Mitä toivoisit vuokramökiltä?
Ollaan laittamassa mökkiä vuokralle, koska se on niin vähällä käytöllä.
Mitä toivoisit vuokramökiltä? Nyt saa heitellä toiveita.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Perussiisti mökki josta kerrotaan vuokrailmoituksessa tarkkaan mitä ollaan vuokraamassa. Eiköhän kaikille varustetasoille löydy omat asiakkaansa, ja ne löytyvät parhaiten kun kuvaus on tarpeeksi selkeä.
Onko juokseva vesi? Onko vesivessa? Onko liesi, jos niin millainen? Kuinka lämmin mökki on / kuinka lämpimäksi sen saa lämmittämällä? Kuinka monta sänkyä? Onko niissä vaahtomuovipatjat vuodelta 1983 vai jotain vähän mukavampaa? Pitääkö tuoda omat vuodevaatteet?
Silti monesta ilmoituksesta eivät mökin parhaat puolet käy ollenkaan hyvin ilmi, nimittäin piha ja näköala. Omistajat käyvät usein ottamassa kuvat kesäsesongin ulkopuolella, kun paikka on tyhjillään. Kaikki näyttää kalpealta ja viluiselta, sisäkuvat otettu salamalla, halpahallin muovikassi keskellä olohuoneen pöytää. Monta positiivista yllätystä on ollut kesällä paikan päälle tullessa.
Vierailija kirjoitti:
tervemrnoa naapurimökille särkemään paikkoja. Tottakai yritys ottaa kattavat vakuutukset mutta vakuus on hienovarainen tapa ohjailla asiakasvirtaa.
Asiakasvirta kyllä ohjautuu noilla ehdoilla ihan varmasti. :D
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy heitä, jotka ymmärtävät ja ovat valmiita "maksamaan" vakuuden, jotta tietävät paikan varmasti olevan hyvässä kunnossa ja muidenkin käyttäjien arvostavan tiettyä varmuutta ja huolettomuutta.
Jos yrittäjä tarvitsee lainaa, kysyköön pankista. Itse olen valmis antamaan koronta pikavippiä lähinnä omille perheenjäsenille.
Vierailija kirjoitti:
Kun vakuus peritään luottokortilla, tehdään kortille tilapäinen katevaraus, joka purkaantuu automaattisesti, kun vuokra-aika päättyy ja vuokranantaja/mökkitalonmies kuittaa mökin olevan ok.
Eli ei purkaannu "automaattisesti". Jos yrittäjä itse tai hänen metsästyskaverinsa/mökkitalkkarinsa saa päähänsä, että fiksataas nyt se yksi vanha pikkuvika tämän asiakkaan piikkiin, niin siinähän sitten ollaan.
Yök ei toisten basillimeökkmeihin. Mökkeily on niin out yuck
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tervemrnoa naapurimökille särkemään paikkoja. Tottakai yritys ottaa kattavat vakuutukset mutta vakuus on hienovarainen tapa ohjailla asiakasvirtaa.
Asiakasvirta kyllä ohjautuu noilla ehdoilla ihan varmasti. :D
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy heitä, jotka ymmärtävät ja ovat valmiita "maksamaan" vakuuden, jotta tietävät paikan varmasti olevan hyvässä kunnossa ja muidenkin käyttäjien arvostavan tiettyä varmuutta ja huolettomuutta.
Jos yrittäjä tarvitsee lainaa, kysyköön pankista. Itse olen valmis antamaan koronta pikavippiä lähinnä omille perheenjäsenille.
Vierailija kirjoitti:
Kun vakuus peritään luottokortilla, tehdään kortille tilapäinen katevaraus, joka purkaantuu automaattisesti, kun vuokra-aika päättyy ja vuokranantaja/mökkitalonmies kuittaa mökin olevan ok.
Eli ei purkaannu "automaattisesti". Jos yrittäjä itse tai hänen metsästyskaverinsa/mökkitalkkarinsa saa päähänsä, että fiksataas nyt se yksi vanha pikkuvika tämän asiakkaan piikkiin, niin siinähän sitten ollaan.
No kuten totesimme, sä et halua vuokrata vakuudella olevaa mökkiä, jos olisin yrittäjä, en haluaisi vakuudetta vuokrata mökkiäni, kumpikin pitäköön mielipiteensä.
Yksi asia pitää kuitenkin oikaista, katevaraus ei ole lainaa firmalle, se veloitetaan asiakkaan kortilla firmalle vasta hyväksynnän jälkeen. Eli katevaraus purkautuu automaattisesti, katevaraus menee aktivoinnista maksuun. Lisäksi mikäli katevaraus aktivoitaisiin perusteettomasti, pystyy asiakas normaalin luottokorttiostoksen tapaan reklamoimaan luottoyhtiiöön asiasta ja veloitus perutaan. Yrityksen ei tarvitse kovin montaa virheellistä veloitusta tehdä joutuakseen viranomaisten tutkintaan, joten voit unohtaa pelkosi, kukaan rehellinen yrittäjä ei velota vakuuden katevarausta aiheettomasti ja epärehellinenkin vain kerran. Sen jälkeen yritys on entinen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä mainittu tässä ketjussa jo, mutta kaikille yöpyjille pitää olla oikea sänky, ei vuodesohvaa! Tämä on minulle ihan ensimmäinen asia, jonka katson kun etsin vuokrattavaa mökkiä. Vuodesohvalla on aina kamalaa nukkua. Sitä on ärsyttävää venkslata aamuin illoin. Yleensä se on oleskelutilassa, eli nukkumaan menoa joutuu odottamaan niin kauan että muutkin menee nukkumaan. Ja oleskelutiloissa ei läheskään aina ole pimennysverhoja. Kesällä sälekaihtimista ei ole mihinkään.
Jos mökki on mitoitettu neljälle hengelle, sieltä yleensä löytyy sängyt neljälle. Sinun kannattaa vuokrata tarpeeksi iso mökki porukallesi, niin kukaan ei joudu nukkumaan vuodesohvalla, yksinkertaista, eikö totta?
- Kunnollinen parisänky, yhtenäisellä petarilla, erillisessä makuuhuoneessa, jossa pimennysverhot ikkunoissa, ja tuuletusikkunoissa hyttysverkot. Tämä "piirre" ollut yllättävän hankalaa löytää välillä :D EI ole sama asia "voitte vetää erilliset sängyt yhteen"
-jääkaappi/kylmäsäilytystilat vastaavat mökin majoittujien määrää. 10hengen mökissä oli sellainen baarikaappikokoinen kerran...
-perustarvikkeita edes alkeellinen setti, tai tieto jos ei ole. Wc-paperi, talouspaperi, suodatinpussit, suola/pippuri, tulitikut, polttopuut, takkasetti (ja se tuhkaämpäri), siivousaineita, roskapusseja? vaihtolamppuja valaisimiin varalla.
-ehjiä astioita, kahviMukeja, aterimet mökin majoittujamäärälle vähintään, kulhoja, lautasia, ehjä kattila +paistinpannu, kauha, lasta, tölkinavaaja, pullonavaaja, sakset, Teräviä veitsiä ja hygieeniseltä näyttävä leikkuulauta
-jos grilli, maininta onko se hiili/kaasu, ja joku Muu olisi siivonnutkin sen viimeisen 72h aikana, ettei se ole homeessa/ruosteessa, ja grillivälineet, esim pihdit. Maininta jos ei pihtejä.
-maininta jos tiloja ei saa talvella kunnolla lämmitettyä tai kesällä viilennettyä
-imurin pölypussi vaihdettu/ tyhjennetty säännöllisesti, ettei se ole valmiiksi tukossa
-selkeät ilmaisut koska saa avaimen/mistä, koska luovutus-saako lisärahalla aiemmin/myöhemmin
-numero tyhmille kysymyksille, kun jokin ei toimi
-täkit ja tyynyt pesussa säännöllisesti, samoin toki muutkin tekstiilit. niilläkin on rajansa käyttöiässä.
-esittelykuvien/-tietojen olisi vastattava tämän hetken tilannetta, älytöntä jos eri tietoa eri tahojen sivuilla. Yhdessä ei ollut sitä parisänkyä enää ollenkaan, toisessa ei ollut pihassa enää lasten leikkipaikkaa, yhdessä olikin makkari täysin uusittu, ei mahtunut enää retkisänky sinne. jos mainostat omaa lampea, ei se tyhjä limalätäkkö kauheasti ilahduta perillä "ollu vähän kuivaa...", "lapsille sopiva uimalampi" oli toisaalla jääkylmää vettä, jyrkkäreunainen kuoppa, jossa pohjana vaan liukas kumi??
Mökkikausi alkaa pian <3
Vierailija kirjoitti:
kghöfhöf kirjoitti:
Aina: oikealla puolella, eli aurinkoisella puolella rantaa, ettei kesällä ole mikään hyttyspöppelikkö. Puhdas järvi.
Tämä on täydellinen lämmin ja kaunis etelä-länsitontti ja Etelä-Suomen halutuimpia järviä. Ei ketään missään ja lyhyt matka kolmelle upealle asumattomalle saarelle.
Ap
Miksi ette sitten itse viihdy siellä?
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, satsaa ilmoituksen kuviin. Suuntaa-antava pohjakuva puuttuu tosi monista ilmoituksista. Yksittäiset fiiliskuvat on ihan jees, kunhan niitä informatiivisia kuviakin tiloista löytyy runsaasti. Jos puolet kuvista on jotain lähikuvia tuoksukynttilöistä, niin se vaan lähinnä turhauttaa vuokramökkiä etsivää.
Paljon hyviä pointteja tullut. Itse lisäisin, että kaikki eivät tarvitse saunaa. Ymmärrän että suurin osa suomalaisista kai pitää itsestäänselvyytenä saunaa, mutta itse en siitä tykkää. Eli arvostaisin kaunista maisemaa ja sisätilojen puhtautta, jos mökin vuokraisin. Tämä siis rohkaisuksi jos jollain on mökki ilman saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kghöfhöf kirjoitti:
Aina: oikealla puolella, eli aurinkoisella puolella rantaa, ettei kesällä ole mikään hyttyspöppelikkö. Puhdas järvi.
Tämä on täydellinen lämmin ja kaunis etelä-länsitontti ja Etelä-Suomen halutuimpia järviä. Ei ketään missään ja lyhyt matka kolmelle upealle asumattomalle saarelle.
Ap
Miksi ette sitten itse viihdy siellä?
Emme ole laittamassa mökkiä kokonaan vuokralle. Meillä on teini-iässä lapset eikä heitä kiinnosra enää mökkeily.
Säilytystilaa omille tavaroille. Jos ei ole komeroa niin ainakin joku naulakko henkareineen ja riittävästi seinäkoukkuja. Mielellään joku hylly/ taso missä voi säilyttää omia tavaroita ettei tarvi pitää lattialla. Muutama kori tms. Myös vessassa hylly ja koukkuja (useampia).
Ei eläimille, ei tupakalle.
Taskulamppu ja siinä toimivat paristot.
Hyvä paistinpannu. Terävät veitset. Sieniveitsestä plussaa.
Meillä omat lakanat ja pyyhkeet aina. Mitään paljua en kaipaa.
Itsetehty tervetuliaisleipä tai pullat olisi ihan mahtava yllätys. En ymmärrä miten joku voi siitäkin pahoittaa mielensä. Ei kukkakimppuja sisälle, ulkokukat ilahduttavat.
Jos löydät hyvät vuokralaiset suosi heitä seuraavina vuosina. Vanhemmat ihmiset usein siistimpiä, eivät biletä niin paljon humalapäissään eikä jää mitään menkkatahroja... :)
Toivoisin, että vuokra olisi nolla (0) euroa.
T: Köyhä.
Mietin noin yleisesti ottaen että toivomukset taittaa tarkoittaa tässä eri asioita. Hmm, toivoisin vuokramökiltä että sinne olisi sujautettu kirjekuoreen minua varten miljoona euroa vs se että millaisella mökillä viihtyisi ihan realistisesti ottaen. Itse en bakteerisammioon eli paljuun mene edes varpaita kastelemaan, joten se olisi täysin turha, niin kuin moni muukin on jo sanonut, houkuttelee lisäksi nuorta bileporukkaa. Veden äärellä, meri, joki, järvi, puusauna, ei tarvitse edes olla aivan rannassa(eikä uusia saunoja saa edes rantaan rakentaa). Toimiva grilli, ja muut laitteet tietenkin. Sitten kannattaa miettiä että onko itse siellä joka välissä petaamassa petejä seuraaville ja pyyhkimässä ovenkahvoja, viemässä shampanjaa, vai kuka sen siivouksen hoitaa?
Ettei se olis suomessa vaan auringossa
Ennen kaikkea toivon puhtautta ja siisteyttä.
Mökki on syytä siivota kunnolla asiakkaiden vaihtuessa. Olen ollut vuokramökillä, jossa huomasi, että omistaja ei siivoa mökkiään kunnolla, vaan seuraava porukka saa mennä edellisten sotkuihin.
Vuokraajallakin on tietysti vastuu jättää mökki siistiin kuntoon, mutta omistajan täytyy silti tarkastaa se ja tarvittaessa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Masentava ketju. Ihmisillä on näköjään valtavia luksuskartanoita veden rannalla, eivätkä edes itse käytä niitä ja voivat vuokrata turhina. Mihin sellaisia omistavat miljonäärit edes tarvitsevat vuokrauksesta saatavia rahoja?
Mulla on 25 m2 kuivanmaanmökki, jossa on kantovesi ja puucee, eikä yhtään saunaa. Ei ole rantaa, eikä paljua. Mökki on tosi kylmä talvella ilmalämpöpumpusta huolimatta. En ole sitä vuokraamassakaan, mutta ilmeisesti tällainen ei nykypäivänä kelpaisikaan kenellekään.
Kuvailemasi mökki ei ole mikään vuokraajan unelma.
Kunnon patjat pestävillä (ja pestyillä) patjansuojuksilla, paljon kunnollisia tyynyjä. Mikään ei pilaa lomaa yhtä tehokkaasti kuin linttaan nukuttu likainen vaahtomuovipatja ja sentinpaksuiset tyynyt, 1 per nukkuja.
Perussiisti mökki. Hyvät puhtaat petivaatteet. Hyvät valaisimet, niin että pystyy sängyssäkin lukemaan. Ja sinne mökkiin hankitut tarkoituksen mukaiset huonekalut, ei mitään kirpputorilta haalittuja eriparimööpeleitä. Ehjät astiat.
Jos on ulkovessa niin hinnan tulee olla selkeästi halvempi kuin sisävessallisessa mökissä. Itseäni ainakin pimeällä pelottaa mennä ulkovessaan koska kammoan käärmeitä.
Mökkikansio jossa olisi infoa lähiseudusta ja hyviä vinkkejä lähimatkailuun koska kaikki eivät halua viettää aikaa pelkästään mökillä. Kansiossa saisi olla tilaa myös vuokraajien vinkeille ja ehdotuksille. Esim. että paikasta x nousee hyvin ahvenia tai osoitteessa xx on ihana kotileipomo josta saa hyviä zz-leivonnaisia.
Perussiisti mökki josta kerrotaan vuokrailmoituksessa tarkkaan mitä ollaan vuokraamassa. Eiköhän kaikille varustetasoille löydy omat asiakkaansa, ja ne löytyvät parhaiten kun kuvaus on tarpeeksi selkeä.
Onko juokseva vesi? Onko vesivessa? Onko liesi, jos niin millainen? Kuinka lämmin mökki on / kuinka lämpimäksi sen saa lämmittämällä? Kuinka monta sänkyä? Onko niissä vaahtomuovipatjat vuodelta 1983 vai jotain vähän mukavampaa? Pitääkö tuoda omat vuodevaatteet?