Kuinka pitkään seksittömyyteen olisit valmis puolison haluttomuuden takia?
Kommentit (86)
5 vuotta olin ilman seksiä. Viimeiset 3 vuotta olen hankkinut seksini parisuhteen ulkopuolelta. Puoliso on tietoinen, mutta en kerro hänelle kokemuksistani eikä hän myöskään kysele.
Ei ole mitään terveydellistä syytä, ruuhkavuosia, kriisiä tai masennusta. Ei vaan kiinnosta, eikä ole kiinnostanut suhteen alkuhuuman jälkeen. Suhde on muuten hyvä, rakkautta ja hellyyttä ei puutu, joten näillä mennään ainakin toistaiseksi.
Miten voi seksi olla niin tärkeätä, ettei kestä olla ilman edes muutamaa viikkoa? Itselläni seksiä viimeksi v. 2004 ja ihan hyvin pärjään. Elämässä on muutakin, kuin seksi.
Neljäs vuosi ilman seksiä menossa, minkäänlaista hellyyttä ei ole myöskään ollut vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Neljäs vuosi ilman seksiä menossa, minkäänlaista hellyyttä ei ole myöskään ollut vuosiin.
Mutta onhan sinulla kulissit ja asuntolaina. Nyt ei pidä valittaa, tämmösenä aikana.
Vierailija kirjoitti:
5 vuotta olin ilman seksiä. Viimeiset 3 vuotta olen hankkinut seksini parisuhteen ulkopuolelta. Puoliso on tietoinen, mutta en kerro hänelle kokemuksistani eikä hän myöskään kysele.
Ei ole mitään terveydellistä syytä, ruuhkavuosia, kriisiä tai masennusta. Ei vaan kiinnosta, eikä ole kiinnostanut suhteen alkuhuuman jälkeen. Suhde on muuten hyvä, rakkautta ja hellyyttä ei puutu, joten näillä mennään ainakin toistaiseksi.
En ymmärrä tuota teidän kuviota. Minkä ikäisiä olette? Minkälaista hellyyttä teillä on? Mistä haet ulkopuolisen seksisi ja saatko siitä oikeasti yhtään mitään muita kuin kassit tyhjäksi? Eikö niitä voisi tyhjentää ilman ulkopuolista? Jotenkin kuulostaa hyvin masentavalta ja hyvin laaduttomalta tuollainen huor*ssa käyminen. Olettaen siis, että olet mies, mutta periaatteessa naisella sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä siis on? Miten kuvailisit parisuhdettasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan sinulla kulissit ja asuntolaina. Nyt ei pidä valittaa, tämmösenä aikana.
Asuntolainaa ei enää ole, mutta pari lasta kyllä. Ei myöskään paljon riidellä.
Olen ollut viimeksi miehen kanssa 17 vuotta sitten, joten eiköhän se mene jatkossakin.
Pari vuotta menisi helposti. Ei tässä väsymyksessä jaksa muutenkaan innostua.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viimeksi miehen kanssa 17 vuotta sitten, joten eiköhän se mene jatkossakin.
Miksi ihmeessä??
Naisen haluttomuus näkyy käyttäytymisenä muutenkin, joku asia hiertänyt pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä??
Miten niin?
Pitkään, en laskenut vuosia kun miehelläni lääkehoidon yhteydessä hävisi seksihalut totaalisesti, olin enemmän huolissani hänen terveydestään. Pystyn tyydyttämään omat tarpeeni itsekin.
Ilman yhdyntää voi olla, mutta seksi on muutakin. Jos mitään seksiä ei ole, niin kyse on jo aivan muusta: vallan käytöstä.
Silloin täytyy pistää kantapäät vastakkain!
Vierailija kirjoitti:
Pitkään, en laskenut vuosia kun miehelläni lääkehoidon yhteydessä hävisi seksihalut totaalisesti, olin enemmän huolissani hänen terveydestään. Pystyn tyydyttämään omat tarpeeni itsekin.
Vieraissa?
Vierailija kirjoitti:
Ilman yhdyntää voi olla, mutta seksi on muutakin. Jos mitään seksiä ei ole, niin kyse on jo aivan muusta: vallan käytöstä.
No itselläni ei olisi kyllä vallankäytöstä kyse, joten ei kannata julistaa tuollaisia minään absoluuttisina totuuksina.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pari vuotta. Mies oli minun takia ilman seksiä vuoden verran, koska minulle oli se kivuliasta yhdessä vaiheessa.
Eihän mies tarvitse yhdyntää tyydyttyäkseen. Onhan käsi- ja suuseksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä saa tarpeitani tyydytettyä ilman yhdyntää. En saa tarpeita tyydytettyä pelkästään hipelöimällä klitoriksen ulkoista osaa.
N46- jos toiselle tulisi joku sairaus, ettei pysty (syöpä tms) ei varmasti olisi seksi itselläkään mielessä, voisi mennä omin käsin vuosi pari.
Jos kyse olisi jostain muusta, alkaisin miettiä, onko kumppani edes minulle sopiva. Eläisinkö mieluummin yksin, jos kerran seksitöntä on. Ymmärrän satunnaisen kuivan kauden, vaikka max 2kk jonkun työn tai talonrakentamisen takia. Muuten kyllä pitäisi saada 1-7 krt/vko. Toki halut vaihtelee ja tilanteet muuttuu. Mutta jos kumppani useita viikkoja putkeen kieltäytyisi, miettisin mikä minussa/suhteessa on vikana.
Olen 2 kertaa eronnut. 10 vuotta, mies oli laiska vätys ja vain tietokone kiinnosti. Toinen mies 7 vuotta, pani kyllä mielellään vaikka joka päivä....Mutta se oli pisto, kasto ja minuutti, sitten töihin. Ei vaan hänellä ollut kiinnostusta pitää hyvänä, työ oli aina mielessä. Rojut torveen ja perävalot näkyi.
Keskittyisin oman mieleni hoitamiseen. Vaikka olisinkin ihan "terve".
Keskittyisin siihen, omaan mielenrauhaan.
En seksiin.
Seksin saamisesta parisuhteessa voi tulla kriisi ja asia mihin jää itsekin pyörimään.
Kokemusta on.
Jälkeenpäin ajatellen oli tyhmää jumittua siihen.
Seksistä voi olla pidempiäkin taukoja. Puoli vuotta. Vuosikin. Parisuhdetta kannattaa elvyttää muilta osa-alueilta ja seksi tulee lopulta mukana. Aikaa kannattaa antaa. Toisilla luontaisesti seksi on vähäisempää ja senkin voi hyväksyä. Löytäisipä kaikki siltäkin osin sopivan parin, mutta se on muuttuva asia, joten ei sitä voi välttämättä tietää.
Jos elämä on muuten tyydyttävää, niin seksi oman itsensäkin kanssa voi riittää ja harvemmin oman parin kanssa.
Tärkeintä on olla jumittumatta seksiin. Keskity parantamaan muita osa-aluita. Se voi yllättäen auttaa koko ongelmaan.