Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän

Vierailija
13.02.2021 |

Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.

Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.

Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..

Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/

Kommentit (340)

Vierailija
221/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteet on viheliäisiä paikkoja kautta historian. Teinit on raakoja, pahemmaksi vaan mennyt. Kauhistuttaa suorastaan tuo meininki.

Vierailija
222/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana selvittäisin sen miten koko tilanne pääsi syntymään. Siis sen puolesta miten ope ei huomannut lapsen huonoa oloa. Sen näkee jo ennen pyörtymistä.

Kuulostaa hirmu välinpitämättömältä tuo koko koulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi pitäisi saada  nyt pikaisesti moniammatillista apua koulun taholta!! Ja oppilaat kuriin, se on opettajien / luokanvalvojan ja rehtorin tehtävä.

Vierailija
224/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jäädä kotikouluun siksi aikaa kun tilannetta selvitetään koulussa. Tuonne meneminen on lapselle nyt kärsimys

Vierailija
225/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurjaa!! Toivoisin opettajalta nyt jämäkkää otetta ja puuttumista asiaan. Pojallesi tiedoksi että ei ole ainut. Olen aikuisena pyörtynyt työpaikalla ja pissannut housuun. Ei ollut kivaa, yläkoululaiselle tietysti vielä paljon inhottavampaa.

Vierailija
226/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalle joko vaippa tai säännöllinen kusella käynti

Vierailija
227/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut nämä pojat kylään. Riippuen iästä tarjoilet kaikille joko paaaaljon energiajuomia, limsaa tai kaljaa. Joku hyvä videopeli tai leffa pyörimään. Sitten kun poikia alkaa pissattaa, hupsista, talon ainoan vessan lukko on jumittunut, tai vessa on rikki eikä sitä voikaan käyttää.

Vierailija
228/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisuuden varalle joko vaippa tai säännöllinen kusella käynti

Koita ymmärtää että se pissi voi tulla pyörtyessä pöksyyn vaikka olisi just käynyt pissillä EIKÄ siinä oo mitään noloa

Vierailija
229/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani, 10 v ei uskalla käydällä isällään ollessa paskalla. Eilen palattiin kotiin,nii kävi huoltoasemalla paskalla ja väänsi isot jökäleet pönttöön ja hirveän pahalle haisevia olivat. Kovin kipuilee asiaa. Väittää aina huolehtiessani,että kyllä mä mutsi pärjään... 

Vierailija
230/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita koulun johtajalle ja sano että jos kiusaaminen ei lopu, niin poika vaihtaa koulua.

Vai koulun johtaja?

Pointtisi on? Kiusata ja härnätä? Tarttua kiinni mistä saat, että saat halveerata ja nokitella?

Vierailija
231/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiusaaja tännekin on löytänyt. Et ehkä itse ymmärrä mutta tuo on noloa

Vierailija
232/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin sivuilta :

" Koulumaailmaan kuuluva ikävä ilmiö on koulukiusaaminen. Kiusaamista on monenlaista. Se voi olla henkistä väkivaltaa, jolloin joku suljetaan tahallaan porukan ulkopuolelle, haukkumista tai fyysistä käsiksi käymistä.

Nykypäivänä kiusaaminen tapahtuu usein puhelimien tai muiden viestivälineiden avulla. Lapsen kuvia voidaan levitellä julkisuuteen tai lähetellä haukkumaviestejä. Erityisen vahingollista tämä on lapselle, sillä hänet saatetaan saattaa nopeasti naurunalaiseksi tuhansien ihmisten edessä. Siksi vanhempien ei pidä vähätellä kiusaamista sosiaalisessa mediassa.

Joskus kiusaaminen on rikos ja siitä pitää tehdä rikosilmoitus poliisille. Kiusaamiseen liittyviä rikosnimikkeitä voivat olla pahoinpitely, kunnianloukkaus, yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen tai laiton uhkaus.

Mitä tehdä kiusaamistapauksissa?

Ota rohkeasti asioita esiin lapsen kanssa. Kysele hänen koulunkäynnistään. Kiinnitä huomiota, jos jokin lapsen käytöksessä muuttuu. Puutu kiusaamiseen ajoissa.

Sovittelu kodin, koulun ja osallisten välillä on ensisijainen keino ratkoa kiusaamistapauksia. Sovitteluun voi saada apua myös paikallisesta sovittelutoimistosta, vaikka kyseessä ei olisikaan vielä rikos.

Jos kevyemmät keinot eivät auta tai kiusaaminen pahenee, tee rikosilmoitus poliisille. Joissakin tapauksissa ilmoitus toki on tehtävä heti. "

Minä lähtisin yo.tielle, joka ainut kerta. Pvm.kello ym.päiväkirjamaisesti.

Nauhoittaa saa jos on itse osallisena

Esim."Yleisenä ohjauksena tietosuojavaltuutettu totesi, että työntekijä saa nauhoittaa puhelut ja keskustelut, joihin itse osallistuu. Tällöin ei voine syyllistyä rikoslaissa tarkoitettuun salakuunteluun. "

Vierailija
233/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vielä kerran reksille että saa valita, joko lähtee selvittämään asiaa tai sä teet valituksen. Sulla on siihen täydet perusteet

Vierailija
234/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho tännehän on tullut viestejä

Sain teiltä rohkaisua (ja muutenkin viime päivien tapahtumat on herättänyt mussa entistä isomman huolen) joten tänään olenkin ollut reksin kanssa asiasta yhteydessä, nyt jälkeenpäin mietin olinko liiankin tyly ja vaativa. Ehkä en, Sanoin että asia pitää aikuisten toimesta kyetä selvittämään, kerroin meidän vaikeista illoista ennen koulupäivää, pojan haluttomuudesta lähteä kouluun ja siitä että tämä koko paska alkoi tuosta kohtauksesta. Sitä ennen lapsi kävi mielellään koulua ja hoiti sen kunnialla. Rehtori oli vaisu ja yritti sanoa että vaikka haluaisi tilanteen katkaista niin ei voi oppilaiden pään sisälle mennä. Että eivät voi luvata että kiusaaminen loppuu. Suutuin toden teolla ja sanoin suoraan että miten h*lkkarissa ne kuvittelee sen loppuvan sivusta seuraamalla. Se että yks ope on oppilaiden kanssa asian (huonolla menestyksellä) esille EI RIITÄ. Poika sanoi että reksi oli pyytänyt hänet juttusille välitunnilla ja kertonut mun soitosta. Oli pyytänyt kertomaan mulle että tekevät parhaansa mutta ihmeitä ei kannata odottaa. Säälittävää että pitää lapsellekin tuo erikseen kertoa. Olisi edes lapselle yrittänyt esittää että aikuiset hoitaa asian.

Muutenkin tää koko paska heijastuu jo pojan unen laatuunkin. Eilen illalla iltapalalla sanoi että olis kivempaa mennä kouluun jos kaikki vois vaan unohtaa koko asian. Ei silloin itkettänyt mutta näki ja tunsi että asia vaivaa. EI KENENKÄÄN lapsen pitäisi joutua pelkäämään ja murehtimaan kouluun menoa. Pojalla menee koulupäivät kuunnellessa tota paskaa "kusihousu"-läppää ja illat murehtiessa jo seuraavaa päivää. Kukaan äiti eikä isä halua nähdä lastaan noin huonona. Mutta niin olin sitä sanomassa että pojan unenlaatu on hirmu heikkoa. Aamulla oli ihan tummat silmänaluset kun ei ollut uni tullut. Oli kuulemma pyörinyt sängyssä pitkälle yöhön. Mikä särkee mun sydämen vielä enemmän on se että näen miten poikaa sattuu (ja miten asialle ei tehdä mitään) mutta silti hän sanoi aamupalallakin että älä äiti välitä, kyllä mä kestän.. itku tuli edes tän kirjoittamisesta. Anteeksi kirjoitusvirheet. Ap

Lain mukaan jokaiselle oppilaalle on turvattava turvallinen koulupäivä. Jos rehtori ei tähän kykene, tee kantelu.

Vierailija
235/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt lukea koko ketjua mutta auttaisiko jos diabeteshoitaja tai ap itse tulisi pitämään terveystiedon tms tunnille pienen luennon diabeteksesta? AInakin pojan lähimpien kavereiden tulisi ehdottomasti tietää miten vakavasta asiasta on kysymys ja miten diabeetikkoa voi auttaa.

Ap:n poika on sen ikäinen että enenevässä määrin tulee viettämään aikaa ilman vanhempia ja todellakin niiden kavereiden pitäisi olla kartalla. Jospa niiden kiusaajienkin suut sulkeutuisivat kun saisivat tietää, että kyseessä on ollut hengenvaarallinen tilanne. Ja jos luento saadaan pitää, ehdottomasti koko luokka mukaan. Tai jos ei onnistu koulussa, jospa sopisit parhaiden kavereiden vanhempien kanssa pienestä opetustuokiosta heidän kanssaan?

Vierailija
236/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 11-vuotias tytär psykiatrisessa hoidossa pitkään jatkuneen koulukiusaamisen vuoksi (mihin koulu ei ole puuttunut). Mullakin särkyy sydän joka kerta kun luen tällaista. Vaadi apua ajoissa!

Miten voi olla noin nuorena? Nykyajasta ei kyllä ihmiskunnalle hyvä seuraa.

Hän meni viime vuonna niin huonoon kuntoon että viilteli itseään. Ei enää kestänyt asioita, mitä tapahtui koulussa. Yksi pahimmista kiusaajista, joka käänsi koko muun luokan häntä vastaan, on tyttö, jonka äiti työskentelee lasten mielenterveystyössä. Tämä äiti sanoi joskus, että tunnistaa ikävät piirteet lapsessaan, muttei tiedä mitä tekisi.

11-vuotias lapsi viiltelee itseään? Voi hyvänen aika sentään, toivottavasti saa apua hoidossa.

Vierailija
237/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 236 oli hyvä. Kiitos!

Vierailija
238/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭😭 ei oo sanoja. Oon pahoillani sun pojan puolesta

Vierailija
239/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen puhumaan diabeteksesta oppilaile

240/340 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eräs neuvo, mutta tämä olisi pitänyt aloittaa heti hänen sairauskohtauksen kouluun mentyään. Kun häntä kiusattiin, hänen olisi pitänyt itsekin yhtyä pilkkaan j ja nauraa itsekin itselleen. Luin jostain muistelmista, että poika oli valittanut isälleen, että häntä pilkataan koulussa. Isä oli neuvonut, että mene mukaan pilkantekoon ja naura itsekin itsellesi poikien joukossa. Kun pojat huomaavat, että uhri ei provosoidukaan, eivät he viitsi pitkään kiusata vaan keksivät jotain muuta. Pete Parkkonenkin kertoi, että häntä kiusattiin aluksi paljon koulussa ulkonäkönsä takia, mutta hän vain hymyili ja nauroi heidän pilkanteolleen ja pian he lopettivat sen.  Ikävä juttu tuo kyllä on Mutta kyllä opettajan pitäisi saada kiusaaminen loppumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi