Lukion kirjat ilmaiseksi??
Siis ketkä saa oppimateriaalit ilmaiseksi tulevana lukukautena? Kaikki vaiko vaan 2005 tai nuoremmat opiskelijat?
Kommentit (32)
Tänä vuonna ysillä olevat. Vaikka olisivat syntyneet 2004.
Vierailija kirjoitti:
2005 ja nuoremmat. Lisäksi saavat ilmaiset koulumatkat ja tietokoneet ym.
2004 neloset ja vanhemmat maksavat tämän kaiken itse.
Reilua? Ei.
Joo. 2004 vanhempana korpeaa maksaa verorahoissa nuorempien kirjat ja matkat sekä ostaa samalla omalle lapselle sikahintaisia kirjoja ja maksaa bussiliput ym.
Missä Vasemmisto siellä epäreiluus.
Entä jos 2004 syntynyt menee nyt lukioon? Saako ilmaiset kirjat?
Saavat koko koulujärjestelmän sekaisin tällä muutokselle. Lähes kaikki rehtorit vastustivat muutosta..
Ainahan näissä on ne väliinputoajat. Niin se menee. Mutta itse kyllä epäilen että ne koulun tarjoamat laitteet tulevat olemaan sellaista tavaraa, että ne joilla on mahdollisuus, ostavat lapselleen paremman. Ja mitä tulee ilmaisiin kirjoihin? No, vaarana on varmaan se että ne on sitten niitä kierrätettäviä printtikirjoja. Lisäksi saattaa saada kynän ja kumin. Se siitä opetuksen digitalisaatiosta.
OPS vaihtuu, meiltä menee roskikseen kaikki nyt kirjoittavan abin kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Niin meiltäkin ja 2004 tytär menee lukioon. Hän ei siis saa ilmaisia kirjoja, vai saako?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos 2004 syntynyt menee nyt lukioon? Saako ilmaiset kirjat?
Kyllä. Jos on nyt ysillä. Ja läppärin yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meiltäkin ja 2004 tytär menee lukioon. Hän ei siis saa ilmaisia kirjoja, vai saako?
Jos on nyt ysillä niin saa.
Minä myin abin kirjat pois.
Miksi ne kirjat pitää ostaa? Meillä valittiin ammattikorkeakoulussa luokassa oikein kopiovastaava, joka hoiti kirjojen kopioinnin oppilaskunnan kopiokoneella.
Tuli ajatus, että miksi tätä ei tehty jo lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kirjat pitää ostaa? Meillä valittiin ammattikorkeakoulussa luokassa oikein kopiovastaava, joka hoiti kirjojen kopioinnin oppilaskunnan kopiokoneella.
Ehkä siksi kun se on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
No ne kirjat voi vielä laittaa myyntiin, koska nykyiset lukion kakkoset ja ykköset voivat ostaa niitä. Heillä on sama OPS kuin abeille.
Oli mieletön helpotus tuo päätös. Korona vei meidän perheen tuloista puolet.
Vierailija kirjoitti:
Reilua? Ei.
Oikeasti?! Ohoh, luulin, että nyt myös toiselle ja kolmannelle luokalle siirtyvät saavat kirjat ilmaiseksi. Eipä kyllä ole reilua.
Terv. 2005 syntyneen ja syksyllä lukioon menevän äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilua? Ei.
Oikeasti?! Ohoh, luulin, että nyt myös toiselle ja kolmannelle luokalle siirtyvät saavat kirjat ilmaiseksi. Eipä kyllä ole reilua.
Terv. 2005 syntyneen ja syksyllä lukioon menevän äiti
He lukee vielä eri opsia.
Vain aloittavat saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M paljoniksi n one kirjat pitää ostaa? Meillä valittiin ammattikorkeakoulussa luokassa oikein kopiovastaava, joka hoiti kirjojen kopioinnin oppilaskunnan kopiokoneella.
Ehkä siksi kun se on laitonta.
No hyvin näkyvää oli AMK:ssa tuo toiminta. Kaikki tiesi, jopa opet, ja ketään ei kiinnostanut. Ehkä se ongelma oli kuitenkin opiskelijoiden persaukisuus. Asiaan puuttuminen ei olisi johtanut mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näissä on ne väliinputoajat. Niin se menee. Mutta itse kyllä epäilen että ne koulun tarjoamat laitteet tulevat olemaan sellaista tavaraa, että ne joilla on mahdollisuus, ostavat lapselleen paremman. Ja mitä tulee ilmaisiin kirjoihin? No, vaarana on varmaan se että ne on sitten niitä kierrätettäviä printtikirjoja. Lisäksi saattaa saada kynän ja kumin. Se siitä opetuksen digitalisaatiosta.
Höpöhöpö, digikirjoilla mennään jatkossakin. Jossain perähikiällä ehkä paperikirjoilla mutta muualla ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. OPS vaihtuu vain syksyllä lukion aloittavilla. Tokalle menevät jatkaa 2016 OPS:lla. Ostajia riittää mutta meidän kohdalla ei enää.
Reilua? Ei.