Mitä ajattelet tästä ilmiöstä: alakoululaiset tytöt katsovat TikTokin teinityttöjen vietteleviä tanssivideoita ja matkivat näitä
Tätä näkee usein, kun jo alakoululaiset tytöt matkivat TikTokin tanssivideoiden keimailua jossain ruokakaupassa tai ihan missä tilanteissa tahansa. Minusta melko huolestuttavaa. Tiedä sitten laittavatko nämä itsekin vastaavia videoita TikTokkiin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
_tarttis esimerkkejä, mikä on kellekin viettelevää.
Tanssi on ollut aina ympärimaailmaa yksi liikunta ja ilmaisumuoto. Esim kasarilla jo kauhisteltiin Lambada videossa, kun tanssijat olivat alle 10 vuotiaita ja he liikkuivat miten nyt liikkuivat. Suomessa sitä pidettiin lähes tulkoon pystynaintina, mutta muualla se oli vaan tanssia kehojen koskettaessa toisiaan.
Se on yhä aivan normaali tanssitapa ympäri maailmaa. Suomessahan sitä edelleen katellaan kauhistellen.
Jos lasten on aivan normaalia ympäri maailmaa tanssia siten, niin miksi se faija siinä videolla sitten friikahtaa tyttärelleen?
Tanssi on ollut aina ympärimaailmaa yksi liikunta ja ilmaisumuoto.
Vitut.
Jukka Haapalaisen sanoin tanssi on vertikaali ilmaisu horisontaalille halulle. Sitä erityisesti lattarit ja lambadat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tanssi on ollut aina ympärimaailmaa yksi liikunta ja ilmaisumuoto. Esim kasarilla jo kauhisteltiin Lambada videossa, kun tanssijat olivat alle 10 vuotiaita ja he liikkuivat miten nyt liikkuivat. Suomessa sitä pidettiin lähes tulkoon pystynaintina, mutta muualla se oli vaan tanssia kehojen koskettaessa toisiaan.
Se on yhä aivan normaali tanssitapa ympäri maailmaa. Suomessahan sitä edelleen katellaan kauhistellen.
Ei, pillun hinkkaus miehen reittä vasten ei ole ollut normaali tanssitapa ympäri maailmaa, ei ennen eikä nytkään.
Vain perverssit näkevät tanssivideoissa jotain seksuaalista.
Ennen tytöt matkivat musiikkivideoita tai cheerleadereita. Ei mitään uutta.
Samaa ilmiötä on muutenkin kaikkialla. Mainoksissa ja muualla puolipukeisia keikistelijöitä nuolemassa milloin jäätelöä, milloin suklaapatukkaa irstaasti ilmehtien. Sieltä teinit ja ymmärtämättömät pikkutytöt ottavat oppia.
Tiktokin ikäraja on 13. Miksi kukaan alakouluikäinen/ ei-teini käyttäisi sitä?
"Vietteleviä".
Ne on vain päässäsi. Pää tarvitsee uudelleenohjelmointia.
Mielestäni pikkutyttöjen ei tatvitse olla TikTokissa. Tulee vaan turhaa luuloa "keikuttelusta". Tanssi onki sitten ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ai ala-asteikäisetkö? Ei takuulla. Itse olen -87 syntynyt ja kun itse olin ala-asteella, ei tullut pieneen mieleenkään matkia Spice Girlsien tansseja tai pukeutumistyyliä, vaikka katselin heitä silmät kirkkaina Wannabe-hitistä alkaen. Osasin kyllä tehdä eron minun ja heidän välilleen. Nykylapset elävät sairaassa yhteiskunnassa, jossa jo 8-vuotiaan pitäisi olla kuin 18-vuotias ulkonäöltään ja seksikkyydeltään.
Ja jäätelön tai suklaan nuoleminen on ihan normaalia. Ei "irstasta".
Katsojan päässä on ongelma.
Herätkää nyt todellisuuteen. Kaikki alakouluikäiset tytöt ovat TikTokissa. Tanssiminen ei ole vakavaa ja tekevät niitä kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ala-asteikäisetkö? Ei takuulla. Itse olen -87 syntynyt ja kun itse olin ala-asteella, ei tullut pieneen mieleenkään matkia Spice Girlsien tansseja tai pukeutumistyyliä, vaikka katselin heitä silmät kirkkaina Wannabe-hitistä alkaen. Osasin kyllä tehdä eron minun ja heidän välilleen. Nykylapset elävät sairaassa yhteiskunnassa, jossa jo 8-vuotiaan pitäisi olla kuin 18-vuotias ulkonäöltään ja seksikkyydeltään.
Ahaa. Me esitimme Spice Girlsin tansseja koulussa. Kivaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Tiktokin ikäraja on 13. Miksi kukaan alakouluikäinen/ ei-teini käyttäisi sitä?
Lähipiirissäni 9-vuotias tyttö käyttää tiktokkia ja matkii juuri näitä tanssiliikkeitä. Todella friikkiä, kun yhtäkkiä alkaa se kasvojen ja olkapäiden hivelyketkutus. Tänään kaupassa näin suunnilleen samanikäisen pikkutytön tekevän samaa tanssiliikettä.
Ap
Trump oli oikeassa kun halusi tämän Kiinan vakoilusovelluksen bännätä. Noh saavat amerikkaiset edelleen pärjätä tämän mädätyksen kanssa Bidenin johdolla
Huono suuntaus. On monia miehiä joita kiinnostaa alaikäiset :(
Onko tuossa lopulta isoa eroa siihen kuin itse katsoi kavereiden kanssa Spice girls videoita ja opeteltiin niitä tansseja. Eivätkä ne liikkeet nyt sen kummempia olleet ja muistan jopa joskus että esitimme niitä koko luokalle (:D) Kyllä minustakin lapsuus pitää pysyä lapsuutena, mutta kautta aikojen lapset ovat leikkineet ja esittäneet aikuisia, koska se maailma kiehtoo heitä. Ja kautta aikojen aikuiset ovat tätä kauhistelleet.
Omassa lapsuudessa kyllä matkittiin juuri spaissarit ja muutkin tanssimuuvit telkkarin musavideoista. Ihan sama meininki se oli silloinkin. Mä luulen etteivät lapset itse edes ajattele koko hommaa millään tavalla seksuaalisena vaan leikkinä. Näkisin että ongelma on enemmän aikuisissa itsessään ja meidän tulkinnoissa. Toki meidän mediakuvasto on tosi seksualisoitunutta, mutta ei sitä oikein voi eikä ehkä pidäkään lapsilta piilottaa.