Kuinka paljon tuilla elävä työtön voi juoda viinaa niin että rahat riittää?
Kommentit (21)
Ihan yhtä pöljä kysymys ois paljonko palkalla x voi juopotella, kun eri ihmiset käyttää rahojaan eri asioihin. Joku makselee palkastaan asuntolainoja ja syö kunnollisesti, jopa ulkona ja toinen vaan dokaa.
Kai sillä rahalla voi ostaa vaikka peilipalloja, mutta voi olla vähäsen ankeeta sen jälkeen, enkä oikein tiedä mikä järki asioita on tuolla tavalla mitata.
Jos osaat kiljunteon, peruspäiväraha riittää 24/7 kännäämiseen.
Olen työtön ja dokaan miten haluan enkä jaksa laskea onko minulla siihen varaa. Millään ei ole mitään väliä.
Riippuu viinan hinnasta. Jos hakee Baltiasta pakettiautollisen halpaa viinaa vuodeksi, mikäs siinä juodessa.
Mulla riitti niin että noin 200 olutta per kk. Sitten olinkin jo katko kunnossa ja siellä huilin viikon. Sieltä. Päästyäni tulikin jo seuraava kk ja rumba Alkoi alusta.
Monta vuotta meni näin, ihme että olen elossa. Nykyään raitis.
Ps. Katkolla on hyvät pöperöt🤗
Mä olin viimeksi kännissä 10 päivää. Eikä siinä mitään kaljaa juotu kun viinejä, viinaa ja lonkeroa. Litroittain. Rahaa itselläni meni 100€ eli hyvin pärjäsin loppukuun. Katsos, köyhät jeesata toisia köyhiä, kaikki jaetaan ja yhdessä kupitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla riitti niin että noin 200 olutta per kk. Sitten olinkin jo katko kunnossa ja siellä huilin viikon. Sieltä. Päästyäni tulikin jo seuraava kk ja rumba Alkoi alusta.
Monta vuotta meni näin, ihme että olen elossa. Nykyään raitis.Ps. Katkolla on hyvät pöperöt🤗
Mikä sai sinut lopulta unohtamaan viinakset ja raitistumaan oikeasti?
Laatikko viikossa? Missä tossa on viina saatikka humala?
Jokaiselle suomalaiselle täytyy jäädä 350€ pakollisten kulujen jälkeen, sen takaa suomen toimeentulotuki. Siitä voi sitten laskea miten paljon sillä viinaa saa, jos vaikka syömiset kävisi hakemassa nälkäjonosta, niin koko summan voi laskea viinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta vuotta meni näin, ihme että olen elossa. Nykyään raitis.Ps. Katkolla on hyvät pöperöt🤗
Mikä sai sinut lopulta unohtamaan viinakset ja raitistumaan oikeasti?
Koska näin miten vaimo kärsi enkä haluut enää sellaista elämää päätin ryhdistäytyä. Oma päätös riitti aluksi tukena antbus. Nyt elämä hymyilee!
Kolme litraa kossua ja reilu salkku kaljaa/lonkeroa riittää viikoksi. Tuo kaksi kertaa kuukaudessa eli kaksi noin viikon putkee tasoitteluineen. Kyl maar tuntuu. Lompakossakin ja pitäs riittää.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle suomalaiselle täytyy jäädä 350€ pakollisten kulujen jälkeen, sen takaa suomen toimeentulotuki. Siitä voi sitten laskea miten paljon sillä viinaa saa, jos vaikka syömiset kävisi hakemassa nälkäjonosta, niin koko summan voi laskea viinaan.
Tuolla saa 12-päckin päivittäin, tai muutama halpa viini pullo jokaiselle päivällä.
Nähnyt noita denoja, viinipullo niillä näyttää monesti olevan aamupalana klo 9 aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja dokaan miten haluan enkä jaksa laskea onko minulla siihen varaa. Millään ei ole mitään väliä.
Kohta oikeistoprtio tulee jarepii sinut kotoasi kadulle ja tyhjän päälle.
Mitäs sitte meinasit juoppo tehä? 😀
Kun kiljun malttaa kirkastaa ja kypsyttää kunnolla, se on kuin linnunmaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu viinan hinnasta. Jos hakee Baltiasta pakettiautollisen halpaa viinaa vuodeksi, mikäs siinä juodessa.
Miksi nähdä moinen vaiva kun netistä tilaamalla saa lastin kotiovelle?
Riippuu ihan mistä ostaa viinansa ja kuinka paljon tukia saa.
Mutta jos ajatellaan toimeentulotuen perusosaa, eli noin 500 euroa, niin Baltiasta saa siihen hintaan noin 50 litraa 40-prosenttista viinaa. Ja vaikka tietysti pitää myös jotain ruokaa ostaa ja näin poispäin, niin 1 litra viinaa päivässä on vielä ihan mahdollisuuksien rajoissa hankkia.
Kaikki tuet voi käyttää viinaan, ruokaa saa tarvittaessa ilmaiseksi ja seurakunnista löytyy apua laskujen maksuun. Lisäksi harkinnanvaraista toimentulotukea voi käyttää hankintoihin, ettei viinarahoja tarvitse niihin tuhlata. Kun hakee viinat ulkomailta voi olla halutessaan jokaisen päivin humalassa. Tietysti tuet voi käyttää matkailuun yms.
Riippuu varmasti tuista ja siitä aikooko vaikkapa syödä mitään. Ansiosidonnaisella varmaan voi juopotella hyvinkin mukavasti, toimeentulotuella sitten ei niinkään, tai saa olla syömättä.