Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten h-tissä voi jäädä 3000 e liksasta käteen 2000?

Vierailija
07.08.2006 |

Jotain 2050 tulee vaan kuussa. Vaikka palkka on noussut, niin käteen jäävät osa ei ole kasvanut kuin jotain 30 eurolla. Siinä mielessä ihmettelen aina, kun 1500 käteen saavat valittavat pientä palkkaansa, onhan se hiton hyvin jos 1800 eurosta jää niin paljon käteen!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa on 240 000 ja kaikki yksin minun nimissäni, saan siis myös kaikki vähennykset siitä. Lähtötilanteessa mulla ei ollut yhtään lainaa ja kaikin tavoin mahdollisimman kireä verotus. Olen laskettanut verotukseni ihan hiljattain verotomistossa joten kyllä tämän näin pitäisi mennä.

Vierailija
2/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan työttömien, lusmuilijoiden, mielenterveysihmisten, eläkeläisten, sairaiden ym. kuluja. Vai kuvitteleeko joku, että verorahat on jotenkin korvamerkittyjä, että mä oon maksanut ton verran ja mä saan sillä sit hammashoitoa ja kirjastopalveluja?? Eeei, tosiasia on, että suurin osa ihmisistä jää selvästi miinuksen puolelle, maksaa huomattavasti enemmän kuin elämänsä aikana tulee saamaan.

Esim oma perheyrityksemme maksaa joka päivä 5000e veroja. Kyllä siinä saa aikas paljon sairastaa ja kouluja käydä, että plussalle jäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

39

Vierailija
4/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään kuun palkkanauha näyttää ennekonalaista ansiota 2600,- josta käteen jäävä osuus on ollut 2170. lainaa mulla on reilut 120 000.

Vierailija
5/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi monelle mammalle tulla itku simmuun.

Vierailija
6/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin vastine mitä minä ja perheeni ollaan verorahoilla saatu on ilmainen koulutus! Molemmat vanhemmat on akateemisesti koulutettuja, siis kouluja on käyty vähintään 16 vuotta/naama. Lisäksi tietysti neuvola- ja lääkäripalvelut.

Olen mm. maannut 5 viikkoa yliopistollisessa sairaalassa. Todellinen kustannus sillekin taitaisi olla luokkaa 2000 e/pvä. Maksoin siitä 20 e/pvä ja loput kustannetaan verovaroista.

Koulutuksen todellinen hinta on kai noin 10 000 e/lukuvuosi.

Maksan siis mielelläni veroja, tällä hetkellä noin 3200 euron palkasta yli tonnin kuussa.

Lapsia kaksi, jotka ovat kunnallisessa päivähoidossa. Siitäkin maksan vain noin kuudesosan todellisesta kustannuksesta.

Vierailija
7/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä sen, että voin käydä milloin tahansa kirjastossa lainaamassa ilmaiseksi mielikirjani/kirjojani. kuljen sinne verorahoilla päällystettyä, asvaltoitua ja valaistua tietä pitkin. kun tulen takaisin, pistäydyn vielä verovaroin ylläpidetyssä uimahallissa salilla ja uimassa sekä tietty saunassa.

lapseni käyvät päivähoidossa jonka kustannuksista maksan vain pienen murto-osan omasta pussistani.

Vierailija
8/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä, että ruikutetaan jostain perintöverosta ja alvista kun nekin paukut pitäisi pistää tuloverotuksen keventämiseen jotta työnteko olisi kannattavaa. Verotuksella viestitään että kannattaa yrittää saada tulonsa pääomatulona eikä palkkatulona. Se vaan on vaikeaa kun on tällainen keskiverto palkansaaja vailla varallisuutta ja omaa firmaa.

Sinänsä en vastusta veroja, kyllä niille vastinetta saa. Esim. USA:ssa ja UK:ssa joutuu lapsiperhe maksamaan jotain 700-800 e/kk suuruista päivähoitomaksua, joten meikäläisten 200 e/kk on ihan kohtuullinen laatuunsa nähden. Ei pidä myöskään unohtaa ilmaista koulutusta, terveydenhoitoa ja kaikkea infraa kuten tieverkostoa jne. Vaikken sairastuisikaan vakavasti, niin on ihan kiva tietää että jos minua joskus kannetaan paareilla sairaalaan, niin kukaan ei heti ensimmäiseksi rupea kyselemään vakuutusten perään.

Vierailija
9/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsien hankinnasta ei saa antaa vapautuksia verotuksessa eikä lapsista pidä muutenkaan palkita rahallisesti. Muutoin niitä aletaan hankkia ihan vääristä syistä. Suomessahan saa helpommin hankittua ja pitää lapsia kuin kotieläimiä.

Vierailija
10/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tilanne on se, että käteen jää paljon vähemmän tuloja, jos yksi henkilö perheestää tienaa tietyn summan kuin jos saman summan tienaa yhteensä molemmat vanhemmat. Eli, vaikka esim. miehellä olisi aika suuretkin tulot, on yhden ihmisen hyvilläkin tuloilla vaikeaa elättää koko perhettä.

Vierailija
11/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3200 eurosta jää jotakuinkin 1800 e käteen.

Vierailija
12/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta aika kohtuuttomalle jos 3000 palkasta häipyy melekin 1000.

Ettei ole verokatto tullut vastaan ja menee sillä isommalla verolla osa palkasta?

Vierailija
13/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vajaata työaikaa ja palkka on noin 1850 e/ kk. Käteen jää noin 1150 e/kk. No okei, olen oma-aloitteisesti nostanut veroprosenttia pykälän, mutta ei siitä siltikään jäisi 1500 käteen.

Vierailija
14/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkkä veroprosentti on esim. 30, niin 3000 eurosta jää 2100 e. Ja siitä pois TELlit ja LELlit ja liiton maksut sun muut pidätykset, niin 1800 on aika lähellä. Eli kyllä siitä toista tonnia katoaa komeasti.

Vierailija
15/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa n. 3000-3500 euroa kuussa. Käteen jää n. 2000-2200 euroa. Itse olen opiskelija. Hän on laskenut, että jos hänen palkkansa jaettaisiin kahtia ja puolet maksettaisiin mulle, jäisi meillä satoja (jopa 500 ) euroa enemmän rahaa kuussa käteen. Olenkin leikkimielellä sanonut, että voisko firma palkata mut nimelliseksi siivoojaksi ja miehen palkasta tä puolikas maksettaisiin mulle... Mun mielestä verotuksessa pitäis ottaa ensinnäkin lasten lukumäärä (meillä 3) sekä puolison tulot huomioon!

Vierailija
16/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni n. 3300 - 3500 euron tuloista jää alle 2000 käteen.

Vierailija
17/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnteko ei todellakaan kannata Suomessa.

Vierailija
18/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

työnteko ei todellakaan kannata Suomessa.

Vierailija
19/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti maksimiin! Loppujen lopuksi pari tonnia isommalla bruttopalkalla ei tee mitään.

Vierailija
20/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta veroprossakin on tänä vuonna poikkeuksellisen pieni. Yleensä käteen jää 2500 ¿ sta 1800-1900 ¿.