Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksun määrä, eksä vaatii korotusta

TytönIskä
13.02.2021 |

Erosin 4-vee lapseni äidistä reilu 2v sitte. Lastenvalvojan tapaamiseen en ollu valmistautunu, koska luotin hänen puolueettomuuteen. No nyt on jo käynyt selväksi, että ei olisi pitäny.

Olen maksanu erosta lähtien elareita 336e eksälleni joka on lähi. Hän on nyt ostanu talon uuden äijänsä kanssa ja ilmoitti, että minun pitää nyt maksaa lisää. Voiko tuo oikeesti nostaa elareita?

Minun palkka on 3500e/kk ja eksän 3000e/kk. Eksä saa lapsilisän. Luonapitosopimuksessa on huomioitu vaa et lapsi on minulla 8 yötä/kk, todellisuudessa tyttö on pääsääntösesti 50-50. Välimatkaa on 40km ja minä hoidan kaikki kuljetukset ilman korvausta. Päiväkoti on eksän työpaikan vieressä.

Yleiset kustannukset minilexin mukaan ton ikäsellä on 305e + esim päiväkotimaksu (meillä 286e/kk). Vähintään kaksio pitää itselläki olla, et on kiva asuu tytön kans.

Mimmosia summia saat/maksat elareita? Paljo tuloja? Miten lapsi on kummanki vanhemman luona?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsen maksoin 2300 euron nettotuloista elareita 1100 euroa kun palkkani nousi 150 euroa nostettiin elarit 1250 euroon, nyt jouduttuani työttömäksi elarit tippu 150 euroon ja loput tulee exälle kelasta. Kummasti ne lapset elää ja pärjää myös tällä kelan minimi elareilla. Itselleni jää enemmän työttömänä kun ei työmatka ja työruokailua.

Kerrankin ei tarvitse murehtia toimeentulostaan.

Vierailija
42/44 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus eksän uuden miehen tulot vaikuttavat.

Ei pitäisi vaikuttaa, koska elatusvelvollisuus on lasten vanhemmilla. Uusien puolisoiden ei tarvitse investoida lapsen elämään euroakaan.

Kyllä se sen verran vaikuttaa että laskelmassa uudelle puolisolle lasketaan asumiskuluista puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme lasta ja saan exältä 384€ YHTEENSÄ. Lapset joka toinen viikonloppu exällä. Eli eipä tolla rikastu.. helpotusta toi arkeen ku meni noin 1,5v ennen kuin sain mitään elareita.. ja annoin myös ton 1,5v anteeksi ettei exä joudu ulosottoon.. VIRHE! Nyt kuunnellut kohta puoli vuotta tota kitinää et tuhlaan rahat itseeni, hänellä ei ole rahaa enää mihinkään, mun pitäisi maksas kuljetukset täysin tai hoitaa kuljetukset jnejne..

Vierailija
44/44 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TytönIskä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulojen mukaan ne elarit menee, eksä saa ostaa vaikka palatsin, et sinä sitä joudu maksamaan.

Eksä sanoo et asumiskulut nousee niin paljon, et siks elari nousee. Voinko siis itse muuttaa kans isompaan ja tasata näin asumiskuluja?!

Vaikka heillä asumiskulut nousee niin se on heidän valintansa, sinä et joudu maksajaksi. anna vaikka viedä oikeuteen, ei mene läpi. Valitettavan moni nainen kuvittelee että ex-miehen pitää maksaa koko ylläpito, näin ei ole eikä sitä heille anneta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä