu koska sen miehet geenit on saatu. Ei tarvita enempää. Sitten uusi mies hakuun ja jalostamaan uusia jälkeläisiä tuoreilla geeneillä. Tietysti kaikki naiset ei tätä tee mutta jotkut tuntuu lisääntyvän kaikkien kanssa mitä kiinni saa. Eli täysin luonnollista menettää mielenkiinto mieheen joka tehtävänsä on tehnyt. Naisella pysyy kiinnostus mieheen niin pitkään kun siitä ei synny lasta, koska tarve jää toteuttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kohteli huonosti ja oli alkoholisti. Tietysti jätti. Älä yritä syyllistää häntä.
Vierailija kirjoitti:
Kun rupeat parisuhteeseen toisen kanssa niin sinä lupaudut antamaan seksiä hänelle.
En koskaan lupaisi tuollaista* enkä sitä odottaisi toiseltakaan.
Harrastan seksiä vain vapaaehtoisesti ja vapaaehtoisen kanssa.
* En ole koskaan ollut "sokerisuhteessa" eikä ole tulevaisuuden suunnitelmissa aloittakaan.
En yhtään ihmettele jos/kun AP:n kumppanilla menee halut.
En päivääkään, jos puoliso ei lähtisi ratkomaan haluttomuuden syytä ja etsimään ratkaisua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kohteli huonosti ja oli alkoholisti. Tietysti jätti. Älä yritä syyllistää häntä.
Masentunut on sairas!
4 kk olin ilman kun naisella oli raskaana eikä hakunnut ilman ei mua haitanut se yhtään
Vierailija kirjoitti:
4 kk olin ilman kun naisella oli raskaana eikä hakunnut ilman ei mua haitanut se yhtään
Jos sinua ei seksi kiinnosta niin kiva sinulle. Muita kiinnostaa.
On eri asia olla raskauden takia 4 kk ilman seksiä kuin vuosia vaan siksi että toista ei kiinnosta.
En mä pettämään lähtis ollenkaan, ei ole aikuisen käytöstä.
Ongelma pitää nostaa pöydälle, sit käydä yksilö- ja/tai pariterapiassa ym. Haluttomuuteen on aina syynsä, voi olla montakin syytä. Vähän kaivetaan pintaa syvemmältä niin syyt löytyy, sitten niihin voi etsiä ratkaisuja.
Oma mieheni oli haluton, koska oli masentunut. Vaihe kesti n. 8kk, seksiä oli kinuamiseni jälkeen ehkä kerran kuussa, mutta oli ikävä aina olla se ruikuttaja. No, oma käsi auttoi, ja se että lopulta pystyttiin puhumaan asiasta syvällisesti, myös terapioissa käyty. Nyt tuosta on jo n. 15v, ja seksielämä on nyt hyvää ja aktiivista =)
N52
KUmmassakin olisi pitänyt erota jo vuoden sisällä. Nyt kulutit 17 vuotta kahteen luuseriin.