Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän

Vierailija
13.02.2021 |

Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.

Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.

Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..

Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/

Kommentit (340)

Vierailija
181/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että raivostuttaa kun opet aina sanoo, että kiusaamistilanteet eivät ole mustavalkoisia ja kaikissa osapuolissa on vikaa ja kiusatut liian herkkiä. Oikeasti tilanteet on tällaisia kuin tämä; varsin mustavalkoisia ja kiusatussa ei ole mitään syytä tai vikaa. Opettajat saisivat katsoa peiliin!

Vierailija
182/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että raivostuttaa kun opet aina sanoo, että kiusaamistilanteet eivät ole mustavalkoisia ja kaikissa osapuolissa on vikaa ja kiusatut liian herkkiä. Oikeasti tilanteet on tällaisia kuin tämä; varsin mustavalkoisia ja kiusatussa ei ole mitään syytä tai vikaa. Opettajat saisivat katsoa peiliin!

Näin just. Säälittää tuo poika :/ toivotaan ettei tästä jää syviä arpia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin just. Säälittää tuo poika :/ toivotaan ettei tästä jää syviä arpia

Kyllä varmasti arvet jää. Ei tuollaista voi unohtaa

Vierailija
184/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kusihousun äiti? Mikä häpeä :(

Olet itsekin joskus kussut housuun joten sulla ei oo mitään varaa asiasta huudella

Vierailija
185/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekin joskus kussut housuun joten sulla ei oo mitään varaa asiasta huudella

Milloin muka?

Vierailija
186/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin muka?

Vaippoihin oot pissinyt vauvana = housuun. Varmaan myös alle kouluikäisenä kun oot päässy jo vaipostas

Vierailija
187/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin muka?

Vaippoihin oot pissinyt vauvana = housuun. Varmaan myös alle kouluikäisenä kun oot päässy jo vaipostas

Ai jaa. En tiennyt, että vaipat ovat housut. Kuljetko kaupungilla pelkät vaipat päällä?

Vierailija
188/340 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noihin kiusaajanulikoihin tehoa muu kuin antaa samalla mitalla takaisin, sanallisesti. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja esimerkiksi jokaisen ulkomuodosta löytyy huomautettavaa. Kun muistuttaa tästä aina kun kusihousu-kommentit alkaa, kiusaaja huomaa, että myös kiusatulla on sanallinen lyömäase. Normaalille käytöstavat omaavalle lapselle tämä on vaikeaa, mutta näiden apinan tasolla olevien kiusaajien kanssa on toimittava alkeellisesti. Ei niiden aivokapasiteetti muuhun riitä.

Juuri näin minäkin neuvoin kilttiä tyttöäni. Kun luokan kovaääniset pojat haukkuivat häntä, kehoitin kohteliaaksi kasvatettua lastani antamaan sanallisesti samalla mitalla takaisin: etsi niistä itsestään vika ja hauku sitä. Autoin jopa luokkakuvan kanssa siinä vian etsimisessä ja muussa idiotismin määrittelemisessä. K-päät eivät muuta kieltä osaa.

Ja auttoihan se. Jos sällit tulevat minua kadulla vastaan, olen sanonut päin naamaa muutaman valitun sanan. Näiden vanhemmat on semmoisia teennäisinä myhäileviä hienostelijoita, joilla ei edes ole aikaa tai rotia penskoilleen. Naureskellaan vain vanhempainilloissa, että:”Nämä ovat tämmöisiä nämä meidän pojat.” Tämmöisistä kasvaa huumekundeja parin vuoden sisään.

Vierailija
189/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mielellä lähti kouluun?

Vierailija
190/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä mielellä lähti kouluun?

Mitäpä luulisit jos on tollainen tilanne vastassa? Millä mielellä itse lähtisit töihin?

Vierailija
191/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalilta tyypeiltä pojan kaverit!

Vaihtaisin koulua tuossa tapauksessa. Jos tuolla kerta noin ääliöitä on, ja ilmeisesti opettajat ei tee mitään kiusaamiselle :/

Poika olisi voinut kuolla, ja toiset vaan nauraa! Ei oo oikeesti normaalia. Ne jotka täällä kehottaa "kääntämään toisen posken" ja olemaan välittämättä, eivät varmaan tajua miten vakavasta asiasta on kyse!

Vierailija
192/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vitsailu ei välttämättä lopu...

Itse pyörryin kivuliaiden menkkojen takia koulussa vitosluokan keväänä. Olin ensinmäisiä luokallani, joilla oli just menkat alkanut, enkä oikein tajunnut että niiden takia voi pyörtyä...

No, veret tuli läpi housuista kun siinä tajuttomana makasin pulpettini vieressä. Mua kiusattiin siihen saakka, kunnes vaihdoin koulua yläasteelle siirryttäessä.

Ja menkkoihin ei edes voi kuolla, mutta inhottavaa oli kun tuollaisesta luonnollisesta asiasta kiusattiin :(

N32

Vierailija
193/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että kun tuli paha mieli lapsen puolesta. Nyt soitat rehtorille vihasen puhelun että jos ei asia ala ratkeamaan teet valituksen ylemmälle taholle. Ja miksi ope ei puuttunut aiemmin lapsen huonoon oloon? Mun lapsella on myös diabetes ja hypon on kerran saanut. Huomasin heti että nyt ei kaikki ole kunnossa. Vaadi aikuiset vastuuseen

Vierailija
194/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa lapsillenne empatiaa ja käytöstapoja!!

Vierailija
195/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon pojalle kaikkea hyvää <3

Vierailija
196/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole enää edes kiusaamisesta, vaan turvallisuudesta. Onko mitään takeita että seuraavan sairaskohtauksen tullessa, kenelle se sitten tuleekaan, saa apua eikä kiusaamista?

Jos ei koulun henkilökunta tätä ymmärrä, niin kuka sellaiseen kouluun uskaltaa lapsensa päästää!

Vierailija
197/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa pojalle että käy heti kusella jos on vähänkään hätä, että jos käy noin niin ei pissa tuu housuun. Ymmärrän että se naurattaa teinejä

Pyörtyessä voi tapahtua mitä vaan. Vaikka se että tulee pissa housuun vaikka olisi just käyny. Itse viimeksi kun pyörryin niin kuulemma olin alkanut kuorsaamaan samantien todella lujaa ja tätä jatkui siihen asti että virkosin eli n.15 sekuntia. Joo naurattaa todellakin myös mua mutta myös nolottaa vaikka tästä aikaa jo 5 vuotta. Ja mulla ei ole tapana kuorsata koskaan, en tiedä mistä tämä johtui. 🙊

Täällä on tullutkin tosi hyviä neuvoja kuten se että terkkari kävisi puhumassa kunnolla luokalle sairaskohtauksista yms.ja toinen että kaikki vanhemmat kutsuttaisiin open ja rehtorin kanssa vaikka etäkokoukseen jossa asiasta infottaisiin.

Jos nämä ei auta niin itse tekisin niin että menisin kouluun ja kun naureskelu jatkuisi niin nauraisin mukana itsevarmasti että hahah pissasin housuun, onneksi ei henki lähtenyt hehheh joko riittäis vai vieläkö haluat nolata itseäsi tekemällä itsestäsi yksinkertaisen. Jos tämä ei toimi niin suunnittelisin näille pahimmillr naureskelijoille tilanteen jossa heidät nolataan vastaavasti ja kovaan ääneen lietsoisin kaikki nauramaan näille. Silmä silmästä, right?

Itse olen myös sellainen hullumutsi että marssisin itse kouluun mukanani muutama iso mies hieman juttelemaan näille kiusaajille. Takuuvarma keino. Itse en häpeile yhtään ottaa kaikki keinot käyttöön kun kyse lapsistani.

Vierailija
198/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieppaa pojan puolesta :/ oisko kotikoulu vaihtoehto?

Vierailija
199/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noihin kiusaajanulikoihin tehoa muu kuin antaa samalla mitalla takaisin, sanallisesti. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja esimerkiksi jokaisen ulkomuodosta löytyy huomautettavaa. Kun muistuttaa tästä aina kun kusihousu-kommentit alkaa, kiusaaja huomaa, että myös kiusatulla on sanallinen lyömäase. Normaalille käytöstavat omaavalle lapselle tämä on vaikeaa, mutta näiden apinan tasolla olevien kiusaajien kanssa on toimittava alkeellisesti. Ei niiden aivokapasiteetti muuhun riitä.

Juuri näin minäkin neuvoin kilttiä tyttöäni. Kun luokan kovaääniset pojat haukkuivat häntä, kehoitin kohteliaaksi kasvatettua lastani antamaan sanallisesti samalla mitalla takaisin: etsi niistä itsestään vika ja hauku sitä. Autoin jopa luokkakuvan kanssa siinä vian etsimisessä ja muussa idiotismin määrittelemisessä. K-päät eivät muuta kieltä osaa.

Ja auttoihan se. Jos sällit tulevat minua kadulla vastaan, olen sanonut päin naamaa muutaman valitun sanan. Näiden vanhemmat on semmoisia teennäisinä myhäileviä hienostelijoita, joilla ei edes ole aikaa tai rotia penskoilleen. Naureskellaan vain vanhempainilloissa, että:”Nämä ovat tämmöisiä nämä meidän pojat.” Tämmöisistä kasvaa huumekundeja parin vuoden sisään.

🙊Oikein.

Mä oon tehny samaa. Oma poika on niin ystävällinen ihan kaikille ja jopa puolustaa heikompia vaikka on vasta ekaluokkalainen. Hänellä on kavereita ja kaikki hyvin mutta pari kiusaajaa luokalta löytyy jotka nyt kiusaavat ihan kaikkia. Ihan törkeästi olen antanut hänelle ohjeita mitä tehdä ja sanoa näissä tilanteissa, toi oli hyvä että luokkakuvasta katsoit! 🙊 😅 Tämä meidän poika ei ole ikinä lyönyt ketään mutta kun tämä yksi kiusaaja poika hyökkäsi pari kertaa meidän pojan kimppuun niin opetin häntä lyömään ja kehotin pistämään kyseiselle pojalle takaisin. Seuraavalla kerralla hän sitten löi takaisin ja siihen loppu.

Vierailija
200/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa kun aikuiset saa rauhassa vaihtaa työpaikkaa, mutta lasten koulun vaihtamiseen on joka tollolla joku lausunto annettavana. Me vaihdoimme lastemme koulut ja ongelmat loppuivat tasan tarkasti siihen, ei kiusaamista kertaakaan ja lapset tykkäävät nyt koulussa käydä. Älytön määrä vikinää oli ihmisillä aiheeseen mikä ei heille kuulu millään tasolla. Koko perhe haukuttiin hulluiksi jne. Tehkää ihmiset rohkeasti omia ratkaisuja ja kuunnelkaa lastanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan